Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

i9i9i9i9i9i9i9i9i9i9i9i9i9i9i9zxc



foly..
NA ÉN ÍGY NEM TUDTAM MEG FOGALMAZNI !

TUDJÁTOK miért !

"Az alapjárati pilot valóban keverék mennyiséget szabályoz, de ez azért van, mert benzint nem tud szívni. A porlasztás elvének működni kell, ezért kell hozzá áramló levegő is. Azonban végeredményben mégis inkább keverék minőség szabályzást végez, mivel van egy adott mennyiségű folyamatosan áramló levegő, ami a pillangószelep mellett jön. A gond éppen itt van. Ahhoz, hogy a főrendszeren meginduljon a porlasztás, szükség van bizonyos légsebességre, ami csak egy adott pillangószelep állás után következik be. Addig csak a levegőt nyitjuk rá, ami hibás beállítás esetén keverék ritkuláshoz vezet. Az átmeneti rendszer ilyenkor működik, és az a 3 pici furaton érkező keverék próbálja kompenzálni a keverék minőséget. Látható, hogy minden, mindennel összefügg, és nagyon kényes a rendszer.

István! a karbi képen láthatok a furatok.......... igen ahogy irtam az alapjárati benzin fuvoka és az alapjárati levegö fuvoka egy elöre le gyártott keveréket szolgáltat , ez porlasztodik be a motorba ha a pillangó résnyire nyitva van , hisz ez inditja meg a porlasztást .
Ha bezárul a pillangó teljesen hiába van alapjárati levegő fuvoka ,, hiába van alapjárati benzin fuvoka a motor nem megy ,, nem indul , le fulad EZT nem ÉRTED MEG szerintem , és itt TÉVETEK EL az erdőbe ........... MIÉRT
az rendben van ,hogy elöre ki számitott benzin fuvoka , levegő fuvoka furaton egy keverék érkezik a torokba .. de ez magátol nem megy be a pillangó nyitása meg inditja porlasztást,, résnyire nyit .
maga az éghetö benzin keverék nem EGY FURATON KÉSZÜL EL ...

ITT a második hiba amibe bele estek ..probálom magyarázni

az alapjárati benzin levegő keveréke pl : bandit egy 30 benzin fuvoka és egy 45 levegő fuvoka keveréke / csak PL /
ha a pillangó a helyin van pont anyira van nyitva ,hogy az álandó 1 furatot félig le fedi ,, a pilot gyári 3 turn beállitáson van .. a motor kompreszioja,műszaki állapota gyári értékeken van
akor pont anyi levegő áramlik át a pillangó résén ,hogy pont anyi benzin levegő keveréket visz magával a 3 db furatból torkon belépő levegő , hogy JÓ LESZ A KEVERÉK

pillangó nyitása a leg kisebb is .. a torkon át áramló levegő sebeségét meg növeli .. ÍGY már az elözö be állitás nem JÓ mert gyorsabb levegő áramlás több keveréket visz magával . ITT már a motor fordulat egy elindulásra készül, a rendszer ugy van meg alkotva ,hogy gáz huzásnál a keverék dusuljon . EZ pedig a harmadik ahol az erdőbe kerültök .............. ..
egyszer az alapjárati keverék a pillangó be zárása után jön létre /résnyire nyitva van/
Nemtudom te milyen alomvilagban elsz eleg nepes a mahyar tdm klub de egyik sem eszi liter szam az olajat. Van boven 100ezer feletti motor hibatlanul.

