Èn ezt is értem, és egyet is értek vele, hiszen magam is hasonló elvek mentén hozom döntéseimet.
Bár az én estemben 1400-es 11 év után kicsit több mint 1.4 millió HUF-ot vitt el a 90 ezer km alatt. Ebben benne van az összes gumiabroncs, olaj, szűrök, gyertyák, felhasznált, és fel nem használt bontott alkatrészek (fötengely, váltó, kipufogórendszer, kuplung, veztengely, injektorsor, kábelkorbács, feszszab, ECU, telo, féktárcsák, stb...). De olyan luxus dolgok is mint a Power Commander, és annak fékpados beállítása a maga 150 ezres költségével (padozás+PC+fokozatkijelző+sportszűrő).
Ennek ellenére szerintem sehol sem vagyok pl a rokonom és vele hasonlóan gondolkodók költségeitől, akik ahogy írtad is 2 évente ( 10-12 ezer km után ) becserélték a motorjukat nem is egyszer mindig egy újabbra, és csak az értékvesztés volt kb 1-1.5 milla, mert GSX 1400-et egy acélvázas Fazer követte, majd honda xx, haya, és most egy gtr 1400-van neki...
Ö nem érti az én álláspontomat, én nem értem az övét...
Ès bizony mikor ezeken az fórum oldalakon panaszkodásról olvasok, és közben látom hogy a jómódú német polgár nem cserélgeti ilyen sűrűn még az alsóját sem, pedig lehet jobb pozícióban lenne, akkor bevallom egy picit azért vakarom a fejem.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem engedheti meg magának senki Mo.-on hogy új dolgokat vegyen, de valahogy picit következetesebb, hosszabb távú döntéseket kéne hozni, és azt fel is vállalni. Bizonyára csak én látok párhuzamot a német járműpiac állapota, és a megfontolt kimért döntések között. Itt a tulajdonosok, féltve vigyázzák az eszközöket, így 10 év után is értéke van a járműnek az amúgy is komoly felvevőerejű piacon ( itt mindig forog a szemem, mikor a mobile.de árakat vesszük alapul a Magyar piaccal párhuzamban) . A megkímélt gépre kevesebb az amúgy is borsos árú szervizigény, és jobb poziból fog indulni a használt piacon is...
Nyilván itt is vannak akik, ha megtelik a hamutartó, lecserélik, mint egy elhasznált papírzsepit, mikor kijön az új modell, de ezekre is szüksége van a piacnak, hiszen az új ár 70%-ért lehet hozzájutni pár éves keveset futott gépekhez...
na látod .......... tudod az uj korszerübb ..nem kell hangolni stb stb mégis a régihez ceruzával irt 1912 es dátum a történetek , a legendák ,az illatok .............. na etől lesz több használati tárgytól
Huhh..............ha jól értettem 95-ös gyártásúnál fiatalabb géppel valaki melóba jár az már műmotoros?
Együtt kell lennie ezen kritériumoknak hogy ne legyen vagy elég csak egyik másik?
Mivan azokkal akiknek a gépét 95 előtt tervezték de pár év alatt összespóroltak mondjuk 1-1,5 millát és vettek egy 6 éves használtat amit mondjuk 2002-ben mutattak be?
És mondjuk csak részben használják melóba nyaranta meg motorral mennek új tájakra,élményeket gyüjteni,fényképezni,embereket ismerni,más kultúrákat megfigyelni stb?
Vagy van műmotoros 1,2,3-as kategória?
Láncolajzót mennyire nézik ferde szemmel a vizsgán?
Még egy gondolat ami a korszakok váltásához kapcsolódik, hogy ez mennyire igaz az élet egyéb területére is: a mai családok a kisgyerekeinek ha zongorát szeretne tanulni, nem nagy nehéz, akusztikus hangszert vesznek, hanem 30 kilós, kicsi, könnyen hordozható digitális hangszert. A mai technikával (kiemelő pontos kalapács mechanika) olyan élethű egy modern hangszer, hogy az akusztikust szinte tökéletesen utánozza. Hangolni nem kell soha, egyetlen egyben nem rúg labdába: értékvesztésben. Két év és a felét sem éri és biztos hogy nem fog annyi ideig szolgálni, mint az enyém, amelyben találtam ceruzával beírva egy hangolási dátumot. Pontosan azon a napon süllyedt el a Titanic. 1912.04.15.
