Köszönöm a válasz Neked is! Kaptam már itt egy olyan választ ami szerint teljes pillangónyitásnál történik a helyes (manuál által megadott) érték beállítása, ez alapján indultam el. Egy másik szerelő szerint ha nincs jól beállítva a poti, megnő a fogyasztás. Igazából csak érdeklődés szintű lett volna a kérdésem mert erről nem nagyon esett szó sehol, a motor szerencsére jól működik, a hozzászólásod utolsó részét pedig nem igazán értem. István véleményére leszek még kíváncsi.
ez a vezérmü lánc csere sok embert nagyon meg oszt ............ ...
ugye hivatalosan nincs hozzá nitelö ,, a did mégis árul hozzá de ahogy meg bontod ,,,,/ a taiwanban , pici ferdeszemü gyerekek által gyártot láncot / el vész a garancia ..............
ha blocknak semmi baja csak a lánc nyulot .. támogatom a nitelést ... de mi van ha a kis ördög nem alszik és 7800 fordulaton elszál a gyárto mosa kezeit .. oda nem mehetsz aszerelö védekezik , hogy 1000 db láncot nitelt és egysem szakadt el ...... ÉRDEKES
ha meg nem bontod meg a láncot ..és ugy szereled be két napos melo 35 db szines papir
3 dolog ból áll a beállitás .............. elöször is egyenes futást állitasz a két kerék egy nyomon haladjon ez fontos nagy sebeségnél ... hogy ne szitáljon és kanyarodáskor ,,, hogy mindkét oldalra egyformán döljön ..
másodszor ki kel hézagolni az első fogaskereket a hátsoval ugy hogy a hátso kerék az elsövel egy nyomon fuson és a lánc kerekek is egy sikban fusanak .. ezt kis hézagolo alátétakel lehet 0 -ra játszani a lánc kerék dob és a csapágy közé kell tenni , néha minuszba ,,, ilyenkor a táv tartoból kell sik köszörűlni .... Általában a gyárban ez 0 -ra van hozva és egy uj motoron így is van ..... egészen adig amig ... lánc feszités , lánc csere , gumi csere , néha elég egy fék betét csere is .. sok tipusnál lazitani kell a tusko miatt a kereket is ... szoval amig el nem basza a tag
gumisok nál sokszor látam ... nem megy vissza a kerék a helyére , a hézagolok .. a kukába landolnak .. fontos ... ki hézagolásnál
minden esetbe le kell huzni a tenghely csavart 60-70 nm -rel .. mert valojában a lengövilla .. elöfeszitett !
na ha egyenesen fut a két kerék és a lánc is középen kapja el a fogaskereket akor jöhet a lánc feszités ... talán a HONDÁNAK van olyan preciz rovádka ki osztása hogy lehet rá hagyatkozni de az sem biztos .. tehát nagy pontoságal egy sublival tudod be állitani a feszeséget a tengely közép pont -tol a villa végének mérésével ..... ez sem 1000 % os de így már elég pontosan be tudod állitani ............
mi után ugy érzed egy nyomon fut a lánc a kerék .. és a lánc feszeség is kb 2-3 cm mozgatható alul közép tályban .... le huzod a tengely anyát gyári nm -- re .. mivel elöfeszitése van a villának ilyenkor el állitodik egy kicsit ,, ezért kell a tengely lehuzás után meg forgatni a kereket és meg nézni valoban középen kapja el fogaskerék a láncot ............
miért fontos ez ..... a ferdén áll a fogasrérékpár csapágyas lesz akihajto tengely a blocban a lánc kerék doban a csapágy is meg adja magát a fogaskerekek egyik oldala szará kopik mig a másik fele gyári uj marad a lánc görgöi mivel ferdén kapnak a fogaskerékre oválisá kopnak belűl .. mozgathato lesz a görgö a csapon .............
ha kerék áll ferdén az egyik oldalra nagyon döl a motor a másik oldalra küzdeni kell vele .. és rá adásul a gumi se szépen kopik söt a + oldalra tolja a segit a motor kis ivű kanyarokba ..
