a tovább kébzés elsö órájában meg ismerkednek a szerelök a leg ujabb elektronikai felylesztésekel ......... amihez egy db müszerük sincs
a második órán meg ismerkednek " képekel ilusztrálva " a leg ujabb cál szerszámokal amikből már felyben nem tartható menyiséget látak képen .. de kezükben nem volt !
a harmadik órában
az uj szovtverek kezelésével a hiba megálapitásának rejtelmeivel a gép kezelésével ...... ELMÉLETBEN mondom ELMÉLETBEN
3 óra után görcsös fely fályásal mennek a kávé automatáhozz !
egy db 0 ért az egész ... csak alá van irva részt vett !
ÉS aleg fontosabb 120 éve 2 keréken gurul a motor ... robano motor hajtja ... és benzint éget szikra gyujtásal ..............
Azért az injektorral bekerült egy:
- vez tengely poz érzékelő
-légnyomás érzékelő
-léghómérséklet érzékelő
-szívócsonk nyomás érzékelő
-Az amúgy ejtő tartályos gépbe, üzemanyagpumpa
- az injektoron, két poti, meg egy szervomotor
Ès nem mondom hogy rossz!
De végigkísértem barátom 2006-os 1400-esének problémát, amit végül 7 év után úgy adott el hogy nem tudták megfejteni a márkaszervizben.
Még garis időszakban FI lámpa ki, motor besatuzik, párszor majdnem több pontos talajgyakorlat. 6-7 év alatt úgy hogy a hibakód is megvolt, nem voltak képesek elhárítani a hibát, megtalálni, hogy melyik szenzor baszakszik.Ès ennek a történetnek nagy része a válság utánra esett. Èn nem nyúlhattam bele, mert akkor nem lehetett volna gariban cserélni a 30-40 ezres szenzort. Csak a pálya szeléről tudtam bekiabálni hogy mit hogyan csináltasson velük.
Szóval szerintem egyáltalán nem általános az, hogy szerelők a márkaszerízekben havi 100-ért folyamatos oktatásban részesülnek.
Mivel dolgoztam a fejlesztéssel karöltve sok sok évet, láttam, hogy mit okozott az egyre magasabb követelmény a folyamatosan rövidülő, fejlesztési idővel a termékekkel kapcsolatban. Egyszerűen nincs idő kifejleszteni a terméket, mert versenytárs már piacra dobta, le fogunk maradni...
Èn a pénzemért nem új dizájn elemeket, meg fedélzeti számítógépet szeretnék, számomra felesleges opciókkal, habkönnyű könnyen manőverezhető szekerezettel, véget nem erő fordulatszám skálával, hanem egy egyszerű átlátható stresszmentes technikát, 15-20 éves időtávlatra. Majd 10 év múlva megnézem, hogy a mostani járművek, melyike tudja ezt teljesíteni. Mivel nekem ez a megközelítésem, ezért tapasztalod kettőnk gondolatvilága között az áthidalhatatlan szakadékot. Megint mondom. Nem ítélem el, nem marasztalom el a mai technikát, pusztán jelen törekvéseivel nem tudom fölé helyezni a régi motorozással, motorkerékpárokkal kapcsolatos SAJÁT ideológiáimnak.(Megint csak zárójelben írom...mely ideológiám úgy alakult ki, hogy ismerem a jelenlegi technikát, és azt hiszen kellően erős alapokon nyugszik a 50-60 évre visszamenő technikai ismereteim tapasztalataim. Ès el tudom fogadni azt a jelzőt, hogy bizonyára rosszul vagyok összerakva.)
én ezt nem igy közelitem meg .............. a történet egyszerüsitve miért nem állapodnak meg a gyártok .. hogy egy féle menetemelkedésű méretű olajszürökel lásák el model paletájukat ?
miért nem lehet egy szabvány kulcsnyilásu csavarokal szerelni a motort ?
