Azért mentem el a bonyolultabb megoldások felé, gondoltam ezen már túl van az aki innen kér segítséget, még 10 másik fórumtopicból...
Már azon gondolkodtam, hogy vizsugarassal vágassa ki...
"Ezért tartom fenn a véleményem hogy faszok..."
Mások ezt üzleti stratégiának hívják. Márpedig ha elmint 24 e km-t , vagyis teljesítette a garanciában vállalt paramétereket, akkor átbaszásról szó nem lehet...
A második gondolatmeneted meg sajnos teljesen hibás, pont azért mert magadból indulsz ki. A legtöbb tulajdonosnak, se szerszáma se müszaki érzék, se helye -lehetösege, hogy ilyen müveleteket végre tudjon hajtani. (ezért sokkal jobb állapotu a nyugati gépjármüpark, mert kevesebben állnak neki hozzáértés és szerszámok nélkül gányolni.) Itt is van egy fórumtársunk aki már átgumizásnál hazavágta a kerékcsapágyazást, pedig csak egy kerék ki-és beszerelés volt. Mások még annyit sem tudnak a gördülöemelemröl, hogy van külön boltjuk, és ott is meg lehet venni...
Az a baj sokan elfelejtik, hogy vannak dolgok amiben ök is laikusok (pénzügyek, zene, konyhamüvészet, vegyészet...bla-bla-bla). Ugye legtöbben csak bemegyünk a supermarketbe és megveszzük a polcról a mosóport...valaki meg vesz lúgót, meg pár hózzávalót, és olyan házi szappant, meg mosóport csinál pár száz forintból, és közben röhög a többin aki drágán vesz tized olyan hatékony dolgot, mint amit ö használ...
Ezért tartom fenn a véleményem hogy faszok.... Menjen tönkre ötvenezernél akkor nem szólok semmit, na de huszonnégyezernél! Mert akkor tegyenek be nyitott csapágyat szimmering nélkül és akkor még nagyobb lesz a profit. És az emberek jórésze, nem a márkaszervízből fogja aranyáron megvenni, hanem elbandukol egy csapágyszaküzletbe és megveszi a lehető legjobb minőséget töredékáron mint a gyári.
A régi GSX-em műszerének az üvege ketté volt törve. Elvittem a két darabot mintának egy üvegeshez és az kivágta nekem és a számlázó nullázóhoz ki is fúrta a lyukat. Kb 500Ft-ba került.
Minek? Èn azért szeretem ezeket az öreg bontószökevényeket, mert van rajtuk mit csinálni. Mindegyik egy állatorvosi ló számomra...lehet velük babrálni, kisérletezgetni, tesztelni, kinlódni...persze jó ha mellette ott ál a garázsban mindig egy indulásra kész motor!
"Hát ezek a ferdeszemű faszok féloldalt zárt csapágyakat tettek a kerékbe, a lánckeréknél lévő csapágy meg még csak nem is zárt sehonnan sem!"
Nem faszok! Megvolt az okuk!
"Nem hiszem el hogy a gyártás során nem fért volna a költségvetésbe bele a zárt csapágy! Érdekes a HONDÁNÁL belefér!"
Majdnem magad megválaszoltad a kérdésre a választ! Nem csak a gyártási költséget nézd, hanem azt is, ha sose romlik el nem lesz nagy profit a Suzukinál. Ki ad el új csapágyat? Jó értem én te gondolkozol és nem a gyárit veszed, hanem jobbat a csapágy gyártó cégtől... Tudod van ahol a váltó fogaskerék nem pittinges és a karbisor T elosztó nem törik el meg még a szivósor gumik se repednek ki. Van ahol meg igen...
Mutass nekem egy 95-2000 környéki yahahát ahol 100ekm nél nem repedt a szivósor, érdekes a többin(suzuki,kawa,honda) nem reped ki? Pedig lehet egy gyárban is készül...
Szerinted, ha tudott a Honda olyan motort összehozni, mint a VFR750, akkor a cbr1000rr miért lett olyan amilyen? Vagy, ha a Kawa tudott olyat, mint a gpz900r,zx7r akkor a zzr600 miért olyan amilyen?
Az is érdekes, hogy szinte a 4 japán márka ugyan attól szedi a fesszabokat és van olyan gép amin mindenkinél kuka és van amelyikre a bontós sose ad el egyet se...(márkákon belül is, ugye...)
Pedig egy feszültség szabályzót tervezni szerintem egy jobb szakmunkás műszerész is tud!
Itt van a digitális vacuum teszter egy pillanatképe szinkronizálás közben a gixerröl...