Aki szerelt épp elég gyertyaslusszot, az tudja, hogy miért írtam a Verhómhoz alapfelszereltségnek a kis csepegtetős üveg benzint meg a gyufát, meg a drótkefét, szerszámokkal meg tartalék gyertyákkal ;) Mindenki tudta ha álló motorost látott, miért van a gyertyája földbe szúrva fejjel lefelé és miért lángol a teteje. Rutinból miért kell egy fél pár vastagabb bőr munkáskesztyű a motorozáshoz. -Na mindegy. Egy biztos, én soha nem szaroztam le a régi gépeket, ha látok egyet, örömmel nézek rá, a gyerekkorom köszön vissza. Amikor a kollégám térde kiment meló kezdetkor és megkért hogy vigyem neki haza a Simsonját, úgy élveztem, mint egy kisgyerek, vigyorogtam a sisak alatt. Verhós korszakomban kétszer adódott olyan égi szerencse hogy mehettem 1-1 km-t egy Simsonnal, az maga volt a gyönyör, az a motor olyan volt mint a Doxa óra az orosz csodához képest. Ugyanakkor semmiféle nosztalgiát nem éreztem akkor, amikor sacc 8 éve minden szívfájdalom nélkül odaadtam egy utcabeli srácnak a pincéből-kínlódjon vele a büdös rosseb. 2-3 km már rizikós volt távolságban a garázstól, toltam haza épp eleget, legszívesebben felgyújtottam volna. Úgy vagyok ezzel a kérdéssel, hogy a régi, felhúzós karórák idején napi rutin volt reggel felhúzni, meg beállítani pontosra. Mert reggeltől estig bármilyen jó is volt, összejött egy-két perc pontatlanság. Mindig úgy kértük az órástól, hogy inkább siessen, mint hogy késsen. A kvarc órák idején ez már szinte nevetséges, egy hónap alatt sem mennek el egy fél percet sem és az elemcserét kivéve foglalkozni sem kell vele. Lelke rajta, aki akar, járjon IZS-zsel, hordjon Pobeda vagy Vosztok karórát, keljen Szevanyi kolompos vekkerre, én már nem akarok, mert ezektől sokkal jobbak vannak, melyek megbízhatóbbak. Erre talán jó példa az is, amikor a régebbi filmekben elcsépelt geg volt amikor a legfeszültebb pillanatban nem indult az autó. Ilyen már a mai világban nincs. Azért nincs, mert a mai technika az útszéli szerelést már nem produkálja, sőt eleve úgy van kialakítva, hogy ne is tudjon hozzá nyúlni az illető. Tisztelem azokat, akik megszállottságból foglalkoznak ősrégi cuccok javításával, minden belső apró csavar helyét, feladatát fejből köpik ha ránéznek, ez a hobbijuk, a szerelésben lelik az örömüket. Egy öröm az, amikor egy szarkupacból egyszer csak felébred a járgány mint Csipkerózsika. Ez nekik olyan érzés mint horgásznak a kapitális harcsa amikor a szákba kerül.
reggeltől estig storizhatnék én is ma más a helyzet olyan motorosok vannak........... akik feszitenek a motoron és ha már senki nem veszi öket észre .. senki nem irigykedik rájuk .................
vesznek egy UJ motort
a régi motorosok szeretek motorozni... ut szélén defektet javitani .. forró gyertyával kezet fogni stb élmény volt .. és élmény még ma is ...mert storizik róla ................ A ma i motoros miről storizik ?
Ládad ? hogy meg nézték az uj vasam ...... stb stb
Persze más let a világ............ mobil telefon se azért kell évente UJ ,hogy tudjunk telefonálni
Mi az igazság ? én hogy látom !
már csak amiatt mert ugye vannak emberek akik , gazdaságilag ,pénzügyileg mérlegelnek .. és kardoskodnak az ÚJ melett .. most csak a hobyról mint motor ............
