miből kellett volna? úgy látom totál elbeszélünk egymás mellett, vagy csak nem akarod megérteni amit írok.
minden alkatrész tervezésénél kompromisszumokat kell kötni, ha más nem a gyártási költségek tekintetében ergo az adott alkatrészt jobbra is meg lehetne csinálni ergo van benne némi hiba ami ki van optimalizálva, hogy még megéri bent hagyni mert nem romlik számottevően a megbízhatóság viszont 20%-al olcsóbban kijön. a kínaiak ennek a nagy mesterei, ami átkerült oda gyártásba minden szarabb lett, de csak annyira hogy még pont átmenjen a teszteken és ne lehessen panaszkodni miatta.
igazából én már unom ezt a vitatkozást a szaron úgyhogy be is fejezem, a 20 szeletes tortából tényleg nem jön ki 21 szelet tehát neked van igazad, béke
Pont ezt mondtam...a mai technika egységnyi idö alatt kétszer vagy többször dolgozik.. akkor milyen élettartam rövidülésröl beszélünk...
Meg ha már MZ : a kiskönyve szerint 30ezer km (!) a henger -dugó futálteljesítménye...
Meg netük meg hogy mennyi teljesítményt szedtek ki egy régi 1.2-es belsöégésü motorból, és most mennyit?
Mennyit gurigáztak régebben az emberek éves átlagban azzal az autóval amire 5 évet vártak?
Korábbi munkahelyemen az egyik teszt a fejlesztett elektronikának (pl) hogy 1000 órát volt valami sós kamrában emelt hömérsékleten, és közben terhelték. Ha kibírta akkor azt mondták, hogy a "valóságban" kibír majd mondjuk 10000 órát! Mert egyszer régen csináltak egy ilyen "egyenértéküsítö tesztet".
Ès ha azót az integráltság foka miatt már nem jönne ki azonos eredmény?
Ezt kell látni, hogy ha két évente piacra akarok dobni valamit aminek mondjuk 10 évig futni kéne, akkor azt 12 évvel ez elött kellett volna kezdenem fejleszteni megépíteni, hogy aztán piacra kerülés elött 10 évig tudjam tesztelni...hja és nem hibázhattam volna így sem semmivel, hiszen ha 5 év után valami kidöl, akkor át kell tervezni, és ismét indul a 10 év! Logikus nem?!
Szerintetek nem elegendö az elemi valószinüségi hibalehetöség, ami matematikai alapon így is benne van a rendszereben? Még direkt raknak bele tuti biztos hibaforrásokat?!
De a legkirályabb a korallpiros duplkereklámpás 1500-as.
Nagyfater azzal hordta a piacra a palántákat.
Kölcsönadta mikor bécsben vettük életünk első nyugati verdáját.
Tökalap féléves 5 ajtós 1,4-es Tipo.
Visszaflé már nem volt annyira király az ezeröcsi,hangos,lomhább,kényelmetlenebb volt.Tényleg fényévek.
Pedig a Tipo sem az az überminőség.
azért ne feledjük el hogy az ipari elektronika nem egyenlő a konzum elektronikával nem beszélve a katonai célra fejlesztettel , teljesen másképp van megtervezve legyártva és válogatott alkatrészekből van a járműelektronika valahol a kettő között van sok esetben inkább a konzum felé eltolva , másik dolog ezelőtt 20 évvel az utak minősége szarabb volt, a tempó is kissebb emiatt ha kissebb a fordulat a motor is tovább él sokminden változik most ha elmegyünk túrázni egy 500-600 as naked sokszor kevésnek bizonyul ezelőtt 20 évvel meg mien király volt akinek volt egy jó 250-es ETZ-je
Azt kell megérteni, hogy maga a felhasználó a legkevésbé definiálható, és megfogható az egyenletben. Ha minden egyes dolgot a legörültebb felhasználóra, legszélsöségesebb körülményekre méreteznének, akkor nem lehetne szó ilyen "fejlödésröl"! Mint írtam, ha többet akarsz kihozni egy egységnyi anyagból, akkor azt nem teheted meg büntetlenül...nem csökkentik szándékosan az élettartamot, csökken az saját magától, de valójában nem is csökken, mert az egységnyi anyag kb ma is ugyanannyit dolgozik mint ez elött húsz éve, csak még régen mondjuk egy idöegység alatt 10 "mozdult-fordult, alternált, rezgett", ma 20-at vagy a 10-nak többszörösét.
