Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"mi a véleményed tárcsa űgyben ? ne ködölj ! "

Tasi! NEM TUDOM!
Ezért irtam csak azt, hogy szerintem a különféle tárcsagyártók más illesztési recepteket használnak. Igy pl a manuálok paraméterei is szerintem csak a "gyári" tárcsára érvényesek, pl talán a bandit esetébe a Sunstar-ra, de lehet egy EBC már más illesztésekkel dolgozik.
EBC szabadalom

Látható. hogy szegecs nem is kör keresztmetszetü a terhelt felületen. A demo mutatja, hogy milyen elvetemedések léphetnek fel gondolom egy standard szegecselésnél, ha túlhevül a tárcsa.

Szerintem a tervezésnél a sarokpontok amiket figyelembe kell venni.
A rotor aluminium ötvözet mivolta miatt lehetöleg minél kevesebb höt kapjon, mert a lineáris hötágulása többszöröse az acélnak, így minél kisebb kell legyen a höátadó felület a acéltárcsa és rotor között.
(A teljes acéltárcsák valszeg azért tüntek el, mert a nagyobb fékteljesítmény-nagyobb hö- nagyobb hötágulás-nagyobb hömérséklet különbségek relációban (mivel a kerékagy fele folyamatosan csökken a tárcsa hömérséklete a kerékagy höelvonó képessége miatt) nagy feszültségek ébredhetek a tárcsában, mely már hagyományos technológiával nem igen volt kordában tartaható, de valszeg a súlycsökkentés is erös módosító tényezö lehetett a rugózatlan/rugózot tömeg szempontjából.)
Radiális irányba (sugárirány) legyen helye a rotornak hötágulni.
Szerintem az axiális "játék" a rugós gyürükkel pont ezért lehet, hogy tudjanak a különbözö hötágulásu alkatrészek egymáshoz képest "lélegezni". Ugye egy szegecselés, mint mondjuk egy generátor forgorészen ahol a szegecset felhevítve ütik el a kötést -surlódást biztosítva, mikor lehül, még nagyobb erövel fog tartani, zsugorodik. Egy ilyen hétköznapi értelembe vett szegecskötés nem tenné lehetövé a rotor és tárcsa egymáshoz képesti radiális mozgását, így azok elvetemednének kinjukban.
Szerintem egy "opposite piston" féknyereg, ahol tárcsa mindkét oldalan fékdugattyúk vannak, nem igényel a tárcsa részéröl axiális (tengelyirányu) elmozdulást, mert azt a hidraulikából ismert minden irányban azonos mértékben terjedö eröknek köszönhetöen a dugattyúk kimozdulásának oldalankénti különbsége fogja kiküszöbölni (normál állapotú esetben, mikor a dugattyúk nem szorulnak). (nyilván ahol csak egy oldalon van dugattyú, ott meg az úszóágy megy utána.)

Nekem elsöre ezek jönnek le, de lehet tévedek több helyen...
A lényeg szerintem:, hogy a szegecseknek biztosítani kell "üzemi hömérsékleten is" a rotor és tárcsa hötágulásából adodó elmozdulásokat. Mivel morork tömege, és fékteljesítménye miatt is más lehet pl az üzemi höfok, más lehet a szegecsek türés, játéke, vagy minimális elöfeszítés, ami lehetövé teszi a fentebbi kritériumot.
Nyugodtan,használd,zsír új KTM-en is kotyogott a tárcsa,azóta ment őrült tempóban kb 23ezer km-t,ugyanúgy kotyog semmivel sem jobban......,a szervízben megmondták ennek így kel lennie,mindegyik kotyog ez a típus.Na ők aztán felelősséget vállalnak ,ráadásul nyoma is van -papíron.Ez megint Tasi nagy tévedése mint az 550 GSX-en a térdeplésgátló....
Köszönöm.
Tartani fogom magam a jövőben ahhoz, amit írtál.
Várdd ki és hirdesd meg pár helyen. Nem az a megoldás, hogy csökkented az árat. Nem az árral van baj, hanme azzal, hogy a potenciális vevők nem találják meg.

