Én nem akarom kritizálni a szakmai tudásod, mivel nem ismerlek. DE! Azért hidd el, a nyomatékkulcs előtt is volt élet! Kicsivel több, mint 100 évig raktak össze motorokat nélküle. OK, egyszerübb, megbízhatóbb vele a szerelés, de aki egy olajleeresztőt beszakít, az inkább ne nyúljon a fakezével a motorhoz. De lehet, hogy egy izzócseréhez se.
Rónás fékről utoljára:
Elhiszem, hogy 20 év tapasztalat, kamion stb. De: több mint 10 éve olvasok mindenféle motoros sajtót, hogyhog nem hallottam még róluk, miért nem látom egy üzletben sem, miért nincs motor árlistájuk? Feltételezem azért, mert felragasztják a kopott vasra. Kösz, talán mégsem. A motorosok többsége úgy hiszem, van olyan patrióta, hogy amennyiben lenne magyar fékbetét igazolt minőségben, igényes kivitelben, akkor azt előnyben részesítenék.
Hogy az érem másik oldaláról is szót ejtsek: Van egy barátom, aki autóalkatrészeket árul. Mesélt nekem egy magyar fékbetétről, ami jó, de itthon gyakorlatilag senki nem veszi meg, ezért a lengyelekhez viszik, ott meg szépen fogy.
Na álljon meg a menet! A szelepköszörülés, meg fészekfelújítás nem egy általános karbantartási feladat. Ne keverjük a szelephézag-állítással!
Elég beteg lehetett a mocid, vagy nagyon sok km van benne, ha ilyeneket kellett rajta csinálni. A legtöbb gépen normál esetben sosem kell ezeket, vagy csak sok-sokezer (pl. 100e) km után.
Szelepállítás témához:
Ha lapkás, akkor nem kell ált uj lapkákat venni, mert nekem spec a szelepek meg lettek köszörülve, a szelepülés is köszörülve lett, aztán összecsiszolva a kettő. Ilyenkor beljebb kerül a szelep, és a szár is beljebb vándorol, nemhogy vastagabb korong kell, hanem le kell belőle köszörülni hogy beálllítsák a kivánt hézagot.
Nyomaték: ha tömités megy el, az még oké, de ha kiszakad a menet, az már kellemetlenebb, ismerősnek a hengerfejbe törött bele egy csavar, eléggé rossz helyre , de ha az olajleeresztő csavart huzzuk túl, akkor ott lehet cserélni a csavart, roszabb esetben az öntvényből szedi ki a menetet , vagy nem vesszük észre-megeshet- és szépen kirázkódik menet közben, aztán korcsolyázhatunk.
Vagy javitatsz egy pár menetet,nem sok munka kipurendszer le olajteknő le,és vissza.Abban igazad van/mint már irtam/a szervizek 80%-a csak a gyors olajcserékre utazik,ha baj van elküldenek oda ahol vettad a motorod.Na ez neked nem jó,nekünk sem mert egy kalap alá vonnak.Persze lehet,hogy a te szemszögedből mi sem vagyunk külömbbek pedig igyekezünk ez ellen tenni.Persze emberek vagyunk tehát mi is tévedhetünk,de ezt probáljuk minimalizálni. A lényeg hogy én sem szeretem ha a munkámat ledegradálják,szerintem te sem ha a tiedet.Ez egy örök vita lesz.
Elöször is nem olyan drága aszabadidőnk, mi amatöröknek mint a szervizek oradijja (más kérdés hogy a fizetésünk duplájába kerülünk a cégünknek- mert állambácsi elviszi a felét) Tehát egy egyszerü szerviz igazán belefér a szabadidőnkbe. Az a tapasztalat hogy a szervizekben is csak a rutinmunkákat tudják megcsinálni (jó sokszor kell hozzá + gép is) a komolyabb feladatoat vagy nem szeretik bevállalni, vagy sajna megse tudják csinálni, vagy el*ák.
És éppen ezért kell uj motor , hogy ne legyünk a béna szervizeknek kiszolgáltatva.
A nyomatékmeghuzás pedig egyszer egy tömitésbe kerül és megtanulja az ember, vagy ovatos és utánnahuzza ha nemelég.