Elektronikában ott vannak az élettartamot leíró "kádgörbék." Ha egy NYÀK-on 1000 alkatrész van, vagy 10000 ezer akkor nem nagyobb a valószinüsége, hogy kifekszik a fekete doboz?!
Orvostechnika, altató- lélegeztetőgép, monitor, defi, szervizmérnök pozicióban 10 éve. Szóval inkább elektronika, pneumatika terület.
De láttam mår SMT gépet is közelről.
Amúgy szerintem ugyanarról beszélünk, de várom a példát hogy én is értsem.
Mewrt az ember tökéletlen és érzelmek vezérlik.
Mindig jobbat,erősebbetmkényelmesebbet,szebbet,vagy csak mást szeretne.
Ezt a miért kell? kérdést fel lehetne több ezer éve tenni sokmilliószor.
Miért kell kétkerekű egylovas kocsi ha lehet gyalogolni,miért kell 4-6 lovas hintó ha ugyanoda gyorsabban elvisz a kétkerekű egylovas miért kell vas testű gőzhajtású igen bonyolult hajó ha a 3 árbócos szkúner ugyanúgy megkerüli a horn fokot miért kell Ford 5 ablakos ha a T modell olcsóbb és mindenkinek elérhető?
Ha tudnám mi a becsületes foglalkozásod, biztos tudnék pár jó példát mondani, de így nagyon nehéz...
Amúgy nem tudom melyik oldalon vagy, de mellesleg nem ezt kiabáljuk már nem tudom hány éve? Minek a turbó? Minek az elektromos ablakemelö, és az összes kényelmi berendezés? A motorkerékpároknál szintén? Sajnálom, hogy nem világos mindenki számára az ok-okozati összefüggés. Amikor egységnyi térfogatú anyagban (alkatrészben) kell eloszlania 2 szer akkora feszültségnek, közben a munkapontja is magasabb frekvencián van, akkor nem törvényszerü, hogy fele annyi idö alatt ki fog feküdni? Mert "elvárt dolog" a súlycsökkentés, és vele párhuzamos teljesítménynövelés.
Ha ezzel nem lehetne a felhasználókat meghülyíteni, akkor kapható lenne a new york-i sárga taxi, vagy a londoni, amik ismereteim szerint millió km-et elmentek.
Pár hónapja voltam ebben a gyárban látogatáson.
A mérnök ismerösöm bemutta a elektronikus alkatrész beülettö gép müködését, pontosságát, gyorsaságát, és összeszerelés folyamatait. Ezek a többfejes beületetögépek heti 7 nap 24 órában mennek, óránkén több 10 ezer alkatrész beülettésére képesek, kb 10 mikorn pontossággal a kamerás feliemerö rendszer segítségével. A legkisebb alkatrész kb 0,1 mmx0,2 mm-es a nyagyobban a cm-es tartományban vannak. Ezek fossák filléres okos telókat és minden egyéb "hasznos dolgot" is.
Ha összeveted a munkaórában, 100ezer km alatt mondjuk 2000 órát müködik egy autó (50km/h)... az amlítette gépek egy évben 7/24-ben több mint 8000 órát müködnek és simán 10 évig vagy tovább is. Van két nagy különbség. Itt temperált 20 fokon megy a gép, (ha melegszik belekalkulálja a szerkezet hötágulását a beultetési poziba) és tiszta térben van a munkafolyamat. Tehát két fontos dolog ami az elettartamot meghatározza igen jól lehet vele kalkulálni.
