Nem kell megnyugtatni, nem vagyok ideges. Tudom, hogy ennyit elmegy, de amikor túrázunk, este megállunk, a tökömnek se hiányzik a lánc pucerálás. És mint mondtam az enyém is 45e fölött van és sikeresen kihagytam ezeket a rituálékat. Szóval, ha holnap láncot kell cserélnem már akkor is megérte :)
Ja igen csak a nagybanditra 530-as láncot raktak ami lényegrsebben erősebb mint a kisbanditon. És én évi 30-ezer km megyek...Most van benne 145-ezer és 530-as lánc.
tiszta úton nem kell annyit kenni mikor kimentem hollandig befújtam sprével direkt vittem magammal hogy majd fújkálom nem kellett pedig az 1600 km volt csak oda , itt meg száraz időben 300 km után már porzik a lánc semmi kence nem látszik rajta ... mondjuk nálunk még az aszfalt is dzsuvásabb...
Olyanom még nem volt. Ezt a fehér Louis-os kencét használom. Amíg bírja a lánc, addig jó ez. Nagyon makacs anyag, meg sem próbálom szezon közben lemosni
Én meg nem foglalkozok vele. Befújom bizonyos időközönként, aztán ősszel mielőtt elteszem télre, egyszer alaposan lemosom, a láncot is. Nem zavar, meg nem is nézegetem, hogy poros vagy koszos e...
A kenőanyagnak meg kell kennie a görgő külső és belső felületét. A belső felülete a persellyel van kontaktusban a külső fele a lánckerékkel. Ha nem elegendő a kenés akkor terhelés hatására túlhevül könnyebben a lánc, ekkor akár ki tudja nyomni a belső zárt részből a felhevült megnövekedett térfogatú gyári kenőanyagot.
Az meg hogy miért olyan állagú egy láncspray amilyen, annak egy elfogatható magyarázata van...de ez most nem tartozik a tárgyhoz.
Az egyetlen lényeges dolog, hogy elegendő kenőanyag legyen mindig a kontaktusban levő felületek között, hogy a kenőanyag el tudja választani egymástól a terhelt fém felületeket, és el tudja vinni a keletkezett hőt nagy részét, mely annál kevesebb, minél jobban csökkenti a súrlódást.
A súrlódás következménye, hogy a lánc éritkezö felületei kopnak, az gyári illesztések, lötyögéssé válnak. A lánc szemek így tudnak távolabb kerülni egymástól, ezért nő a hossza láncnak. ( a lánc egyik alkotóeleme sem tud megnyúlni.)
(ha szakado esore bontjuk le, akkor is siman 2000km korul kijon)
En csak iden legalabb 3500-4000 kilometert mentem esoben.
cebe felé annyi cigó meg román van hogy talán még menet közben is kiszednék a rezet meg az alumíniumot a motorból
link
kb 8-10.000km alatt.
Az meg hogy miért olyan állagú egy láncspray amilyen, annak egy elfogatható magyarázata van...de ez most nem tartozik a tárgyhoz.
Az egyetlen lényeges dolog, hogy elegendő kenőanyag legyen mindig a kontaktusban levő felületek között, hogy a kenőanyag el tudja választani egymástól a terhelt fém felületeket, és el tudja vinni a keletkezett hőt nagy részét, mely annál kevesebb, minél jobban csökkenti a súrlódást.
A súrlódás következménye, hogy a lánc éritkezö felületei kopnak, az gyári illesztések, lötyögéssé válnak. A lánc szemek így tudnak távolabb kerülni egymástól, ezért nő a hossza láncnak. ( a lánc egyik alkotóeleme sem tud megnyúlni.)