Jelképes összegért elvihető egy 180/55 és egy 120/70 es Michelin pilot road. Még nincsenek kopás jelzőn de max egy szezon van bennük. A hátsó volt javítva. Kép van.
A szabadonfutó nálam kapott új csapágyat (két vékony helyett egy széleset, a könyv szerint 3 féle csapágyazással készült ez a blokk). Apám giga méretű csapágylehúzójával szedtem le a lendkereket...
Azért azt vedd figyelembe, hogy Jules egy 1100-es léghütéses felfúrt katana blokkal birkózik...
A görbevázasnak már van poti a fojtó tengelyek végén?
Mint írtam Balázs kollegám, szintén U csöves olajos szinkronteszterrel egyformára állítva üveggyertyázva (igaz 2004 évjárta) hozta olyan simára az alapjáratot, mondjuk többszöri nekifutásra, meg ultrahangos tisztitás után, hogy elcsúsztam rajta. meg ahogy írod eddig neked sem volt gondod az "egyformára" setup-al!
Viszont azon érvelésed, hogy gyújtás jó, hiszen magasabb fordulaton meg nincs vele gond...azért egy kis töltöttségü henger begyújtásához precízebb szikra, és gyújtás kell, ami magasabb teljesítménynél , ha gyengébben is teljesít kevésbé érzékelhetö föleg ha folyamatos volt a "leépülése", így nehezebben veszed észre, kvazi "hozzászoksz"!
Próbálotad már esetleg visszarakni egy régebbi gyertyaszettet?
Na bazz! Akkor a hajamra kenhetem az összes eddigi szinkront?
Kezdem az egészet nem érteni. Ezek szerint eltérő pilot keverék és eltérő pillangó állás kell a szélső és középső hengereknél a kiegyenlített működéshez... Ezt miért nem olvastam / hallottam eddig sehol? (pedig logikusnak tűnik...)
A megtisztított karbisort kb egy hónapja raktam fel és megbróbáltam beszinkronizálni. Előszedtem a terasz alól a mipolán csöves 2T olajos műszeremet amit tavaly gyártottam, kicsit kifakult benne a piros olaj átlátszó narancssárga lett, de annyi baj legyen, így is leolvasható. Motort bemelegítettem, műszert rákötöttem, folyadék oszlopok szépen elmásztak, csavarok tekergetése nem sok eredménnyel, nem úgy változnak a folyadék oszlopok, ahogy kellene. Egyik csonkról lecsúszott a gumicső, a legerősebben szívó henger gyorsan ki is szippantott egy oszlopnyi olajat és telefüstölte az udvart. Megigazítottam a csöveket a csonkokon és akkor vettem észre, hogy valami sárga trutyi van a csonkon. A méhek telerakták virágporral az egyik csövet teljesen és egy másikat félig dugítottak el. Sebaj! Újratöltöttem olajjal a műszert, indítás olaj kiszáguld a csövön. Sikerült annyira eltekergetnem a csavarokat, hogy a műszer mérési határán kívűlre esett. SZÍVÁS...
Kölcsön kértem egy órás műszert, két hét kényszerpihenő...
Az ideg szétba....
Nem bírtam magammal elkezdtem beszerezni egy leendő órás műszer alkatrészeit. Az akváriumhoz való csapokat beiktattam az olajos műszerembe, a tartalék karbisorról "lemásoltam" a pillangószelep állító csavarok állását és a lefojtott műszerrel lassan sikerült szinkronba állítanom. Később megjött a kölcsön műszer is. Ki is próbáltam. Az biztos, hogy az olajos teszter abszolút értéket nem mér és a méréshatár elérésekor ideiglenesen "tönkremegy", de sokkal érzékenyebb és jobban leolvasható mint a négy órás műszer.
Az biztos, hogy ha elkészül az órás műszerem, az olajasat is megtartom...
Mivel a egyenlőre állítottam mind a négy hengert, most szinkronizálhatom újra, de már gyakoroltam eleget, így gyorsan fog menni...
