Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szevasztok!
Sebességváltási problémával kapcsolatban kérném a segítségeteket, tanácsotokat.
Tavaly augusztusban vásároltam egy új Suzuki Bandit 650S-es motorkerékpárt, még a K6-os lég- olajhűtéses változatot. A motor rendeltetésszerűen lett használva, csak túratempóban. Az 1000 km-es szerviz során Castrol Power1 –es 10W-50-es olaj lett beletöltve (4L).
A kuplung kiemel megfelelően, nem csúszik, holtjátéka az előírásoknak eleget tesz. Jelenlegi megtett km 4500.

Tavasszal tapasztaltam először (ekkor volt túl az 1600 km-es bejáratáson, addig legfeljebb 6-ban forgott 6000-ig), hogy kb. 6000-ig pörgetve a motort időnként nem tudok felváltani 4-ből 5-be vagy 5-ből 6-ba, hasonló a jelenség ahhoz, mintha 6-ból próbálnánk ”tovább” felváltani.
Tettem néhány kísérletet júniusban és úgy tűnik, hogy időnként (kb. 20-40 váltásból egyszer) nem sikerül a felkapcsolás 4- illetve 5-ből, próbáltam figyelni arra is, hogy a csizma ne legyen a váltókar alatt, ne akadályozza annak „alap” helyzetbe való visszatérését (többen mondták, hogy ez okozhat ilyen gondot). Szolíd gyorsításkor (kb. 3000-4000-ig történő forgatás) vagy alacsonyabb fokozatoknál nem tapasztaltam ezt a jelenséget.
Az elmúlt párszáz kilométeren hegyi túráknál kb. 60-90 km-enként egyszer fordult elő a probléma, csak a 4. fokozatból való felváltásnál és másodszorra sikeres volt a váltás.
Megfigyeléseim szerint a motor hőmérsékletétől függetlennek tűnik a jelenség.
Nemrég voltam éves szervizen és kértem, hogy most az ajánlott 10W-40-es olajat tegyék bele (Castrol), picit feljebb állítattam a váltókart és a kuplungot megnézettem lenn is (nem csak a karnál holtjátékilag).
A szervizből hazamenet újból volt egyszer probléma 4-ből felfelé, de azóta nem fordult elő, kb. 300 km-t tettem meg „gond” nélkül.
Remélem megoldódik ez a gond, eddig senki sem tudott érdemben segíteni (több „szakszervizet” is felhívtam), hogy mi okozhatja.
Hallottatok hasonló jelenségről vagy tapasztaltatok ilyet ennél a típusnál?

Köszönöm a segítségeteket!
mennyi kilóméternél tartasz?

Kex
úgylegyen
Legyen a párodnaki igaza!
fuu.. szep arak. nincs valahol utangyartott?
PÁROM is a feketét szorgalmazza.... aszondja h feketével a 20 feletti csajok is megnéznek
Én erre is akartam árnyaltan célozni: karbitájék. Főleg ha szinte mindi ugyan azzal a gázzal mész a tűk a karbiban mindig ugyan ott verődnek oda a "fúvókához " így ott akár megnőhetet a keresztmetszet annyira hogy dúsabb lett a keveréked, és persza az úszószint is ahogy az elöttem ékesen szóló mondta...Ez a két dolog csodákra képes.
Azért szerintem a jármúveknél az iodőintervallum meghatározás, egyes esetekben kevésbé szerencsés, tehát a két év , inkább jobb lenne km-ben, mert mondjuk, kb mind a ketten 18000km-t mentetek a motorral, csak nem ugyan annyi idő alatt!
Én a tűszelepre gyanakszom. Szaki azt mondta, két évente kihajigálja mindenből. + lehet hogy túl magas az úszószinted, a szinte gyári motoromban semelyiknek nem volt köze sem a gyári értékhez. Én karbi tályékon kuatnék.
Köszönöm az észrevételeket. A gyertyavizit és a légszűrő ellenőrzés megvolt (még nem ért ide az új). Mint leírtam sehol nem találtam kórosságot. Az alapjáratom bemelegedésig ingadozik (~ +- 100 RPM), de ez szokványos, melegen teljesen sima.
Most meg azt vettem észre, h a bal dekni alatt van egy két olajpötty. Oda a tömítés. Nem probléma, mert két perc alatt kicserélem, de már úgy megszoktam, hogy a Bandit egy unalmas japán problémamentes motor...
A nyaralás alatt kapott párszáz sztráda kilómétert. Mikor 160-al verettem, akkor elnéztem a 6,9-7 litert, de stabil 120-nál ne zabálja le a gatyámat!
Ha rájöttem a nyitjára, akkor leírom, azért továbbra is várom az ötleteket.
Kösz
Kraven
Hello!

