Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia. Ez előfordulhat új akkuval is. Valamelyik cella összekötő híd szakadt meg. Ez akkor szokott előfordulni, mikor hirtelen nagy, pl rövidzárlati áram, (nehezen tekerő önindító) miatt megolvad valamelyik ólomhíd. Igazából javítható lenne, ha le lehetne szedni az akku fedelét, illetve vissza tudnád szigetelten tenni. Régen ezt szurokkal oldották meg. Akkor még cellát is lehetett cserélni. De az az átkosban volt, most meg fogyasztói társadalomban élünk...
Ez nem semmi!
Pontosan ennyi idős volt az én Banditomban is.

A 6 év alatt egyszer sem látott töltőt.
Szezon végén kivettem, télre betettem a WC egyik sarkába.
Telente mx 2-3x betettem a vasba, beindítottam vele, aztán vissza a helyére.
Szezon elején betettem a helyére, és ennyi.

Szóval szerencsére nekem akkuval eddig nem volt gondom.
Persze lehet, hogy csak szerencsém volt eddig.
Ami ennyire látványosan utántöltést nem igénylőnek van álcázva, az eléggé félrevezető és megrövidíti az élettartamát. Szaros 4 Ah kisakksiba fecskendővel 100 ml vizet nyomtam utána, félig üres volt.
Szerintem érdemes utánaolvani pár helyen( kicsit összemossák a dolgokat):
Forrás:

