Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv.

Szerintem sem a gumi típusától függ a nyomás, legfeljebb eltérő méret esetén változhat. Egyébként az általad leírt különbség (2,2-2,4) nem igazán észrevehető egy autónál főleg, ha azt is figyelembe vesszük, milyen pontatlanok a nyomásmérő órák a gumisoknál, kutakon stb. Plusz az sem mindegy, hogy hideg vagy meleg a gumi.
Szerintem a gumi nyomása a Gép ösztömegével van párhuzambam, hiszen a felette levő tömeget ( azaz gyorsulásokkal osztott ráható erőt) kell "lebegtetnie". Azzal kell közel egyensúlyba lennie. Bár a nyomás a felület és erő hányadosa, tehát a függ az adott felület keresztmetszetétől amely bizonyos eltérő abroncsméret esetén módosíthatja a nyomást. Csak azt nem tom pontosan hogy melyik felület számít, a felfekvő, vagy a gumi keresztmetszete....
Vagy valami ilyesmi...
Ezzel a 8 kerékkel most már jobban fogja az utat? Így már nem csúszkálsz? Vagy ezekkel csúsztál meg kanyarban? Olcsóbb így a 8 kis gumi mint a 2 nagy?
Én bekoptatom - amolyan RENDELTETÉSSZERŰEN:-)))))
De az igaz hogy az ütő megállt bennem:-)


Amugy egy jó kérdés.......és még sehol nem is hallottam róla....

A cimbinek volt X gumija a kocsin.....
alapban gyárilag 2,2 a nyomás.....
Elkopott....tettetet fel másikat, amit a gumis 2,4-re fújt, ert hogy annak a guminak ennyinek kell lennie.......

Motornál is lehetséges ilyen? vagy ott a motor előírása a mérvadó akár milyen gumi is megy fel rá?
Hello!

Erről jut eszembe, én is felrakattam az új gumikat (5000km nél). Valahol olvastam, hogy féktisztítóval át kell törölgetni, és az lehozza a formaleválasztót. Én így is tettem, és a megoldás bevállt. Első perctől fogva ahogy kijöttem a szervizből tökéletesen tapad a gumi. Másnak is ajánlom a féktisztítózást, mert jobban megéri mint esetleg mocit törni.
A conti force-ról eddigi tapasztalat: hamar bemelegszik, és így letisztítva nagyon jól tapad. Eddig úgy érzem sokkal jobb mint a gyári d218 pedig az sportgumi volt.
Remélem sokkal tovább is fogja bírni.
És csak 46e volt a pár.
Ha ez nekem /=nekem is szólt akkor a válaszom NEM

Én pont ezért nem voltam/vagyok sportdob párti, mert a hangon kivül semmmmmmmiiiiii!
Szóval aki kiad 80-100-200.000-ret azért hogy neki X márkájú csőve legyen és az jó hangos (meg ÁLLÍTÓLAG! pár plusz paci - amit ugyse fog érezni, hiszen most a 86Le, vagy 89Le nem tök mindegy? - hát tegye....de nekem nem éri meg

Az tény, hogy ez a cső - ami legalábbis felkerült - az kellett! Mert igy már tényleg nem villanymotor hangja van a gépezetnek.







Ma....
közel 14100km-rel lecseréltem a gumikat..........még bírták volna, de jövő hétvégén nem rizikóztatnék....így inkább legyen fent - és addigra bekoptatva az ÚJ:-)
Az első kanyarban majdnem taknyoltam is:-))))) Mert bizony a formaleválasztó cucc tényleg rajta van:-)
Ilyet még nem tapasztaltam.....pedig pár motoromon -párszor már cseréltettem gumit.
Mindig vigyázok az új gumákkal, de ilyet még sose csúszott a guma.....
azt kellene először eldönteni, hogy e-legalost akarsz e, után azt, hogy mennyi lét tudsz rá szánni (35-150 között mozognak) , esetleg, hogy carbon vagy vmi extra anyagból akarsz vagy jó a sima alu dob ...
Nekem 1200as gsx-em van, én is most akarok rá venni egy slip on leo vince kipuffot. Karbit ilyenkor mennyire szokás átállítani vagy átfúvókázni?
Szeva nemtom segitek e azzal ,hogy olaj és olaj között van azért külömbség a 10w-40 viszkosokokat használok énis. Volt már benne gyári mobil shell és most castrol, az eddigi olajak közül a castrolal nagyon karcos lett a váltóm a kukactengely elforditásához is több érőre van szükség és sokkal határozottabban kell a váltásokat végezni a motor is zajosabb viszont a fogyasztása lényegesen csökkent a gépnek valszeg ez az olaj már vékony neki esetleg ha az olaj betörése után sem javult a dolog és van kedved tesztelni akkor probáld meg a shell advance vsx vagy a motul 5100 at. az enyémbe 12 e van az olajba 1,5 e de az előző olajaktol szebb volt a motorhang és simább a váltás. SZéles utat
Helló mindenkinek!1250 banditám van,a gyári "kályhacsövet " lecserélném valamire,ami szebb is és hangban is produkál valamit,persze nem egy üvöltő sport dobra gondolok.Mi a vélemény,ki mit használ,és mi atapasztalat? akrapovics,raptor ,finster,leo...stb..Kösz ,ZOZÓ
Szia Tamás vok várom a számát előre is köszönöm!
még 1 kérdés te nem vettél esetleg észre olyat,h. kis fordulaton csökkent volna a nyomaték a nyitott dob miatt?

