Tegnap volt szerencsém olyan 60-70km-t motorozni egy Ducati Monster 796-tal.Könnyű,kezes,jól kanyarodik,jól fékez,finom a váltója és tetszik a v2 nyomatékossága+ a hangja is.A futóműve a hazai útminőséghez túl feszes,lepattog az ívről,elöl nem is állítható.
Igazából hamar előhozza az emberből a garázda énjét....
Ami meglepett és nagyon tetszett,hogy csak a hátsó felemen éreztem a v2 rezgését,azt sem vészesen,a kormányon semmi rázkódás,a szél pedig sokkal kevésbé érezhető 130-140-nél mint a banditon és még a sisak is csendesebbnek tűnt,gondolom az előredőlős,aktív üléspozíció miatt.
Gyanítom egy 1200-es Multistradán orgazmus közelbe kerülnék.....
Teljesen logikus, amit írsz. Értem is (igaz többször kellett elolvasnom, de azt hiszem helyükre kerülnek lassan a részletek)
Ui.: Csináltam egy állományt a sz.gépemen. Taschner szinkron.doc néven. Ide gyűjtögetem az írásaidat. Remélem lassan eljön a teljes "Húbazmegmostmárértem..." érzés
már a durva beállitásnál is kell hogy ejtse.. ez egy rohadt érdekes dolog .. probálom el magyarázni ...........
minden egyes karbis , inyekcios , szivó diesel , tehát foszilis anyagot égető robanó motor szegényre van hangolva állitva gyárilag ....
környezetvédelem ,fogyasztás stb miatt ............
amikor te beszinkronizáltad belöted a géped és a pilotokat kijebb tekered vagy ,,, a tűt rakod feljebb ,, vagy a fuvókát méretét növeled .. valojában akkor kap annyi benzint a motorod amivel érezhetően egyeletesebb az alapjárat / pilot kijebb / a motor jobban huz aluról /tűt feljebb / a motor a max fordulatszám környékén nem fogy el , nem épen forog ki ,, hanem pilanatok alatt szabályoz / nagyobb fő fuvoka /
de van egy problem a pilot levegő adot ,álandó ... ha jobban ki tekered a pilot csavart egyeletesebb lesz a motor járása fűlre de aban a pilanatban kormolni kezd , hisz nincs több levegő .. OK ?
ugyan ez a helyzet a tű feljebb rakásánál mindenhol jobb lesz de a Cv váltásnál nem lesz elég levegő tehát Pl a bandit 1200 3500- 4500 körül valahol meg torpan utána el kapja és mint az állat ugy huz ,, de a motor eben a fordulatszám tartományban, ugrál , kormoz stb .
ha nagyobb a fö fuvoka a motor a felsö egyharmadában sokal jobban veszi alapot nagyoban tol de a also 2/3 -ban megint csak a levegő hiánya miatt kormol prüszköl .. a meg oldás ?
egyszerű több levegő ... már avval több levegöt adsz ha nem a gyári kipu rendszer van a vason ,aztán ott vannak a sport szürök amik ugyan több levegöt engednek átt de a tulaj a air box lég járatát a gyárin hagya ... sorolhatnám stb stb
tehát amikor azt gondolod most szépen muzsikál akkor kicsit ,vagy nagyon dusra van állitva ... ez nem jó a korom nem csak a gyertyán rakodik le hanem a szelepeken a dugón és az égéstér minden szegletén .. ami hosszu távon kompreszió növekedést okoz , tönkre teszi a motor saját magát ..a bandit karbikon legyen az kehin ,vagy mikunin az alapjárat rendszer külön van szedve a pilangó szelep 1/3 mozgásátol és a Cv sibler meg mozdulásátol ,mozgásátol ..
de van egy bökenö ! a két rendszer mégis össze fűg a pillangó szelep helyzete határoza meg , mikor vállik külön a két rendszer és mikor dolgozik egybe ,Ezek ugy vanak meg oldva , hogy 3 vagy 4 kis furat van a karbi torkába furva , a leg első furat állandó keveréket szálit ezt az alapjárati fuvoka mérete és a levegőfuvoka mérete határoza meg , ez után van még két kis furat a pillangó szelep mögöt itt a pilot csavar ki és be tekerésévan változtatható a keverék milyensége , a 4 dik furat ujra állandó ez szokot lenni az átmeneti furat egyes karbikban ez a harmadik ha csak három furat van ..