(szombaton jártunk fatornyos faludban - nem álltunk meg, időre mentünk)
irigyelek hogy így el tudod mondani ..írni amit akkarsz

mi a véleményed tárcsa űgyben ? ne ködölj !

még egyszer: a véleményem és fel lapoztam a manualokat
a szegecs az usszo tárcsáknál terheleésre a hordozo tárcsátol fügetlenűl el mozdulhat jobbra- balra ...tengely irányban .. merőlegesen semilyen mozgás nem meg engedett .......................... .
rendben van így lesz ............. és figyelj én még tőled tanácsot egyszer sem kértem .. ha te kértél tölem adtam idöt szakitotam rád ..... igaz

Na nekem ez a stilusom hát ez.........ha eszed ? eszed ! ha nem ki köpöd ..... nem kell az én tanácsaimat meg fogadni .... DE NEM IS KELL KÉRNI ..........senki nem kért meg rá hogy tanácsot kérjél tölem ......... VÁGOD
amikor meg az ember ki mondja hogy igen szar a tárcsád a tárcsátok akor mindenféle verziot kreháltok , hogy uj korában meg .. ennek 1 cm ide oda kotyogni kell .............. stb
NEM be kell menni a boltba és MEG KELL VENNI A JÓ ALKATRÉSZT

másik... én is le mentem a Trabantomal 45678 km és még fék sem volt rajta ... és látod élek !

nem vagyok minden tudó
nem is ismerlek de nekünk több beszélni valonk nincs kérjél a hentestől tanácsot ..

hari nélkűl
a fére értések ne legyenek ........... mindenki olyan mozgo tárcsával közlekedik amilyenel akkar ..... az én servizemböl még kotyogó mozgó tárcsával motor nem távozot ... csak a tulaj direkt kérésére ....

nem arról van szó hogy az usszó tárcsa nem mozog ... már mondtam ezt kézel nem szabad érzékelni ............

Látod, mindez eszembe sem jutott, hisz az hittem, minden Banditos itt van aki számít!
"Érdekes, hogy ennyiért sem érdekel senkit."
Talán, ha itt próbálnád?
1
2
Vagy feltenéd a képesmotorra...
Lehet elöbb benne lenne a keresési találtokban, mint innen. Gondolom nem mondok újat, hogy az 1250-es banditosok igen kicsi töredéke olvassa ezt a fórumot...
Bocs, mindez 2009-es GSF 1250S-hez.
Érdekes, hogy ennyiért sem érdekel senkit.
Én anno a két kezemet összetettem volna, ha ennyiért gyári cuccokat tudok hozzá venni.
De akkor persze senki nem árult ilyeneket!
Gyári hátsó csomagtartó 24.000 Ft.
Gyári bukócső 14.000 Ft.
Tankbőr 4.000 Ft.
Tükörszár hosszabbító 800 Ft/pár.
Köszi. A fittingek, miegymások készre vannak szerelve, tanúsítvánnyal. Nem kell velük semmit csinálni, csak beépíteni a régi fékcsövek helyére. Viszont a vasam ABS-es és azzal lehet szívás a fékfolyadék töltéskor. Vagy valami ilyesmi. Szóval csak beszerelni kéne.
..hát akkor
Volt közöttünk is surlódás, de erre az írásodra csak így tudok reagálni:
Hello!

Indítanék egy : Szép a Banditod! -dal!

