Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Èn szinte végig a saját gepeimmel példálózok...1400-esen 5500 fordulat után már nem igen nö a nyomaték...

Ha én 1400-röl visszaülök az 500-ra az elsö pár km digitálisan bakurálom a jobb markolatot, mire rájövök, hogy nem jön ki belö az ami másikon negyed gázon...

Amúgy feladom, kimerültem...te nyertél...

(csak így zárójelben: ..."Normál motorozásnál" ...így is szeretek menni...de amikor megunom, akkor tudok "nem normálisan is" )
Léptem, nincs kedvem most többet elméletben motorzni senkivel, mikor kint meg 4 napja esik...
Csak röviden. Pont ezt pedzegették itt mások is. Normál motorozásnál egy 600-as kis nakedben is vannak tartalékok, szinte soha nem a motor a korlátja annak, hogy egy jót menjünk. Talán még soha nem láttam senkit itt a kanyarokban úgy bemenni, hogy a kanyarokba 8-10.000-es fordulaton esik be és a maximumon gyorsít ki. Mert a legtöbb motorosnak ez túl stresszes, veszélyes, nincs meg hozzá a tudása, stb.(nekem sincs, se merszem, se tudásom). Egy nagyobb, erősebb motortól ez nem is fog változni. Arról meg nem is beszélek, hogy ha te egy igazi nagy erőgéppel minden fokozatba szépen kiforgatva, izomból motorozol, akkor még a légierő is téged fog vadászni az Alpokban. Már az egyes fokozat is gyakran 130-140km/ó....

Nekem eddig a legnagyobb élményfaktort mindig kisebb motorok adták. Mert ott közelebb van a tudásom a motor korlátaihoz, így azt a becsapós érzést adja, hogy igen nagyon megyek, hisz minden kanyarból csutkagázon gyorsítok, teljes fordulatszám tartományt végighasználom, stb. Míg ugyan ott egy nagyobb motorral ugyan abban a fokozatban végigsüvítek...hogy akkor miért nem egy 250-es motorom van? Mert nem mindig ez a fajta motorozás esne jól. néha jó csak egyszerűen menni. nem váltogatni, nézni a tájat, élvezni a kanyarokat, elmenni oda, ahova amúgy soha nem mennék, mert nincs arra dolgom, stb...
2 éve a fönököm munka után meginvitált egy 300 -as körre. Tomtom-ban beütötte a legrövidebb opció mellé Plan see, aztán elindultunk... ö egy BMW pöckölt 650 különkiadással, én meg GSX 1400-el. Münchentöl lefele volt mindenféle út, egysávos szántóföldek közötti, 1-2 rendü föút, hazafele meg autópálya is...A bömös felhúzva kb 65-70LE volt az enyém kb 115-120Le . Ö a motorral együtt nem volt annyi mint az 1400 önmaga... Az egységnyi tömegre esö teljesítmény kb azonos tartományba esett. Az a motor 90/120 gumikon gördült az enyém 120/ 190-esen. Ö ott kanyarodott ahol akart, én ott ahol éppen sikerült- kiadta. Ö akár kanyar felénél is új ívet váltott, én max árkot. Ö dimanikusan hajtotta a motorját, és kentem vágtam, hogy legalább a porfelhöt lássam még utána, hogy merre ment. Ha az egyeneben beértem, nekem annyira el kellett vennem a gázt, hogy elforduljak, még a zselékockával, ö volt hogy el se vette a gázt...ugyan azzal a tempóval jött ki a kijáratnál...én meg mikor elkaptam kijárati pontot, tüzet adtam... és leforgattam amíg el nem fogyott motor, majd váltottam... A Plan see partján aztán már nem láttam belöle semmit...mentem a saját tempomat saját dinamikámat, amit az eröforrás nyújtott...Velünk volt még a barátja egy 92`-es 750-es Duki-val, csak akkor láttuk mikor megálltunk hogy megvárjuk...
Nem voltam gyorsabb a 650-es bömösnél, és végig keményen kellett dolgoznom, hogy állva maradjak...de minden km-re emlékszem a mai napig,mert akkora élmény volt. Nem versenyeztünk nem mentünk eszement gyorsan. De a dinamika ami az egésznek ízt adott számomra , az volt ami még most is újra és újra felültet a motor hátára.

Laci barátom mesélt egy talán H-ringes oktatásról. Az oktató egy SV650-nel vezette fel a már nem kezdö motorosokat...Elmondása szerint az Sv egy tempóval ment szinte végig, de kanyarban is. A B-king -gel szét gépészkedte magát, hogy ne maradjon szégyenben. A széria sv-n egy trükk volt... a pályagumik...