szerintem ez amolyan költői kérdés lehett tőled a fórumozok felé, mert hiszem hogy olyaan tanácsokra vagy kiváncsi hogy guminyomás, légszűrőtisztaság, gyergyakép, hiszen ennél komolyabb műveleteket végeztél el már motoron. de lehet hogy pont egy ilyen apróság miatt vánszorog felfele az átvágy. Sokszor esünk abba a hibába, hogy túl nagy problémára gyanakszunk, közben lehet pofon egyszerű a megoldás...
én néznék egy gyergyaképet, melyik milyen szinnel bír, az elég sokat elárul a karburálásról, mert lehet hogy a fúvóka vagy tű kezd erősen , vagy lassan kopni, membrán is lyukas lehet, és akár ki is kophatott a pillangószelep tengelye, ahol falsot szívhat, bár ennek ingadozó alapjárat lenne a jele, azt meg észrevennéd....Egy kompressziót is lehet kéne mérned...
De ezek csak feltevések....olyan távgyógyítós emeltdíjas...
Azért ha a szelep, szelel , ott komolyabb tüzijáték is párosul hozzá, szerintem...
Mondjuk én a 6 liter körüli fogyasztást nem tartom vészesnek, bár itt sokatoknak elég vékony keze, csuklója van. Mert általam azért durvának vélt túratempoknál is beéri a barátok banditái a 6,3-6,5-el. , Szóval az 5-5,5 az elég harmatos gázolás...
Szia!
Cseréld ki a légszűrődet, meg esetleg a gyertyát!
Nekem meg egyre nő a fogyasztásom, pedig nem gyorsul az átlagtempóm. Nem is értem mi a rosseb van. Szinkron jó, az olaj nem fogy, nem is benzinszagú. Zörejek nincsenek, gázt veszi, leömlők nem színesednek, füst-korom nincs. Semmi nem utal változásra csak a fogyasztás. 100 körüli tempónál is 6,2, 130-nál már a 7 liter környéke.
18.000 km-t tettem bele kicsit több, mint egy év alatt. Az elején 5,3 volt. Miután megismerkedtünk és már nem magáztam 5,4-5,5 körül megállt. Most meg ennyi. Már visszaálltam a veteránok hajtására hétköznap, mert nem bírom ezt a benzinszámlát Elkeseredésemben megnézem a szelephézagokat, hátha elfogytak... Csak az ugye nem 5 perces mutatvány, én meg alig mostanság otthon.

Ha van valakinek használható ötlete, az kérem ossza meg velem.
Kösz
Köszi Pepecsek a gratulációt és a jótanácsot, akképpen járok el én is egyelőre.
A komámmal azt is tervezzük, hogy lelakkoztatjuk a tankot. Neki is új fekete motorja van, ő is ezzel szenved!
De ez legyen a legnagyobb bajunk?!

Üdv.: Tibi
Gratulálok én, minden jot az uj gephez! Az enyém is hasonlo szinu, az enyémben van kevés szürke.
Én szinte minden menet után pucolom
Egy jo tanacs: számits rá hogy a tank a térdednél nagyon hamar elkezd bemattulni. Én raktam rá fóliát, igy csak azt kell cserélnem.
Én is hasonloképp járok vele amugy, akkor nekem is annyi.
Dúnaújváros....a 6-os mellett lévő qurva nagy gumigyár......

Már ha Hancok-ot keressel fonetikusan:-)))))



A dobot HANDÓ PÉTER gyártja....
Mátraszele.....
Ebben monjuk benne van, hogy ha előzök, akkor tőgáz, hogy minél kevesebbet legyek az autó mellett
Így már értem. Én 100 körül járkálok, az 4.9-5.1l körüli fogyasztást eredményez.
Szoktam csopperesekkel turazgatni, ilyenkor mindig ennyi. Semmi durva gázadás, tempo 70-80, néha egy-egy százas száguldás

Jó ez
ilyen hasidom kene nekem is. hol lehet beszerezni?
szia!
A 4.5L-t milyen körülmények között sikerül produkálni?
A 2005 stimmel, a km sajnos nem, de dolgozom rajta
Email cimemre dobj 1 elérhetőséget és megadom a számát.
Köszönöm Neked is!
A bordó és a fekete között vacilláltam, de a feleségem eldöntötte hogy fekete legyen! Mondjuk biztos jó kényes szín, főleg a világosszűrke után?! Igaz van időm vikszolni.
Ha majd elhozom teszek fel képeket róla, a szalonban készült képek nem túl jók!

Üdv.: Tibi