Tasihoz a fórumon van külön használati utasítás, mely íratlan, de aki akarja, tudja kezelni a dolgokat. Van neki sok tapasztalata, rögeszméi, igazsága, és tévedései. Olvasva láthatod, nem erösége az írás, és néha az értelmezés sem. Ezzel ö maga is tisztában van. Viszont a birtokában van olyan mennyiségü, és minöségü gyakorlatnak, ami miatt érdemes neki elnézni a "hiányosságait". Ès áll mögötte talán pár ezer elégedett motortulaj, meg ugyanannyi "megtákolt" kétkerekü! Továbbá nyitott arra, hogy saját idejéböl idöt szakítva (mostanság ezt sok ember alapnak érzi) megossza tapasztalatait, és segítsen felebaráti szeretböl, ellenben pár nagyképernyös fórumozóval aki a "tudom, de nem mondom meg" ovis játékot játsza, és csak a kegyeibe fogadottakkal foglalkoznak...
Mint mindenkihez, hozzá is meg van a megfelelö mód amivel fel lehet hívni a figyelmét, ha valami esetleg "másképpen, van vagy idöközben megváltozott."
A fórum nyugalmának egyik záloga, ha személyskedés nélkül szakmai alapon soroljuk fel az érveinket mellözve lehetöleg a rossz becsipödéseket, és végig nyitottak vagyunk a másik álláspontjának befogadására. Képesek vagyunk a tudásunk tapasztalataink összesítésére, nem pedig kioltására. (Pár alkalommal már kiderült, hogy az "én már mindet tudok"- fórumozóknak is felakadt a tü, mikor rájött, hogy nem úgy van, vagy még neki is vannak hiányosságai.)

Amit hiányolok viszont, hogy egyik szervizkönyvben sem olvastam, olyat, hogy mérd végig a mikrométerrel a tárcsát a kerülete mentén legalább 8-10 ponton, és ha lokális 0,02-0,03 mm-es "gödröt találsz (kb azonos rádiuszon), akkor hajítsd el balra nagyívben...

A féktárcsákhoz túlságosan nem olvastam hozzá sokat. Azért emlékszem egyik másik szerviz manuálban olyan mérésre is, amikor nem csak a vastagságot, de az axiális és radiális ütést is mérik indikátor órával.
Szerintem (hangsúlyosan), a szegecsés lelki világa azért kemény dió, mert az a termék titkos recepje, hogy milyen illesztéssel rakják össze rotort , tárcát, szegecseket, és könnyem meg lehet , hogy a különbözö gyártók, más technlógia mentén jutnak el végeredményhez, melyben garantálni tudják a specifikációkban elöirtakat. ìgy az én részemröl el tudom azt is képzelni, hogy a szegecselt tárcsák gyártástechnológiájában, illesztéseiben több jó megoldás is létezhet. Ìgy nem biztos, hogy ugyanazon paraméterek, és ellenörzési formák mentén kell vizsgálni az eltérö gyártók termékeit.
Valóban bunkó vagy. Ettől függetlenül én nem fogok neked a Te
stílusodban válaszolni, mert tartanunk kellene valamilyen szintet,
még akkor is, ha ez a fórum sokszor az áltagosnál is korlátoltabb.

Nekem nem kuka az a tárcsa. Kotyogott már 67.000km-nél mikor
megvettem, csak nem ennyire. Most 99.154km van a motorban,
még mindig kotyog, csak jobban, de ettől még napi szinten használom, immáron 4. éve.
A múlt hétvégén gurultam vele 1100km-ert és még élek.
Kotyogott az 54.000km-es VFR 750-en is. Kotyogott előtte az RF400-amon is, sőt, akkoriban talin néztük, majdnem minden RF400-on kotyogott.
Ha lesz módom rá, meg fogom nézni a család DL1000-ét is, ha azon
is fél-lengő... vajon zörög-e a haraszt?

Megkérdeztelek Titeket, elmondtátok a véleményetek, olvastam más
külföldi fórumokat is, és amit a "nagyvilágból" megtudtam, csupán
azt írtam le daty-nak, és azt se kioktatás végett, csak hogy olvasson
mást is azon kívül, hogy "kuka-kuka-kuka-kuka".

