Én csak egy véleményt írtam de vitázni nem szeretnék belőle Én nagyon tudom szidni a márkát amikor csak 1 centivel kellene több hely legyen de nincs, pedig lehetne könnyedén... Ahhoz hogy a mai trendnek megfeleljen egy motor már máshogy nem lehet megcsinálni. Vagy elfogadjuk vagy bosszankodunk mert ellene nem lehet tenni semmit Egy teli idomos gépen, pláne egy ilyen zzr-gtr kategóriásnál nem is lehet elvárni hogy olyan egyszerű legyen légszűrőt cserélni mint pl a görbevázason hogy ülés le 2 csavar ki és kezedben a szűrő
Simán kijelenthetö, hogy mondjuk egy sportmotor USD teloja tök ugyan úgy van felépitve, sok esetben még a beszállító is ugyan az , a hástó rugóstag, lengövilla szintén, kereke, fékek, szintén... az eröforrások felépitése sem sokba tér el alapjaiban, ha már földön vannak. Szinte minden gyártó végijátszotta körités ide-oda rakosgatását a blokkon, blokkban. Szerintem túl nagy áldozatok nélkül azt lehet mondani, hogy ezek azok amik meghatározzák egy motor élvezeti faktorát, mint vezethetöség mind teljesítmény tekinetetében ( az ergonómiát kivéve, de az sem okozza a bonyolultság túlzott fokát).
Ezek után jönnek azok részletek, hogy a sallangot, rögzitési pontokat hogy helyezem el, és mennyi tök felesleges és bonyolult másodlagos kiegészitöt probálom meg beletuszkolni egy ugyanakkora ( vagy még kisebb helyre) mint mondjuk 3 generációval ez elött, melynek fele szoftverhibás, vagy az lesz a gari lejárta után, másik fele világit csak de nem tudom mire való, harmadrészét meg a konkurencia alapcsomagban árulja és még müködik is, de ha tudnám kikapcsolnám...
Meg ha megvilágítjuk a dolgot az általános (!) felhasználó részéröl, aki kötelezöket a szervizben csináltatja, és nem konyhában a hokedlin, akkor jogosan lehet felháborodva, hogy miért kell neki kifizetni egy lésgszürö cseréért 3 óra munkadíjat, mikor az elözö motorján erre fél órát számoltak fel. Vagy valamelyik KAWA ZZR vagy GTR 1400 nél fél nap egy gyertyacsere?
Tudom régivágásu a gondolkodásom, de régen a "üreszsebü vagányok" motoroztak szükségböl, mert nem tellet más bonyolultabb rugalmas közlekedési eszközre. Ennek megfelelö volt a funkcionalitás, kialakitás, komfort...ma az árával beelözte a a 4 kerekü gépjármüveket, bonyolutság azonos szinten van, ha nem bonyolultabb azokéval, melynek hozadéka, hogy mostmár bármilyen puhány talál magának valamit amin pöffeszkedhet, és az inteligens kiegészitöknek köszönhetöen azt HISZI, hogy egy pillanatra ö is lehet a vasárnapi motorfutam sztárja...
Természetesen a túlbonyolításokért szidom a japánt meg a németet is. Amíg szerintem egyenes arányosságban van a bonyolultság azzal amennyivel jobb ez teljesen normális.
Levi inkább arra akart kilukadni hogy a faék egyszerűséget azért a motorozás egyik kulcsontos részein mint futómű-fék-vezethetőség nem biztos hogy jó lenne alkalmazni.
És nem mindíg a legeslegfontosabb az a dolog lebeg minden felhasználó előtt hogy márpedig csak olyat veszek amin a szerelőm 2 perc alatt tud légszűrőt cserélni 30 alatt blokkot, és egyora alatt szétszedi atomokra még kettő alatt összerakja.
Én is anyázok mikor le kell vennem a tankot a légszűrő miatt de megteszem,pedig kétemberes a gyorscsatlakozós benzinvezeték miatt miatt,lehet egy is de az lényegesen nehezebb.