Mint látható egy kicsit információdúsabb mint egy sima órás, vagy csöves szikronteszter. Folyamatosan méri a szivócsonk nyomását és rajzolja a nyomáslefutásokat. Kijelzi a minimum, maximum és középértékeket. Ha a görbe alakja jelentösen eltér a segédletben megadott görbétöl, vagy jelentös eltérés tapasztalható a többi hengerrel összehasnlítva, akkor némi elemzés után felderíthetö, hogy falsol valahol a rendszer, vagy a valamely kipufogó, vagy szívó szelepek nem zárnak rendesen mondjuk elégtelen szelephézag vagy rossz felfekvö felületek miatt. Jelen esetben a képen a kis tüskék zavarnak a szívóütem kezdetén. Bár csináltam egy 2003-as R1 szinkront is, és azon is volt egy ilyen kis tüske...
Még egy elönye, hogy a mérés teljes ideje alatt logol, vagyis bármikor visszanézhetö az egész , ha elmentjük, és utólag is lehet elemzéseket csinálni rajta.
Sajnos nem tudom, hogy azonosak e a szemtávolságok a két motor között, ezt neked kéne kimérni. Nem tudom, hogy a 600-ra is jó lenne-e a forgácsolt alkatrész, és akkor a lakatos melóról még szó sem esett...6-8 év csináltam ezt az egyedi darabot, de azóta sok minden változott...én nem tudom neked megcsinálni.
Köszi a segítséget, a héten neki kell állnom, mert vészesen fogy az időm, és érzem, hogy valami lesz még benne huncutság gyanánt. 12-es lesz nekem is, max nem cső, hisz van erő a sasban bőven, azt a + 2 kg-ot simán elviszi a hátán :)
Gyula, ez így van, de akkor is undorító meló és a sok szentségelés, meg a folyik a tökömön is az olaj, adott egy kis + időt hogy hozzáférhető legyen a dolog. A karbi tömítést nem feledni :)
Te Balázs, én is kicseréltem 2 hete az enyémet, valami 2 óra alatt végeztem, hogy mindent széjjel törölgettem :) Mondjuk tavaly is volt kint a lengővillám, már kiugrik a kezembe :D
Megtaláltam a régi modelleket, rögtönöztem gyorsan egy rajzot, ha kell...
A hintalovon a tükrök rajtamaradtak, de nekem is fél motort el kellett bontani, hogy a rugós tagot ki tudjam szedni. Legalább észrevettem, hogy attól az 3000 környékén ébredő rezonanciától kirázódott pár csavar...
Ha volna egy kis időd leinformálnád, hogy gsx gátrepedéses hengerfejét vállalja e a srác aki lengővillát csinálta? Előre is köszönöm.
Itt van az én sok évvel ez előtti kézzel hajtott cumóm...Még ti tekertétek hozzá a babákat. Meg vannak az alkatrész rajzok is ha kell...12x1.5mm rm csőből szépen ívesre lehet hajtani, könnyen felszerelhető, és levehető. nagyobb a hegesztési felület, tartósabb...
Igen! Köszi a kanyart Veletek! Kicsit úgy éreztem magam mint ha most ülnék elsőnek motoron és kicsit külső szemszögből figyelném mit és hogyan csinálnak az öregek :)
Kicseréltem a héten a műanyag láncvezetőt, köszönet Gyulának! Elég nagy szívás volt, mert majdnem a tükröt is le kell venni hozzá, de kaptak a csapágyak friss zsírt ha már kézben volt, remélem soha többé nem kell ilyennel szívnom. Lánomat most minimum értékre állítottam be feszességileg. Még van 3 hetem a menet előtt, addig teszt fázisban minden, utolsó héten pedig felkerül az új guma előre. Ja és kell egy új csomagtartót gyártanom, mert hegesztés után eltört más helyen, tehát nagy a feszűltség már az anyagban sanja, nem szenvedek tovább vele!
Neked mi újság a libikókával? :)
Már azon gondolkodtam, hogy vizsugarassal vágassa ki...
Mások ezt üzleti stratégiának hívják. Márpedig ha elmint 24 e km-t , vagyis teljesítette a garanciában vállalt paramétereket, akkor átbaszásról szó nem lehet...
A második gondolatmeneted meg sajnos teljesen hibás, pont azért mert magadból indulsz ki. A legtöbb tulajdonosnak, se szerszáma se müszaki érzék, se helye -lehetösege, hogy ilyen müveleteket végre tudjon hajtani. (ezért sokkal jobb állapotu a nyugati gépjármüpark, mert kevesebben állnak neki hozzáértés és szerszámok nélkül gányolni.) Itt is van egy fórumtársunk aki már átgumizásnál hazavágta a kerékcsapágyazást, pedig csak egy kerék ki-és beszerelés volt. Mások még annyit sem tudnak a gördülöemelemröl, hogy van külön boltjuk, és ott is meg lehet venni...
