Én is Delo szűrőt akartam a Louisból hozatni, mert kb. feleannyi, mint itthon a Hiflo, de ezt kaptam:
"olvastam légszűrőt akarsz cserélni. én ugyan most nem megyek csak azt akarom tanácsolni Delo-t ne vegyél kb harmadannyira vastag a szűrőpapír benne mint a gyáriban. Én most tettem bele, de rövidesen ki fogom dobni és veszek vmi komolyabbat (Champion v. hasonló )"
Úgyhogy mégiscsak Hiflo lett (6200 Ft- 10% kedv)
(A Banditáé olcsóbb, az ár a GSX-re vonatkozik.)
a legtöbb tesztben azt olvastam hogy 8-9000-nél vége a guminak.....
A motorrevűben (ha minden igaz) volt egy 25.000-res teszt....ott már azt írták hogy a 3. gumi van fent....
De ugye az 1250.......
Szia Blue.
Én csak az 1250-esét szidom,aránylag kíméletesen hajtom, igaz legtöbbször kanyargós úton,de kopik mint a radír. Hamar bemelegszik nem csúszik,de hát ez nem sportmotor,tehettek volna rá túrasport gummát.A légolajos 650-esemen sokkal keményebb volt,na azon kopást se láttam mégse csúsztam meg vele,ha már bemelegedet....
Én is nagggyon keveset mentem a gyárival (D218).
5e km-nél már a kopásjelzőnek is elkopott a fele. Gyakorlatilag sima a közepe. Az első valamivel jobb.
Állítólag a contik 10 fölött is elmennek az én gépemen.
Passz....
Nekem meglepő volt hogy ez a Brigi guma nagyon jó....
Legalábbis a Gs-es Brigi guma egy kalap kaka volt.....meg-megcsúszot, 30m után is jégkocka........
De a gyári gumim most nagyon jó.....
Engem az érdekel amit itt lentebb írtak (tegnap) hogy a gyárival mentek a legkevesebbet......
Én conti force-t vettem párban a mocira. A neten semmilyen referenciát nem találtam róla, ezért gondoltam majd kipróbálom. A marketing szövegben azt írják hamar bemelegszik, vízen is jól tapad. Sajnos ez a gyáriról nem mondható el. Jövő héten kerül fel, ha lesz benne pár kilométer majd beszámolok róla.
No, az kell neked, a dauerluftfilter. Az egy mosható többrétegű pamutszűrő, 10év vagy 1mill km garanciával. Csak néha ki kell mosni, meg beolajozni spéci K&N olajjal. Itt találsz infót: http://www.knfilters.com/
Gondolj bele, 30e km után ingyen van
Légszürő
....
Én legalábbis idehaza úgy találtam meg hogy: 294/02 a cikkszám.....ez 13800ft BMC légszürő....
A loisban CSAK DELO-s van 17€ (kb. 4300ft!)
Meg van valami DAUERLUFTFILTER K&N GSF650-er, 70€-ért (~17000ft)
Szóval tényleg meg kell nézni a netten a lehetőségeket.......
Nekem mint ismert a sufnituning a gyári kiegészitőkön szállt el.....
Pl a Gs-re a felső konzol......38.000ft és rá van írva hogy MAX 5kg..........
Na innen indult, hogy csinálni kell egyet....ami többet bír...
De ilyen a dobozproject is......
GAGYI doboz.......gagyi konzol.........
ÉS?
tökigpakolva 210............kell ennél több? És ugye a gyári árak parányi töredékéért................
jól kell megcsinálni és kalap-kabát...........
Szóval TÉNY!
van egy-két jó szervíz, jó háttérrel, nagy tudással.........de a legtöbb csak pénzbeszedő.....
MINDIG AZ ARANY KÖZÉPÚT.....
bár azért guminál nálam több momentum van......a leglényegesebb a "futásteljesítmény"......ehhez jön az eső...és a hideg, hiszen nekem csak mocim van - tehát télen is használom.......
De ez a gumi akkor is jó kérdés:-)
Tegnap este megnéztem újra......elől 1,1mm hátul 1,07mm van a kopásjelzőig.......ha a tolómérő nem téved:-)
ennyire még soha nem kopott együtt a két gumim.....hiszen a nevesebb hátsókat olyan 18-19nél kellett cserélgetnem, az elsőket meg 32-34-nél......
A kérdés volumene kb a tyúk és a tojás kategóriája. Vajon melyik volt elöbb? A rossz hírű szervizek a fakezű szerelőkkel, vagy a vékonytárcás otthon buheráló motortulajok?
Az én képzeletemben megjelenik a 20 évvel ez elötti magyar kép, a magyar és szoci motorok hadával. Rejt a réteg magában egy két japán és egyéb nyugati drágakövet, Suzukik, BMW , Yamahák, stb formájában, de igazi szervízháttér , alkatrészellátás még sehol. Ekkor választás elé kerülünk, vagy fel tudunk nőni a feladathoz és képesek leszünk a Jawa és MZ után ezzel is megbírkózni \"házilag\" vagy ne is vágjunk bele, hiszen ekkor még nem sokan értenek hozzá.
