Szerintem nem feszegeted...csak nyugodtan kell ròla értekezni, és akkor nem kapnak igyen cirkuszt akik csak leginkàbb ezert meg konfrontàlòdni jàrnak ide..
Nekem ugyan most nem volt jelentös gondom tàrcsàkkal, de körbeforgattam én is.
Mivel nem tudni milyen hömérsékletre melegszik fel a tàrcsa, én nem raktam rà semmit...ciki lenne ha kiolvadna.
Tényleg nem akarom tovább feszegetni a tárcsa témát, de gondoltam
megosztom amit a tegnap délutáni tárcsaszegecs tisztítás hozott.
Addig tisztítottam őket, ameddig két ujjal el nem tudtam forgatni mindet ropogás nélkül.
Már tegnap délután éreztem, hogy nincs az a zörely, amikor átmegyek egy bukkanón.
Ma megrángattam és most nem ide-oda kottyan, hanem ugyan akkora
szabad úttal a szegecseken át mozog a tárcsa ide-oda, némi ellenállással.
Az eredmény annyi, hogy megszűnt a 10km/h alatti búgós-dudálás.
Ja, és óvatosan ipari teflonszprével még be is fújtam a két tárcsa
közötti résbe a szegecstörzshöz. Ez az anyag megszárad és utána
PTFE réteget képezve szárazon ken.
Ettől függetlenül a tárcsa csere meglesz, de arra már biztosan
figyelni fogok szegecstisztaságilag, mert úgy érzem ennek van alapja.
az se normális hogy az első féket csak nagy fékezéskor , elsőféket mindig kivéve ha nagyon csúszós az út , azért van elöl dupla tárcsa mert az első a fontosabb , az első kerékre terhelődik a motor , a hátsófékkel rásegít az ember
Így vettem a motort, több mit 110k kilométer volt abban a tárcsában.
Egyébként jogos felvetésed, mert azóta mentem az új hátsó fékkel kb 14-15 ezer kilométert..és már igen csak vékonyka a betéten az anyag.. pedig szinter betét van benne. Lehet hamarabb kell majd fékbetétet cserélnem mint hátsó gumit (egyszerre kerültek fel)
Elöl meg még mindig azok a betétek vannak amivel vettem a motort (szinter az is) és azok teljesen jól elvannak még mindig. Mondjuk én az első féket csak nagy fékezésre használom, amikor jelentős sebességet akarok gyorsan elveszíteni, kicsi fékezéshez minek..bőven elég a hátsó, meg a Divi eleve kicsit farnehéz is..szóval a hatékonysága messze jobb mint egy orrnehéz motor esetén lenne. Manőverezéshez meg nyilvánvalóan jól jön a hátsó fék, itt Budapesten az autók közötti fűződésnél éppúgy, mint kanyargáskor..az a "második kormány" a motoron
rendes motoros használja mindkettőt, sárban , vizes füvön , hóban ? elsőfék ? ha hirtelen meg akarok állni aszfalton mindkettő különben kezelhetőbb a blokkoló hátsófék mint a blokkoló első
okézsoké ha nem vagy műszaki ember tök felesleges barchóbázni biztos van olyan ismerősöd aki kicsit tapasztaltabb mutasd meg neki vagy vidd el egy szerelőhöz , különben láncfeszesség ráülsz a motorra a lánc közepe táján megnyomkodod 2-3 centit kell mozogjon arrébb gurulsz fél métert megint ugyanaz kell legyen az eredmény megint gurulsz fél métert megint ugyanaz ha néhol feszesebb néhol lazább akkor ki van nyúlva a lánc lassan csereérett
KLIKK IDE: www.bike-teile.de Kitöltöd amit kell, a "Bauteil:" részbe beírod amit kell (jelen esetben Verkleidung) aztán válogatsz a megjelenő tételekből..
Nem vészesen hangos, de éppen a küszöbszintem közelében van. Vagy 15 éve a CBX550-em mindkét kipufogójának vége teljesen elrohadt és zörgött, flexxel eltávolítottam a "felesleges" részt... Na az jó hangos és repedtfazék hangú lett. Vettem is olcsón két új Koppány dobot és azt mekkeltem fel. Csúnyának nagyon nem volt szép, de gyakorlatilag teljesen elhalkult a motor (megkockáztatom, hogy a széria kipufogó is hangosabb volt nála) és még jobban is ment tőle.
Már én se vagyok oda a hangoskodásért. Öregszem...
Te használod a hátsó fékedet, ráadásul annyit hogy el is kopott? Állítolag rendes motoros el is felejti, hogy van hátsó féke. Igaz egyszer rájön hogy van, de a saját kárán
Ha csapkod, hallod. Egyenetlen nyúlás: üresben középsztenderen forgatod a hátsó kereket és közben figyeled hogy a lógó láncnak az ívét. Ha változik, egyenetlen. Túlnyúlott lánc: hátsó tengelynél a feszítő ūtközésig kint van, tõbbet feszíteni nem lehet, valamint a hátsó lánckeréken 3 óránál meghúzod a láncot és ha 1 cm-re el tudod húzni a lánckeréktől, akkor nyúlott. Nagyjából ennyi.
Nekem ugyan most nem volt jelentös gondom tàrcsàkkal, de körbeforgattam én is.
Mivel nem tudni milyen hömérsékletre melegszik fel a tàrcsa, én nem raktam rà semmit...ciki lenne ha kiolvadna.