1 verzio
Csak uj motort veszek tisztelem Attilát de Őt hozzom fel példálozásnak csak uj motorjai voltak X menyiség pl 7 db az elmult 15 évben a 7 motor össz ára robogó- a triumph -ig 6 500 000 forint a 7 db
az állam ebböl áfaként Attiláról le huzzót 1 700 000ft ot
vagyonszerzési illetékként 500 000 ft
a motorok szépitkezése , saját izlésvillágá alakitása .... más üllés ,más kormány , jobb fék stb stb csak példák ..... ujabb 500 000
a 7 db motoral le motorozott 15 év allat 180 000 km ert
az összes bekerűlési költség olaj és benzin nélkűl ..... 7 000 000 forint
15 év 180 000 km
2 pl lehetnék én is .. de nem Győri Zsolt .. álá kekx
15 év allat 2 db motor egy használt és egy uj motorok ára 2.500 000
eből áfa az uj 1200 banditra 10 ével ezelöt 450 000 ft
át irási költségek 120 000 ft
a 2 db motoral kb 15 év allat 210 000km motorozott .. a banditra rá locsolt 300 000 ft ot és a motorozási élménye, km száma 1/4 pénzből ugyan annyi mint az ÚJ motor váltogató barátjának
senkit nem bántok evvel .. ugye ? na akkor hogy is van ez ? pénzügyileg ? A nagyon megfontolt és okos ember gazdaságos szempontból 5-6 évente le cseréli a HOBI eszközét amit a vásárlás napjátol... a saját izlésvilágának megfelelöen festeget, alakitgat ..ÉS ezt a motort cseréli LE egy UJRA ...aminek ujra neki látt és magára igazitja pénzt ,idöt nem sporolva .. MERT ugye ez Hobi ?
ez az én gondolat menetem ,,,,,,,,, mosogépből ,, autoból én is ha tehetem UJAT veszek nem szarózók hisz ezzek használati tárgyak .. DE A MOTOR AZ MOTOR ....több mint használati tárgy .. aki erre használati tárgyként ül ... az nálam mű motoros ... ez volt a gondolat menetem köszi ...
Ha 70-el elporoszkàltak volna azokkal a Pancsikkal, kevesebbett kellett volna szögelni, de gondolom az akkori fiatalsàg is a hatàrait feszegette, reszelgette. Igy bizony hamar vères lett a torka..."az hogy egy èleten at kotartott" annyit tesz, hogy logó fötengellyel (feldornizva), bàrmifèle gyújtàsidöponttal, ès karburàtor beàllìtàssal, logò vàltòval elindut ès àltalàban cèlba èrt....de ettöl meg nem csak BC a mai, de a kortàs gèpek tekintetèben is kb sok-sok èves hàtrànya volt. Mondjuk egy ilyen pl a 90 -ès èvek ETZ ès pl a Japan gyàrtòk szakadèka.
Télen észrevettem, hogy másfél éve lejárt jogsival nyomatom naponta. Gyorsban el tudtam intézni az alkalmasságit a szülőfaluban.
Épp január volt, de 5 fok, úgyhogy cordura, bandit.
Doki meglát (70 körül van):
-Hallode, az én időmben azt mondták, dióvirágzástól dióverésig szabad motorozni!
És innen, amíg ment a vérnyomásmérés, EKG, kalózdzsekk nézés a számos táblára, ment a sztorizás, hogy bezzeg a 125-ös csepel, fiatal orvos korában. Hogy azzal akár 40(!) kilométert is lehetett menni egyszerre. Mert utána mindenképp gyertyaslusszos lett. Meg hogy a sok gyertyacserétől/pucolástól pikk pakk kiugrott a menet a hengefejből, aztán faékekkel szorították a helyére. Meg a szar megszakítók, meg a vonyító primer hajtás, meg a felakadó úszó.