MIÉRT KELL ÁLANDOAN VÁLTOZTATNI A csavarok ki alakitásaán a szenzokor csoki méretén, a programokon a gyertya méreteken stb....stb ...
aki ért hozzá tudja választ
a szervizek vegyenek fél évente uju cél szerszámokat uj szovtvereket és afelhsználo el riaszuk az otthoni mokolástol .............. de ha mégis meg vesz a felhasználo minden cél ezközt a motorja szereléséhez ....
NA AZ MÁR EGY MÁSIK MOTORHOZ NE LEGYEN JÓ .............. és egy ujabb tipushoz pedig ne legyen használható ..........
Azt sem árt figyelembe venni, hogy nem csak itt a sportmotoron van topic. Például az itteni VFR-es azért ilyen lapos, mert a típusnak külön saját clubja van, és annak megfelelően saját önálló honlapja. Ez a helyzet a V-strom-al is például (talán tudjátok ki alapította :) ) Lehet a Banditnak is van, de azt nem is kerestem (nekem csak 4 hónapig volt nagybandim és nagyon nem jött be, de a topicot azért szoktam olvasni).
Amúgy nekem sem kell messzire mennem...Édesanyám is levitte a helyi Suzuki (Szigeti) márkaszervizbe az autót vizsgáztatni. Volt vagy 25 ezer forint, mert beleraktak az autó ilyet, mint elakadás 3szög, meg eü.csomag, mert hogy nem találták meg benne... nyilván nem annyiét mint amennyiért a Tescóban tudsz venni...Vagy a suzukit Swift-nek visszahívásban cserélték a az elsö telókat, mert a rossz felületkezelés miatt korrodálódtak. Most ebben az autóban 38000 km volt 11 évesen, és sehol egy rozsdafolt az autón. Levitte kicserélték az amúgy teljesen tip-top telókat...mondom, :-Elhoztad a régieket?! -Nem...-
De ez a szerviz a gyári 400 Yamahára is felszerelt nekem sok éve simson hátsó sárvédő kacsát, vagy minek hívták ...mert az írja a szabvány...El lehet kézelni, mennyire passzolt a gyári yamaha kerékközépig erő sárvédőre a simson 3 csavaros műanyag kisipari termék.
A gond hogy rossz nyomon jártok.Vagyis nem csak fáziskésésben.
Ez a mentalitás jellemzően 08 előtti mikor szarásig volt új motor vásárlás és nem a visszatérő elégedett vásárlóért ment a harc.
A modernebb motoros társulat 99%-a KB a 2000-es évek elejétől gyártott motorokon gurigázik.
Ez 2004-2008 közt fejlesztett gépeket jelenti.
Ezeken jószerével az ABS is ritka.
Van egy inyektorrendszer és slussz.Ennyiben tér el a 95-ösöktől.
És eltelt egy egész kemény válság.A kereskedések csak úgy élték túl a dolgot hogy odafigyelnek.
Én magam ismerek olyan autószerelőt aki havonta jár képzésre.
Na mindegy most el kéne döntenem hogy a fekete román PC kábelt vegyem vagy a csilliátlátszókék kínait.
Ez a továbbképzős, márkakereskedésben van doksi, meg kioktatott személyzet volt pár hónapja, mikor "fék tárcsáztunk". Jött már ezzel valaki, és erre azt mondtam, hogy itt írta egy szakszervizes srác, hogy akkor van neki service mauale, ha le tudja valahonnan tölteni...
Saját nevemben beszélve, nem azért nem szeretjük a legújabb fejlesztéseket, amin kipörgésgátló, menet közben állítható, futómű, és teljesítmény karaktreisztika, meg ki tudja még mi van, mert abban nincs semmi előremutató, hanem pont az a legnagyobb baj, hogy maguk a szervizek, márkakereskedések sem tudnak vele lépést tartani. Mert a tulaj nem veszi meg a szoftvert fél gurigért, a buktacukrozóból lett motorszerelő, nem fogja megkülönböztetni az induktív jeladót a kapacitívtól, lesz pár ARC aki ráérez a piaci résre, aztán lehet sorba állni, hogy a "Citroënként leeresztett" futóművű túra enduró dukival megint át lehessen hajtani egy gyufásdoboz felett, hogy nem ér le az alja...