az elválasztást a pillangó szelep végzi ha az elsö furatót félig le fedi az a normális .. ilyenkor szinte el zárja a levegő utját ép résnyire van nyitva a szelep az első furaton az állandó keveréket a pillangó szabályoza a helyzetével minél nagyobb a rés annál jobban le esik az első furatról ,, így tőbb a levegő és több a benzin / tehát feljebb tekerted a központi alapjárat csavart / ilyenkor pereg a motor 1600 ha csökenteni akarod az alapjáratott a pilotokat el kezded be fele tekerni 1 fordulat - ketö egyszercsak csöken a fordulat de az alapjáratod - nem lesz egyeletes soha ,, mert a nagy résen a szivóhatás nagyobb így a leghátsó furatból is ki szivja a benyát a vákum .. magyarul nem tudod optimalizálni a fordulatot ráadásul ilyenkor nem ejti a fordulatott a verda .
a jó meg oldás a pillangó szelepet az első furat ra tenni ép anyira hogy a leg kisebb rés legyen de az első furaton benzin tudjon szivni ... EZT a SZINKRONAL TUDOD BE ÁLLITANI .........ilyenkor anyira van résnyire nyitva a pillangó ,hogy a 2-3 furatból is tud szivni a résen keresztül benzint . A piloton ilyenkor ki tekerésnél több anyag kerűl a levegő utjába ezzért több benzin /levegő bujik át a pillangó rés alatt .
ha be tekered a pilotot levegő ugye állandó kevesebb benzint visz magával ...ÉRTHETŐ ?
De ha a pillangó nem az első furat megfelelö helyzetében van vagy le áll a motor hosszabb alapjárat után vagy el kormoza a gyertyát ...
a pilotokal azért kell soványitani az alapjárati keveréket hogy a motor alapjáraton is le tudja égetni a gyertyárol a kormot ... roszul fogalmaztam NE LEGYEN alapjáraton EL NEM ÉGET benzin .,,,ami kormol ugye
Igen, én valóban nem értek hozzá! De szeretném megtanulni.
Műszereim vannak, ami esetleg nincs, azt beszerzem. Csak szimplán idő hiány miatt nem akasztottam fel a műszereket. (Egy kiégett XM-en dolgozok, amikor akad egy kis időm)
Köszönöm a leírásod linkjéd. Nagyon szemléletes. Így fogom csinálni, de előtte egy teljes aprólékos pucolás kell a rendszernek.
(Jól értem, hogy ha a 31-es lépésnél jelentőset kell visszaszegényíteni, akkor a 21-es lépésnél még nem ejti jól a fordulatot a gép?)
Nálam is ugyanez van. Amíg nem volt meg az eredeti fejidom, addíg nem volt bajom a nemlétező szélvédelemmel (egyenletes kiszámítható menetszél volt).
Most meg 90 fölött oldalról a vállam tereli a bukósisak állrészéhez a levegőt és ott kavarogva zajong és rángat...
a sorend a fontos ha neki állsz tekergetni a pilot csavar el viszed a szinkront,, aztán egy nem tökéletesen tiszta fuvokákal , járatokal ,,tökéletes uszószintel , dusitóval be állitot karbi .. már nem ugyan azt produkálja mint egy" koser " minden össze fűg mindenel .. műszer nélkül,, még egy nagyon tapasztalt szerelö is csak max fülre kb 90 % -osra tudja be löni a karbit Az elöre üveg gyertyázás meg egy kalap szart sem ér ... gondolkodj ..... be üveggyertyázod ez nem zsiguli,, ahol egy karbi van !
mindegyik hengert külön üveg gyertyával be lövöd ,,.... utána pedig a három db szinkron csavaron el tekered ,,,,,,,,,,,, söt itt még a üveg gyertya után tekergeted a pilotot is mert lavizozik az alapjárat ............... probáld a link szerint csinálni .. müszer nélkül meg hozzá se fogj
Most már valóban beiratkozom hozzátok egy karburátor állító tanolyásra...
A 7végén minden műszer nélkül nekiálltam próbálkozni, leírom az eredményeket, hátha tudtok valamire következtetni:
Az üveggyertyával beállított (hengerenként külön, ez volt a kiindulási alap) pilotoknál remek erőleadás, zökkenőmentes fordulatszám felfutás volt, de 3-400 RPM-es alapjárat "lebegés".
