Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nagyon bölcsen leírtad és biztos az utolsó szóig igaz. Nagybanditom még nem volt.
A Thunderacem szintén 108Nm a nyomatéka csak nem 3700 hanem 8500 fordulaton. Nagy külömbség ez tény, de ugye mindkettöt ezek környékén kéne forgatni, akkor ugyan ott van lánceröltetésben, meg gumievésben.
A súlykülömbség 27 kg (198-ill225 kg) azért már jelentős abban is igazad van, bár ez se filigran.
A nyomatékom: 2-3 ezres fordulattól lehet haladni, gyorsulni, nem kell sokat váltogatni, ezért is csak 5 sebességes.
Az is igaz hogy az enyém már nem sportmotornak hanem inkább túrának számit, (üléspoziciója miatt is.)
By the way: egy nagyon nyomatékos chopper eszi a gumit? -tényleg gőzöm sincs
Meglátásom és tapasztalatom szerint ilyen esetekben hiba a Teljesítmény szerinti összehasonlítás. Az 1250-es banditnak a nyomatéka zabálja le a gumit. Egy 1000-res sportmotornak sehol nincsen a nyomatéka az ilyen lökettérfogatú gépekéhez. Tökéletes összehasonlítást gumifogyasztásban meg végképp nem fogsz látni, mert kevés sportmotorost láttam "igazi " túragumival rohangáni , inkább vágott pályagumival, vagy sportgumival. És a banditások is ritkán raknak fel vérbeli sportgumit. Így nem sok értelme az futásteljesítmény összehasonlításának. Nekem egyszer kényszerűségből CorsaIII-ast kellett feltennem, hát alig futott többet 4000km-nél, pedig 2 komponensű a gumi, keményebb középpel. A kemény kigyorsítások , fékezések párosulnak a nagy tömeggel, és a nagy nyomatékkal , így pillanatok alatt elfogy egy "jó gumi" nagy túramotorokról. Nem beszélve azonos kanyarsebességnél mekkora erő hat egy filigrán 1000 gépre, vagy egy dagadt túramotorra.
Az 1250-esen egyszerűen csak puha , rossz a gyári gumi.
Hasonló dologgal tudom bizonyítani, mint a lánc választás. Bár teljesítmény szintekre van felosztva, mégis a DID az RK az erősített láncokat ajánlaja Banditra, GSX1400-re . Nem véletlenűl. Hiszen a nyomatékból származó , és a láncben ébredő húzóerőt kell elviselnie a láncnak. A sportmotoknak csak a legnagyobb nyomatákhoz tartozó fordulatszáma magassabb , aminek nyilván a szorzatából egy nagyobb teljesítmény származik...
Igazából mindkét emlitett motor messze erősebb az 1250-es Banditnál (146 Le ill 165 Le)
tehát a lánc és gumi is nagyobb igénybevételnek van kitéve. Nekem gumiban a 10 ekm volt a csucs egy Pirellivel, a GSXR-es srácnak is annyi egy jó sportgumival (mig az átlados gsxeres 5-6 e alatt legyalulja).
Remélem az ismerősöd nem 1250-es Bandittal és nem a gyári Dunloppal ment el 20000-ret,mert akkor ritka xarul vezetek....
Nos ki hogy használja a motorját, nem lehetetlen 30-40 ezer km megtétle sem egy lánccal sőt olyan motorostársammal is beszéltem aki azt mondta hogy a gyári gumikkal ment 20000km-!
A másik véglet pedig hogy 10000km után is lehet bizony láncot cserélni!
Hidd el én pl, ha valaki (hozzáértő) azt mondaná cseréljem le a láncot ,lecserelném! Nem anyagi kérdés. De azért mert más statisztikája szerint cserélni kéne, még nem jelenti azt hogy az enyémet is cserélni kell.
Az én motorom biztos hogy semilyen szempontból nem kopottabb mint egy átlagos 2-3 éves pedig 6 éves!
Én kb ugy használom mintha egy GS500-as lenne. lehet nevetni de kit érdekel.
Oké! Akkor én megint csak arról lettem meggyőzve, hogy ennyit ne megy el , rendeltetésszerű használat mellett. Szóval azt is mondhatnám hogy baromság az egész.
Az amikor valaki nyúlott szétkopott lánccal "ovatoskodik" még bele pár km-t , vagy vászonig járat le egy gumit, igaz közben minden körbefordulásnál elmond egy imát, meg elötte a rozsafüzéreket morzsolgatja hosszasan, hogy csak még ezt az egy kört bírja ki... Erre mondanám azt hogy boldogok a lelki szegények...
Persze minden, némelyest biztonsági oldalról túl van méretezve, de semmi sem hülyebisztos! Ezek az esetek ugyan abba a közuti veszélyeztetés kategóriába esenek mint a gyorshajtás, és társaik.
Nem azért mondom ezt, mert én megtehetem, hogy ha kell , sőt már előre gondolkodva kinézve a legjobb ajánlatot,megveszem a láncot, gumit, és egyéb kopó drága alkatrészeket, de még a barátaimat is figyelmeztetem, és segítek nekik támogatom őket, nem hagyva kopott gumival, és nyúlott lánccal járjanak. Az én érdekem is, mert túrán vagy elöttem perecel el, vagy hátúról romból le, ha nem megfelelő a műszaki állapota a motornak.
Régen én is azt hittem , hogy felmenthetem magam a felelőség alol azzal, hogy nincs rá pénzem, és azért nem cserélek, de azért idővel azért el lehet jutni egy szellemi szintre amikor belátható, hogy ez az indok még nem fogja vészhelyzetben, de akár rutin helyzetben sem az úton marasztalni a járművet.
Abszlút nem aggódok senkiért , csak egyes esetkben nem csak a saját bőrét viszik egyesek vásárra... De kinek nem inge nem veszi magára...
Egyszeri a kései csere oka. nincs rá pénze No de komolyan szolva tényleg így van: szerelő a srác és nem hagyná hogy pl a rossz lánc miatt tönkre menjen rajta valami.
Hát engem mindig leszol hogy én csak 6 ezerig forgatom Ő bezzeg 8-10 ezren járkál. Az enyémet oda se adom neki ,mert bevallása szerint8-9 ezerig forgatta (addig is illene, tudom)
Mondjuk ő se szokott 1 kerekezni
Csatlakozom én is a hitetlenkedők közé. Adhatna egy két használati , karbantartási tanácsot a barát, nekünk hitetlenkedőknek!
Bár ismerek Hayabusást akik ~33000 környékén gondolkozott a cserén, csak már akkor mikor beszakadt és vitt mindent, kuplunkmunkahengert, deklit, stb. A nyúlásmentesekre sem válalnak 35000km hosszabb garit...
Szóval akkor hogy kell 40000km-t elmenni egy szett JÓ MINŐSÉGŰ lánccal?
Fölösleges folyton fújni, csak ledobálja a felesleget.
A gixeren a gyári lánc ment el 40 ezret? Ez még akkor is hihetetlennek hangzana, ha 3000 fölé nem forgatja.
22000 km elég kevés, annál még az 1000-emen is többet ment már. haver 1000-es GSXR jében 40 ekm van és most kezd gondolkodni, hogy cserélni kéne. pedig ő cibálja nekije
Sziasztok!
Automata láncolajzó?
Úgy gondolom nem nagyon lehet rá szükség. Minden motorozás előtt egy kicsi láncspray!
Nekem 22000km-nél kellett láncot + lánckereket cserélni de akkor már a kislánckerekem is elég rendesen ki volt hegyesedve ha dupla annyit megy el a lánc a lánckereket akkor is kell cserélni!
Sebaj...
most más nem....
Bontogatja szárnyait!
sziasztok!