Amit az egész mondanivalója akar lenni...van AKINEK nem a bedöntés szöge, a kanyarsebesség, hogy körbemotorzzák, köridö, hogy elöl legyen a fontos, hanem azok az kellemes dinamikus kigyorsitások, küzdelmek...,amiket eröket néhány esetben megszok mint terhelést a testünk, és többet igénylünk.

Sok esetben nem azért bálványozzuk a nyagyobb eröforrásokat, mert minden pillanatban azt maximálisan ki akarjuk aknázni. De azon hiú érzés egy formája, hogy ott alszik alattunk, és ha elgurul a gyógyszer, akkor bármikor csalódás nélkül fel tudjuk ébreszteni...és nem kell sápítoznunk azon, hogy miért ezzel a hervadt eröforrással evett ide a fene...
De ez csak az én tapasztalatom...
Van Sr 500 -om 35 lovacskával. Megy óra szerint 160-at is...de nincs rajt fék, 140 felett már minden kavicsra beszitál, ráz, kényelmetlen a nyereg, nem mernék vele 600 km -re hazamenni az autópályán... Az 1400-es a német pályán ha 40-50 km keresztül megyek vele nyitott fojtószelepekke ( gps ca 210km/h)l, akkor sem böffen egyet sem, csak utána szar vele menni 100 -al a föuton, mert olyan mintha állnál. Sokszor csinálom ezt ? Nem ! Dea ha kedvem szottyan azon a pályán, akkor megtehetem... ( a fönök is így gondolta bömössel, hogy nyél gázon lementek Garmisch-ig, ott túlhevült motor kipuja kiolvasztotta a vizcsövet, aztán dobtak rá pár teafiltert, megteáztak, és visszahoztak futón, majd másik motorral újra nekivágtak...

Nyilván az utca nem versenypálya, így nem is kell kihegyezett 100%-ig kihasznált motorokkal hajtani, söt de tök jó, ha mindig van TARTALÈK, még akkor, is ha csomagokkal 2 személlyel, szembeszélben Obertaun-nak felfele hajtasz. Az hogy kinek mennyi tartalék a megnyugtató ... erröl is felesleges szembeállítani a véleményeket...

"mert nem csak az a motor tud jó lenni, ami sok-sok lóerős.... "
Ha Lild parkolóban motorzás közben egy yamaha sr 250 -öt vezetö töled megkérdezné minek kell egy 650-es motor? Szerintem te is csak legyintenél a kérdésére...

Egy azonban általában arányos a nagyobb teljesítménnyel. Ez pedig a fékek, váz futómü, és azok fejlettségi szintje...
Ezekre az utakra tényleg az való.Erre felénk szoktam szemből találkozni 1200 Tenerékkel ,hasítanak a rossz utakon is.Meg haverom 100GS-e is.Tudom -tudom .......nem akarok vitát,szegány Banditot már néha sajnálom a kátyúkon,szlovákia se jobb.. Pedig a motor jó ,tetszik stb,de nem ezekre az urakra találták ki.
Mindenképpen újabb, korszerűbb, könnyebb és túra-enduro.
És mi lesz helyette?
Vannak olyan emberek akik ugyan így gondolják mint Te.
Szerintem leszokóban vannak erről a fórumról. Legalább is én mindenképp.
Egyébként is jövőre valószínűleg cserélem a motort... így a "hovatartozás" is fogyóban .
Én mentem GSX-R 1000-el. Nagyon erős, nagyon gyors....
De mivel én motorozni szeretek, nem motoron kapaszkodva küzdeni a techikás egyenesekkel, nem is vennék ilyen motort, bármennyire is erős. Ahol motorozgatok, nem sok az egyenes. A kanyarokban meg nem a csúcsteljesítmény számít. 60-120-at minden tud menni. Van két kollégám, akik 690 Duke-val nyomják. Én nem tudom követni őket. GSX-R 1000-el sem tudnám, meg ZX 12R-el sem....Főleg azért nem mert jobban tudnak motorozni, na meg azért mert nem csak az a motor tud jó lenni, ami sok-sok lóerős....
"motoromat messziről sem piszkálhatná meg egy ilyen viselkedés után."

2 és fél éve én is ugyan ezt gondoltam ...Mára már másképpen vagyok ezzel.

"Csak mert más a véleményünk, nem kellene még így viselkedni... "

Szerintem sokan elkövetjük ezt a hibát...

