Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez egy 2012-es 1200 mérföldes cucc.
Leeelenőrzöm az olajpumpa hézagait,kitisztítom az oaljágat,összerakom amit lehet a forgatónál kizsuvázom (annyira nem gáz) beépítem,figyelem és ima.
Amúgy a forgatónál a tengelyen van csapágy a tömítés alatt.
Ennek értelemszerűen nem találtam szerelési videót de az ihletadó gyakorlatilag szőrugyanaz R1 pumpa felújítható házilag.
Ott elég jól bemutatja az ipse milyen belűlről.
Ha tipplenem kéne az enyém is ugyanilyen.
csavarlazító ütögetés ilyesmi ezek alap lakatos ismeretek , a komoly dolgok ott kezdődnek mikor egy 8 as csavarba befúrok egy 4,8 as lyukat aztán megmenetelem 6 os menetre majd használom mint menetjavító mindezt satuba kézi fúróval valahol itt kezdődik egy haladó lakatos tudása na meg hidegvágóval úgy üssem meg csavart hogy lehetőleg másba ne tegyek kárt nem beszélek a kisflex virtuóz használatáról
K.Pityu súgta, csak hogy Én is érvényesülni tudjak
mondok egy sokkal jobb példát: megveszed a 8 éves Mercedest a németektől jó áron mert ott már bontószökevénynek számít és 1-2 éven belül beszarik a turbó, lóg a főtengely, rossz a generátor eltörik az ablakemelő fogaskereke stb. sorban jönnek a hibák. Erre azt gondolhatod, hogy még egy ekkora szart, közben ha meg tudnád kérdezni azt aki tervezte, lehet azt mondaná, hogy igen, ez az autó úgy lett tervezve, hogy 10 évesen újrahasznosításra kerül és az aktuális modell épül majd belőle. akkor most ki a hülye?
nézd a vén motorost .. miket tud
álltalában minden víz punpának a helyes lapát hézaga a tengely mozgatásával érhetö el ........ valoszinü hogy az angol ezt fixre vette ezért nem emliti .. így biztos hogyha kopot .. kuka az egész ............ javithatatlan esetleg egy jo szaki perselyezni tudná ....

de nem ajánlom ezt mert ugye egy pörgös három hengeresbe megy a víz forgató ... ha valami nem fog stimelni 5 perc allat hengerfelyes lesz a géped ............ marad a bontot be épitése

és tesztelése .... miután kicserélted figyeld meg a ventilátor be és ki kapcsolásának hő fokát ha nincs nagy el térés és szépen vissza hül ..... sikerült a mütét .......... ha rendeleneséget tapasztalsz .............. pl habos fehér szar az olajban ...........olaj a víznben esetleg nagyon gyorsan melegszik vagy vagy nagyon nehezen melegszik ... ez mind a víz pumpa lapát hézagára is vissza vezethető
Mit akarsz 20 feletti nyomatékkal? 24 a féktárcsám lehúzása. Ezek gyárilag menetrögzítővel kencések? Mert, ha igen, akkor nyitásnál játszik a hőlégfúvó
Amúgy tapasztalati úton O gyűrűs tömítéseknél általában 14-15 Nm szokott lenni.23-25 Nm az már rézalátétes.
Képes vagy rá
El tudok menni 28-ig utána jön a nagyobb kulcs.
Míg lejön a feje addig húzzam?
Lehet, hogy nagy birkaságot mondok, de nyomatékkulcsot állítsd 10-re és próbáld meghúzni, gondolom egyből lekattan, aztán lépésről lépésre feljebb és kapsz egy közelítő értéket
van egy nagyon be vált modszer ................ a tütelem .. elöször is gáz lámpa ............ aztán melegen rá nyomod a csavar lazitot ..... ilyenkor magát a csavar felyet hossz irányba meg ütöd ............