És itt van az új világ hajnala, rengeteg új tulajdonos hatalmas álmokkal , de hozzáértés nélkül. Sok szép és új , jólfelszerelt szervíz a másik oldalon, de köztük megannyi kakukktojással, kóklerrel.
Én igazán érzem a hatalmas szakadékot a sok új tulaj és a márka , vagy egyéb szervizek között! És rohadtúl úgy vélem , hogy a szervizeknek kéne lépni valami hatalmasat az ügyben, és rendberakni a mundér becsületét.
Ha egyre kevesebb lesz az átvágható balek, akiket meg lehet szédíteni egy nyomatéktáblázattal, meg két horror barkácsszorival, akkor még felsrofolhatják az árat a miniszteri fizetés kategóriába utoljára, és utánna pár nappal elkedzhetik kiárúlni a szerszámokat.
Az hogy képtelen a szakma kidolgozni magából csak az olajcseréhez értőket, ez már lehetne egy intő jel.
Túl sok rossz tapasztalat forog közszájon. Ha egy kicsit nem figyelünk oda a tételek csak a számlán szerepelnek, de az alakatrészek nem kerülnek bele a motorba. Egyre többet kell csalatkoznia az embernek akárhányszor rászánja magát arra , hogy akkor most igen is áldoz rá.
Néhány pl: X-Bike fémfékcső : Ugyan használható vásárolt termék, még meg tudok vele állni, de képtelen volt olyan fittengel szerelni amilyet kértem volna, nikkelezett , helyett Kadozott volt, rossz menetű fittinget adott hozzá, fordítva rakta fel a csövet, és volt amin rossz irányú volt a fitting. És az első féknél nem volt képes a megrendelt 1-2-be összeállítani a csöveket, mert nem volt elég fittingje. Ezt 3 különböző motoron sikerült összehoznia. A termék minősége hibátlan, de a \"szakmunka\"egy hányadék.
És a már említett , nagyszervízeknél elmaradó, komolyabb műveletek, mint szelephézag ellenőrzés.
Igaz hogy két ember kell hozzá, de 24000-res szervízért ~50 rongyos számla! 5000-ért számolni fel 1 liter olajat, azt amit a szerviz hordósan vesz!?
Szerencsésnek tartom magamat, és a barátaim is annak tarthatják magukat, hogy minden problémát "házilag " képes vagyok megoldani, és nem kell idegeskednem hogy vajon most mit vágnak haza, és bizony sokszor jobb , ha olajcserén kivül máshoz nem is nyúlnak, legyenek csak azzal boldogok.
És bizony egy szinkron sem akkora mutatvány , és kész élvezet összerakni hozzá a mérőegységet, sokaknak van tapasztalata, és azokat , meg a szervízkönyvet elolvasva, erre is képes lehet a affinitással rendelkező.
Na ez a baj, hogy sok olyan szervíz van, ahol csak az olajcserét vállalják be és mást nem. Ahogy valami hiba keletkezik, mindjárt vakarják a fejüket és MEG SE PRÓBÁLJÁK megcsinálni. Egyszerűbb azt mondani hogy ki kell cserélni a fél motort, és akkor a motoros inkább elviszi, mint ott hagyná. Kevés olyan szervíz van ahol SEGÍTENEK és megoldják a hibát (és nem úgy hogy kicserélik a fél motort).
Tehát megint ÁLTALÁNOSÍTUNK. mert az olajcserésből van több.
Persze mi motorosok se vagyunk angyalok. Járok be 1-2 szervízbe én is mint látogató és látom hogy néha milyen sületlenségeget mondanak a motorosok és nem halgatnak a motorszerelőre. Sőt amit otthon elbaltáznak, azt kell nekik valahogy kijavítani és az sokszor drágább, mintha akkor elvitte volna szerelőhöz. De nem, mert majd otthon én kijavítom "okosba". Tudnék mesélni, de ez nem ide tartozik.
Szerintem mindenki OTT és ÚGY SZERVÍZELTETI a vasát ahol tudja, akarja és van rá kerete.
Én megtaláltam azt a két - három szervízt (és a legfontosabb a SZERELŐKET) ahová BÁRMILYEN típusú motoromat beviszem és rájukbízhatom. Így az ÉLETEMET is (mert ügye nem mindegy hogy, hogy rakják össze a féket. . . stb.)
Természetesen fölösleges felírni őket mert BIZTOS hogy másnak, nem ez a véleménye róluk.
Való igaz!
Nem egy helyről hallotam hogy a csóka bevitte szervízbe a mocit (pl BEX) és a szervízes megkérdezte hogy akkor most mit is kell csinálnia? ÉS hogy?