Meg most mikor majd nagyjavítás kell egy vízpumpa miatt.
De bekalkuláltam ezt is a mérlegbe és még mindíg pozitív.
Levi!
Fordítsd meg a gondolatmenet. Amiböl 10 perc alatt ki lehet cibálni a blokkot, abba a gyárban az összeszereléskor sem biztos hogy többet vett igénybe...és hasonló analógiák...márpedig a vételár egy részét képezi az alkatrészek összeszerelésének ideje, a felesleges alkatrészek beszerelésének ideje, és elöállítási költsége.
Èn igen régóta azt tartom, hogy bonyolult dolgot tervezni nem nagy valami, arra mindenki képes. Ezzel tudásban szinte azonos, de egyszerüt tervezni már nem mindenki tud!
Amúgy továbbra is azt mondom, hogy a bonyolultság és precizitás motorzás közben nem ad kézzelfogható elönyöket tekintve azonos tipusok azonos szintü egyedeit.
Ha többet szerelnél szerintem te is belátnád, hogy miért jó, ha mondjuk egy légszüröcseréhez, 1-1.5 órán keresztül kell lebontogatni, lefeszegetni a müanyag és egyéb útban lévö elemeket, másik modellnél meg leveszed az ülést, meg 4 db csavar és ... Tekintve csak az ilyen általános karbantartásokat, szerintem egyik aluba vágott menetnek sem tesz jót, ha sokszor ki be kell hajtani a csavart...
De káromkodott it valaki az egyik csopperes projektben,mert konkréten a hátsó központi rugó elöfeszités állításához a csak a tágulási tartályt, meg a hátsó futómüvet kellett kivenni...és még lehetne sorolni.
nem az a legjobb motor szerintem ami olyan egyszeru mint egy kavics... pedig ugytunik sok szerelo csak az alapjan mondja hogy jo hogy 10perc alatt kiveszi a blokkot. A seprunyel futomu es a patkofek maodlagos
Egy tisztességes beavatkozás fötengelyfelújításkor anyagárban simán a motor értékéne a harmad, plusz a munkadíj amivel eléri a motor értzékenek 40 akár 50 %-át, mondjuk 2-300 ezer HUF, és soha nem lesz olyan mint a gyárban összerakott, ahogy azt lentebb kifejtettem. Mert valahol mindig egy kopott alkatrész (de még tolerancián belüli) fog egy új alkatrésszel dolgozni, vagy bontott cucc esetén két különbözöféleképpen kopott alkatrész fog találkozni...
Azt tanultam, hogy az alkatrészeket csak olyan mértékben kell megmunkálni amiért a vevö fizet. Nem érdekel, hogy a hegesztett acélcsö vázon van pár olvadék fröcskölés nyom, és arra van ráfényezve, tudom, hogy milyen odafigyelés lenne azt ellenörizni, és letakarítani mindenhol (van persze a technológia közben spray, de így is rá tud néha tapadni). Ezt csak akkor veszed észre , ha közelröl szemléled a dolgokat, de a motorzás élményét nem befolyásolja, söt ha szeretsz vele foglalkozni, átcsiszolod, és lefested...Nekem precizitás alatt nem jönnek be a parasztvakitós megoldások, szeretem a harmónikus megoldásokat, de az nem az amit másfélszer annyiért, vagy 2szer annyiért el akarnak neked adni egyes logók alatt. Ott van a CX1300 vagy mi ...nem tud többet élményben funkcióban mint egy 1250-es bandit, de legalább nagyon nehéz, igen bonyolult, és dupladrága...
Jó sok olyan főtengelyes 600f-et láttam közös ismerősünknél, mind full patika volt külsőre.