válaszoltam ............. boha ... és az elefánt szindroma senkit nem bántok evvel ... de néha olyan dolgokon tudtok morfondirozni .. hogy össze csinálom magam az a pot méter az alapjáraton valo üzem közben a hömérséklet és a motor fordulat arányában probálja simában tartani az alapjáratot ................... ennyi kész nem kell vele foglalkozni .... vagy mükszik vagy nem .......... zéró
állitási lehetösége azért van , mert az elforgatásával más- más fordulat számon probálja tartani az alapjáratott ... ezt méred ki !
de faszán ki méred .............. aztán pont a pilangó szelep nem az első pilot furatot felin fekszik ... hanem PL : teljesen nyitva hadja a POT métered már nem is tudja korigálni az alapjáratott
mint egy szappanopera vajon Luszeszita összejön Rodolfóval ? csak nehogy Puniella közbeszóljon mikor Hozé Gonzálesz de la Krúz épp nyírja a gazt a medence mellett ahol Esmeralda áztatta a gombás lábát de legalább egy képet rakhattál volna arról a csodamotorról
A szalonos srác is azt mondta, hogy július végéig el kell adnia, különben ott ragad a télre!
1,3-ért veszi be, 1,35-1,4-et akar érte.
Azt mondta talán ennyiért gyorsan elmegy.
Köszi Feri, sokat segítettél!
Széthúztam a potméter csatlakozóját és találtam értékelhető mérési pontokat, 1,06 kOhm és kereken 4 kOhm (teljes nyitás) között dolgozik a poti a gyárilag beállított helyzetben. Most már csak az előírt értéket kell kikeresnem, ami már nem gond.
Köszi mégegyszer!
Miért leplek meg?
A 2009-es 1250-es Bandit, amilyen az enyém is, az még 780 mm-es ülésmagassággal jött ki.
Ez nekem jó, másnak szívás, mert magasítgatni kell rajta mindent.
Az az igazság, hogy magabiztosabbnak érzem e, ezt így megmondani nem tudom, mert még nem mentem egy Triumph-fal sem.
Lehet egy kör után azt mondanám, hogy magabiztosabb vagyok a "balerínán".
Az kétségtelen, hogy 16 centivel rövidebb a Banditnál, tehát "kecsesebb".
De az ülésmagassága 805 mm.
Na majd kitalálok valamit.
Ha a súlypontja nem olyan magas mint pl a DL-é, akkor lehet, hogy belefér ez az ülésmagasság is.
nem kell leszedni csak ha nagyon muszáj ... állítgatni sem kell , a szervízkönyvbe le van írva pl az ha újat teszel mennyi ellenállása kell legyen bizonyos lábak közt teljesen nyitott pillangószelepnél .
ugye hivatalosan nincs hozzá nitelö ,, a did mégis árul hozzá de ahogy meg bontod ,,,,/ a taiwanban , pici ferdeszemü gyerekek által gyártot láncot / el vész a garancia ..............
ha blocknak semmi baja csak a lánc nyulot .. támogatom a nitelést ... de mi van ha a kis ördög nem alszik és 7800 fordulaton elszál a gyárto mosa kezeit .. oda nem mehetsz aszerelö védekezik , hogy 1000 db láncot nitelt és egysem szakadt el ...... ÉRDEKES
ha meg nem bontod meg a láncot ..és ugy szereled be két napos melo 35 db szines papir
https://www.facebook.com/photo...
https://www.facebook.com/p
hoto...
https://www.facebook.com/media...
https://www.facebook.co
m/photo...
