amúgy egyébbként igazatok van,ha erre felénk nincs normális szerelő akire rábíznám a gondjaimat miért is ne mennék házhoz?
Tasi te BP-n praktizálsz?
lehet hogy elugrok arrafelé...
Nem, hogy vannak, csak az van! :) Az autó/motor működése, már akkor sem érdekelt, mikor kötelező volt megtanulni és azóta sem lett sokkal vonzóbb dolog a számomra. Azért gondoltam, hogy belekontárkodok egy kicsit, mert gyönyörű szép időnk van és lesz is a hétvégén, illetve ha annyira pofon egyszerű, hogy visszadugok egy kábelt egy fekete műanyag dobozba, akkor inkább megspórolom magamnak a szerelő díját, aki valószínűleg elmondja majd mennyit szenvedett vele és mennyi idő volt, amíg a legutolsó kis csavarig lebontott mindent. Nem értettem félre, hiszen látom, hogy csak jó szándékból mondtad. Eltántoríthatatlan sem vagyok, mert tényleg nem értek hozzá. Inkább csak a mielőbbi motorozás reménye hajt. De akkor lerakom a melós ruhát és kiülök a teraszra. Vagy másodszor is áttörölgetem, hogy ne koszosan vigyem oda. :)
Zoldi koszonom az e havi alkatreszeket is. Te vagy a legolcsobb, leggyorsabb, legprecizebb es hazhoz is hozod :) legyen gyari vagy utangyartott egyarant.
Szia Tasi, mi is szeretnénk szinkronizáltatni a gépet. Az lenne a kérdésem, hogy 2003-as injektoros R1 is mehet-e? Nekem 1.2 Bandit van. Vmikor április elején lenne rá időd?
Hát láttam teljesen rozsdamentesnek látszó skoda 120-asból a tüzfal és az ablak találkozásnál két munkásruhát kibányászni fényezőt.
Szentségelt is mert ottan hibádzott egy kis fém.
Na ez az ekecselés.
Ha jobban megnézed az egész tartó egy lapos ovál 2-es laposvas két M6-os csavarral amik önbiztosítós anyával rögzítettem a láncvédő gyári füléhez.
Majd bepozícionálva a fejet azon a gyárilag scottoiler által kitalált lukon keresztül megy át a tartóba egy M6-os csavar egy távtartó közbeiktatásával a tartóra szintén önbiztosítós anyával.
Ha a macsakevőknél kinyírom a gumit első dolgom lesz azt a fejet kicsavarni és mivel ráhagyás van a csövön félrehajtom az útból a fejet.
Majd kérek a gumistól egy 27-es crovafejet és hirtelen kikapom a kereket és a kezébe adom.
Mindez magyarul káromkodva.
"gumizást én csinálom"
Èn is csak egyszer gumiztattam Olaszban, meg egyszer a Franciáknál. Gondolhatod, hogy egyik Sem Volt betervezve a maga 200 utóbbi meg 150€-jával, de ilyen "balesetekre" fel kell készülni. Nincs szándékomban kikezdeni a megoldásod, elhiszem hogy alaposan végiggondoltad a részleteket.
Az utolsó mondatoddal is egyet tudok érteni...
Mégis az ellenkezöjére több példa van...fönököm vett egy tracker 883-as 70lovas HD-t pár hónapja. Az indexeket kormány végébe rakták, mint a Trophy-nál. ìgy csak 1-1 kell oldalanként. Mivel azonban az indexrelé így gyorsabban müködött volna a gyári két hátsót becsavarták olajosrongyba, és bevagták az ülés alá rákötve. A ronyg a hosszú évek alatt el is málott, meg kellemesen összeszedve a nedveséget rohasztott mindent...Pedig elsöre biztos jó megoldasnak tünt -ideiglenesen.
Akkor megnyugodtam.
A gumizást én csinálom.Csak kiszedett kereket viszek gumishoz.
A fej egy M6-os anya oldása után levehető és semmit nem zavar gumizás közben.
Nekem minden átalakításom gyári alkatrészekkel történt úgy hogy megvan a gyári megfelelője.
Egy modifikáció motor esetében azért nem feltétlen ekecselésről szól minden esetben.
Ha sikerül elhelyezned a rendszert , hogy nem zavarja a karbantartásokat, és logikus a felrögzítése, akkor nem olyan nagy szám vele-mellette dolgozni.
Csak mondjuk esetedben, hogy a lengövillára rögzited a fejet, egy kényszergumizásnál ( mikor nem megszokott helyre viszed mondjuk) a szerelö "leveri" a helyéröl, ezt mondjuk tetézheti az is, hogy utána nem veszed észre, és rossz helyre, meg nem a láncra fog adagolni...Mondjuk ilyenre számítva, lehet raknék e fej elé egy gyorscsatlakozót visszacsapó szelepest, meg mondjuk mint egy bringalámpát, sinbe rögzíteném a fejet, így egy mozdulatal le lehet kapni róla...
Amúgy inkább olyan dolgok, mint a idomos motorból "átalakított" SF gépek, mikor a gyári kábelezés be van gyürve ide-oda, az emelt kormýn miatt a gyári bovdeneket máshol huzzák el... te meg egy karbitaaritás után ott szopsz, hogy merre is Volt vezetve a gázbovden...Vagy egy féknyerget fogó csavar szett 4 db-ja 4 különbözö méret, és 4 különbözö fejméretü, és akkor mondjuk ugye ha már valamelyik menet nagyobbra van felvágva, ahhoz már más nyomaték is kell majd a meghúzásnál...