Az a vizes karbi meg játszik a kisvarán is. Kiszeded, olyan, mint egy alien :D
Ennyire nem szoktam belemászni a blokkba, de ha a henger nem volt kopott csak a csapágyak lógtak akkor az miért ok rommá törni? Tényleg nem ismerem olyan jól a motorkonstrukciót mint Te és ezért kérdezem. Abban igazad van hogy nem tudok meggyőző érveket felhozni arról hogy milyen gyakorlati haszna van a precizitásnak, talán az a plusz élmény ami olyan mint amikor zenét hallgatsz és nem mindegy hogy egy sokol rádió szól vagy egy hifi, bár ez így durva hasonlat, mindenesetre egy száraz kuplungos Ducatit soha nem tudnék megszokni
Ezzel én nem is kívánok vitatkozni, de igazából a prcizitás kézzelfogható elönyéröl te sem tudsz meggyözö érveket felhozni.
Volt a mühelyben egy sokat magasztalt CBR 600-as jó pár éve. Nem tudom az évjáratát...az órában 40-50 e km volt (de manapság ez teljesen mindegy). A feltárás során, rendellenes rezgésre az lett a válasz, hogy 0,05 mm-t lógott a fötengely csapágya. Ez pedig már a szervizlimit. Rádásul az a blokk volt, ahol a hengersor egybe van öntve a felsö blokköntvénnyel. Egyszerübb a gazdának rommátörni, mint megjavítatni... A feltárás közben olyan idegesitö dolgok voltak, mint a üzemanyagrendszer csatlakozása... A tankot tartod az egyik keszedben, másikban hadonászol 17-19-es villással, hogy meg tudd nyitni a fékcsö rendszerü csatlakozást, persze a sö rövid, alig van hely, meglazítva a fittinget, ömlik a benzin, mert visszacsapó nincs benne...ilyen apró idegesítö dolgok mikor az befecskedzös autókon, vagy suzukinál, már ott vannak a gyorcsatlakozók, és pillanatok alatt szét tudod szedni...
Szóval lehet felhasználóbarát, de ne kelljen rajta csinálni semmit.
Vagy ahogy a porlasztó fütve van hütövizzel, és egy porlasztótakaritáshoz annyi idö kel mint a suzukinál egy komplett motorgenerálhoz.
jó mikor abból indul ki valaki hogy egyből átvágnak ... ki mint él úgy ítél ... alapos kabitakarítás nem ártana meg egy szelephézagellenőrzés persze lehet villamossági gond is autóvillamosági ember nem valószinű hogy belemászik
Egy olyan problémám lenne, hogy ledadog a motorom ( 1992 Bandit 250).
Részletesebben: Hideg indításnál szépen beindul szivatóval. Mikor kezd langyosodni (kézmeleg) a blokk és engedjük vissza a szivatót elkezd esni a fordulat majd nemes egyszerűséggel leáll a motor. Innentől kezdve nem tudjuk újra beindítani amíg vissza nem hűl a blokk. Szezonban ezt nem csinálta, most télen jött elő ez a probléma. Karburátor tiszta és pár hónapja lett szinkronizálva, gyertyák tiszták( 8 hónapos NGR-K CR8) és adnak szikrát is. Csöveket átnéztük nincs dugulás, benzincsap rendesen üzemel. Apám a trafóra gyanakszik.
A kérdés az lenne, hogy ezek az információk alapján így látatlanba mi lehet a motorom baja? Azért írok ide mert nem tudom hogy most milyen irányba induljak el. Mármint, hogy sima motorszervíz ahol esetleg átvághatnak és jó se lesz vagy autó villamossági szervíz?
Simán kijelenthetö, hogy mondjuk egy sportmotor USD teloja tök ugyan úgy van felépitve, sok esetben még a beszállító is ugyan az , a hástó rugóstag, lengövilla szintén, kereke, fékek, szintén... az eröforrások felépitése sem sokba tér el alapjaiban, ha már földön vannak. Szinte minden gyártó végijátszotta körités ide-oda rakosgatását a blokkon, blokkban. Szerintem túl nagy áldozatok nélkül azt lehet mondani, hogy ezek azok amik meghatározzák egy motor élvezeti faktorát, mint vezethetöség mind teljesítmény tekinetetében ( az ergonómiát kivéve, de az sem okozza a bonyolultság túlzott fokát).