Szegényítésre komoly "kipuffbadurrogás" kezdődött, így ezt nem is erőltettem.
Csináltam egy féktisztítós "lyuk keresést" teljesen negatív az eredmény, nincs tömítetlenség.
Egységesen 1/4 fordulat ki a pilotokon: A lebegés már csak 2-300 RPM gázra jól reagál
Újabb 1/4 fordulat ki a pilotokon: Az alapjárat csökken, lebegés 2-300 rpm gázra már olyan jól reagál.
Újabb 1/4 fordulat ki a pilotokon Lebegés 50-100 rpm, de már torpan gázadásra és nem ejti olyan gyorsan a fordulatot gázelvételre.
Itt abbahagytam. Valami nem stimmel. 1/4 fordulat a pilotokon már komoly üzemelési különbségeket mutat...
Vagy lebeg az alapjáratom, vagy toporog a motor.
Úgy tűnik nem úszom meg a komplett pucolást. Okozhatja ezt dugulás, vagy részleges dugulás?
Ja, de most értelmezem amit írtál, nekem a Békán volt ez az érzés és előtte a naked SV1000-en...a többi burkoltabb volt illetve a szoci gépek nem mentek ennyivel ......,de ez szerintem egyén függő, van aki szereti a szelet van aki nem...pl. a nejem sem szereti a szelet mert mikor épp szeles vagyok mindig szóvá teszi.
Mid van Sándor?
Amúgy én is várom azt a motort, ami tudja a bubogás és kapaszkodás nélküli egész nap 160-200-at, de nem a plexin keresztül nézek.
Kollégának vettünk egy TDM 850et a héten. Vazze, az a robajt, 60 tól...Ha nem esett volna az eső végig a hazaúton, inkább állva jöttem volna, odafenn béke és szélcsend volt, ahogy megszoktam.
Fiatalság, bolondság :)
Mikor eljött az 1100 km, onnantól lehetett 8000 ig forgatni, gondoltam egy próbát megér, de 7000nél nagyon fújt a szél, hát nézem, 200:D
Múltkor 50 ezer kilométerrel később még kipróbáltam, tudja -e még, és tudja :D
Ezt csak úgy kaptam..............döglött volt........életet leheltem bele de már csak félhulla állapotig jutottam.
Imádtam..................és utáltam.
Felváltva...........random.
Mindenképpen megírtam volna, hogy milyen...
Ha végre át vehetném már végre...
Állítólag szerdán már tutira át tudják adni...
Na erre nem veszek mérget, mondták már párszor...
(Kétségtelen, hogy volt úgy is, hogy én mondtam, hogy az az időpont nekem nem jó, amikor át tudnák adni... )
De ha mégis átadják... szerda estére lesz kép, és beszámoló is.
S4rs tudna még felcsigázni.....
900 kell belole, vagy 1000ds, annak allitos a futomve
Igazából hamar előhozza az emberből a garázda énjét....
Ami meglepett és nagyon tetszett,hogy csak a hátsó felemen éreztem a v2 rezgését,azt sem vészesen,a kormányon semmi rázkódás,a szél pedig sokkal kevésbé érezhető 130-140-nél mint a banditon és még a sisak is csendesebbnek tűnt,gondolom az előredőlős,aktív üléspozíció miatt.
Gyanítom egy 1200-es Multistradán orgazmus közelbe kerülnék.....
Ui.: Csináltam egy állományt a sz.gépemen. Taschner szinkron.doc néven. Ide gyűjtögetem az írásaidat. Remélem lassan eljön a teljes "Húbazmegmostmárértem..." érzés
minden egyes karbis , inyekcios , szivó diesel , tehát foszilis anyagot égető robanó motor szegényre van hangolva állitva gyárilag ....
környezetvédelem ,fogyasztás stb miatt ............
amikor te beszinkronizáltad belöted a géped és a pilotokat kijebb tekered vagy ,,, a tűt rakod feljebb ,, vagy a fuvókát méretét növeled .. valojában akkor kap annyi benzint a motorod amivel érezhetően egyeletesebb az alapjárat / pilot kijebb / a motor jobban huz aluról /tűt feljebb / a motor a max fordulatszám környékén nem fogy el , nem épen forog ki ,, hanem pilanatok alatt szabályoz / nagyobb fő fuvoka /
de van egy problem a pilot levegő adot ,álandó ... ha jobban ki tekered a pilot csavart egyeletesebb lesz a motor járása fűlre de aban a pilanatban kormolni kezd , hisz nincs több levegő .. OK ?