köszi:Tamás
Én sem voltam megelégedve a váltommal az első 1000km-en. Aztán az olajcsere után mintha a váltót is kicserélték volna. Viszont azóta az olajtó egyáltalán nem függ, nekem félszint és fullszint olaj is volt már benne, érzek ugyan különbséget, de váltási problémáim nincsenek.
Én csak annyit tudnék mondani, hogy nemhiszem hogy az olajtol lenne. nekem 1200 banditom van és mindegy milyen olajat raktam bele volt nekem 10w40-es castról, 10w40 valvolien, 10w60 csatrol most meg 10w50 castrol, eggyiknél sem vettem észre változást. Amit a könyvében lehet olvasni, hogy minek kell megfelelnie az olajnak és az rajta van az olajon akkor jó. Vannak szervizek akik csak az olajjal tudnak magyarázni dolgokat hibákat.

ha gondolod én is csak megkérdezni tudnám, van pár motor szerelő motoros haverom.

KEX
Szerintem ne aggódj a váltód miatt, inkább motorozz sokat!
Nekem is előfordult mindaz amit leírtál, de el fog múlni!
Én március 5.én vettem át a motort, és most viszem 18ezresre. Mondhatom a váltóm már olyan mint a safhauzen! De szerintem már a tizenkétezres óta sem volt vele semmi gondom!
Tehát koptani keményen a kilóméterekkel!
sajnos csak néznek:-((( Én legalábbis más előnyét nem láttom

Bár az tény hogy a csőcsere óta a rendőrők is utánamfordulnak:-) Még jó hogy csak nyakban:-))))
Hello!

A 5443 hozzászólásnál 219-es oldalon láthatsz egy bontott bár 1200-es váltót. De ezek alapján amiket leírtál , én lehet arra gyanakodnék , hogy nem minden tetszőleges pozicióban tudnak összekacsolódni a kapcsolókörmök, hanem mondjuk a 4 lehetséges(attól függ 3-4-5 köröm van) közül valamelyik vagy több nem ideális, esetleg rossz az osztása valami miatt, és néha így akarod összerőltetni, és mikor újra probálkozól akkor már másképp párosítva sikerül...
Ezért van az hogy csak néha fordul estleg elő a hiba. De erre esetleg a karter levételével rá lehet kukantani , de nem biztos hogy látni lehet a lényeget...
Most tartok 4550 km-nél, amint írom lenn a szervíz után most futott kb. 300 km-en nem volt probléma, ebben bízom én is.
A blokkszéthúzástól kiráz a hideg, mert a gyári gyártósori állapotokat kis szervizekben visszaállítani nem biztos, hogy sikerül. Remélem nem kerül rá sor.
István!
Nagyon köszönöm a szakszerű válaszodat, hasonlókon agyaltam én is mikor néztem a metszeti rajzokat.
Mindenesetre többet érsz, mint a "szakszervizek", amelyet már csak idézőjelekben használok !(kb. 8-cal beszéltem, segítőkészségük nulla)
Először én a a saját bénaságomra gondoltam (rossz váltásütemezés), ami előfordulhat az emberrel, rázós, kanyaros hegyi utakon találtam már üreset pl. a 4-5 között, ez természetes.
Ami viszont zavar, az az, hogy az utolsó párszáz kilométeren már mindig a 4-ből való felváltáskor volt probléma és tavasszal mikor észrevettem bizony sokszor még a másodszori próbálkozáskor sem sikerült feltenni (mikor már azért nagyon próbáltam figyelni), mostanában viszont már másodszorra mindig összejött.
Más fokozatokban sohasem volt probléma, sőt, amint írtam is, bejáratáskor és szolid felváltáskor (mondjuk 4000 alatti fordulatnál) nincs ilyen jelenség, általában 5-6000 nél vagy felette tapasztaltam csak!
Érdekes, hogy a kuplung nélküli váltásoknál nem emlékszem ilyen szorulásra, az simán megy, bár a rossz minőségű utakon inkább kuplunggal váltok.
Mindenesetre egykerekezés/motorgyötrés nem volt és a szervízben is azt mondták, hogy próbáljak meg kissé erőteljesebben váltani ("jobban beletaposni" a fokozatot), lehet, hogy az segít, most ezt teszem.

