Van poztív példa is a biztosítós ügyekre.
Egyik barátom éppen 3 hete robbant le a kocsijával a török határ közelében, Bulgáriában. Felhívta a biztosítót, aki rövidesen visszahívta az ajánlatokkal. A kocsija egy órán belül tréleren volt, majd a rögtön szervízbe vitték. Itt fizettek neki egy szállodát míg a szervíz a kocsit nézték. Kiderült a kocsi nem javítható helyben, és indultak haza is rögtön a trélerrel.
A biztosító korrekt volt, intézte a dolgát a vállalt költségekig.
Köszönöm a információkat.
(Este 10 körül rakták futóra a gépet, amit ö maga intézett.)
Szerintem megérne egy komolyabb cikket egy körkép ezekről a biztosításokról. Úgy látszik érdemes a megkötés előtt kikérdezni őket, hogy mi a protokoll, ha műszaki hiba vagy baleset miatt szeretnénk igénybe venni a szolgáltatást, és hogy erről vajon a "telefonos kisasszony" is tud?
Nézőpont kérdése, hogy mondjuk egy hétre, 10 napra megkötött ilyen biztosítás 10-12 ezer Forintért sok vagy kevés...nyilván ha ebből kell a szerződőnek minket hazafuvarozni Európából nem nagy összeg...Saját példámat alapul véve, a német autóklubbál, egy prémium tagság (partnerem/családom is) biztosítva van + egy kiegészítő baleset, és poggyász biztosítás egész évre korlátlan km -re, bármely járműre amiben vagy amin ülök , cserejármű biztosításával, szállásköltség átvállalással, bla-bla-bla nem igen haladja meg a 100€ (EGÉSZ ÉVRE)!
Ès nincs olyan, hogy 10 évnél öregebb járműre már nem kötnek biztosítást!
Amennyiben kötött külön aszisztance biztosítást,úgy a biztosító kutya kötelessége intézni a motor hazahozatalát!
A görög utunkon az egyik kollégának lepusztult a motorja. A biztosító felhívása után a motort autómentő elszállította kb 100km-re lévő szervízbe! Miután a motort megjavították,a kollégáért taxit küldött a biztosító,és elvitte a szervízbe lévő motorjáért! Szóval szerintem ha van ilyen biztosítása akkor nem kétséges,hogy a biztosítónak kutya kötelessége a motort haza hozatni! Én mindig kötök aszisztance biztosítást,mert ugye soha nem lehet tudni!
Mint azt mindannyian tudjuk, hogy a biztosító csak beszedni szeret, fizetni azonban nem nagyon. Mindig keresi a kiskapukat ilyen esetben. Tudom nem ide tartozik viszont érdemes az én estemet példaként felhozni miként nem fizette ki a szélvédőmet amit egy teherótóról leeset kavicsok okoztak. Betétlap ellenére egyszóval megnézték és ezt a levelet kaptam. Nem vagyunk hajlandóak kifizetni az okozott kárt mert előtte már cserszavatos sérülések voltak a szélvédőn. No Coment!
Tudomasom szerint ha fullos biztositast kotsz, az baleset eseten egy szallitast fizet. Tehat gond eseten a helyszinrol kozvetlenul az itthoni lakcimet kell megadni a szallitonak, mert ha a zsaruk bevitetik valami hatosagi telephelyre az maris egy szalitasnak minosul. Utana haza az pedig mar a masodik, amire a biztosito beint.
Egyik fórumtársunk Linz városában motorral sajnos balesetet szenvedett. Ö maga jól van, de a motor már mozgásképtelen. Eddigi elmondása szerint, hiába hívta a biztosítót akivel biztosítást kötött, nem igen akarnak vele foglalkozni. Nyilván haza kell trélerezni a motort.
Most egy rokona elindult érte futóval.
Van valami TRÜKK, hogy a biztosító megemelje a seggét, és ne neki kelljen benyelnie minden költséget, mert nyilván magánban lelkiismereti alapon senki nem fog tudni számlát kiállítani pl. a szállítás és egyéb járulékos költségekről, amire neki elvileg biztosítása van...Meg ugye az is várható, hogyha hivatalos autómentőt hív, annak költségei után még hosszú ideig utánajárhat, hogy a biztosítótól visszaszerezze.
Szóval ha ez elkövetkező pár órában van még valakinek használható gondolata ossza meg.
Kérem most a részvétet, sajnálkozást, anyázást, meg a utólagos okoskodást mellőzzük a kommentekböl, mivel nem tudni pontosan mi van a kötvényben...
Változó. Azért egy napot ki szoktak bírni, ha nincs mindig bekapcsolva a kijelző. Túrán ez általában nem szükséges. A Garmin 62s az kibírt akár huszonórát is, az Oregon 550 már 10-12 óra után hajlamos döglődni, de érdekes módon ez firmware függő, mivel új korában simán elment 16-18 órát, később ez jelentősen lecsökkent. Az Oregon 650 is 14-15-öt elmegy. A Montanát nem tudom, mert szinte csak motoron használom, ott meg az aktív tartó tölti.
Ezek az újabbak meddig bírják akksival? Mert az O300-as egy hosszabb túrát kibír 2db AAA-s akksival, töltés nélkül, amit vész esetén lehet cserélni (motoron ugye ott a töltés, de kerékpáron, meg gyalog azért számít az akkus üzemidő).