Az a baj sokan elfelejtik, hogy vannak dolgok amiben ök is laikusok (pénzügyek, zene, konyhamüvészet, vegyészet...bla-bla-bla). Ugye legtöbben csak bemegyünk a supermarketbe és megveszzük a polcról a mosóport...valaki meg vesz lúgót, meg pár hózzávalót, és olyan házi szappant, meg mosóport csinál pár száz forintból, és közben röhög a többin aki drágán vesz tized olyan hatékony dolgot, mint amit ö használ...
Jaja, a bandit.hu -n is csinált magának egy srác egy 400-ra, tökéletesen működött.
Lassabban a lendülettel!
"Hát ezek a ferdeszemű faszok féloldalt zárt csapágyakat tettek a kerékbe, a lánckeréknél lévő csapágy meg még csak nem is zárt sehonnan sem!"
Nem faszok! Megvolt az okuk!
"Nem hiszem el hogy a gyártás során nem fért volna a költségvetésbe bele a zárt csapágy! Érdekes a HONDÁNÁL belefér!"
Majdnem magad megválaszoltad a kérdésre a választ! Nem csak a gyártási költséget nézd, hanem azt is, ha sose romlik el nem lesz nagy profit a Suzukinál. Ki ad el új csapágyat? Jó értem én te gondolkozol és nem a gyárit veszed, hanem jobbat a csapágy gyártó cégtől... Tudod van ahol a váltó fogaskerék nem pittinges és a karbisor T elosztó nem törik el meg még a szivósor gumik se repednek ki. Van ahol meg igen...
Mutass nekem egy 95-2000 környéki yahahát ahol 100ekm nél nem repedt a szivósor, érdekes a többin(suzuki,kawa,honda) nem reped ki? Pedig lehet egy gyárban is készül...
Szerinted, ha tudott a Honda olyan motort összehozni, mint a VFR750, akkor a cbr1000rr miért lett olyan amilyen? Vagy, ha a Kawa tudott olyat, mint a gpz900r,zx7r akkor a zzr600 miért olyan amilyen?
Az is érdekes, hogy szinte a 4 japán márka ugyan attól szedi a fesszabokat és van olyan gép amin mindenkinél kuka és van amelyikre a bontós sose ad el egyet se...(márkákon belül is, ugye...)
Pedig egy feszültség szabályzót tervezni szerintem egy jobb szakmunkás műszerész is tud!
Mint látható egy kicsit információdúsabb mint egy sima órás, vagy csöves szikronteszter. Folyamatosan méri a szivócsonk nyomását és rajzolja a nyomáslefutásokat. Kijelzi a minimum, maximum és középértékeket. Ha a görbe alakja jelentösen eltér a segédletben megadott görbétöl, vagy jelentös eltérés tapasztalható a többi hengerrel összehasnlítva, akkor némi elemzés után felderíthetö, hogy falsol valahol a rendszer, vagy a valamely kipufogó, vagy szívó szelepek nem zárnak rendesen mondjuk elégtelen szelephézag vagy rossz felfekvö felületek miatt. Jelen esetben a képen a kis tüskék zavarnak a szívóütem kezdetén. Bár csináltam egy 2003-as R1 szinkront is, és azon is volt egy ilyen kis tüske...
Még egy elönye, hogy a mérés teljes ideje alatt logol, vagyis bármikor visszanézhetö az egész , ha elmentjük, és utólag is lehet elemzéseket csinálni rajta.
Gyula, ez így van, de akkor is undorító meló és a sok szentségelés, meg a folyik a tökömön is az olaj, adott egy kis + időt hogy hozzáférhető legyen a dolog. A karbi tömítést nem feledni :)
A hintalovon a tükrök rajtamaradtak, de nekem is fél motort el kellett bontani, hogy a rugós tagot ki tudjam szedni. Legalább észrevettem, hogy attól az 3000 környékén ébredő rezonanciától kirázódott pár csavar...
Ha volna egy kis időd leinformálnád, hogy gsx gátrepedéses hengerfejét vállalja e a srác aki lengővillát csinálta? Előre is köszönöm.
Kicseréltem a héten a műanyag láncvezetőt, köszönet Gyulának! Elég nagy szívás volt, mert majdnem a tükröt is le kell venni hozzá, de kaptak a csapágyak friss zsírt ha már kézben volt, remélem soha többé nem kell ilyennel szívnom. Lánomat most minimum értékre állítottam be feszességileg. Még van 3 hetem a menet előtt, addig teszt fázisban minden, utolsó héten pedig felkerül az új guma előre. Ja és kell egy új csomagtartót gyártanom, mert hegesztés után eltört más helyen, tehát nagy a feszűltség már az anyagban sanja, nem szenvedek tovább vele!
Neked mi újság a libikókával? :)