De toled mast nem is varunk csak az oskovulet 1100es blokk johet szoba
lesz most egy eladó 850 es ....................... az xt z 750 - tdm 900 ig a yamaha evvel a tipusaival vak vágányra hajtott ..

kis polszki motor két kiegyelitö tengelyel ,,, felső karterezés , bonyolult müanyag olajpunpával / igen műanyag fogaskerekes olajpumpa a motor ujkortában 1, 3 liter / 6000 km olaj fogyasztásal
Fektetet 40 mikuni karbikal .. amikben ha benne hagyod a benzint 3 honapra ki lukad amenbrán ..........
tiok -tak loerővel és nyomatékal minden ráz rajta és remeg .....és még olyanal nem is találkoztam ami 1000km ként ne ene meg 0.7 - 1 liter olajat

ÁLMAIM MOTORJA

forintositanám a yamaha 180 FOKOS okoságait iker hengerel

1 FORINTOT SEM ÉR
Próbálgattam itteni topictárs varáját, azon is van egy bűvös fordulat, ami alá nem ildomos ejteni, de tényleg 0 a vibráció
Nagyobb fokozatban nem szeret alatta lenni. De rázkódás alatt nem ezt értettem, hanem a vibrálást. Vfr túratempóban nem vibrál, mint egy sor4, cbr-em 5-6 ezernél nagyon parasztul rezgett.
Most mennél vele, friss power pr2 kombó, nyakcsapágy meghúzva, friss olaj...nagyon fincsi. Lekarcoltam a középsztendert a múltkor
Amit érdemes figyelembe venni az ábra alapján, hogy attól függetlenül, hogy az üzemanyagrendszer makulátlan tisztaságú, az alapjárati rendszer részleges "bénulásához vezethet, ha torokban levő kis levegőfúvóka eldugul, ezt pedig semmilyen üzemanyagrendszer tisztító nem takarítja ki, és a beállítás is teljesen fals lesz.
Vfr-el sem tudsz nagyon közlekedni 3000 alatt, nem ?
Szerintem tök egyről beszélünk...
"de ez azért van, mert benzint nem tud szívni."
Erre szerettem volna csak rámutatni remegő ujjakkal, mert Tasi néha azt írja hogy "benyát" szív...

"A karburálást nem lehet külön - külön elemezni üzemmódonként."

Èn mégiscsak kiragadtam egy részét, hogy pontosítsam amit Tasi írt, meg egy a manuálból származó ábrával megtámogassam. Nem tudom, ha az üzemmód fedi a "tartományokat", de szerintem lehet boncolgatni, a szerviz manuál is így tesz. A legtöbb üzemanyag-ellátó rendszernek taglalva vannak az "tartományai" a könnyebb érthetőség és átláthatóság miatt, még akkor is, ha jó esetben nem vesszük észre az "átmeneteket" az egyes tartományok között.
Sor4hez kepest remeg, 1hengerhez kepest nem. Futomu kinek mi, nem hinnem hogy banditnal rosszabb futomuve lenne, hintazosabb talan hisz hosszabb a rugoutja is
Nézegettem én is őket, de elvették a kedvem, hogy fos a futóműve, meg rázkódik a sor2.
A karburálást nem lehet külön - külön elemezni üzemmódonként. Ez egy összetett rendszer, és folyamat. Az alapjárati pilot valóban keverék mennyiséget szabályoz, de ez azért van, mert benzint nem tud szívni. A porlasztás elvének működni kell, ezért kell hozzá áramló levegő is. Azonban végeredményben mégis inkább keverék minőség szabályzást végez, mivel van egy adott mennyiségű folyamatosan áramló levegő, ami a pillangószelep mellett jön. A gond éppen itt van. Ahhoz, hogy a főrendszeren meginduljon a porlasztás, szükség van bizonyos légsebességre, ami csak egy adott pillangószelep állás után következik be. Addig csak a levegőt nyitjuk rá, ami hibás beállítás esetén keverék ritkuláshoz vezet. Az átmeneti rendszer ilyenkor működik, és az a 3 pici furaton érkező keverék próbálja kompenzálni a keverék minőséget. Látható, hogy minden, mindennel összefügg, és nagyon kényes a rendszer. Tasi módszere erre a kényes egyensúly beállításra nyújt egy módszert. Ami nagyon fontos, hogy a rendszer tömítettsége hibátlan legyen, és tökéletesen tiszták, lerakódás és korom mentes legyen minden furat és csatorna..
Szerintem nagyon jo kis motor, konnyeb kezesebb mint a varadero es hibatlanul mukodik szerintem vrsys meg ilyenekhez kepest sokkal jobb gep
Leér a lábod?