Autóban a WAZE-t használom, a térkép még nem 100%-os (főleg a kisebb településeken), az utvonaltervezése is hagy néha kivánni valót, de az online forgalmi adatok és trafi infók jól jönnek. Ez ut9bbi motoron is hasznos lehet...
A tuhu megy más vason is, pl. Navitel alatt is. De a Garmin vasa tényleg jó. Az O300-at azért nem kedveltem mert a láthatósága finoman szólva sem volt a legjobb. Aztán volt O550, de ebből a szempontból az sem volt jobb. Most van 650, ez már gorilla glass-os, barom jól látszik minden fényviszonyok között, de kesztyűvel nem kezelhető (bár azt éppen nem is motorra vettem) meg a Montana 650. Na motorra az a király. Kurva nagy kijelző, aktív bölcső, mindig jól látszik, kesztyűvel is oké. Szóval a legjobb. Csak az árát tudnám feledni
Ha nem mozgok meghaltam. Igyekszem nem venni tudomást róla és akkor nincs gond (stucceffektus).
A héten megpróbálok megint motorra ülni, legutóbb egy 10 kilométeres útról is sírva értem haza.
Egyik barátom éppen 3 hete robbant le a kocsijával a török határ közelében, Bulgáriában. Felhívta a biztosítót, aki rövidesen visszahívta az ajánlatokkal. A kocsija egy órán belül tréleren volt, majd a rögtön szervízbe vitték. Itt fizettek neki egy szállodát míg a szervíz a kocsit nézték. Kiderült a kocsi nem javítható helyben, és indultak haza is rögtön a trélerrel.
A biztosító korrekt volt, intézte a dolgát a vállalt költségekig.
(Este 10 körül rakták futóra a gépet, amit ö maga intézett.)
Szerintem megérne egy komolyabb cikket egy körkép ezekről a biztosításokról. Úgy látszik érdemes a megkötés előtt kikérdezni őket, hogy mi a protokoll, ha műszaki hiba vagy baleset miatt szeretnénk igénybe venni a szolgáltatást, és hogy erről vajon a "telefonos kisasszony" is tud?
Nézőpont kérdése, hogy mondjuk egy hétre, 10 napra megkötött ilyen biztosítás 10-12 ezer Forintért sok vagy kevés...nyilván ha ebből kell a szerződőnek minket hazafuvarozni Európából nem nagy összeg...Saját példámat alapul véve, a német autóklubbál, egy prémium tagság (partnerem/családom is) biztosítva van + egy kiegészítő baleset, és poggyász biztosítás egész évre korlátlan km -re, bármely járműre amiben vagy amin ülök , cserejármű biztosításával, szállásköltség átvállalással, bla-bla-bla nem igen haladja meg a 100€ (EGÉSZ ÉVRE)!
Ès nincs olyan, hogy 10 évnél öregebb járműre már nem kötnek biztosítást!
Ez 1200-hez való, az összes évjárathoz kivéve K6
Ára?
Amennyiben kötött külön aszisztance biztosítást,úgy a biztosító kutya kötelessége intézni a motor hazahozatalát!
A görög utunkon az egyik kollégának lepusztult a motorja. A biztosító felhívása után a motort autómentő elszállította kb 100km-re lévő szervízbe! Miután a motort megjavították,a kollégáért taxit küldött a biztosító,és elvitte a szervízbe lévő motorjáért! Szóval szerintem ha van ilyen biztosítása akkor nem kétséges,hogy a biztosítónak kutya kötelessége a motort haza hozatni! Én mindig kötök aszisztance biztosítást,mert ugye soha nem lehet tudni!
Egyik fórumtársunk Linz városában motorral sajnos balesetet szenvedett. Ö maga jól van, de a motor már mozgásképtelen. Eddigi elmondása szerint, hiába hívta a biztosítót akivel biztosítást kötött, nem igen akarnak vele foglalkozni. Nyilván haza kell trélerezni a motort.
Most egy rokona elindult érte futóval.
Van valami TRÜKK, hogy a biztosító megemelje a seggét, és ne neki kelljen benyelnie minden költséget, mert nyilván magánban lelkiismereti alapon senki nem fog tudni számlát kiállítani pl. a szállítás és egyéb járulékos költségekről, amire neki elvileg biztosítása van...Meg ugye az is várható, hogyha hivatalos autómentőt hív, annak költségei után még hosszú ideig utánajárhat, hogy a biztosítótól visszaszerezze.
Szóval ha ez elkövetkező pár órában van még valakinek használható gondolata ossza meg.
Kérem most a részvétet, sajnálkozást, anyázást, meg a utólagos okoskodást mellőzzük a kommentekböl, mivel nem tudni pontosan mi van a kötvényben...
Köszönöm mindenkinek is előre.
Az alábbi képen látható alkatrészre lenne szükségem 1998-as Bandit 600 karbijába.
Kérem jelezze, akinek van egy felesleges... az árban megegyezünk!
Autóban a WAZE-t használom, a térkép még nem 100%-os (főleg a kisebb településeken), az utvonaltervezése is hagy néha kivánni valót, de az online forgalmi adatok és trafi infók jól jönnek. Ez ut9bbi motoron is hasznos lehet...
Főleg a turistautak.hu-s terkep miatt vettem. Arra a garmin a legjobb.
A héten megpróbálok megint motorra ülni, legutóbb egy 10 kilométeres útról is sírva értem haza.