Az gépjármü ezzel szemben fakezü amator sportpilóták és ügyetlen háziasszonyok kezében amortizálodik, úgy hogy nagyon komoly höhatások, és szennyezödések érik a szerkezeti elemeket.
Szeritem mindenki tudja, hogy ugyan azon márka ugyanazon modelje az egyik pancser alatt kifekszik akár pár ezer km alatt is, még egy kiméletes "gépész" aki tudja, hogy mi az ideális munkapont a szerkezetnek, komolyabb meghibásodások nélkül 100 ezer km -eket futtatja ugyan azt a gépet.
Ès még egy fontos dolog. A beültetö gép ahhoz hogy ilyen pntosságal és gyorsasággal helyére "szállítsa" a grammos tömegü alkatrészeket, kb 1-2 tonnát nyom! A gépjármünél hogy is néznek ki ezek az árányok?
én speciel amit még el szoktam követni,igaz nem konkrétan az olajcseréhez kapcsolódik,de mivel már ott van a fáradt olajleeresztő teknő,van egy cső ,a légszűrő házból indul, a kipufogó összekötőcső alján ledugózva,na azt a dugót kiszedem és a trutymót kiengedem belőle és visszadugózom
volt ilyen nekem is a kedvencem az volt mikor a 8 tőcsavarból 5 nek kiszakadt a menete a blokkból lehúzásnál ..... első körben mikor csak fél nyútonnal tekertem ...finoman szólva már nem szűz volt a blokk
szerintem az, hogy a hiba bele van tervezve vagy úgy van tervezve hogy meghibásodjon csupán megfogalmazás kérdése. de tényleg ne lovagoljunk ezen mert minimum 2 téma fut itt párhuzamosan aminek semmi köze a bandithoz
ha pont ugyan ez ........... tehát csapágyas ... akkor a tengely nem tud kárt teni a házba .. tehát fixre van minden téve az esetleges hézag a csapágy kopásból adodik a manual azért nem beszél ,,,csak az olaj
pumpa hézagról magyarul ha ilyen a punpád mint a yamaháé akkor két uj csapágy egy tömités garnitura és uj a víz pumpád ha az olaj pumpa hézagai a manualon belül vannak
Még egyre kéne megfejtést találnod, mégpedig, hogy nem-e egyszer használatos csavar. A fiatalabb gépeknél előszeretettel alkalmazzák ezt a szopatást a súlycsökkentés érdekében. Másodjára nyomatékra húzásnál, amikor már bent van a csavar teljess hosszban szakítod le a fejét/ez a jobbik eset/ vagy motorozás közben engedi el magát amikor épp az üveghegyen is túl vagy
tény ........maga a hiba nincs bele tervezve egyszerüen ugy van csinálva hogy anyit birjon ki amig meg unják ,, vagy jönn az ujabb tipus .. az is tény hogy minél több alkatrészből tevödik össze anál nagyobb a meghibásodás esélye ... aztán van még egy tény NEM TESZTELIK ............. és ez a fontos
TE teszteled .. ha nagyon szar sok a meg hibásodás... gyorsan ki dobnak egy modositott verziot ... DE aszt is TE teszteled !
nem akkarom el ragadtatni magam de például egy 1986 mercédesnek még a hamutartoját is ki- be csukták 25 000 szer és utána meg vizsgálták a kopásokat ... és miután tudásuknak és teknikájuknak legjavát adták bele ez után kezték a sorozat gyártást
minden alkatrész tervezésénél kompromisszumokat kell kötni, ha más nem a gyártási költségek tekintetében ergo az adott alkatrészt jobbra is meg lehetne csinálni ergo van benne némi hiba ami ki van optimalizálva, hogy még megéri bent hagyni mert nem romlik számottevően a megbízhatóság viszont 20%-al olcsóbban kijön. a kínaiak ennek a nagy mesterei, ami átkerült oda gyártásba minden szarabb lett, de csak annyira hogy még pont átmenjen a teszteken és ne lehessen panaszkodni miatta.
igazából én már unom ezt a vitatkozást a szaron úgyhogy be is fejezem, a 20 szeletes tortából tényleg nem jön ki 21 szelet tehát neked van igazad, béke
Meg ha már MZ : a kiskönyve szerint 30ezer km (!) a henger -dugó futálteljesítménye...