Szóval ott is egyértelmű volt, hogy Ő is le tudta rajzolni :) Ismerek pár dokit, ma már ők csak a benzinbetöltő helyét tudják :) Mindegy is, a lényeg hogy gyógyítani tudjanak
Jól beszélsz....anno még egy Velencei tó kerülést is több napos felkészítés előzött meg főleg a pancsikkal, az első valamennyire üzembiztos gépek az MZ-kel jöttek be, de azért nem lehet egy lapon emlegetni a mai legrosszabb gépekkel sem (na jó, talán a kínaiak).....ma meg az egy éve elő nem vett gépemmel rögtön elindulnék bárhová külföldre.....és persze a biztonság....a kamionosok is emlegetik a régi gépeket kb. úgy mint most páran a motoroknál, de jók voltak, mennyit kibírtak meg hasonlók, de......érdemes megnézni a volvo féktesztet, egy régebbi géppel már rég feltolom a sort amikor az új gép magától (!) megáll :link .......és a motorok is, maga a motor ugyanannyit elmegy mint a régiek, 1,5-2 milla km nagy bontás nélkül, a befecskendezésekkel szokott 1 millán belül gond lenni, de a régiek adagolója sem bírt többet....és a mostani kamionok is "papírból" vannak a régiekhez képest....
Hát nem tudom... Több idősebb motorossal is beszélgettem, akik javában a Pannoniás időszakban motoroztak. Többsége azt mondta, hogy persze, nagyon szerették, meg a fiatalságuk, akkori élményeik kapcsolódnak a Pannoniához, de reálisan nézve és hasonlítva a mai motorokhoz, sok szart nem értek. Akkoriban mindenki le tudta rajzolni, hogy néz ki a motorja belülről, mert elég sokat látta úgy, manapság meg már kb. senki... Se a technológia, se az anyagminőség nem volt a topon.
Az említett újabb gépek közül csak a japókat ismerem, de mindegyikből van 100ezet fölött futott, bontatlan blokkos példány. AKár az SV650-et, akár a 650-es vizes Banditot nézem, de tudok ilyen Fazerről is. Ezeknél szerintem két dolog a gond. Az egyik az óratekergetés, ami miatt egy 2.-3. gazdás motorról lehetetlenség megmondani, valójában mennyit futott. Lehet, hogy bőven 100ezer fölött, csak az óra mutat 40ezret. A másik a karbantartás hiánya. Ha valaki nem cserél olajat vagy szar olajat tesz bele, az mindegyiket tönkreteszi...
VF750 83 benzincsap javítókészlet (o gyűrű + tömités) van e?
Mennyi HUF? mailomra megírod?
Akksi nem kell neki, de ez kellene, ha belefér a keretbe....
Szerintem nem adok egy hónapot és akksi is kelleni fog, ha nem talál olcsóbbat....(ő dolga...)
Eladó lesz a jó öreg görbevázas 1200-es Banditám. A kérdésem hogy esetleg itt volna e igénye valakinek egy alig használt (kb 3ezer km) Martin karbon kipuffantóra. Kivehető hangtompító van hozzá, illetve hivatalos műbizonylat - papír alapú, valamint egy plasztik kártya, így akár a Mozaik utcában is vizsgáztatható vele a motor. Úgy gondoltam jobban jövök ki az üzletből ha külön eladom a dobot, mert az emberek csak a vételárat nézik a motor vásárlásakor, a motorra szerelt extrák nem sok embert érdekelnek. 45ezer pénzt szeretnék érte kapni, ha valakit érdekel, kérem jelezze!
Nincs ezzel semmi gond...
( csak neked ès a hasonszörüeknek iron, hogy nem èrtik amit irsz, mert nincs összehasonlitàsi alapjuk vagy csak nagyon felszines vagy lóellenzös, mint ahogya te eszmefuttatàsod meg nekik tünik lóellenzösnek. Ez legtöbbször a vèget nem èrö vitàk alapja. Holott ahogy zöldi picit ràvilàgitott, az egyik nèlkül nincs a màsik, szimbiózisnak kell lenni a kètfajta felhasznàló rèteg között.)
valojában nem szar .. modern ! ............ egy 1964 pannonia ami gyártása idején is el avult szar volt .. DE MÉGIS ugy volt meg csinálva hogy egy életen át ki szolgálta a rendes gazdályát
a mai motorok bármilyen rendes gazdát kapnak bár menyire is karbantartják öket csak 6 évre vannak gyártva az olajos banditok rendes gazdinál 150 000 simán ki rázták magikból a vizesek már 100 000 kezdenek szét peregni sv és származékait még nem látam 80 000 töbel a hayabusákból 60 000 ki fityen egy generálra a block az uj gsx -r ek a 40 000 nem élik meg ez ugyan így emondható a összes japorol .. sőt most már a bmw se marad le a listáról peregnek szét 6-8 évesen -- a guzzik a dugatik olyan szerviz intervalumokat kérnek motorjaikra hogy az ember 5 év allat egy ujabb motort fizet ki a szerviznek .. Rá adásul mindent ugy gyártanak , hogy te otthon még véletlenül se tudj rajta semmit karban tartani .............