Úgy is megértette volna mindenki, ha leírod szépen, hogy: "ne
írjatok butaságot, a full lengőnek sem lenne szabad kotyognia,
"mert....". És nincs ez a feszkó... (bár halkan jegyzem meg, néha
konkrétan úgy látom, hogy így szeretnéd a malmodra hajtani a vizet).

Tök érdekesek amiket csinálsz, sokszor a leírásaidat, videóidat is
érdeklődve nézem... de úgy érzem kicsit el van veled szállva a lovacska és ok nélkül írsz paraszt módon embereknek, sőt, egy-egy
videóban olyan stílust engedsz meg magadnak, amit egy
"Szolgáltató" normális esetben nem engedhetne meg.

Ha nincs türelmed olvasni a fórumot, vagy kultúráltan/részletesen válaszolni akkor inkább ne tedd.
Legalább is velem szemben ne, erre nyomatékosan kérlek !
Semmi gond, a te döntésed, tiszteletben tartom.
De egyenlőre én használom, annál is inkább, mivel biztos olvastad amit nem rég írtam, a Debreceni szalonban vett új, nem beragadt DL650-es példányomon is hidegen, kézzel simán mozdítható volt mindkét első tárcsa.
Azzal is mentem 29.000 Km-t, nem egyszeri vészfékezéssel.
Pompás a géped! És még megy is!

(Megvettem a német piac (ha nem egész Európa) egyetlen 40-es karbiját (legalábbis remélem az). Az eladó nem tudja, hogy mit adott el! Rosszul volt feltüntetve a tipus, ezért nem vitték el elölem. Kb 30-40 óra keresés-kutatás van benne, több ezer karburátor hirdetést böngésztem át.
1100W-hez van most fent pár fele áron, de annak azért mégis más a bovdenhez a felöntés, a membránházak levegöellátása...azért kezdtem kétségbe esni, hogy tényleg nem lesz ilyen karbi, mert ha jól gondolom 1 évig gyártották ezzel, csak 92-ben, 93-ban jött a W-s széria picit módosított karbikkal.Elötte meg 36-os volt...
Ès végre talán megérkeznek az eredeti tükrök is.

Az XS 400 Yamahahához is találtam SITO TÜV-ös dobokat, eredeti km órát, elsöfék rendszert.
A katana blokkhoz is lett egy komplett hegerfejem tengelyekkel, de munka az lesz vele még böven.)
hát igen én egy bunkó vagyok ........... és kisérletezek évi 250 db motoron amikre egy év garanciát adok mindenkinek ........ teljes felelöséggel

az alap kérdés még mindig ott van .......... hiába usszó tárcsa .. ha az kézzel mozgatható ... kukás


Arra már nem is gondoltál ... hogy az usszó tárcsa üzem közben kb 0. 2 -0.4 mm mozog ugyan de egy 300 kg -os motoron 100 km /ó sebeségről lasitva .. és az te a pici kezeddel nem tudod mozgatni .. állo helyzetbe ...

bunkó meg akkor vagyok .... ha valaki meg kérdő jelezi azt amiben 1000 % biztos vagyok ....

A másik amire fel kaptam a vizet ,, hogy ugy adod elö a kis tárcsás elöadásodat ,, hogy a hozzá nem értő motorosok azt hiszik ha kicsit mozog a tárcsám ........... JÓ AZ MÉG ........... hisz ..."" akit soha nem látunk... és ki tudja kicsoda ... MEG MONDTA ! a frankot

JÓ lesz még az a tárcsa !

Na az ilyen MŰSZAKI meg mondokból már elegem van..... semmi felelöséggel , osztod itt az észt .. közben evvel ,,másokat Balesetbe sodorsz a hozzá értéseddel
a fék az fék ..........
Szerintem Te olvasd el mégegyszer, mit írtam...OKOSKA. (a stílusod elég bunkó, sőt....)