Meg netük meg hogy mennyi teljesítményt szedtek ki egy régi 1.2-es belsöégésü motorból, és most mennyit?
Mennyit gurigáztak régebben az emberek éves átlagban azzal az autóval amire 5 évet vártak?
Korábbi munkahelyemen az egyik teszt a fejlesztett elektronikának (pl) hogy 1000 órát volt valami sós kamrában emelt hömérsékleten, és közben terhelték. Ha kibírta akkor azt mondták, hogy a "valóságban" kibír majd mondjuk 10000 órát! Mert egyszer régen csináltak egy ilyen "egyenértéküsítö tesztet".
Ès ha azót az integráltság foka miatt már nem jönne ki azonos eredmény?
Ezt kell látni, hogy ha két évente piacra akarok dobni valamit aminek mondjuk 10 évig futni kéne, akkor azt 12 évvel ez elött kellett volna kezdenem fejleszteni megépíteni, hogy aztán piacra kerülés elött 10 évig tudjam tesztelni...hja és nem hibázhattam volna így sem semmivel, hiszen ha 5 év után valami kidöl, akkor át kell tervezni, és ismét indul a 10 év! Logikus nem?!
Szerintetek nem elegendö az elemi valószinüségi hibalehetöség, ami matematikai alapon így is benne van a rendszereben? Még direkt raknak bele tuti biztos hibaforrásokat?!
Nagyfater azzal hordta a piacra a palántákat.
Kölcsönadta mikor bécsben vettük életünk első nyugati verdáját.
Tökalap féléves 5 ajtós 1,4-es Tipo.
Visszaflé már nem volt annyira király az ezeröcsi,hangos,lomhább,kényelmetlenebb volt.Tényleg fényévek.
Pedig a Tipo sem az az überminőség.
Évi 80e km körüli futás kisteherrel?
Azt kell megérteni, hogy maga a felhasználó a legkevésbé definiálható, és megfogható az egyenletben. Ha minden egyes dolgot a legörültebb felhasználóra, legszélsöségesebb körülményekre méreteznének, akkor nem lehetne szó ilyen "fejlödésröl"! Mint írtam, ha többet akarsz kihozni egy egységnyi anyagból, akkor azt nem teheted meg büntetlenül...nem csökkentik szándékosan az élettartamot, csökken az saját magától, de valójában nem is csökken, mert az egységnyi anyag kb ma is ugyanannyit dolgozik mint ez elött húsz éve, csak még régen mondjuk egy idöegység alatt 10 "mozdult-fordult, alternált, rezgett", ma 20-at vagy a 10-nak többszörösét.
Elektronikában ott vannak az élettartamot leíró "kádgörbék." Ha egy NYÀK-on 1000 alkatrész van, vagy 10000 ezer akkor nem nagyobb a valószinüsége, hogy kifekszik a fekete doboz?!
De láttam mår SMT gépet is közelről.
Amúgy szerintem ugyanarról beszélünk, de várom a példát hogy én is értsem.
Mindig jobbat,erősebbetmkényelmesebbet,szebbet,vagy csak mást szeretne.
Ezt a miért kell? kérdést fel lehetne több ezer éve tenni sokmilliószor.
Miért kell kétkerekű egylovas kocsi ha lehet gyalogolni,miért kell 4-6 lovas hintó ha ugyanoda gyorsabban elvisz a kétkerekű egylovas miért kell vas testű gőzhajtású igen bonyolult hajó ha a 3 árbócos szkúner ugyanúgy megkerüli a horn fokot miért kell Ford 5 ablakos ha a T modell olcsóbb és mindenkinek elérhető?