Szerintem pedig te vagy igazán negativ ami a megnyilvánulásaidban az emberek tudtára is adsz.Úgy látom számodra minden szerviz potencionális ellenség,meg a pénztárcádra nézve.Tipikusan az a fajta magyar ember vagy aki mindent megtudsz oldani.Ezzel nincs is gond csak akkor neked nem való új motor.Pedig mi sem vagyunk lehuzós emberevők.Nem kevés tanulni valónk van minden évben meg beruházás,ami a hozzád hasonló motorosoknak tudjunk segiteni.Ja még egy kérdés,gondolom az olaj lehuzó csavart 23 Nm-re az olajszűrőt/gyári/ pedig 20Nm-re húzod!
Drágám:-)
Erre mondtam hogy Én se vagyok szaki........ az ilyeneket mindig szervíz csinálta....és fogja is......
Én most arról hablatyoltam hogy egy olajcseréért nem fogok utazgatni MAJD........
Simán összeütök neked egy robbanós koktélt.......mert ez a szakmám......
A motor szétszedést rábizom a szakikra......akikre például nem biznék kémcsőveket
Pari!
Lehetőleg vasig használd hátha a szakibácsik felhegesztik és majd tesznek rá kamion ferodolt ami a sokk tonnát is megálitja,igaz sokkal kisebb a kerületi sebesége de nem számit.Ja 2 év gari 1 év szavatosság nem árt erre is oda figyelni a szervizelésk során.Azt is megnézném amikor az első önáló szinkron tesztet fogod csinálni,nem kell sok mindent beszerezni a sarki szatócs boltbol.
Ezt s aok negatív kisugárzást...............APÁÁÁÁÁÁM
de hogy lásd:-)
1., szerzel 1db 5L-es flakont:-) (én is ugy kukáztam:-)
2., az egyiknek kivágod a tetejét abba megy a mociból
3., Ezt átöntöd 3db 2L-esbe, amit elviszel egy benyakutra és vagy leadod vagy bedobod a VESZÉLYES HULLADÉK gyüjtöbe
élmények?
Túristák fényképeznek, ahogy a járdán szervizelsz - megfizethettetlen élmény:-))))
Bármikor megoldható.....nem kell a nyitvatartáshoz igazodnod:-)
A betétjeimet (nem a szárnyasokat) majd küldöm, de 17 villáskulcsot nem veszek itthonra, mert hülyén néznék ki itt az utcába (IX.ker.) ha lemennék és olajat cserélnék a járdán és leengedném a fáradtolajat a kanálisba. Nincs kazánom hogy elégessem télen.
Én nem azt mondtam hogy ne vigye senki szervyzeltetni a mociját......
Én is oda járok jelenleg........de ha már nem lesz garis, akkor minek motorozzak 110km-ert egy olajcseréért?
Motort nem szednék szét, mert az már nagyfalat nekem is......
De egy ilyen alapszervíz mgoldható.....és nincs se garage - se mühely..........
Kint dolgozok a terasz előtt a fűbe......ahol meg ugye nem kell sok szerszám, de Én amondó vagyok, hogy akinek van valamilye, az azért az alapokat tudja már - és ehhez legyen szerszáma.....
PL egy 17-es villáskulcs nem egy vagyon......de sok dologra jól jön.....PL csapot szerelni a fürdőbe.-))))
A többi dolog?
Ott 100%ban észmunka áll.....vagyis kigondolom és megcsinálom, vagy ráveszem az Oszi bácsim, hogy csináljuk meg:-)
Fék?
Én specc a Rónás féket használtam a Gs-nél....és ha épp nem lesz pénzem itt is.....
Miért?
Mert
1., nem kinai
2., 20 éves tapasztalat
3., mindenre gyártanak betétet.....motortól a kamionig.....
régen ugyan ugy árulták, mint most a STARTAUTO.....csak gondolom szar lett a marketingesük.....
Amugy Én is féltem tőle, de mikor Old Wing (kamionozott, Gold Wingje van) azt mondja NYUGODTAN! Ő is azt használja.....akkor Én is megnyugodtam....