Ne magadból indulj ki hanem Tanárnéniből rokolyán..............vesz egy új gépet mit szeretne jobban?
Szereted nem szereted oda kell hordani legalább a gariidőn belül.
Mert na nincs pecsér..............nem tudsz asztala se csapni.
A másik fel az hogy gizinél mindent meg tudsz csinálni.
Daty-nál van egy halom actuátor a váltóban inyektor stb.Mit is kéne tenni házilag?
Mivel az alapjáratom szinkron után egy hangyányit lejjebb van mint volt...........nem gáz de fel kéne spanolni.
Nincs csavar............kerestem van alapjárati motor.
Tune ECU progi van és adjust ISCV menüpont.
Határozottan szeretném ha nem állnánk le fikázni hogy szar csokipapír motorok a régi sokkal jobb mert lelépek azonnal.
Csak eszmecsere ha lehet normális hangnemben.
Tehát egyszerű juzer ha ilyen van első lépés a márkakreskedés hisz nekik an célgépük,gyári továbbképzésük (most más kérdés hogy itthon szaranak az ilyenre mert a főnökség igénytelen)
Én meg ebayen 6000 ért rendelek egy adatkábelt és a Tune ECU progit.
Ha én pénzes szerviztulajdonos lennék, olyan szerelőket vennék fel akik kiterjedt kuncsafti körrel rendelkeznek, és a Mester mellett alkalmaznék egy két kezdőt, akit a mester ruház majd fel szintjéhez megfelelő munkával.
Amúgy tudjuk, hogy kettőn áll a vásár. Hányszor van az, hogy mire hozzád kerül a gép, már a tulajdonos 100 ezereket ott hagyott szervizekben, és még nem jó...és mikor olyanhoz kerül akik ért is hozzá, arra már "nincs" pénze, mert előtte elszórta. Ès aztán pont veled szemben támasztja a legnagyobb követelményeket, amit a drága szervizekkel szemben esze ágában sem volt, vagy nem mert. Visszatetsző néha az is, hogy vesznek tényleg egy lomot, és azt hiszik, hogy abból még új motort lehet csinálni. Rögtön le is cserélik az első lámpát egy rovarformájúra, meg a LED-es indexek is azonnal felkerülnek a zúzdaalanyra. Mindig először legyen erős a motorja, nem baj, ha kopottak a fékbetétek, öregek az folyadékok, abroncsok, szitál a kormány...
Nagyon messze van még ez a történet a szimbiózistól! A szervizek a naiv hétköznapi tulajdonosra építenek, akinek nincs semmilyen rálátása a alkatrész és kiegészítő árakra, nem regisztrált fórumtag, vagy klubtag, hogy legyen más lehetősége is mint a márkaszervizek. Ès legfontosabb, hogy nincs összehasonlítási alapja más szervizekkel, kiszolgálással.
El kell fogadni, hogy sokan nem olvassák a Sportmotor Bandit fórumát!
(Néha beleolvasok, kedvtelésből másik topicba, és tapasztalom, hogy pattintott kőkorszak , és a bronzkor környékén vannak az összegyűjtött tapasztalatok, ismeretek az adott típussal kapcsolatban. )
2005 be vettem egy swiftet 1.5 -ös a sogorom is
pecsét miatt 1000 szervice . én 1000 nél le is dobtam az olajat szűrővel 1, 5 honap vissza hivnak hogy a 1.3 kuplung csőve került a kocsiba .......... és ez nem kielégitő munka henger ki emelést okozhat ...... hát vissza viszem
mivel a fék és a kuplung egy tartályos ujra kell légteleniteni mindent .........meg is történik
vissza kapom a kocsit és tiszta fék folyadékos minden .... irány a moso... mindent le mosok .....
tele a facom szarom le a garanciát .... 10 000 ként cserélem az olajat stb .. stb 210 000 nél tartok az autoba
SOGOR visszi minden kötelező és kilométer szervizre
már cseréltek map szenzort 2*, válto bowdent , ék szilyat 2*, 2 es lambda szonda érzékelöt , 3* akkut , elektromos kormány szervo érzékelöt stb stb stb . 9 év allatt több mint 600 000 hagyott a szervizbe a kocsiban 78 000 km van
nálam egy féktárcsa csere betétel 12000 ft és egy uj akku 16000 ft
Ket ev pecset.