3 dolog ból áll a beállitás .............. elöször is egyenes futást állitasz a két kerék egy nyomon haladjon ez fontos nagy sebeségnél ... hogy ne szitáljon és kanyarodáskor ,,, hogy mindkét oldalra egyformán döljön ..
másodszor ki kel hézagolni az első fogaskereket a hátsoval ugy hogy a hátso kerék az elsövel egy nyomon fuson és a lánc kerekek is egy sikban fusanak .. ezt kis hézagolo alátétakel lehet 0 -ra játszani a lánc kerék dob és a csapágy közé kell tenni , néha minuszba ,,, ilyenkor a táv tartoból kell sik köszörűlni .... Általában a gyárban ez 0 -ra van hozva és egy uj motoron így is van ..... egészen adig amig ... lánc feszités , lánc csere , gumi csere , néha elég egy fék betét csere is .. sok tipusnál lazitani kell a tusko miatt a kereket is ... szoval amig el nem basza a tag
gumisok nál sokszor látam ... nem megy vissza a kerék a helyére , a hézagolok .. a kukába landolnak .. fontos ... ki hézagolásnál
minden esetbe le kell huzni a tenghely csavart 60-70 nm -rel .. mert valojában a lengövilla .. elöfeszitett !
na ha egyenesen fut a két kerék és a lánc is középen kapja el a fogaskereket akor jöhet a lánc feszités ... talán a HONDÁNAK van olyan preciz rovádka ki osztása hogy lehet rá hagyatkozni de az sem biztos .. tehát nagy pontoságal egy sublival tudod be állitani a feszeséget a tengely közép pont -tol a villa végének mérésével ..... ez sem 1000 % os de így már elég pontosan be tudod állitani ............
mi után ugy érzed egy nyomon fut a lánc a kerék .. és a lánc feszeség is kb 2-3 cm mozgatható alul közép tályban .... le huzod a tengely anyát gyári nm -- re .. mivel elöfeszitése van a villának ilyenkor el állitodik egy kicsit ,, ezért kell a tengely lehuzás után meg forgatni a kereket és meg nézni valoban középen kapja el fogaskerék a láncot ............
miért fontos ez ..... a ferdén áll a fogasrérékpár csapágyas lesz akihajto tengely a blocban a lánc kerék doban a csapágy is meg adja magát a fogaskerekek egyik oldala szará kopik mig a másik fele gyári uj marad a lánc görgöi mivel ferdén kapnak a fogaskerékre oválisá kopnak belűl .. mozgathato lesz a görgö a csapon .............
ha kerék áll ferdén az egyik oldalra nagyon döl a motor a másik oldalra küzdeni kell vele .. és rá adásul a gumi se szépen kopik söt a + oldalra tolja a segit a motor kis ivű kanyarokba ..
állitási lehetösége azért van , mert az elforgatásával más- más fordulat számon probálja tartani az alapjáratott ... ezt méred ki !
de faszán ki méred .............. aztán pont a pilangó szelep nem az első pilot furatot felin fekszik ... hanem PL : teljesen nyitva hadja a POT métered már nem is tudja korigálni az alapjáratott
Ekkorát linkelni!
Ezt elmentettem!
Amúgy nem fotóztam le!
Már a továbbadást.
1,3-ért veszi be, 1,35-1,4-et akar érte.
Azt mondta talán ennyiért gyorsan elmegy.
Széthúztam a potméter csatlakozóját és találtam értékelhető mérési pontokat, 1,06 kOhm és kereken 4 kOhm (teljes nyitás) között dolgozik a poti a gyárilag beállított helyzetben. Most már csak az előírt értéket kell kikeresnem, ami már nem gond.
Köszi mégegyszer!
A 2009-es 1250-es Bandit, amilyen az enyém is, az még 780 mm-es ülésmagassággal jött ki.
Ez nekem jó, másnak szívás, mert magasítgatni kell rajta mindent.
Az az igazság, hogy magabiztosabbnak érzem e, ezt így megmondani nem tudom, mert még nem mentem egy Triumph-fal sem.
Lehet egy kör után azt mondanám, hogy magabiztosabb vagyok a "balerínán".
Az kétségtelen, hogy 16 centivel rövidebb a Banditnál, tehát "kecsesebb".
De az ülésmagassága 805 mm.
Na majd kitalálok valamit.
Ha a súlypontja nem olyan magas mint pl a DL-é, akkor lehet, hogy belefér ez az ülésmagasság is.