Ezek után jönnek azok részletek, hogy a sallangot, rögzitési pontokat hogy helyezem el, és mennyi tök felesleges és bonyolult másodlagos kiegészitöt probálom meg beletuszkolni egy ugyanakkora ( vagy még kisebb helyre) mint mondjuk 3 generációval ez elött, melynek fele szoftverhibás, vagy az lesz a gari lejárta után, másik fele világit csak de nem tudom mire való, harmadrészét meg a konkurencia alapcsomagban árulja és még müködik is, de ha tudnám kikapcsolnám...
Meg ha megvilágítjuk a dolgot az általános (!) felhasználó részéröl, aki kötelezöket a szervizben csináltatja, és nem konyhában a hokedlin, akkor jogosan lehet felháborodva, hogy miért kell neki kifizetni egy lésgszürö cseréért 3 óra munkadíjat, mikor az elözö motorján erre fél órát számoltak fel. Vagy valamelyik KAWA ZZR vagy GTR 1400 nél fél nap egy gyertyacsere?
Tudom régivágásu a gondolkodásom, de régen a "üreszsebü vagányok" motoroztak szükségböl, mert nem tellet más bonyolultabb rugalmas közlekedési eszközre. Ennek megfelelö volt a funkcionalitás, kialakitás, komfort...ma az árával beelözte a a 4 kerekü gépjármüveket, bonyolutság azonos szinten van, ha nem bonyolultabb azokéval, melynek hozadéka, hogy mostmár bármilyen puhány talál magának valamit amin pöffeszkedhet, és az inteligens kiegészitöknek köszönhetöen azt HISZI, hogy egy pillanatra ö is lehet a vasárnapi motorfutam sztárja...
És nem mindíg a legeslegfontosabb az a dolog lebeg minden felhasználó előtt hogy márpedig csak olyat veszek amin a szerelőm 2 perc alatt tud légszűrőt cserélni 30 alatt blokkot, és egyora alatt szétszedi atomokra még kettő alatt összerakja.
Én is anyázok mikor le kell vennem a tankot a légszűrő miatt de megteszem,pedig kétemberes a gyorscsatlakozós benzinvezeték miatt miatt,lehet egy is de az lényegesen nehezebb.
Meg most mikor majd nagyjavítás kell egy vízpumpa miatt.
De bekalkuláltam ezt is a mérlegbe és még mindíg pozitív.
Fordítsd meg a gondolatmenet. Amiböl 10 perc alatt ki lehet cibálni a blokkot, abba a gyárban az összeszereléskor sem biztos hogy többet vett igénybe...és hasonló analógiák...márpedig a vételár egy részét képezi az alkatrészek összeszerelésének ideje, a felesleges alkatrészek beszerelésének ideje, és elöállítási költsége.
Èn igen régóta azt tartom, hogy bonyolult dolgot tervezni nem nagy valami, arra mindenki képes. Ezzel tudásban szinte azonos, de egyszerüt tervezni már nem mindenki tud!
Amúgy továbbra is azt mondom, hogy a bonyolultság és precizitás motorzás közben nem ad kézzelfogható elönyöket tekintve azonos tipusok azonos szintü egyedeit.
Ha többet szerelnél szerintem te is belátnád, hogy miért jó, ha mondjuk egy légszüröcseréhez, 1-1.5 órán keresztül kell lebontogatni, lefeszegetni a müanyag és egyéb útban lévö elemeket, másik modellnél meg leveszed az ülést, meg 4 db csavar és ... Tekintve csak az ilyen általános karbantartásokat, szerintem egyik aluba vágott menetnek sem tesz jót, ha sokszor ki be kell hajtani a csavart...