ugyan ez a helyzet a tű feljebb rakásánál mindenhol jobb lesz de a Cv váltásnál nem lesz elég levegő tehát Pl a bandit 1200 3500- 4500 körül valahol meg torpan utána el kapja és mint az állat ugy huz ,, de a motor eben a fordulatszám tartományban, ugrál , kormoz stb .
ha nagyobb a fö fuvoka a motor a felsö egyharmadában sokal jobban veszi alapot nagyoban tol de a also 2/3 -ban megint csak a levegő hiánya miatt kormol prüszköl .. a meg oldás ?
egyszerű több levegő ... már avval több levegöt adsz ha nem a gyári kipu rendszer van a vason ,aztán ott vannak a sport szürök amik ugyan több levegöt engednek átt de a tulaj a air box lég járatát a gyárin hagya ... sorolhatnám stb stb
tehát amikor azt gondolod most szépen muzsikál akkor kicsit ,vagy nagyon dusra van állitva ... ez nem jó a korom nem csak a gyertyán rakodik le hanem a szelepeken a dugón és az égéstér minden szegletén .. ami hosszu távon kompreszió növekedést okoz , tönkre teszi a motor saját magát ..a bandit karbikon legyen az kehin ,vagy mikunin az alapjárat rendszer külön van szedve a pilangó szelep 1/3 mozgásátol és a Cv sibler meg mozdulásátol ,mozgásátol ..
de van egy bökenö ! a két rendszer mégis össze fűg a pillangó szelep helyzete határoza meg , mikor vállik külön a két rendszer és mikor dolgozik egybe ,Ezek ugy vanak meg oldva , hogy 3 vagy 4 kis furat van a karbi torkába furva , a leg első furat állandó keveréket szálit ezt az alapjárati fuvoka mérete és a levegőfuvoka mérete határoza meg , ez után van még két kis furat a pillangó szelep mögöt itt a pilot csavar ki és be tekerésévan változtatható a keverék milyensége , a 4 dik furat ujra állandó ez szokot lenni az átmeneti furat egyes karbikban ez a harmadik ha csak három furat van ..
az elválasztást a pillangó szelep végzi ha az elsö furatót félig le fedi az a normális .. ilyenkor szinte el zárja a levegő utját ép résnyire van nyitva a szelep az első furaton az állandó keveréket a pillangó szabályoza a helyzetével minél nagyobb a rés annál jobban le esik az első furatról ,, így tőbb a levegő és több a benzin / tehát feljebb tekerted a központi alapjárat csavart / ilyenkor pereg a motor 1600 ha csökenteni akarod az alapjáratott a pilotokat el kezded be fele tekerni 1 fordulat - ketö egyszercsak csöken a fordulat de az alapjáratod - nem lesz egyeletes soha ,, mert a nagy résen a szivóhatás nagyobb így a leghátsó furatból is ki szivja a benyát a vákum .. magyarul nem tudod optimalizálni a fordulatot ráadásul ilyenkor nem ejti a fordulatott a verda .
a jó meg oldás a pillangó szelepet az első furat ra tenni ép anyira hogy a leg kisebb rés legyen de az első furaton benzin tudjon szivni ... EZT a SZINKRONAL TUDOD BE ÁLLITANI .........ilyenkor anyira van résnyire nyitva a pillangó ,hogy a 2-3 furatból is tud szivni a résen keresztül benzint . A piloton ilyenkor ki tekerésnél több anyag kerűl a levegő utjába ezzért több benzin /levegő bujik át a pillangó rés alatt .
ha be tekered a pilotot levegő ugye állandó kevesebb benzint visz magával ...ÉRTHETŐ ?
De ha a pillangó nem az első furat megfelelö helyzetében van vagy le áll a motor hosszabb alapjárat után vagy el kormoza a gyertyát ...
a pilotokal azért kell soványitani az alapjárati keveréket hogy a motor alapjáraton is le tudja égetni a gyertyárol a kormot ... roszul fogalmaztam NE LEGYEN alapjáraton EL NEM ÉGET benzin .,,,ami kormol ugye
ezt is le tüszentem
Műszereim vannak, ami esetleg nincs, azt beszerzem. Csak szimplán idő hiány miatt nem akasztottam fel a műszereket. (Egy kiégett XM-en dolgozok, amikor akad egy kis időm)
Köszönöm a leírásod linkjéd. Nagyon szemléletes. Így fogom csinálni, de előtte egy teljes aprólékos pucolás kell a rendszernek.