Ha akarod ez van.
Nem mindenki akarja.
De egy vatta ujnal nem hatrany.
Es hat olaj le olaj fel az azert jobbara nehezen elcseszheto.........vagy megis.
szerintem a motor szerelelés a bizalomról szól ...........
amit csak nagyon sok ajánlás,, referencia után.... kisebb rokonszenv és barátság után érdemel ki az ember . ezt el nyerni nehéz ..és nagyon kell rá vigyázni !
El veszteni visszont nagyon könyű !
a nagy szervizek leg nagyobb hibája ,hogya vezetője csak aszámokat látja és a profitott ............. nincs kapcsolat , az alkalmazott szerelő beleszarik az egészbe , sokszor le szerelnek ...nem fel ,
és a garanciáva vadásznak .......... persze van kivétel
Azé ez durva amit ma meg lehet csinálni .. és el lehet adni ..............
1390 ft ért kapom az acvatekot amin a kereskedőnek még mindig van haszna ............ezt a szervizek 3000 körűl toljál tovább
egy szűrőt 138 -as
1500-ért kapok ezt 2000 körűl toljál
a leg durvább a Pl: a jr9 c gyertya duplaelektrodás gyertya banditba ez nekem 1270 ft ért érkezik ... a legolcsobb helyen ahol kiskerbe veszed 1800 körűl megy ...... győrbe a Suzukiba 11800 ft tekertek be négyet egy 750 -es bociba !és le cserélték a 4 liter olajat szűrővel egyűt 14800 ért ...............1 órát számoltak
32600 fizetet a tag .............. a négy gyertya 5040 ft
a 4 olaj 5560 ft
a szürő 1500 ft
12 ropi .............. 20 ropi egy órára ..nem rossz !
Ez a tuleles egyik alappillere markakereskedesnel.
Oda kene valamivel kotni a vasarlot a ceghez.
Jobbak ezt kedvesseggel,profizmussal,jo kiegeszitokkel,urambocsa ruhazati brandekkel is elerik mint a harli pl.
Nem ordogtol valo.Cel hogy visszaterjenes jo erzessel vasaroljon valamit.
A visszatero vevo az egyik legjobb dolog egy kereskedelmi egysegnel.
En speciel szeretem a helyi dilert mert olcsobban es majdnem ugyanolyan gyorsan megvan a legutolso fityfirity csavar is mintha neten jonne angliabol,es nem tamogatom a kiralyi postat ami eleg draga.
Mas a teszta hogy egy akksi eleg draga cucc volt naluk.
Ettől én még fogok tudni nyugodtan aludni azt hiszem.
Szerintem a rezsióradíj különbözetből, meg a olaj ár különbözetből elgurulhat akár még Tasi-ig is, főleg ilyen haragos fogyasztással, félúton Zölditöl felmarkolva a szűrőt, meg a belevaló olajat.
Ès még szerintem garancia pecsétre is futná belőle!
a tovább kébzés elsö órájában meg ismerkednek a szerelök a leg ujabb elektronikai felylesztésekel ......... amihez egy db müszerük sincs
a második órán meg ismerkednek " képekel ilusztrálva " a leg ujabb cál szerszámokal amikből már felyben nem tartható menyiséget látak képen .. de kezükben nem volt !
a harmadik órában
az uj szovtverek kezelésével a hiba megálapitásának rejtelmeivel a gép kezelésével ...... ELMÉLETBEN mondom ELMÉLETBEN
3 óra után görcsös fely fályásal mennek a kávé automatáhozz !
egy db 0 ért az egész ... csak alá van irva részt vett !
ÉS aleg fontosabb 120 éve 2 keréken gurul a motor ... robano motor hajtja ... és benzint éget szikra gyujtásal ..............