Miután elolvastam Tasi leírását leesett, hogy a két középső és a két szélső henger máshogyan kell beállítani. Elő is szedtem a Haynes manuált és valóban a Suzuki gyári goylós teszterével (ilyennel: http://www.motorcyclecruiser.c... ), az írja, hogy a két szélső hengernek fél golyónyival feljebb kell lennie. Valahogy így: http://www.bwringer.com/gs/car...
Én szépen azonos szintre hoztam a 2T olajos műszeremmel, valószínűleg ezért is nem lett teljesen jó.
A könyv azt írta még, hogy ha nincs gyári műszer és mivel a gyártó nem ad meg nyomás külömbséget, ezért más műszerrel úgy lehet beállítani, hogy a légszűrőt kivesszük és úgy azonos értékre állítjuk mind a négy hengert.
Ha már szinkron, akkor mindjárt le is írom, mit szívtam a szinkronnal. Folyt. köv...
részleges dugulás ,,,, a szinkront két elentées kis rugó erő tartja ,, nem szereti a nagy hő ingadozást ,, ez folymatában mindig el állitodik .... a motor minél kopotabb anál jobban kell kijebb tekerni a pilot csavarokat ...........
talán ezzért alkoták meg a befecskendezést ,, hisz a gyujtás szinte soha nem szarakodik viszont egy 4 hengeres porlasztos motornak a fő hiba forása a karburátor illetve ennek nem helyes üzemelése
Köszönöm a leírást. Nagyon hasznos, ki is próbálom.
Csak egyetlen dolgot nem értek: Nálam ez a tünet ~1500 km leforgása alatt jött elő. Sem a pilotokat, sem a szinkront, sem a pillangókat nem kellett erősen babrálni sosem. A szinkron nálam eddig mindig hangyafaszányi állítgatásokból állt. Mikor először üveggyertyáztam a pilotokat, akkor talán azokat 1 negyednél többet is eltekertem, de akkor meg olyan selymes volt a motor, hogy biztos nem akkor történt valami.
Szóval azt nem értem mitől állítódott el ennyire csak úgy?!? Ezért gondoltam szikra kihagyás miatti kimaradó ütemre. Ez viszont nem túl logikus, mert magasabb fordulaton minden rendben...
,, probáld meg ezt a modszert ................ nem egy olyan motort javitok ,, hogy gyárira teszek mindent , karbi , gyertya ,, stb .. és istenek nem akkar müködni ,,,,,,,,,,, te aztán tudod milyen fontörpikus hibákat tud krehálni egy öreg motor
Olvass vissza a fórumban, kb. kéthetente előkerül a téma.
Egyébként a legjobb tanács röviden: felejtsd el azt a motort. Csak a bajod lesz vele. Nézz helyette inkább egy GS500-at.
Sziasztok! Nemsokára megyek megnézni egy 1994-es 400-as Bandit-ot. Tudnátok nekem segíteni, hogy mire figyeljek nagyon ennél a típusnál? Esetleg típushibái vannak ennek a szériának? Mennyire megbízhatók ezek a gépek?
Köszi a válaszokat ;)
Üdv mindenkinek! Vagy két éve nem jártam itt, de örülök, hogy a csapat összetétele mit sem változott!
:D
A görbevázasnak már van poti a fojtó tengelyek végén?
Mint írtam Balázs kollegám, szintén U csöves olajos szinkronteszterrel egyformára állítva üveggyertyázva (igaz 2004 évjárta) hozta olyan simára az alapjáratot, mondjuk többszöri nekifutásra, meg ultrahangos tisztitás után, hogy elcsúsztam rajta. meg ahogy írod eddig neked sem volt gondod az "egyformára" setup-al!