Ha egy kicsit kielemzed az egészet és nem vita témájára fokuszálsz, akkor láthatsz egy olyan szakadékot ami elválasztja a vélemény adókat olyanokra akik már csattógos lepkétól a "feltöltös draggépig" mindent meghajtottak és birtokoltak, és olyanok akik még nem tapasztalták meg a "felsö szinteket" (inreleváns, hogy miért nem..., mert nem igényli, mert félnek, mert nem birják el, nincs rá pénzük...) . Na most mikor valakinek a véleményében a tapasztalata tükrözödik, a másiknak meg a "csak" az elképzelései, akkor ott nem lehet igazi vitáról beszélni. Ugyen ez a helyzet a új -kontra használt/öreg jármü esetében is...

Ezért pl én is azzal fogalakozok amit ír valaki, de keményen súllyozom a tartalmát a felhalmozott tapasztalataival, és pont leszarom a habitusát, mert az egy ilyen "arcátlan gesztusok nélküli" felületen teljesen irreleváns.
Èn is dolgozok napközben...
Vendegsegbe megyek, de ok dolgoznak delelott igy unatkozni fogok. De akkor mindegy
Még régen találtam egy érdekes német cikket, Banditon próbálgattak kipufogókat, van hozzá hangfile is! A motor alatt a linkek:

gyári
Kitalált....
Az attól függ:
-milyenek a szándékaid
-meg melyik hét.
-meg lesznek-e vendégeim

Ugyanis megyek haza szüretelni...már ami a termésböl maradt.
Én soha nem azzal foglalkozok egy fórumon, hogy egy adott hozzászólást ki írta, hanem azzal, amit írt. Mindenkit az alapján ítélek meg amit magából ad, mutat. Lehet tőlem bármilyen jó szakember, az én motoromat messziről sem piszkálhatná meg egy ilyen viselkedés után.

Értem én, hogy a motorozás egy réteg ágát élvezi, neki az a fontos, hogy nyújtsa a karját 200-ról, én meg azt sem bánom, ha soha nem lesz olyan motorom ami 200-at megy (Bár állítólag a kis bandit is megy annyit). Csak mert más a véleményünk, nem kellene még így viselkedni...
Úgy néz ki október festen kint leszek 1-2 hetet. Fel lehet téged keresni ?
én befelyeztem és elnézést kértem .......... a kitalált pali nyomja
és eljutotunk oda ,, hogy te személyeskedsz és sértegetsz ...............én meg elnézést kértem ..... a googl nem mondja meg hogy te ki vagy .. Én még most sem tudom .... elembem a sport motoron 1000 ember tudja ki vagyok és hol lakom,

köszönöm nagyszerű
Jó, de ezt tegnap befejeztük (befejezették velünk, mert kiment bár helyen a bizti) , és most meg újra kezdjük...

Tegnap rákérdeztem milyen ez a vita "kivülröl":
"Eletben mindenki sokkal normalisabb;-);-)"

Nem nehéz észrevenni, hogy akin most rugozól diszleksziás...nem csak az írás, de néha az értelmezés sem olyan ahogyan te leírtad...Itt meg mikor unalomból a kákán is a csomót keresssük ez mindig egy nagy zsákmány.
Örülj neki jól tudtad. Ö nem tudta megfogalmazni, leírni helyesen, de hidd el be tudja neked állítani amit kell. A sok mindenhez nem is, de személyes beszélgetéseim alapján ehhez ért.
Mond sok baromságot... én is sokszor rossz úton járok, de magam nevében mondom, én sem vagyok fedhetetlen.
Ha valaki helyén tudja kezelni dolgokat, akkor lehet tanulni, felkapkodni okos dolgokat, még akkor is ha azok nem diszdobozban vannak...
Csak rajtunk múlik milyen a hangulat, mekkora a másik iránti tolerancia.
Azt mondom, megsértödni egyszerü, de elsimítani nyugalomban tartani valamit az a kihívás.

Azt amit neked személykedés képpen írt jó rész rám is illik, valakitöl már én is kaptam hasonlókat. Akkor is azt mondom, hogy nekem az itt estenként elhangzó dolgok ennyit megérnek!
Látom tudod fokozni az ostobaságot. Leírtam pontosan hogy ki vagyok és honnan. Google Maps a te barátod is.
Én sem tudtam hol a f.szba van Mány, de a Google megmondta...
Amúgy, lehet, hogy nem is ott laksz? ezek után kinézném belőled....
Én pontosan erről beszéltem amit be linkeltél lehet nem tudom ugy el magyarázni ............

meg adom magam elnézést kértek
De ennek megint köze nincs a banditokhoz