A szervíz után (megnézettem lenn a kuplung holtjátékát - ez már a tárcsa helyzeten is állít-, 10W-40-es olaj és magasabbra emeltettem a váltókart, ne tudjak a csizmával esetlegesen feszülést okozni) kb. 350 km-t tettem meg, 20km-en belül előjött (még másodszorra sem tudtam 5-et tenni), de az elmúlt 300km-en egyszer sem jelentkezett, ilyen még nem volt eddig!
Lassan az új olaj is "betörik" kíváncsian várom a következő párszáz km-t, reménykedem, hogy megjavul.
Még nem tudtam mással kipróbáltatni (egy-két "kör" nem elég, mert nálam is néha 40-90 km-enként jelentkezett), de tervezem.
Mennyi km van a motorban? Ha 10 ezer alatt, akkor fog az még finomodni. Egy a lényeg, a blokkszéthúzás legyen az utolsó opció.
Köszi a tanácsot, hasonlóképpen cselekedtem most az éves szervízelésnél.
Átnyújtottam nekik egy levelet, amelyben a jelenséget leírtam és kértem a kivizsgálását, ezenfelül a munkalapon kérésemre szerepeltették ezt a problémát. Szóban azt mondták, hogy bármi történik a 2 éves garancián túl, ezek alapján ingyen helyre teszik a problémát.
Mindenesetre , ha még jövőre is hasonlóképpen működik a dolog (remélem megjavul) kénytelen leszek jogilag és írásban bebástyázni magamat a veszteség elkerülése végett.
Az olajat néhányan említették, a power1 és a mostani között viszkozitásban nem túl jelentős a különbség magasabb hőmérséklet esetében sem, szóval nem hiszem, hogy számítana.
Halottam olyanról, hogy 2-ben volt problémás Bandittal váltani és kb. 7000 km után megszűnt a dolog.
A kuplung nélküli részhez: én kuplunggal nam tudok olyan simán felváltani, mint kuplung nélkül. Úgy már szinte DSG
Hello!
Ilyen előfordulhat a szerkezet felépítéséből adodóan akkor , ha a fogaskerák oldalán lévő kapcsolókörmök a másik, mellette levő fogaskerék oldalán lévő "kibontások " helyett azok falába "tolod" bele a kapcsolókörmöket. Így gyakorlatilag az váltómechanika+kukactengely+léptetővilla által tolt fogaskerék nem tud átmenni a másik állapotba, mert nem talál bele a köröm az "árokba". Elég nehezen fordulhat elő a dolog, bár az egymás melletti fogaskerekek eltérő szögsebeséggel forognak, de szerintem inkább rossz ütemű váltás , és rosszul eltalált fordulatszám az okozója, mint hogy a mechanika problémája lenne.
Egy jólmegszokott motornál váltást akár kuplunk nélkül is el lehet végezni, mint felfele, mint lefele, csak az szükséges hozzá hogy mikor a hajtás "tehermentes " átpöcintsük a másik fokozatba.
De lehet hogy még nem szoktál össze a motorral rendesen, de még ennek elleénere 100000km után is képesek vagyunk "lyukat"váltani, melléváltani.
Másik lehetséges dolog, hogy ugyan a kuplunk mechanikája leveszi a terhelést a dörzstárcsákról, de ha azok nem tudnak szétcsúszni, mert beakadnak, akkor nem tehermentesíted a váltót, így olyan mintha kuplunk nélkül kivánnál váltani. Bár ez a jelenség inkább 1-0-2 között szokott kiéleződni mikor a kuplungkosárba beverődnek a lamellák, és már nem tudnak szétcsúszni mikor kiemel a tengelykapcsoló mechanika, hanem kisebb errővel, de továbbra is marad nyomaték a tengelyeken. De ezt vagy sorjás vagy szétegykerekezet kuplungkosár miatt lehet.

Egy kicsit arra is gyanakodnék , hogy néha te magad vagy a gyenge láncszem, mert esetleg rossz ütemben váltasz, és esetleg kellő dinamikával. Egy túl ovatósan bejáratott motornak megmaradhatnak a gyártás közbeni felületi hibái,mert egyszerüen nem kapnak akkora terhelést , hogy eltünjenek a felületről...

Ha van merszed meg lehetőséged, cseréld el a túrákon valakivel egy tartósabb távra a gépet, hogy másnál is hasonlóakat produkál -e vagy a hiba a nyeregben ül.
Szia! 2005 óra figyelem a banditos fórumokat, ilyen még említés szintjén sem merült fel. Valamelyik szakszervízben legközelebbi szervízkor írasd rá a munkalapra, hogy váltási problémáid vannak, így ha netán megellik a váltód garanciaidő után, akkor is érvényesítettetheted. Ez a dolog amúgy nem függg az olajtól.
18e