megbizhato, becsuletes, "jomunkasember" szerelot keresek 750-es banditomhoz. dunakanyar kornyeke elony, de ha megeri, messzebb is megyek (bar nem szivesen). jo lenne ha az alkatreszbeszerzest is megoldana. ha valaki tud ilyet, kerem jelezze.

szeles utat!
Szevasz!

Hu, koszi a segitseget, sajna most kerult csak napirendre a dolog. A hengertaskaval az a baj, hogy a helyet az asszony hatsoja elfoglalja, szoval valami mas kellene. Louisos cuccok kozul csak hengertaskat tudsz? Adony utbaesik (egy kis kiterovel) Kiskunhalas fele, meg amugy is sokat jartam arra Ujvarosi fosuli alatt
A bandit.hus cimborák közt 3-an használják, kettő Scottiolert(louisból), egy pedig McCoi-t. Kb 100-120 euró az ára, német banditfórum szerint 2* tovább bírja vele a lánc, tehát elvileg 1 láncszett alatt behozza az árát.
A www.banditforum.de-n találsz elég sok infót, bár az oldal nem kicsit kaotikus.
Ha hamarabb kérdezzel - és nem tervezek magamnak is, akkor nagyon szívesen kölcsönadtam volna a konzolt és a 3 dobozt........De így sajnos nekem is kell.


Táskát tényleg minden boltban kaphatsz - persze ár, és minőség, forma függvényben......
Egy sima egyszerű tatyó mindenhol van (pl RMC)
Ha pedig rendesebb, örök darab kell - akkor IMET, SHOX.....stb...

VAGY....
Egy nagy LOUISOS hengertáska a hátsó ülésre és kész......
Ebben tudok is segíteni ha érdekel.........csak Adonyba kell lemened érte.....rámcsörögsz, Én meg szólók az asszonynak hogy mennek egy tatyóért...
70/3734670
Sziasztok!

Lenne hozzátok egy kérdésem automata lánc olajzót használtok, e mi a vélemményetek
ezzel kapcsolatosan hol lehet beszerezni és menyibe kerül.
Akkor lehet kicsit varok velem s inkabb gyujtok egy part oldaldobozra...
Repül a sas?
Ez van sajna.