Egy alig futott tárcsa is már kotyog, merrt EZ A DOLGA. Ha nem kotyogna, nem nyelné el a rezgéseket. Magyarul, saját magad hazudtolod meg, amikor azt írod, hogy nem szabad mozognia. Ha nem mozogna, hogy csillapítana?
Szerinted a mérnökök olyan hülyék, hogy ezzel nem számolnak?
Egyetlen egy szervizdoksiban sincs leírva (pedig van itthon egy pár), hogy a tárcsa kotyogása miatt azt cserélni kéne. Nem véletlenül csak a vastagság miatt kell cserélni, mivel eleve úgy tervezik, hogy normál körülmények közt a szegecseknek ki kell bírniuk, amíg el nem kopik a tárcsa.
A hátsó teljesen más tészta, ott sokkal kissebb a fékhatás, és hajtott kerék. Persze a fékeknél a variációk végtelenek, de nem ez az alap téma.
A GPZ 500S fix tárcsa, úszó nyereg, csak hogy tudd!

Szerintem meg sokmindenhez Te vagy halál hülye, mégis csinálod, és ez a szomorú. Én legalább nem kísérletezek mások motorján.

Ja, és nem is vagyok akkora paraszt, hogy állandóan mindenkit lehülyézek, ledegradálok, csak mert valamiben más a véleménye.

Na, de tényleg nem írok többet, mindenki azt csinál, amit akar, és azt hisz el, amit akar.
marha egyszerű.... mint minden az anyagok is öregszenek ... ha hideg állapotban szemel láthatóan a tárcsa kotyog KAKUK

szerintem ... de ne legyen igazam

az az érdekes hogy ha vissza nézed volt nálam egy usszó tárcsás sv 1000 azon szemel láthatóan mozgott ....

MOST FIGYELJ !

ZŐLDI küldöt egy angol utángyártotatt ............USSZÓ tárcsásat

keten ráncigáltuk a fiamal ... még aszomszéd is át jött ... NA Ö is jól meg ráncigálta ....egy fikarcnit sem mozdult

na én ezt mondom........... legyen az bármilyen tárcsa HA KÉZEL hidegen mocorog ..............ÉN KI DOBOM ............
Értem, és tiszteletben tartom a véleményedet!
De akkor arra mit tudsz mondani, hogy vadonat új, 200 métert futott tárcsa már kotyog.
Szerintem sem a Triumph, sem más márka nem engedheti meg magának ezt a luxust, hogy szart gyárt "fékileg", és eleve hibásan adja ki őket.
Gratula a vashoz, gyönyörű lett!
Gábor !

a fék tárcsát azzért gyártják két daraból mostanság ! föleg elől !

mert a tárcsahozdo része fixen hozzá van csavarozva a kerékhez ugyan akkor MA már a nagyóbb fék hatás miatt a fék nyergek nem egy -esetleg kettő munka dugatyuval vannak szerelve ..

min 4 db ..de 6db dugatyú is dolgózik egy munka hengerben !

ezzek nagyobb errővel tudják a betéteket a tárcsához szoritani .. de a hat db dugatyú nem egy formán nyom .. még akkor sem ha teljesen jó
,ennek köszönhetöen .. ha a rúgós szegecsek vannak ki találva .
amik a betétek rezgéseitt fel veszik ...... Így a kormányra nem megy fel a szitálás ..............

a fék első leg nagyobb hibálya amikor fékezésnél a kormány szitál ...

ezt 3 dolog okoza

1 nem 90 fókban merőlegesen áll a betét a tárcsára
2 a munkahengerek dugatyui nem együt dolgoznak ... egy kető be van ragadva
3 a tárcsa rúgós szegecsei el gyengültek .. elöször csak oldal irányba 0. 5 -1 mm közt a tárcsa lavizozik " szitál "
aztán az oldal mozgás ....a tárcsa hordózó anyagát ki kezdi .. magyarul egy edzet kemény szegecs rágcsálja a puha alluminiumot elöre hátra minden egyes fékezésnél !

ÉS ERRE JÖN okos hogy az usszó tárcsa............ agy vérzés kapok
megyek inkább kipufogot hegeszteni