"5. Mit jelent, hogy gondozásmentes akkumulátor?
Többnyire savval és árammal töltött, üzemkész állapotú (de lehet sav és áramtöltés nélküli pl zselés, agm, efb) akkumulátor, ahol a karbantartási igénymentesség az elektrolit szint ellenőrzésének és a desztillált víz utántöltésének elmaradására szorítkozik. A gyártók különböző ötvözetek segítségével, különböző hordozó anyagok és a gáztér kialakításával érik el e kedvező tulajdonságot.
Másrészt a keletkező gázokat katalizátorok alkalmazásával vízzé alakítják vissza. Önkisülési veszteségük minimális, ezért árammal feltöltött állapotban min. 6 hónapig tárolhatók. A "beépíteni és elfelejteni" kifejezés kizárólag az akkumulátorok desztillált vízzel való utántöltések elmaradására vonatkozik. Egyébként feltételezik, hogy ezek az akkumulátorok a gépjárműben rendeltetésszerűen vannak üzemeltetve.
Gondozásmentes akkumulátor fajták:
Karbantartásszegény (csekély karbantartást igénylő) akkumulátor - olyan,többnyire savval és árammal töltött, üzemkész állapotú (azonnal a kocsiba szerelhető, indításra kész) akkumulátor, melynél a gépjármű töltésszabályozójának beállításától függően csak évente egyszer-kétszer kell desztillált vízzel az elektrolit szintet beállítani. Kevesebb savgőz kerül ki a dugók furatain keresztül a cellákból (a gázképződés mérséklése folytán), így kímélve a gépjárművet és a környezetet. Ellenállóbbak a túltöltés káros hatásaival szemben (ezért élettartamuk hosszabb). Önkisülésük minimális, 6 hónapig tárolhatók jelentős tároló képességveszteség nélkül.
Karbantartásmentes (abszolút gondozásmentes) akkumulátor - olyan savval és árammal töltött és biztonsági szeleppel ellátott (azonnal kocsiba tehető, s indításra alkalmas) akkumulátor, melynek elektrolit fogyását speciális ötvözetek alkalmazásával minimálisra csökkentették. Ezeknél a többnyire teljesen zárt típusoknál desztillált víz utántöltése nem lehetséges mert a nem folyadékként van a sav az akkumukátorban hanem más hordozó anyagba van ötvözve pl Zselébe a Zselés akkumulátorok esetén vagy üveggyapotba az AGM akkumukátoroknál-, a telep garantált élettartama alatt erre nincs is szükség. Önkisülési veszteségük minimális. Egyes típusok árummal feltöltve több évig tárolhatók (lásd később). A szabvány követelményeinek első kritériuma szerint egy akkumulátor akkor tekinthető gondozásmentesnek (karbantartásmentesnek), ha a laborvizsgálatok során (40 °C ±2 °C hőmérsékleten 500 órán keresztül 14,4 V ±0,05 V (2,4 V/cella) állandó feszültségen töltve) az 1 amperórára (Ah) jutó vízveszteség (vízfogyasztás) nem haladja meg a 6 grammot. Ez egy gyorsított vizsgálat, ugyanis a gyakorlatban nem fordul elő 21 napos folyamatos vízbontási feszültségű töltés melletti üzemelés. Az elektrolitszint-csökkenés ekkor sem haladja meg pl. egy 44 Ah-s típusnál a kb. 9 mm-t, ami kisebb mint az edényen található max. és min. jel közötti 10 mm-es különbség. Az utóbbi időben a 6g/Ah-ás vízveszteség értékét az autógyárak tovább szigorították és csak azt fogadják el beszállítónak, aki képes 3g/Ah alatti vízveszteségű akkumulátorokat gyártani.
A gondozásmentesség második fontos kritériuma. hogy az ugyancsak 40 °C ± 2 °C hőmérsékleten 9 napig tárolt akkumulátor hidegindító képessége még megfelelő legyen, vagyis 18 °C-os hidegben 4,5 C20 ... 5 C20 értékú terhelőáram (kisütő áram) mellett a 12 V-os akkumulátor kapocsfeszültsége a 30. másodpercben se csökkenjék 7,2 V (1,2 V/cella) feszültség alá. (Ez a 4,5 C20 ... 5 C20 kisütő áram pl. a PERION 6A55XX 55 Ah-ás akkumulátorcsaládnál 255 A).
Szárazon töltött akkumulátor - savval való feltöltés után üzemkész akkumulátor. Az ilyen akkumulátorokat a gyártó formálás után árammal feltölti, majd a lemezeket savmentesíti, kiszárítja, majd a negatív lemezek felületét légzáró védőréteggel vonja be, s ezt követően építi össze a telepet.
Blokkformálásra előkészített akkumulátor (Sav- és áramtöltés nélküli akkumulátor). A kereskedelemben még kapható akkumulátorfajta. Sem savval, sem árammal nincs feltöltve. Csak sav és áramtöltés után vehető használatba az előírt gyári üzembehelyezési műveletek (savbetöltés, pihentetés, savszint-ellenőrzés, üzembe helyező töltés stb. ) után."
mindegyik gondozásmentes olyan ki lehet feszegetni de nem sok értelme van mikor új üresen jön kapod hozzá a savat rácuppantod belefolyik kell várni pár percet benyomni a dugókat és lehet vele indítani , azért gondozásmentes mert belül felszívja a savat valami vattaszerű szirszarba és kész nincs mit ellenőrizni rajta a ház fekete kifingik jóccakát jobb kézzel bal váll fölött és másikat
Én a motoromat (650) 7 évesen gyári akksival adtam el.Hibátlanul tette a dolgát.
Mi a VFR gyári HONDA akksijával jártunk így, ami egyébként GS-YUASA.
Aznap 3x volt indítva a motor, tekerte rendesen, mégis mikor le lett
állítva, többet nem indult. Rámértem és 1.5V. Egyik pillanatról a másikra.
Hozzá kell tenni, kb. 8 éves lehetett az akku mikor feldobta a talpát,
a kiakasztó az volt, hogy minden előjel nélkül.
Pár hónappal előtte processzoros töltővel ki lett mérve, a kapacitása is rendben volt.
Két hete a barátom robi akkuja döglött meg. Teljesen zártnak és gondozásmentesnek tűnt, rajta is volt az angol felirat hogy ne nyisd ki. Kapocsfeszültsége 11,4 V volt, töltést nem vette fel, pedig az a szuper Lidl-s töltőm van, amely még döglődés határán lévő akkumulátort is képes regenerálni. Vett egy újat, a régi ott maradt a garázsomban. Gondoltam ennek már tökmindegy, szétszedem. Csavarhúzóval felfeszítettem a tető sarkát és meglepetésemre nem leragasztott fedél volt, szépen kipattogtak a kupakok egymás után, sima utántöltős volt, melyet gondozásmentesnek álcáztak a jobb eladhatóság miatt! A cellák félig szárazon voltak, ezt töltögetni kellett volna deszt.vízzel, csak a mocsok gyártó azt akarta, hogy sűrűbben menjen a paraszt akksit venni! Amikor feltöltöttem deszt.vízzel, a kapocsfeszūltsége 11,4-ről 12,5-re ugrott, töltést simán felvette és pár óra alatt teljesen fel is töltődött! Visszaadtam a barátomnak és azóta is azt használja.
Most agyalok...már 6. éves az aksim,oszt semmi baja!
Érdemes megnézni az új akku berakása után hogy fordulaton mennyi a kapocsfeszültség. Én a YUASA-ra és a BANNER-ra teszem a voksom tapasztalataim alapján, de ugye ez nincs kőbe vésve...és ugye pénztárcafüggő a dolog.
Többen állítják hogy a kínai aksik se rosszak.
Egy kis okosság:
http://www.panelectron.hu/akku...
Pár hete nálam levő 600-as banditámban megfáradt az akku.
(Se kép, se hang, 2,4V-ot mértem kiszerelve.)
Van valami ami okozhat ilyet, vagy egyszerűen elunta az akku?
Vegyek bele újat oszt' kész, vagy van valami alkatrész amit érdemes megnézetni ilyenkor mielőtt az új akkut is kinyírná?

Van érdemi különbség az egyes gyártók közt? ~5e különbséget látok árban, kérdés hogy ez minőségben is jelentkezik-e.
üdvözlet az uraknak!
zsiiir!
Zöldi! Találkoztam Zsombor haveroddal, nálam a cucc! Köszi nektek a fáradozást!
Köszi addig is!
Ma jön vissza csak az eladó, ha lesz idöm elmegyek érte, ha tud valami értelmes idöpontot adni csütörtökig.
Szia!
Pislogót sikerült levadászni?
Nekem sem.
Csak nekem nem jön mostanában értesités, ha valaki válaszol a posztomra?

"rövid értesítés e-mailben, ha válaszolnak erre a hozzászólásra."
Ez ki van pipálva!
Csak most hétvégén megyek "haza"...
Minek "otthonra" net? "Kisvakondos" ruhában nem tudok netezni!
"de sajnos mindegyiken háttal álltál"

Ùgysem fér bele az arcom soha egyik képbe sem!
Mivan he, vettél netet otthonra? :D
Jót beszélgettünk! ....végignéztem az összes képet, de sajnos mindegyiken háttal álltál, no majd legközelebb.
Ez a te bajod!