És a "Vén rockernak" kicsit több tapasztalata van a fékkekel, mint nekünk összesen
NA! ellenben ha neked nem kell majd akkor dobd már el nekem az elhasznált fékeidet:-)))))))
Azt látom a reglapodon, hogy a "csináld magad mozgalom" híve vagy. De hidd el nem mindenkinek van saját műhelye, garázsa, szerszáma...stb.
Meg nem is mindenki vágyik erre az "otthoni minőségre". Ha valaki megteheti (és szerinte azzal jobbat tesz a motorjának, hogy szakszervízbe viszi mert nincs rá idő, mert annyi idő alatt míg otthon megcsinálná, többet keres mint amibe a szervíz kerül) akkor hadd vigye.
A fékbetétből is Én mindíg a gyárit veszem meg. Tudom hogy van ragasztott, de az életemet Én jobban rábízom a gyári cuccra.
Motorolaj?! Tök mindegy, (mondjuk nem Kínai piacon vett fáradt olaj) mert úgyis 6000 km után kicserélem és nem használom "verseny körülmények" közt.
Miért lennék én ellenség? Én is motoros vagyok, innentől kezdve nem értlek. Tehetek én arról, hogy egyedül vagyok a gépemmel? A saját topicomban csak egymagamban beszélnék.
Egyébként: igen, gyere fel, iszunk egy kávét, és megyünk. Az se baj, ha a többiek elindulnak nélkülem, majd szembe jól szembetámadom őket valahol.
Én azt 1x vettem......
a gyikom szorongatták (az ár nem épp baráti) és másnap cseréltem is le mert egy rakás.........
Koppogott a motor 2000-ertől....6000-nél már mint egy ütvefúró.....
Én Valvolineos voltam a Gs-sel......
A banditba Castrol az "előírásos ajánlás"......és mivel jó áron veszem meg - igy nekem jó....
Persze tény hogy egy speedgépbe ez már nem jó......hiszen abba eleve Full synt kell.....
A beszerzés?
Jó..... BINGÓ:-)
Az olajért el kell mennem plusz 14km-ert.....vagyos kb 300ft plusz költség
A gyertya 1000ft-os ajánlotként jött.....
Szóval akkor is nyertem 10700ft-ot:-)
EU-s fizetés meg akkor lesz, amikor mindenki EU-s bért kap.....hiszen a szervíz felhathatja az árat - ha azt már nem tudom megfizetni.
PL ezért nem hordtam a GS-t szervízbe......
A 24.000-resre Vácon már 44.000-rel akartak megvágni.......miközben az anyagokat megvettem 13000-ből....és itthon megcsináltam 30 perc alatt....
Most is ez lesz.....
AMig garis, addig ügyelek mindenre, hiszen egy kisebb gond, sokba kerülhet (PL ha elszáll a teló)
De ha lejár a 2 év, akkor még az a 4500ft is sok lesz (hiszen az már majdnem egy tank benzin:-)))
És ugye azért nem egy blokk szétszedésről van szó:-))))
Na nem mindet kell ám kicserélni, meg lehet vele sakkozni, ide-oda átrakosgatni, és csak a megmaradt legvékonyabbakat cserélni.
A legnagyopbb baj az vele, hogy előre nem lehet megvenni a lapkákat, mert nem tudni, hogy milyenek kellenek, azaz szétszedve áll a moci, míg be nem szerzi az ember a lapkákat.
Én is előre félek, mert a GSX is lapkás. Szerencsére annál is csak 24e-nél kell ellenőrizni (még csak 12e körül járok), és a tapasztalatok szerint nem valószínű, hogy cserélni kell.
Én nem akarom kritizálni a szakmai tudásod, mivel nem ismerlek. DE! Azért hidd el, a nyomatékkulcs előtt is volt élet! Kicsivel több, mint 100 évig raktak össze motorokat nélküle. OK, egyszerübb, megbízhatóbb vele a szerelés, de aki egy olajleeresztőt beszakít, az inkább ne nyúljon a fakezével a motorhoz. De lehet, hogy egy izzócseréhez se.