Amúgy nem tudom melyik oldalon vagy, de mellesleg nem ezt kiabáljuk már nem tudom hány éve? Minek a turbó? Minek az elektromos ablakemelö, és az összes kényelmi berendezés? A motorkerékpároknál szintén? Sajnálom, hogy nem világos mindenki számára az ok-okozati összefüggés. Amikor egységnyi térfogatú anyagban (alkatrészben) kell eloszlania 2 szer akkora feszültségnek, közben a munkapontja is magasabb frekvencián van, akkor nem törvényszerü, hogy fele annyi idö alatt ki fog feküdni? Mert "elvárt dolog" a súlycsökkentés, és vele párhuzamos teljesítménynövelés.
Ha ezzel nem lehetne a felhasználókat meghülyíteni, akkor kapható lenne a new york-i sárga taxi, vagy a londoni, amik ismereteim szerint millió km-et elmentek.
Pár hónapja voltam ebben a gyárban látogatáson.
A mérnök ismerösöm bemutta a elektronikus alkatrész beülettö gép müködését, pontosságát, gyorsaságát, és összeszerelés folyamatait. Ezek a többfejes beületetögépek heti 7 nap 24 órában mennek, óránkén több 10 ezer alkatrész beülettésére képesek, kb 10 mikorn pontossággal a kamerás feliemerö rendszer segítségével. A legkisebb alkatrész kb 0,1 mmx0,2 mm-es a nyagyobban a cm-es tartományban vannak. Ezek fossák filléres okos telókat és minden egyéb "hasznos dolgot" is.
Ha összeveted a munkaórában, 100ezer km alatt mondjuk 2000 órát müködik egy autó (50km/h)... az amlítette gépek egy évben 7/24-ben több mint 8000 órát müködnek és simán 10 évig vagy tovább is. Van két nagy különbség. Itt temperált 20 fokon megy a gép, (ha melegszik belekalkulálja a szerkezet hötágulását a beultetési poziba) és tiszta térben van a munkafolyamat. Tehát két fontos dolog ami az elettartamot meghatározza igen jól lehet vele kalkulálni.
Az gépjármü ezzel szemben fakezü amator sportpilóták és ügyetlen háziasszonyok kezében amortizálodik, úgy hogy nagyon komoly höhatások, és szennyezödések érik a szerkezeti elemeket.
Szeritem mindenki tudja, hogy ugyan azon márka ugyanazon modelje az egyik pancser alatt kifekszik akár pár ezer km alatt is, még egy kiméletes "gépész" aki tudja, hogy mi az ideális munkapont a szerkezetnek, komolyabb meghibásodások nélkül 100 ezer km -eket futtatja ugyan azt a gépet.
Ès még egy fontos dolog. A beültetö gép ahhoz hogy ilyen pntosságal és gyorsasággal helyére "szállítsa" a grammos tömegü alkatrészeket, kb 1-2 tonnát nyom! A gépjármünél hogy is néznek ki ezek az árányok?
bent a motorba 0 hozá férésel meg mentenni .. oda kell taktika
https://www.facebook.com/media...
pumpa hézagról magyarul ha ilyen a punpád mint a yamaháé akkor két uj csapágy egy tömités garnitura és uj a víz pumpád ha az olaj pumpa hézagai a manualon belül vannak
TE teszteled .. ha nagyon szar sok a meg hibásodás... gyorsan ki dobnak egy modositott verziot ... DE aszt is TE teszteled !
nem akkarom el ragadtatni magam de például egy 1986 mercédesnek még a hamutartoját is ki- be csukták 25 000 szer és utána meg vizsgálták a kopásokat ... és miután tudásuknak és teknikájuknak legjavát adták bele ez után kezték a sorozat gyártást
na ez nincs ma