Én sem dobtam el a gyári dobokat .Nagyjából kihegesztetem,lefestem ilyen feketére,és műszakira azokkal viszem .Ezek végébe meg bele gravíroztatom az e jelet .
Pl. egyik haver kórházban volt és 1 hétre egy épp munkanélküli szintén tapasztalt kolléga vezette a gépét....a komputer arra az egy hétre 246 hibás váltást regisztrált....
Ezen okfejtés szerint aki megéli a 100 évet az a legjobb motoros. .....nekem kissé más a tapasztalatom, főleg az utóbbi időben, én tisztán érzékelem (most 51 vok), hogy közel sem olyanok a reflexeim és a mozgás koordinációm mint akár 40 éves koromban nem még előtte. Az, hogy a tapasztalatom egyre bővül az tény, de ez inkább óvatosságra sarkall. A technikával való viszonyom pedig olyan, hogy ugyan a tapasztalat szerint elvileg többet tudok és elméletben állat módon kezelem, de a fent említett okok miatt a valóságban mégis mostohábban bánok vele mint régebben. Ezt főleg a kamionban veszem észre, nem olyan megbocsájtó és észrevehetetlen a hiba mint a motoron, ha mellé vagy rosszul váltok jobban észrevenni.
Hideg zsíroldó (tűzhelytisztító).
Csak óvatosan, nehogy a fényezést is vigye. Én fel szoktam hígítani minimum kétszeresre, még úgy is sokkal jobb, mint a direkt bogároldó.
Szerintem a bogároldóban is ugyanaz a hatóanyag (lúg), csak az még sokkal hígabb, és nem soxart ér.
Majd Csabu megmondja a tutit.
Na,ennek igazán örülök !
Jó lessz az,tetszeni fog .Már csak az újdonság varázsa miatt is .
Direkt nem dicsértem neked előre a motort,jobb ha te tapasztalod meg .Gyakorlatilag szinte ugyan olya motorról váltottunk,és most is nagyon hasonló motorunk lett .
Kanyar előtt ugyan így váltok vissza én is,és ha kell a kanyarodásom ívén korigálni,azt is a gáz elvétellel,vagy ráhúzásával csinálom .Ezért kell úgy vissza váltani,hogy kellő mennyiségű nyomaték álljon rendelkezésre ha valami nem úgy sül el,ahogy szeretnénk .A Sraddal direkt élveztem kanyarban előzéskor erőcsusztatással betenni vissza az ívre a motort .
én mindig abban a sebeség fokozatban tartom a motorom amin kb a nyomaték csucs fele megyek a városban a motor fordulatom 3000 re esik 5 ben ... ugye vissza kéne váltanom huzok egy gázt és közben vissza rakom 4 be a motor fordulat így 4000 emelkedik ugyan azon sebeség mellet ... tehát van kraft ... nos a forgalom még jobban lassul .... ujra esik a fordulat .... gáz és 3 -ba
kanyar ugyan ez ... látom az ivét a kanyarnak jövök 5 -be gáz 4 ... gáz 3 és teszem az ivre a motort ... ha az ív engedi huzom a gázt...... ha nem mert szükűl ,,, visszább engedem a gázt jobban be döl a verda ...ok
Nem szakmai véleményként annyiban egyet értenék a szerelőddel, hogy Ő az átlag user-ből kiindulva nem helyesli, hisz ahhoz, hogy kuplung nélkül váltson fel-le gond nélkül valaki kell bizonyos tapasztalat és műszaki érzék. Nem véletlenül találkozhatott szétrúgott váltókkal mert a feljebb írt tulajdonságokkal a többség többnyire gondolati szinten bír míg a gyakorlatban észre sem veszi mikor tol egy jóképűt a váltónak és párezer után jön a csodálkozás, hogy a szemét váltó szétment, biztos szar a gép/márka és eszébe sem jut, hogy neki nem ment a fordulat szinkronizálása amit amúgy a kuplung használatával oldunk meg....a szerelőd csak egy pár hónap múlva előbukkanó vitát akart elkerülni hisz nem tudhatja miként motorozol....
visszafele gaz huzasra? azt hogy? pl 4ben megyek motorfek, elengedett gaz, uzrmi fek, lelassultunk. Aztab egy kis gaz ra, ahogy elengedem, taposom is le, igy erted?
Ja Daty !Még ezt az idézetet akartam neked küldeni a Triumph újra kezdéséről .