(Jól értem, hogy ha a 31-es lépésnél jelentőset kell visszaszegényíteni, akkor a 21-es lépésnél még nem ejti jól a fordulatot a gép?)
Most meg 90 fölött oldalról a vállam tereli a bukósisak állrészéhez a levegőt és ott kavarogva zajong és rángat...
nem lehet így csinálni ahogy te bűvészkedsz !
soha nem lesz jó..............
http://taschnergarage.webnode....
a sorend a fontos ha neki állsz tekergetni a pilot csavar el viszed a szinkront,, aztán egy nem tökéletesen tiszta fuvokákal , járatokal ,,tökéletes uszószintel , dusitóval be állitot karbi .. már nem ugyan azt produkálja mint egy" koser " minden össze fűg mindenel .. műszer nélkül,, még egy nagyon tapasztalt szerelö is csak max fülre kb 90 % -osra tudja be löni a karbit Az elöre üveg gyertyázás meg egy kalap szart sem ér ... gondolkodj ..... be üveggyertyázod ez nem zsiguli,, ahol egy karbi van !
mindegyik hengert külön üveg gyertyával be lövöd ,,.... utána pedig a három db szinkron csavaron el tekered ,,,,,,,,,,,, söt itt még a üveg gyertya után tekergeted a pilotot is mert lavizozik az alapjárat ............... probáld a link szerint csinálni .. müszer nélkül meg hozzá se fogj
Most már valóban beiratkozom hozzátok egy karburátor állító tanolyásra...
A 7végén minden műszer nélkül nekiálltam próbálkozni, leírom az eredményeket, hátha tudtok valamire következtetni:
Az üveggyertyával beállított (hengerenként külön, ez volt a kiindulási alap) pilotoknál remek erőleadás, zökkenőmentes fordulatszám felfutás volt, de 3-400 RPM-es alapjárat "lebegés".
Szegényítésre komoly "kipuffbadurrogás" kezdődött, így ezt nem is erőltettem.
Csináltam egy féktisztítós "lyuk keresést" teljesen negatív az eredmény, nincs tömítetlenség.
Egységesen 1/4 fordulat ki a pilotokon: A lebegés már csak 2-300 RPM gázra jól reagál
Újabb 1/4 fordulat ki a pilotokon: Az alapjárat csökken, lebegés 2-300 rpm gázra már olyan jól reagál.
Újabb 1/4 fordulat ki a pilotokon Lebegés 50-100 rpm, de már torpan gázadásra és nem ejti olyan gyorsan a fordulatot gázelvételre.
Itt abbahagytam. Valami nem stimmel. 1/4 fordulat a pilotokon már komoly üzemelési különbségeket mutat...
Vagy lebeg az alapjáratom, vagy toporog a motor.
Úgy tűnik nem úszom meg a komplett pucolást. Okozhatja ezt dugulás, vagy részleges dugulás?
Amúgy én is várom azt a motort, ami tudja a bubogás és kapaszkodás nélküli egész nap 160-200-at, de nem a plexin keresztül nézek.
Kollégának vettünk egy TDM 850et a héten. Vazze, az a robajt, 60 tól...Ha nem esett volna az eső végig a hazaúton, inkább állva jöttem volna, odafenn béke és szélcsend volt, ahogy megszoktam.
Mikor eljött az 1100 km, onnantól lehetett 8000 ig forgatni, gondoltam egy próbát megér, de 7000nél nagyon fújt a szél, hát nézem, 200:D
Múltkor 50 ezer kilométerrel később még kipróbáltam, tudja -e még, és tudja :D
Imádtam..................és utáltam.
Felváltva...........random.
16.400 Ft volt üzembe helyezve!
Ha végre át vehetném már végre...
Állítólag szerdán már tutira át tudják adni...
Na erre nem veszek mérget, mondták már párszor...
(Kétségtelen, hogy volt úgy is, hogy én mondtam, hogy az az időpont nekem nem jó, amikor át tudnák adni... )
De ha mégis átadják... szerda estére lesz kép, és beszámoló is.