egy kávé


és ujra ........... ez be szokot válni .......... de igen néha furni faragni kell
Forró vizen és sűrített levegőn kívül nem igen használnék mást.
Kívül féktisztító.
Gázolajba áztatás, sűrített levegős kifúvatás, féktisztító spray, brigécol, forró víz, nagynyomású mosó......sorolom a lehetőségeket - ha jók.
Az én próbálkozásaim kimerülnének ezeknél a variációknál.
az a biztos ha azzal csinálod , én kicsavarásnál szoktam törni általában agyonrozsdált szerteszétgányoltfejű csavarokat de jobb napokon képes vagyok csillagcsavarhúzóval 6 os csavarnak is a fejét letekerni ... nem árt ha az ember biztos kézzel kezeli a hidegvágót még mindig jobb egy sérült csavart vagy anyát eldobni mint kifúrni a csavart és újra menetelni a helyét .....
Olajpumpa részhez van gyári hézag adatok,meghúzási nyomaték nincs,de küldök rá menetrögzítőt.
Vízpumparészhez semmilyen adat nincs.
Ez problem.
De mókolok.
Tele van kosszal.
Szalonnával csalogassam ki a koszt?
Vagy tudsz valami titkos fejvadász trükköt?
nos ez egy jó hülye pumpa mert egy tengelyen van az olaj pumpa és a víz forgató .......... a csavarokat meneteket pucold el és némi kencével kezelve ragd össze érzésel meg huzva .

. a lényeg az hogy elenörizd az olajpumpa hézagát .. ez benne van a manualba ez fontos az olaj nyomáshoz .....
a másik a viz pumpa tengelyénél azt elenözizd hogy nincs e kopás a tengely és a öntvény közt ... a töbit el intézi a tömités azért fontos a tengely hézag mert ha axiálisan el kezd ütni a tengely át enged a tömités ............ugyan nem látom .....de akkor vagy az olaj kerüll a vízbe .. vagy a víz kerül az olajba ...
szoval ezért fontos a hézagok elenörzése ............................... nem látom a szerkezetett de valoszinü hogy tengely irányu hézagot is elenörizni kell , hogy a lapát hézag meg felelö legyen ........ mokoljál
Na most, ha jól értem : vettél egy keveset futott víz-olaj pumpát ami jó. Én ezt nem piszkálnám. Amit meg kiszedsz a mociból és elvinnéd felújíttatni az úgyis szét lesz kapva, akkor azt kéne tüzetesen bevizsgálnod
Minimum 1 hónap míg ideér egy másik,és a vámosok sokat vesznek le.KB 6 rugót.
Szerelők aranyszabálya: Húzd addig, amíg megszakad a menet és akkor egy fél fordulatot vissza!
Az egész kramac két M6-os csavaron van felfüggesztve 15 Nm-el.

Addig én se használtam míg nem törtem bele az egyik inyektor csavart amit méregből 15 perc törpejárás után bányásztam ki.
Majd 1600 forintot adtam egy M5-ös inbusz csavarért.
Szóval azóta benne a kezemben ................a nyomatékkulcs.
Dehogy vettem.
Tömszelence ereszthet.
Valszeg elviszem felújítóhoz hátha tud kezdeni vele valamit.
Állítani semmit nem lehet..
Ez a különbség felhasználó oldalról nézve, meg tervezési oldalról nézve.
Az hogy a cukrásztól rendelnek egy 20 szeletes dobostortát, és azt ö meg is csinálja ahogy tanulta, az nem az ö baja, hogy a 21-i szeletre várónak már nem jut. Ez nem a cukrász, és nem a torta hibája. A felhasználó állt sorba késön, vagy túl sokan repetezták belöle...
Márpedig a legtöbb esteben ez van, hogy beállít otthon a családfö egy 92-es motorkerékpárral aminek már a gyerekszobájában a poszterképe is kifakult, és azt gondolja, hogy egy olaj, és szüröcserével olyan lesz mint a poszteren volt...és sok esetben így is van...egy felületes vagy általános felhasználó szemszögéböl nézve, akit nem zavarnak a mechanikus zajefektek, akit nem törödik egy két csepp olajszivárgással, egy -egy rozsdafoltal, egy -egy nagyobb holtjátékkal.

Szélsöséges példa:
-egy szekunder láncot le kell cserélni, ha a csaptávolságok meghaladják a lánc teljesen hosszán nézve bárhol az elöirt távolaságot
-le lehet scerélni akkor is, ha már nem tudom tovább feszíteni
-és le lehet cserélni akkor is, mikor elszakadt, és vagy az utra esett, vagy feltekerte a kihajtó tengely.
Melyik a valós élettartama az alkatrész egységnek?

(Csak költöi kérdések, mert tudom, hogy a visszanyert láncot még fel lehet rakni egy kisebb motorra, csak pár tagot ki kell venni belöle...)
A régit már kivetted a motorból? Jó lenne azt szétkapni, hogy tudod-e állítani és van-e értelme