" pl. nagy ccm gépeknél tök más fojtás a kényelmes, mint kis ccm gépnél. "
Èn a gyári fojtással nem tudtam használni pl a 750-es Kawa Vulkánnál, GS 80 BMW-nél, egyszerüen alig mondult ki a pálca.
Ha változtatod a fojtást, feljebb lehet csalogatni a pálcákat?
nekem már festo kék cső van festó állítható fojtóval.
Az meg elég nehéz....
A gyári cső megolvadt egyszer egy Honda kipufogoján, meg elegem volt, hogy fix a fojtás, pl. nagy ccm gépeknél tök más fojtás a kényelmes, mint kis ccm gépnél.
Racsnis spaniferrel szoktam a motorkat a nyaknál felemelni, így a kormánycsapágyakra is rá lehet ellenörizni, ha kell cserélni. Az a motoremelö csak úgy használható, hogy hátul is meg kell emelni, különben nem elég stabil, sokszor útban van fékcsöelosztó a villahíd alatt, különbözö átméröjü adapter kell egyes motorokhoz, és elég meredek vele segítség nélkül alátámasztani, vagy levenni az emelöröl a motort. Èn csak kényszerböl használom.
Szoktam olyat is csinálni, ha van középállvány, akkor a hátulját huzatom le pl a mélygarázs oszlopjához a földre.
Tegnap megnéztem közelebbröl is cuccot. Azt lehet elmondani róla, hogy gumicsöbe helyezett kb 1 mm-es átmeröjü szükitö-fojtó, akkora ellenállással bír, hogy ha kap is innen falsot minimális. Továbbá a pálcák szépen kb 2-3 D hosszan illesztettek és vannak megvezetve. Talán párhuzamként a karburátorok fojtószelep tengelyét tudnám felhozni, ahol tudtommal szintén nincs tömítés a tengely és "persely" között. Plusz a minimális pl müszerolaj is tömít valamelyest a kapiláris hatás, felületi feszültségek miatt a pálca és a persely között.
Ha kap is falsot, mind a 4 "azonos mértékben" ( a müszer pontosságához képest) kapja, így nem gondolom hogy szinkront befolyásolná, esetleg üveggyertyázáskor vissza kell dugózni, ha keveréket állitunk. Lehet versenycélokra kevés a müszer, de talán utcára elmegy.
Te látsz benne túl nagy torzítást a beállitás alatt? Nincsenek jó tapasztalataid ezzel a tipussal, másik müszerrel utánellenörizve?
el fogyot a benzinem Pisti ! .. baz most jutot eszembe elfelejtetem tankolni
hát tudod a válasz apám több levegö és már fehér is ... vegyél le egy szinkron kupakot a négy henger bármelyikérül 5 perc mulva gyavard ki a gyertyákat 3 özbarna......... 1 fehér
Közben eszembe jutott, hogy a jobb emisszió miatt a másodlagos levegő lehet hogy fehéres csatornáknál van hozzávezetve... a kupakját te is látod a hengerfejen, most a két motornál ami nálad van.
A banditoknál ez a könyök alatt van szinte a toroknál közvetlen beáramoltatva.
Gondolom az extra levegővel megvalósul még az égés...de a másik szelepcsatornába már nem ég vissza...Amúgy ezek 56 ezer km környékén készültek, a 76 ekm-nél már látszik hogy barnás inkább a "fekete" csatorna. Nem is szabad, hogy kormos legyen, mert elég alacsony a fogyasztása, hosszú etapokon használom, és Power Commanderrel van a befecskendezés optimalizálva, meg az én szájízem szerint!
Meg ilyen "apróságok" miatt nem fogom megbontani ezt a blokkot, csak majd ha 200 ezer fele kanyarodik!
bocs............ látom ilyet már sok légolajoson látam ........... magyarázhatnám a két belső oldal a lánc fele esik és ott az olaj és a lánc álltal keringtetett .. ez miatt jobb a hütés ........... de sokat látam ilyet külsö hengereken is ........... ekora eltérést a szelepvezető kopása szimering kopása sem produkál ................... ez egy érdekes felvetés mindenkép a két szelep közt , illetve müködésük allatt ,közben más hő terhelést kapnak ........
hát agodnék hézag jó , bütyök egyforma nem kopot , szelep felfekvő felületek nem szélesek nem keskenyek ....
gsx r 1100 24 éve teljes saválló kipurendszert használt ,ha bár ezt te tudod .............. fehér szelep és kormos ........... ?
egyik sem jó világos szürkés sárgának kéne lenni ............ a problem a nem a szelep felfekvése , kopása kis hézag stb a hibát .......... iletve a jelenség okát az eltérő benzin menyisége okoza valószinü fel kéne cserélni a befecskendezőt ki derülne a hiba ........... vagy nagyon komoly műszeren be mérni minden fordulaton a befecskendezet benzin menyiséget .............
aztán a jelenséget okoza még az is ha az adot henger valahonan + levegőhőz jut .... fars, hengerfej tőminél az inyektor farsli gumiknál ,, de elég egy rossz gyertya is ......... mindenkép érdemes ki nyomozni miért is .. ugyanis most ez a fehér henger 4-8 % -kal forobban jár hamarabb fog el kopni .......... a kormosabbal az a gond hogy elégetlen benzin ... korom marad a rendszerben .. ami a dugatyu tetejére a szelep re rakodik .... ez csökenti a robanoteret , és növeli a compresziot .. SÜRITÉSI arányt .. tudom hogy tudod ezzeket ........... de mások nem...........ez pedig a hajtokar / hajtórud / csapágyas lesz
Egy gyári fesz-szabot én is biztosítottam a rossz időkre...
Sajnos a 4-2 be rendszer krómozott leömlőkkel van, és nekem már sikerült eljutni a nikkel rétegig polírozással..., de 4-1-be rendszert már rozsdamentes leömlőkkel adták ki, abból is el rakva egy szett a padláson.
Aggódnál ha ilyet látnál? Azonos hengernél egyik kipufogó szelepcsatorna hófehér, másik enyhén kormos. Szelephézagok gyári tűrésben, olajfogyás nem tapasztalható, se motorféken se kigyorsításkor nem füstöl kéken... Csak a különböző hóterhelés miatt lehet az eltérés? Mármint a két belső fehér a szomszédos hengereknél, a széle fele esők (meg a vez lánc fele esők) meg feketék.
csak karbantartás és csinositgatás ....... a kéken feszab csere gyári 58600 ami bele let rakva még jobb mint a gyári 13500 Tatabányárol ,,,,,,, gondolom nem kell öket bemutatni https://www.facebook.com/media...
A műszer tökéletesen működik, néha kell a pálcákra (a nem látható részen ) egy csepp műszerolaj. Fejre fordítva ellenőrizhető a rugóerő, csináltam hozzá egy 4 az egybe közösítőt is, hogy le tudjam tesztelni depresszióval is a műszert.
Anno szinkron cikkednél felmerült, hogy a fojtás állítgatása befolyásolja-e a mérések eredményét...csináltatok erre tesztet?
A zöldkártyát a sógorok is mindig elkérték,aztán következett a kipufogó ellenőrzése,persze hozta a müszert is. Voltak többen akik kotorták a zsebüket ,és ezt nem a szomszéd barátja látta.
Célozzad meg szlovákiát, tudok pár disznó szerpentint