Egyszer az ominózus kolléga előttem ellenőrizte az olajszintet a "nyomorult életűben" (így becézgette). A nívópálcán volt a max és a min jel. Min jel alatt a pálca még sacc 15-20 mm hosszú volt és 1mm- nyi olajat lehetett sejteni a pálca hegyén. Mondom neki: Te! Nem kéne egy kicsi rátölteni? -Á, ez bőven sok neki, még a végén megszokja!
Netudd meg de 3-nap volt csak a beltéri mosás rajta.
A csomagtér szőnyeggel úgy voltam hogy bontóban veszek egyet de öcsi kipróbálta a nagynyomású mosót nagytarcsán rajta és kijött.
Jelenleg KB Így néz ki nem ez de színre,szagra pofára még a hátsó lökhárító karca is ilyenek (nem volt kedvem azt is fényeztetni) csak az órájában most 69000 van és tényleg ennyit mentek vele.
A szomszédévót.5 kilót adtam érte.
Szerintem tudatos de kiszámolt merev mérnöki precizitással.
Nem számolnak pl olyannal mint az a csóri Gastra amit én vettem és papás ótó volt.
Az öreg K.tarcsa belterületén ment el 67000 Km-t.Szinte földúton csak.
Lépésben.Még így is lezúzta 2x olyan félminimálisan.
lökhárítót feldrótozta dobbetétet kvette belőle.
Olajcsere 2x volt rajta.
Ezért az elején volt kasznismunka bőven de alkatrészem volt egy halom csak egy sárvédő,gerenda és egy csomagtér alatti pótkerékvédő lemez kellett meg talán egy hővédő a kipufogó alá.
A csomagtérlemezt megette a kilötyögő cefre.
És a mostani slusszpoén hogy a papás vezetés miatt az AGR szeletől az 1.-es hengerig televolt a járat kokszal vastagon.Eltömte.
És az a legdurvább hogy az autó ezek mellet mindíg megy.Zokszó nélkül.5 kilóért vén rozsdatemetőt vennék vagy kisautót nem kombit.
Egyedül a fényezést és a mostani AGR_es mókát kellett szervízben végeztetnem.
Akkor se tartanék 1,2-es turbós 120 (!) lóerős autót, ha ingyen dobnák utánam. Ordít róla hogy ki van hegyezve a teljesítménye határáig, tehát a futásteljesítménye biztos nem lesz annyi mint egy turbó nélküli, nagyobb köbcentisnek ami ezt a teljesítmény kisebb fordulaton adja le.
600ezer..LOL
Kíváncsi vagyok ezek a mai divatos 3 hengeres kis benzines turbós motorok mennyit mennek el a gyári 30-40k km-es szervizperiódussal A földön nincs olyan olaj ami kibír 30ezret. Ezt a gyárak tudatosan csinálják, minél hamarabb hulljon szét a gép és költsél sok-sok pénzt alkatrészre
Volt már régen Puntom De amit írsz, abból is az jön át hogy teljesen megbízható kis verda, és tényleg filléres alaktrészárak vannak. Bizonyos futásteljesítmény felett mindenre kell költeni, de nem mindegy mennyit. De hogy konkrétumok is legyenek: igaz nekem 40-50%-os kedvezményem van, így 120-ból kicseréltem a komplett kuplungot, teljes vezérlés (vízpumpával, feszítőkkel), hosszbordásszíj, elöl új féktárcsák betétekkel, hátul új fékdobok fékpofákkal, hátul új lengéscsillapítók
az autókhoz,csak annyit,hogy volt egy 20 éves példány,egyszerüen már gazdaségtalan volt fenntartani,minden hónapban ment rá a mani,20e-60e huf-ig,pedig nagyon szerettem,de a lakókörnyezetemből nem mertem elmenni vele sehova a vége felé
vehettem volna egy vadi újat is, de nem tettem,annyit nem ér számomra egy új autó,a jelenlegi egy 7 éves darab,de majd fél évbe került a keresgélés,mire azt tudtam mondani eme darabra,hogy ez az én autóm,akitől vettem,na az egy külön sztori,de mondtam neki,ha a következő autóját eladja, keressen nyugodtan,kb mint a csabu autójának az eladója
kérdésedre a válaszom,az,hogy én mikor vittem volna müszakira,elötte megkérdeztem ill. elmeséltem a vizsgabiztosnak a dolgot,ő pedig azt mondta, nem lát benne kivetni valót,hogy átmennyen a vizsgán,és igy át is ment, még értett is a motorokhoz,nem csak a bajszát huzogatta mert jó a hangja,mint sok helyen teszik
sugó most hozzot egy motort olaszból ..kérdez rá
,, isten ment s hogy szineznék de ha valakinek sok a pénze , netán jól keres valahol europában x eurót és most meg teheti ,hogy minden motorján ..autoján bukik mert Ő ugyan nem veszi meg más levetett szarát nem ül olyan autoba amibe már bele fingot valaki .. az már elfelejtete ,, hogy milyen össze kuporgatni egy autó árát ,,,,
a véleményed pedig teljesen helyt álló
Fúrtam bele kb 10 lyukat a pakolásba 10-es furoheggyel és a kimeneti lyukat is az öntvényen maximumra kitágitottam.A gumicső végére meg csak pici rongyot szoktam fogatni ahogy most is.Viszont kicseréltem az összes szelepfedél csavart ujakra amik egy icipicit jobban szoritanak.Ma rámotorztam ugy 200km-t és egy szem olaj sem jött ki a felsö részböl.Már csak a vezérláncspanolónál van egy szimering ami fossa az olajat.Azt lecserélem és igazi orgia lesz száraz blokkal motorozni.