Gondolom kényelmesebb a bandinál,de hol a kraft?
Brrrrrr......jó az?
Pont 1 kilóval nehezebb..... .....persze talán könnyebbnek érezni.......mondjuk Zöldi motorja a széles kormánnyal is 10-20 kilóval könnyebbnek érződik a sajátomnál.
hornet után lehet nekem is az lesz
Nekem most ez műveli a karbim.
Az első képe látható, mit mér a 1 ms -ként a vacuum szenzor, milyen gyorsan kiegyenlítődik a nyomás a fals levegő miatt szívócsonkban, meg alig esik le 7-800 mbra, még 350 mbar-ig simán lemegy egy Banditnál.
A második képen egy bandit nyomáslefutás látható, elvileg etalonnak mondható görbével.
Èn ezért nem bírok most vele...
Gumizsiráfot?
vegyél tdm 900 at
Ha úgy akarsz menni mint ő nem hiszem.
Nem hiszem, hogy az ezres versys nehezebb a nagy banditnál. Egy jó túra enduróra én is átülnék, pedig VFR is friss szerzemény.
Előre mondom, hogy amit csinálsz az jó, és működik ebben nincs semmi kétség!
Viszont nézzük meg a bandit karbit (de ilyen a gixer furatozása is nagyjából)!
Ezen képen minden fontos rajta van amiről te is beszélsz.
Lehet félre értem( tudjuk azt azért a te írásaidnál nem nehéz ) , de arra kéne fókuszálni, hogy nem több benzint(!) juttatunk be Pilot kitekerésével, hanem már az alapjárati levegőfúvóka, és alapjárati üzemanyag-fúvóka arányában már megkevert benzin levegő elegyet.
Ezt lehet látni a fehér nyíl/ fekete nyíl/ fekete pöttös nyíl jelelölésekből, hogy ami a pilot csavarnál ,meg előtte a pillangó alatti furatokon feljön, az már mind levegö+ benzin keverék.
Szerintem itt jön a lényeg, hogy gyakorlatilag egy folyamatos "lebegőpontos vagy tömbismeretlenes számítással" állunk szemben, melyen akár több jó megoldás is lehet, de töktéteshez közeli az egy igen megfoghatatlan dolog lesz, hiszen a rendszer bemenő értékei szinte folyamatosan változnak. Mégis a lényeg, hogy megtaláljuk (itt most egy henger egy karburátorárrol beszélünk) a legjobb arányt, hogy mennyi jöjjön fel a pilot csavarja mellett, és hogy mennyire legyen hozzá nyitva a pillangó, ezzel megnyitva a pillangó alatti furatot is valamelyeset. Az is kivehető, hogy a keverék/keverék összetétel ( mondjuk üveg-gyertyázva) azért tud változni, mert pillangó alatt /felett a fő csatornában is át tud slisszanni egy kis levegő, ha a pillangó jobban nyitva van. Ezért nem igen lehet pl a bandit alapjárati keverékét elvinni sárgába, hiába van nyitva a akár 5 fordulatot is a pilot, hiszen azon előre jól definiált keverék áramlik be...
Szóval a pilotot nyitva tudunk extra üzemanyag-keveréket bejuttatni, de meg kell találni beállítás során a helyes arányt , hogy mennyire legyen megnyitva résre a pillangó...
Szóval lehet te is ugyan ezt írtad/mondod, de szerintem ez így egy picit szemléletesebb, és könnyebb a beállítás során következtetéseket levonni.
A végén még odabököm azért, hogy a tévedés jogát fenntartom, meg a te gixered be van karburálva, én meg még csak azon gondolkodom pár heti szopás után , hogy nem lenne e jobb elcserélni egy "megkímélt " 250-es vagy 400-as banditra!
ER6N-t próbáltam,nagyon játékos,de igazából kevés a kraft,1000 Versys meg nehéz,a Tigert is próbálni kellene......az MT09-nek lenne még nagy esélye nálam.......de marad a bandi egyenlőre,békésen elhajózom vele.