Viszont azon érvelésed, hogy gyújtás jó, hiszen magasabb fordulaton meg nincs vele gond...azért egy kis töltöttségü henger begyújtásához precízebb szikra, és gyújtás kell, ami magasabb teljesítménynél , ha gyengébben is teljesít kevésbé érzékelhetö föleg ha folyamatos volt a "leépülése", így nehezebben veszed észre, kvazi "hozzászoksz"!
Próbálotad már esetleg visszarakni egy régebbi gyertyaszettet?
Kezdem az egészet nem érteni. Ezek szerint eltérő pilot keverék és eltérő pillangó állás kell a szélső és középső hengereknél a kiegyenlített működéshez... Ezt miért nem olvastam / hallottam eddig sehol? (pedig logikusnak tűnik...)
Kölcsön kértem egy órás műszert, két hét kényszerpihenő...
Az ideg szétba....
Nem bírtam magammal elkezdtem beszerezni egy leendő órás műszer alkatrészeit. Az akváriumhoz való csapokat beiktattam az olajos műszerembe, a tartalék karbisorról "lemásoltam" a pillangószelep állító csavarok állását és a lefojtott műszerrel lassan sikerült szinkronba állítanom. Később megjött a kölcsön műszer is. Ki is próbáltam. Az biztos, hogy az olajos teszter abszolút értéket nem mér és a méréshatár elérésekor ideiglenesen "tönkremegy", de sokkal érzékenyebb és jobban leolvasható mint a négy órás műszer.
Az biztos, hogy ha elkészül az órás műszerem, az olajasat is megtartom...
Mivel a egyenlőre állítottam mind a négy hengert, most szinkronizálhatom újra, de már gyakoroltam eleget, így gyorsan fog menni...
Én szépen azonos szintre hoztam a 2T olajos műszeremmel, valószínűleg ezért is nem lett teljesen jó.
A könyv azt írta még, hogy ha nincs gyári műszer és mivel a gyártó nem ad meg nyomás külömbséget, ezért más műszerrel úgy lehet beállítani, hogy a légszűrőt kivesszük és úgy azonos értékre állítjuk mind a négy hengert.
Ha már szinkron, akkor mindjárt le is írom, mit szívtam a szinkronnal. Folyt. köv...
talán ezzért alkoták meg a befecskendezést ,, hisz a gyujtás szinte soha nem szarakodik viszont egy 4 hengeres porlasztos motornak a fő hiba forása a karburátor illetve ennek nem helyes üzemelése
Ha az Emo-sokat le tudod vadászni, akkor a 400-as Bandit helyett vadássz magadnak egy GS 500-ast, vagy egy Kawa ER-5-öset!
Jobban jársz velük!
Jó vadászatot!
A Suzukiban bezzeg van!
Zolinak megjegyezném, hogy kísértetiesen hasonlít a Bandit gyári szerszámkészletéhez, a fogó pl 100%-ban olyan!
Köszönöm a leírást. Nagyon hasznos, ki is próbálom.
Csak egyetlen dolgot nem értek: Nálam ez a tünet ~1500 km leforgása alatt jött elő. Sem a pilotokat, sem a szinkront, sem a pillangókat nem kellett erősen babrálni sosem. A szinkron nálam eddig mindig hangyafaszányi állítgatásokból állt. Mikor először üveggyertyáztam a pilotokat, akkor talán azokat 1 negyednél többet is eltekertem, de akkor meg olyan selymes volt a motor, hogy biztos nem akkor történt valami.
Szóval azt nem értem mitől állítódott el ennyire csak úgy?!? Ezért gondoltam szikra kihagyás miatti kimaradó ütemre. Ez viszont nem túl logikus, mert magasabb fordulaton minden rendben...
Egyébként a legjobb tanács röviden: felejtsd el azt a motort. Csak a bajod lesz vele. Nézz helyette inkább egy GS500-at.
Köszi a válaszokat ;)
http://www.ebay.de/itm/Triumph...
Amúgy köszi, rendes vagy, hogy felajánlottad!
http://www.ebay.de/itm/Haynes-...