Tavasszal volt itt egy csóka, aki bevitte a HIVATALOS MÁRKASZERVÍZBE a mociját és hónapokig nem tudták mia baja - és itt kapott tippet, hogy vigye át a ?yamahához? ott meg megcsinálták neki (ha minden igaz Tangerinetől is kapott tippet?)
Szóval az hogy van egy szervíz, gépekkel - még nem egyenesen arányos azzal, hogy értenek is hozzá.
Én épp ezért memórizálom az összes olvasatot......amiket TI - TÖBBI MOTOROS ír.......
És épp ezért jegyzem meg mindig, hogy ÉN hova járok és hogy ajánlom e vagy sem.............
Arany szabály: A rossz hír gyorsabban terjed mint a jó......
Én mindennel úgy vagyok, hogy a márkanév CSAK EGY DOLOG.......
Mint írtam Én a Gs-en nem egy db-ot elhasználtam.......nekem semilyen rossz tapasztalatom nem volt vele......
DE!
Itt természetesen azért ugye közbeugat az is hogy ki-mire használja a motort!
PL ha pályázol, kanyarvadászol?
Akkor ugye nem tennél fel olcsó gumit, nem használnál gyengébb dolgokat.........
És ugye eleve megteheted.........vagy erre gyüjtesz.
Pl nézz be sok topicba
Miért nem mennek a nyikhajok ki a pályára?
Mert drága.....ezért inkább meghlnak az országúton, mert azt hiszik az is versenypálya......
Szóval mindenki addig nyújtozkodik, addig nyerészkedjen, mig a buxája ér:-)
Mellesleg
ragasztás.....
Szerinted a többi féket hogy rakják össze?
Bal lábbal kelltél fel tenap?
ÉRTSD MÁR MEG hogy most nem a szervízek ellen dumálunk itten - hanem arról, hogy egy apró dologért - ÉN SPECC - ÉS nem negatívan, csak éppeszűen- nem rohangálok el egy szervízbe......
Gondolj bele.....
egy sima szervíz......mondjuk egy amolyan 6000-res............
nálad - ha jól tudom Te a Hollósnál vagy - mennyi? visszakeresem? (November elejei dátummal beirtam.....)
25-27.000ft
A Blackmotornál 24
A Full-Gasnal meg 20
Tehát az ember eleve megérdeklődik - ÉS nem a negatívitás miatt - hanem mert nem ellensége a pénzének
HOL OLCSÓBBBBBBBB?
Ha pedig már nem garis gép?
Akkor ugye az olajat megveszem 7200-ért....a szürőt 2000-ért....és kész
Vagyis alapban nyertem majd 10.000-ret, egy fél napot, benzint......hiszen specc hozzám a Hollós is és a Full Gas is 110km-re van.............oda-vissza......
De egy nagyobb szervíznek nem állnék neki ÉN se -MIVEL NEM SZAKMÁM!
PL ahogy láttam nem épp egyszerű egy gyertyacsere a banditon.......
Szóval nem a szakmád, a munkád ellen vagyok! És a lényeg!
ÉN mindig csak a magam nevében beszélek!
És hogy miért vettem és miért vagyokÚj motor párti?
Pont ezért!
Mert nem kell szervízbe rohangálni, mert hirtelen ez-az a baja a motornak.............és bizony sok-sok pénz.......PLUSZBA
Volt már használt motorom.......valami azokkal mindig van!
Mig egy újjal?
A GS500-amba 3 év alat 68.000-ret tettem.......Soha nem voltam szervízben - csak a kötelezőkön (18.000ig), meg szelephézagállításon.
De ha veszel egy használtat? Az bizony lutri
A többit meg a srácok már megválaszolták.....
A nyomatékkulcs egy lehetőség.....de nem feltétel
A felhasznált anyagokon a lényeg!
PL?
Nyuszi Gs-ében cseréltem olajat, szürőt.....
a GYÁRI! szürőtömités 16db-ra robbant szét a beinditáskor.......miért? mert szar volt az anyag.....
ki tudja mióta állt a polcon? A gumi is öregszik ugye......
És ugye ilyenkor jön, hogy specc ÉN, ha "szervizelek" akkor soha nem 1-1db cucc áll a polcomon, így szépen kivetem egy újat és betettem neki......
"olvastam légszűrőt akarsz cserélni. én ugyan most nem megyek csak azt akarom tanácsolni Delo-t ne vegyél kb harmadannyira vastag a szűrőpapír benne mint a gyáriban. Én most tettem bele, de rövidesen ki fogom dobni és veszek vmi komolyabbat (Champion v. hasonló )"
Úgyhogy mégiscsak Hiflo lett (6200 Ft- 10% kedv)
(A Banditáé olcsóbb, az ár a GSX-re vonatkozik.)