Punto.
Csak 2. tulajként az utolsó 150k.t végighajtottam úgy hogy a végén a kopó fogyó cuccokat cserélni kellett.
Nem sokminden és nem drágák gyári volt minden.
Lengéscsillapítók,toronycsapágyak,stabilizátorgumik (eszedbe ne jusson csak stabbal együtt cserélni szívás a csak gumi csere) kormánygömbfejek külsők,a hátsó fék önbeállói is elég ördöglakatok,kézifékkötél is berohadt, picit zajosak voltak már a hátsó kerékcsapágyaim is.
Még egyik sem volt gáz de már érezhető volt hogy kéne neki..........a toronycsapágy volt ami miatt nekiálltam mert zajongott kanyarodáskor.
A 8v-sek nem de a 16v-k hajlamosak ha tapossák a szemüket ki átégetni a hengerfej tömítést.
"A mai motorok bármilyen rendes gazdát kapnak bár menyire is karbantartják öket csak 6 évre vannak gyártva az olajos banditok rendes gazdinál 150 000 simán ki rázták magikból a vizesek már 100 000 kezdenek szét peregni" Hát ez szerintem egy kicsit erős a vizes Bandinak motorikus szempontjából többet el kellene menni mint a légolajos elődjének. Én 2007-ben vettem újonnan belemotoroztam 133-ezer km-t szervizelni magam szervizelem és ma is tökéletes úgy, hogy szelephézag még nem lett rajta állítva csak ellenőrizve. Mondjuk én megbecsülöm és nem szabályzásig pörgetem. Én még szeretnék motorozni vele 300-ezer km-ig ha kibírja még 7-év és kiderül.
A vas meg csodaszép.
A csomagtér szőnyeggel úgy voltam hogy bontóban veszek egyet de öcsi kipróbálta a nagynyomású mosót nagytarcsán rajta és kijött.
Jelenleg KB Így néz ki nem ez de színre,szagra pofára még a hátsó lökhárító karca is ilyenek (nem volt kedvem azt is fényeztetni) csak az órájában most 69000 van és tényleg ennyit mentek vele.
A szomszédévót.5 kilót adtam érte.
Nem számolnak pl olyannal mint az a csóri Gastra amit én vettem és papás ótó volt.
Az öreg K.tarcsa belterületén ment el 67000 Km-t.Szinte földúton csak.
Lépésben.Még így is lezúzta 2x olyan félminimálisan.
lökhárítót feldrótozta dobbetétet kvette belőle.
Olajcsere 2x volt rajta.
Ezért az elején volt kasznismunka bőven de alkatrészem volt egy halom csak egy sárvédő,gerenda és egy csomagtér alatti pótkerékvédő lemez kellett meg talán egy hővédő a kipufogó alá.
A csomagtérlemezt megette a kilötyögő cefre.
És a mostani slusszpoén hogy a papás vezetés miatt az AGR szeletől az 1.-es hengerig televolt a járat kokszal vastagon.Eltömte.
És az a legdurvább hogy az autó ezek mellet mindíg megy.Zokszó nélkül.5 kilóért vén rozsdatemetőt vennék vagy kisautót nem kombit.
Egyedül a fényezést és a mostani AGR_es mókát kellett szervízben végeztetnem.
Kíváncsi vagyok ezek a mai divatos 3 hengeres kis benzines turbós motorok mennyit mennek el a gyári 30-40k km-es szervizperiódussal A földön nincs olyan olaj ami kibír 30ezret. Ezt a gyárak tudatosan csinálják, minél hamarabb hulljon szét a gép és költsél sok-sok pénzt alkatrészre
Két nem várt hengefejtömítés cserém volt 10 év alatt.
Viszont van az a kórus miszerint hanemegyekhatszázezertbontásnékülaznemautó.
utana szamolva megrosszabb a helyzet.
elerhetosege van az illetonek?
Hetfon viszem vizsgazni.
Nem kene leszedni.
Most raktam fel.
vehettem volna egy vadi újat is, de nem tettem,annyit nem ér számomra egy új autó,a jelenlegi egy 7 éves darab,de majd fél évbe került a keresgélés,mire azt tudtam mondani eme darabra,hogy ez az én autóm,akitől vettem,na az egy külön sztori,de mondtam neki,ha a következő autóját eladja, keressen nyugodtan,kb mint a csabu autójának az eladója
,, isten ment s hogy szineznék de ha valakinek sok a pénze , netán jól keres valahol europában x eurót és most meg teheti ,hogy minden motorján ..autoján bukik mert Ő ugyan nem veszi meg más levetett szarát nem ül olyan autoba amibe már bele fingot valaki .. az már elfelejtete ,, hogy milyen össze kuporgatni egy autó árát ,,,,
a véleményed pedig teljesen helyt álló
Csak 2. tulajként az utolsó 150k.t végighajtottam úgy hogy a végén a kopó fogyó cuccokat cserélni kellett.
Nem sokminden és nem drágák gyári volt minden.
Lengéscsillapítók,toronycsapágyak,stabilizátorgumik (eszedbe ne jusson csak stabbal együtt cserélni szívás a csak gumi csere) kormánygömbfejek külsők,a hátsó fék önbeállói is elég ördöglakatok,kézifékkötél is berohadt, picit zajosak voltak már a hátsó kerékcsapágyaim is.
Még egyik sem volt gáz de már érezhető volt hogy kéne neki..........a toronycsapágy volt ami miatt nekiálltam mert zajongott kanyarodáskor.
A 8v-sek nem de a 16v-k hajlamosak ha tapossák a szemüket ki átégetni a hengerfej tömítést.