De káromkodott it valaki az egyik csopperes projektben,mert konkréten a hátsó központi rugó elöfeszités állításához a csak a tágulási tartályt, meg a hátsó futómüvet kellett kivenni...és még lehetne sorolni.
Azt tanultam, hogy az alkatrészeket csak olyan mértékben kell megmunkálni amiért a vevö fizet. Nem érdekel, hogy a hegesztett acélcsö vázon van pár olvadék fröcskölés nyom, és arra van ráfényezve, tudom, hogy milyen odafigyelés lenne azt ellenörizni, és letakarítani mindenhol (van persze a technológia közben spray, de így is rá tud néha tapadni). Ezt csak akkor veszed észre , ha közelröl szemléled a dolgokat, de a motorzás élményét nem befolyásolja, söt ha szeretsz vele foglalkozni, átcsiszolod, és lefested...Nekem precizitás alatt nem jönnek be a parasztvakitós megoldások, szeretem a harmónikus megoldásokat, de az nem az amit másfélszer annyiért, vagy 2szer annyiért el akarnak neked adni egyes logók alatt. Ott van a CX1300 vagy mi ...nem tud többet élményben funkcióban mint egy 1250-es bandit, de legalább nagyon nehéz, igen bonyolult, és dupladrága...
Az a vizes karbi meg játszik a kisvarán is. Kiszeded, olyan, mint egy alien :D
Volt a mühelyben egy sokat magasztalt CBR 600-as jó pár éve. Nem tudom az évjáratát...az órában 40-50 e km volt (de manapság ez teljesen mindegy). A feltárás során, rendellenes rezgésre az lett a válasz, hogy 0,05 mm-t lógott a fötengely csapágya. Ez pedig már a szervizlimit. Rádásul az a blokk volt, ahol a hengersor egybe van öntve a felsö blokköntvénnyel. Egyszerübb a gazdának rommátörni, mint megjavítatni... A feltárás közben olyan idegesitö dolgok voltak, mint a üzemanyagrendszer csatlakozása... A tankot tartod az egyik keszedben, másikban hadonászol 17-19-es villással, hogy meg tudd nyitni a fékcsö rendszerü csatlakozást, persze a sö rövid, alig van hely, meglazítva a fittinget, ömlik a benzin, mert visszacsapó nincs benne...ilyen apró idegesítö dolgok mikor az befecskedzös autókon, vagy suzukinál, már ott vannak a gyorcsatlakozók, és pillanatok alatt szét tudod szedni...
Szóval lehet felhasználóbarát, de ne kelljen rajta csinálni semmit.
Vagy ahogy a porlasztó fütve van hütövizzel, és egy porlasztótakaritáshoz annyi idö kel mint a suzukinál egy komplett motorgenerálhoz.
Egy olyan problémám lenne, hogy ledadog a motorom ( 1992 Bandit 250).
Részletesebben: Hideg indításnál szépen beindul szivatóval. Mikor kezd langyosodni (kézmeleg) a blokk és engedjük vissza a szivatót elkezd esni a fordulat majd nemes egyszerűséggel leáll a motor. Innentől kezdve nem tudjuk újra beindítani amíg vissza nem hűl a blokk. Szezonban ezt nem csinálta, most télen jött elő ez a probléma. Karburátor tiszta és pár hónapja lett szinkronizálva, gyertyák tiszták( 8 hónapos NGR-K CR8) és adnak szikrát is. Csöveket átnéztük nincs dugulás, benzincsap rendesen üzemel. Apám a trafóra gyanakszik.
A kérdés az lenne, hogy ezek az információk alapján így látatlanba mi lehet a motorom baja? Azért írok ide mert nem tudom hogy most milyen irányba induljak el. Mármint, hogy sima motorszervíz ahol esetleg átvághatnak és jó se lesz vagy autó villamossági szervíz?
Várom válaszotokat
Ádám
Én csak egyberaktam hogy pofája legyen.Blokkba nem túrtam.
Irányár.Némileg alkuképes.
Olcson adom.