Azzal nincs is semmi baj, ha valaki érzelmi okokból régi vasakkal jár. Lelke rajta. Azt viszont ki nem állhatom, amikor valaki erőlteti, hogy az összes 15 évnél fiatalabb jármű, legyen az bármilyen, csak szar lehet. Természetesen van közte szar is, de bizony van olyan is szép számmal, ami csúnyán állva hagyja a régi gépeket... És itt nem feltétlenül csak a gyorsulásra/lóerőkre gondolok.
én sosem jártam régi szocis masinákkal.Kivétel az 50-es simson ami sosem hagyott uton,pedig szétpörgettem a blokkot meg kerekezni tanulgattam rajta.Más régi járgányom viszont volt autó és motor is bejártam velük minden fenét.Sosem hagytak uton.79-es Kawa Z1R(kalapácsos gyujtással),75-ös Ford Cortina,Taunus.Öreg (szarok ) amik kiszolgáltak és meg volt a varázsuk is.Persze sokat tesz hogy mennyire hányta le az elözö tulaj.Igenis van sok,jó,megbizható öreg masinéria ami örömet okoz és nem idegbetegséget
Bejött a kartergázas tuning
Átcsináltam a tömitést és a kimeneti lyukat is felfurtam maximumra amit engedett.Idáig semmi szivárgás.Holnap kap a valagára a masina és meglátjuk hogy mennyire fog izzadni a blokk.
köszi a tippet
Bár az én estemben 1400-es 11 év után kicsit több mint 1.4 millió HUF-ot vitt el a 90 ezer km alatt. Ebben benne van az összes gumiabroncs, olaj, szűrök, gyertyák, felhasznált, és fel nem használt bontott alkatrészek (fötengely, váltó, kipufogórendszer, kuplung, veztengely, injektorsor, kábelkorbács, feszszab, ECU, telo, féktárcsák, stb...). De olyan luxus dolgok is mint a Power Commander, és annak fékpados beállítása a maga 150 ezres költségével (padozás+PC+fokozatkijelző+sportszűrő).
Ennek ellenére szerintem sehol sem vagyok pl a rokonom és vele hasonlóan gondolkodók költségeitől, akik ahogy írtad is 2 évente ( 10-12 ezer km után ) becserélték a motorjukat nem is egyszer mindig egy újabbra, és csak az értékvesztés volt kb 1-1.5 milla, mert GSX 1400-et egy acélvázas Fazer követte, majd honda xx, haya, és most egy gtr 1400-van neki...
Ö nem érti az én álláspontomat, én nem értem az övét...
Ès bizony mikor ezeken az fórum oldalakon panaszkodásról olvasok, és közben látom hogy a jómódú német polgár nem cserélgeti ilyen sűrűn még az alsóját sem, pedig lehet jobb pozícióban lenne, akkor bevallom egy picit azért vakarom a fejem.
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem engedheti meg magának senki Mo.-on hogy új dolgokat vegyen, de valahogy picit következetesebb, hosszabb távú döntéseket kéne hozni, és azt fel is vállalni. Bizonyára csak én látok párhuzamot a német járműpiac állapota, és a megfontolt kimért döntések között. Itt a tulajdonosok, féltve vigyázzák az eszközöket, így 10 év után is értéke van a járműnek az amúgy is komoly felvevőerejű piacon ( itt mindig forog a szemem, mikor a mobile.de árakat vesszük alapul a Magyar piaccal párhuzamban) . A megkímélt gépre kevesebb az amúgy is borsos árú szervizigény, és jobb poziból fog indulni a használt piacon is...
Nyilván itt is vannak akik, ha megtelik a hamutartó, lecserélik, mint egy elhasznált papírzsepit, mikor kijön az új modell, de ezekre is szüksége van a piacnak, hiszen az új ár 70%-ért lehet hozzájutni pár éves keveset futott gépekhez...