segitenék de innen én is csak találgatni tudok,,,,,,,,,,,,,
én mit csinálnék : szelep be állit, vezérlés le elenőriz egy éjszakára egy kerozinos petros benzin keveréket raknék a hengerekbe 1 -1 dl és gyertya visza teker ...........karbikat rendbe tenni . másnap nagyon át forgat ,olaj csere és be gyujtani ,,,,,,,, járatni menni vele 150 km vagy még töbet de ilyen kis utakat , és végül ujabb mérések a henger leállásáhozz a végnyomásnak sok közze nincs az vagy karbi vagy gyertya , illetve gyujtás hiszen a hömérséklet emelkedésével nő a vég nyomás is ............... aztán ha még 5 bár nyomás is van ha ott a levegő/benzin keveréke és jön a szikra képtelenség hogy ne legyen robanás ,,,,,,,,,,,,, lehet a hengerfely pakolás éget át . lehet el kormozodot az után égető ,az is lehet hogy a szivo oldalon lett egy repedés valahol és ez okoza anyomás veszteséget .. ez magyarázná a henger ki maradást is hisz melegedésre a repedés ki tágul .... így az adot henger visza dolgozik és már nem is üzemel ............... egy jó szerelö .höz vid aki nem csak ugatja szakmát hanem érti .. és szereti amit csinál ........... Tasi
Mondtam a szerelőmnek veszek bele egy másik blokkot,hallani se akar róla....a videó az durva.Amugy másfél honapja van nálam a motor,garázsban volt tárolva,de hogy hogy azt nem tudom,mérfőld az 16300 volt benne mikor megvettem,és az állapota is makulátlan,szép... kivéve ezt az aprocska hibát ami most jott ki,de megfogadtam tobbet nem veszek motort kompresszio mérés nelkul,ha nem mennek bele akkor eladják másnak..
nem vices csak valahogy az jönn le hogy fogalmad nincs mitt csinál egy szelep a hengerfelyben ... és hol nő a térfogata ,, hol csöken a hézaga valojában szivó szelepröl beszélünk vagy kipufogorol egyáltalán hogy ég be egy szivó szelep ? és miért lehet ekora nyomás külömbség egy nem füstölö jó állapotu motorban ?
aztán mi van akkor ha a tag beállitja a szelepet gyári értékekre és a szelep még sem tömit , mi van akkor ha tömit a szelep és a gyűrű sem tapadt le ,, és mégis ekkora nyomás külömbséget produkál millio oka lehet még .................
amugy a szelep mellegedésre a szelepszárnál nő a hézag a szeleptányér felhegesztetrészénél ugyan csak nő a hézag , egyedűl a szelep szár höhatására nyulik és ettöl csöken a szelepkiemelöszerkezet és a szelep szár vége közötti hézag minden más hézag NŐ
És akkor mi van ha hidegen jó a szelep hézag de melegen meg el fogy
Én egy az egyben az itteni olajozós kollégák információt fogadtam el, amelyben fél percenként egy cseppet tartottak ideálisnak. Addig tököltem a tűk cseréjével egyre vékonyabbra, amíg ezt elértem. A sárga tű külső átmérője sacc 0,7-0,8 mm. Nálam a tartály fent, magasan a farokban van (lényeges a hidrosztatikai magasság).
Mit értsünk árnyalás alatt?
Sokat állt. Elsőre azt gondolnám ,hogy pelepunnyadt a szósz.
Írta a kompressziót. Hirtelen vesztésnél a szelepekre gondoltam..
Feltételezem ,hogy a tárolás nem volt szakszerű/precíz...de azt sem gondolom ,hogy tengervizet locsolt a hengerekbe
Karbit szetszedi hetfon kitisztitja megnezi..aztan majd mondja tovabb.Olajat eddig egyaltalan nem ette.Meg nem is fustolt,eleg gyakran voltunk autos motoros turakon mostansag de semmi fust.
Hát, akkor vidd másikhoz.
De egy gyári állapotú, karbantartott motor is elég szépen fel tudja adni a leckét, nem egy ismeretlen előéletű. A 600 bandit elég agyonvághatatlan, szerintem csak szegény beeshetett a "nincs még hangja, nem is ellenőrizzük a hézagot, jóvanaz" problémakörébe, és tényleg beégtek a szelepek. Próbáld ki, ha megy mögötted valaki, figyelje meg, mikor füstöl, gázadásra vagy motorfékre(valamikor kéne neki ekkora kompressziónál)
Meg ha sokat állt, meg nem is fiatal, egy kabifelújítás meg pucolás benézhetne.
Nem értek hozzá igy van,viszont azt sem akarom hogy a szerelő lehuzzon més hibákkal,na meg aztán angolul megy itt a beszéd eléggé másképp van minden :( kb mennyibe fáj egy ilyen muvelet? munkadijak itt az egekben vannak,egy orára elkérnek akár 50 eurot is,tehát ha elveszi eg ykét napját az kozel 5-800 eurot tuti el fog kérni,anyagdij?
Gondolkozz! Melegen a dilettációtól (hőtágulás) még jobban csökken a szelep hézag. Az amúgy is gyéren záró szelep tányérja a használattól megég..és még jobban nem zár..
.de ha amúgy sem értesz hozzá fölösleges tépnem a számat.
Ez olyan mint ha egy profi szakács magyarázna egy komplikált kajáról...nekem aki csak enni szeretek.
Lehet ,hogy egy becsiszolással beállítással túl vagy a problémán....rossz esetben szelep csere.
Első nekifutás,hogy hézagot mértek..
dilatáció...