Vagy sok esetben már az utólag felrakott markolatfütés is bosszant mikor idöre kell elbontani egy gépet a megvétel után a helyszinen...összerakásnál meg kitalálni, hogy merre is Volt elhúzva...
Az a gond, hogy már a kérdésfeltevésböl kiderül, hogy vannak hiányosságaid a hibaanalizis terén... ilyen dolgokra abban az esetben van "gyorstalpaló", ha az alapok megvannak...szerintem jobb ha kivárod a sorod a szerelönél, és ott alatomosan ellesel pár fogást, mint itt félreértesz valamit, és leégetd az egész motort tönkretéve azt is ami még most jó.
Ne értelmezd félre, szivesen segítünk, de szükségeltetik hozzá bizonyos tudásszint, tapasztalat, szerszámozottság, hogy célba is lehessen érni a kapott válaszokkal.
Ha nagyon eltántoríthatatlan vagy, akkor töltsd le a szervice manualt a netröl, abban benne szokot lenni a kapcsolási rajz, a hibaanalizishez szükséges kellékek, mérési pontok, értékek.
Ha megkerestem a cdi-t és átnéztem a vezetékeket és tegyük fel nem azzal van a gond, honnan tudom, hogy a cdi romlott el? Van valami látható jele, vagy csak annyi, hogy minden más rendben van, de még mindig rossz a gép?
Tasi te BP-n praktizálsz?
lehet hogy elugrok arrafelé...
Köszi a választ!
Meg random-szerüen döl belöle az olaj...
Szentségelt is mert ottan hibádzott egy kis fém.
Na ez az ekecselés.
Ha jobban megnézed az egész tartó egy lapos ovál 2-es laposvas két M6-os csavarral amik önbiztosítós anyával rögzítettem a láncvédő gyári füléhez.
Majd bepozícionálva a fejet azon a gyárilag scottoiler által kitalált lukon keresztül megy át a tartóba egy M6-os csavar egy távtartó közbeiktatásával a tartóra szintén önbiztosítós anyával.
Ha a macsakevőknél kinyírom a gumit első dolgom lesz azt a fejet kicsavarni és mivel ráhagyás van a csövön félrehajtom az útból a fejet.
Majd kérek a gumistól egy 27-es crovafejet és hirtelen kikapom a kereket és a kezébe adom.
Mindez magyarul káromkodva.
Èn is csak egyszer gumiztattam Olaszban, meg egyszer a Franciáknál. Gondolhatod, hogy egyik Sem Volt betervezve a maga 200 utóbbi meg 150€-jával, de ilyen "balesetekre" fel kell készülni. Nincs szándékomban kikezdeni a megoldásod, elhiszem hogy alaposan végiggondoltad a részleteket.
Az utolsó mondatoddal is egyet tudok érteni...
Mégis az ellenkezöjére több példa van...fönököm vett egy tracker 883-as 70lovas HD-t pár hónapja. Az indexeket kormány végébe rakták, mint a Trophy-nál. ìgy csak 1-1 kell oldalanként. Mivel azonban az indexrelé így gyorsabban müködött volna a gyári két hátsót becsavarták olajosrongyba, és bevagták az ülés alá rákötve. A ronyg a hosszú évek alatt el is málott, meg kellemesen összeszedve a nedveséget rohasztott mindent...Pedig elsöre biztos jó megoldasnak tünt -ideiglenesen.
A gumizást én csinálom.Csak kiszedett kereket viszek gumishoz.
A fej egy M6-os anya oldása után levehető és semmit nem zavar gumizás közben.
Nekem minden átalakításom gyári alkatrészekkel történt úgy hogy megvan a gyári megfelelője.
Egy modifikáció motor esetében azért nem feltétlen ekecselésről szól minden esetben.
Csak mondjuk esetedben, hogy a lengövillára rögzited a fejet, egy kényszergumizásnál ( mikor nem megszokott helyre viszed mondjuk) a szerelö "leveri" a helyéröl, ezt mondjuk tetézheti az is, hogy utána nem veszed észre, és rossz helyre, meg nem a láncra fog adagolni...Mondjuk ilyenre számítva, lehet raknék e fej elé egy gyorscsatlakozót visszacsapó szelepest, meg mondjuk mint egy bringalámpát, sinbe rögzíteném a fejet, így egy mozdulatal le lehet kapni róla...
Amúgy inkább olyan dolgok, mint a idomos motorból "átalakított" SF gépek, mikor a gyári kábelezés be van gyürve ide-oda, az emelt kormýn miatt a gyári bovdeneket máshol huzzák el... te meg egy karbitaaritás után ott szopsz, hogy merre is Volt vezetve a gázbovden...Vagy egy féknyerget fogó csavar szett 4 db-ja 4 különbözö méret, és 4 különbözö fejméretü, és akkor mondjuk ugye ha már valamelyik menet nagyobbra van felvágva, ahhoz már más nyomaték is kell majd a meghúzásnál...
Vagy sok esetben már az utólag felrakott markolatfütés is bosszant mikor idöre kell elbontani egy gépet a megvétel után a helyszinen...összerakásnál meg kitalálni, hogy merre is Volt elhúzva...
Legkisebbnél is kisebb vagy nagyobb?
Ne értelmezd félre, szivesen segítünk, de szükségeltetik hozzá bizonyos tudásszint, tapasztalat, szerszámozottság, hogy célba is lehessen érni a kapott válaszokkal.
Ha nagyon eltántoríthatatlan vagy, akkor töltsd le a szervice manualt a netröl, abban benne szokot lenni a kapcsolási rajz, a hibaanalizishez szükséges kellékek, mérési pontok, értékek.
Ennek motornak le van engedve az eleje, vagy ez a gyári teloállás?