"Lelkes mérnökökből gyűjtött csapatot, akiket kiutaztatott Japánba, hogy a saját szemükkel is lássák, milyen gyártási módszerekkel gyűrték maguk alá a világ motorgyártását a távol-keleti márkák. A titokban zajló fejlesztéseknek 1987-ben született meg az első kézzelfogható eredménye, ekkor kezdték el fékpadon tesztelni az új 1200 köbcentis sornégyes blokkjukat."
Nem kell agódnod a te motorod miatt sem,mert erős a gyanúm hogy a belseje japán módra készült .Most már tényleg ne parázz ettől a motortól,mert csak néhány beszükült,vagy irigy ember csőrét bassza a Triumph .Sajnos álltalába olyan emberek köpködik akiknek semmi tapasztalatuk róla,csak osztják az észt hogy szar a Triumph . Konkrétan arról sincs fogalmuk hogy márkán belül milyen tipusok vannak .Ennyi erővel a Yamaha nagyon szar motorokat gyárt,mert van a TDM,amit a napokban épp itt veséztek ki .Tehát no para,az én blokkom is olyan mint a tiéd,csak 100köbcentivel kevesebb,meg más vezérléssel,és kuplung nélkül váltok,semmi baja .Azok a szerelők akik nem csak egy-két motor márkát ismernek el a világon,azt mondták róla,hogy ez egy nagyon jól megtevezett,strapa bíró blokk .
Nem is értettem,miért akarsz hozzá szerszám készletet venni !
Egy kis történelem a 87-es újra kezdésről .
tolokerekes .............. képtelenség le darálni a kapcsolo körmöket ... hiszen egy kicsit meg is vannak lapositva ,, a két db 90 fokos köröm soha nem akadna egy másba tehát ugy van ki alakitva ,, hogy oldalrol egymásba kapaszkodjanak a válto ezzen része nagyon ritkán megy szét inkább a tolo villa hézaga nő meg és így már bizonytalaná válik a váltás ...
el árulok egy nagy titkot ................ mind a négy japán márka váltoi támogatják a kuplung nélküli sebeség váltást.. csak 1 be kell indulásnál és aki nem elég rutinos az vissza váltásnál 2 sebeségtől vissza fele kuplungoljon .............. kb 10 éve kuplung nélkül váltok
felfele gáz elvételnél ,,,,,,,,,,, vissza fele gáz huzásra ... csak meg kell tanulni ............. külömben a serviz manualuk némelyike irja is hogy lehet kuplung nélkül váltani ........... szoval a kis szerelö fére tájékozodott ..........
Kár hogy nekem ezt németben nem fogatnák el...
A tapasztalatnál nincs jobb tanító mester .
Csak óvatosan, nehogy a fényezést is vigye. Én fel szoktam hígítani minimum kétszeresre, még úgy is sokkal jobb, mint a direkt bogároldó.
Szerintem a bogároldóban is ugyanaz a hatóanyag (lúg), csak az még sokkal hígabb, és nem soxart ér.
Majd Csabu megmondja a tutit.
Jó lessz az,tetszeni fog .Már csak az újdonság varázsa miatt is .
Direkt nem dicsértem neked előre a motort,jobb ha te tapasztalod meg .Gyakorlatilag szinte ugyan olya motorról váltottunk,és most is nagyon hasonló motorunk lett .
kanyar ugyan ez ... látom az ivét a kanyarnak jövök 5 -be gáz 4 ... gáz 3 és teszem az ivre a motort ... ha az ív engedi huzom a gázt...... ha nem mert szükűl ,,, visszább engedem a gázt jobban be döl a verda ...ok
Már túl vagyok rajta, és kezdem igazán élvezni a vasat.
Csak ez a kuplunggal/nélküle váltás foglalkoztatott.
"Lelkes mérnökökből gyűjtött csapatot, akiket kiutaztatott Japánba, hogy a saját szemükkel is lássák, milyen gyártási módszerekkel gyűrték maguk alá a világ motorgyártását a távol-keleti márkák. A titokban zajló fejlesztéseknek 1987-ben született meg az első kézzelfogható eredménye, ekkor kezdték el fékpadon tesztelni az új 1200 köbcentis sornégyes blokkjukat."
Nem is értettem,miért akarsz hozzá szerszám készletet venni !
Egy kis történelem a 87-es újra kezdésről .
felfele gáz elvételnél ,,,,,,,,,,, vissza fele gáz huzásra ... csak meg kell tanulni ............. külömben a serviz manualuk némelyike irja is hogy lehet kuplung nélkül váltani ........... szoval a kis szerelö fére tájékozodott ..........
d.aty@freemail.hu
Várom leveledet!
Üdv!