Igen, de a fent említett ISO rendszerek szerintem feltételei, hogy a cég megfeleljen az automotiv minöségbiztosítási rendszerenek, vagyis, hogy jármü alkatrész beszállító lehessen.
Én ilyen rendszereket auditálok,
érzésem szerint a gyártási, beszerzési, összeszerelési, minőségirányítási folyamatok vannak az alábbi két rendszer szerint szabályozva, nem pedig a menet közbeni üzemelése az olajzónak.
Ez szerintem is így van. Egy olajat a környezetbe csepegtető berendezésnek erősen kételkedem hogy bármiféle ISO minősítése lenne. Az ISO 9001-14001-nek olyan szigorú környezetvédelmi követelményei vannak hogy az valami eszméletlen.
Akkor ez a magyarázat, hogy miért nincs benne gyárilag (vagy amibe volt miért veszett ki). Ugya a jármü tipusbizonylat megszerzésekor, forgalomba kerülésekor nem "szór olajat". Az hogy a karbantartáskor felhordasz rá ilyen olyan állagú kenöanyagot a nem "menet közben" történik. Hogy az lejön róla, hát istenem...azt nem vizsgálja senki...
Azt hiszen a józan ész határait surólja. Az hogy ecsetelésel, vagy spray-vel a többszörösét viszed fel, a menet közben prezizen adagoló rendszerrel ellentétben, azzal nem foglalkozik már senki...
Viszont akkor sem értem, hogy milyen formában van létjogosultsága a polcokon mégis ezeknek a termékeknek olyan szigorú szabályozásu országokban is mint Németország, és társai? Vagy ebbe is bele lehet magyarázni, hogy nem a környezetbe szórja, hanem a láncra?
A scottoilernek kell lennie TÜV bizonylatnak mert ezt találtam a FAQ menüpont alatt.Gyenge az angolom de annyit láttam hogy TÜV engedélyes.
"Scottoiler products are produced to the highest standards of quality and carry the German TUV. Scottoiler is also one of only 5% of UK companies to have both ISO9001 and ISO14001 standards. Scottoiler supplies parts to the vehicle assemblers of equal quality to those found in our aftermarket accessories and as such meets all the above requirements of the regulations.
Scottoiler have been making and selling chain lubrication systems for over 25 years. By following our installation instructions a Scottoiler unit won’t harm your motorcycle in any way. To ensure best results we recommend professional installation.
If you are in any doubt about this then please contact us directly so that we can help resolve the issue."
Valahol van, egy járműtechnikai guru magyarázta, hogy nem kerülhet olyan jármű forgalomba, ami üzemszerűen olajat szór a környezetbe, legyen az akármilyen ökofrankó
Elég kulturált a megjelenése, kezelése.
Az utolsó csörtében az után kutattam, hogy vajon kell -e hozzá, ha nagyon hivatalosak akarunk lenni tipusbizonylat, hogy egy müszaki vizsgán ne kekeckedjenek vele. Egy TÜV-ös vizsgálatot találtam, mely egy mágnesesszelepes verzió elektromágneses sugárzását mérte-vizsgálta csak, hogy benne van -e az elfogadott direktivában. A Louis-os rendszernél nem találtam ABE-t, csak biztonsági és környezetvédelmi adatlapot magára a kenöanyagra. Vajon egy ilyen kenörendszere egyáltalán átalakításnak számít? Vajon bárohol is szabályozva van lánc karbantartása kapcsán (legyen az spray, zsír, olaj vagy egyéb kenöanyag) felmerülö környezetszennyezés, vagy egyéb más problémák?
Vagy pl egy ilyen különálló kenörendszer , nem több mint mondjuk egy tankra rakott tanktáska? Mely nem befolyásolja a jármü tipusbizonyítványában lévö paramétereket...
Én is pont azt néztem, hogy a konkurenciához képest elég jól árazták be az új 1000-es V-Strom-t (bár így sem olcsó). Nyilván mindenben kicsit alul marad, de én úgy gondolom ennél a kvalitásnál többre semmi szükség sincs ha túrázni akar az ember (100 ló, 100 Nm bőven elég két személyhez is). Na ennyit a túráról..
Egyébként meg KTM az isten Supermoto rulez
érzésem szerint a gyártási, beszerzési, összeszerelési, minőségirányítási folyamatok vannak az alábbi két rendszer szerint szabályozva, nem pedig a menet közbeni üzemelése az olajzónak.
Azt hiszen a józan ész határait surólja. Az hogy ecsetelésel, vagy spray-vel a többszörösét viszed fel, a menet közben prezizen adagoló rendszerrel ellentétben, azzal nem foglalkozik már senki...
Viszont akkor sem értem, hogy milyen formában van létjogosultsága a polcokon mégis ezeknek a termékeknek olyan szigorú szabályozásu országokban is mint Németország, és társai? Vagy ebbe is bele lehet magyarázni, hogy nem a környezetbe szórja, hanem a láncra?
"Scottoiler products are produced to the highest standards of quality and carry the German TUV. Scottoiler is also one of only 5% of UK companies to have both ISO9001 and ISO14001 standards. Scottoiler supplies parts to the vehicle assemblers of equal quality to those found in our aftermarket accessories and as such meets all the above requirements of the regulations.
Scottoiler have been making and selling chain lubrication systems for over 25 years. By following our installation instructions a Scottoiler unit won’t harm your motorcycle in any way. To ensure best results we recommend professional installation.
If you are in any doubt about this then please contact us directly so that we can help resolve the issue."
A cimvedest se felejtsd el. :-)
Az utolsó csörtében az után kutattam, hogy vajon kell -e hozzá, ha nagyon hivatalosak akarunk lenni tipusbizonylat, hogy egy müszaki vizsgán ne kekeckedjenek vele. Egy TÜV-ös vizsgálatot találtam, mely egy mágnesesszelepes verzió elektromágneses sugárzását mérte-vizsgálta csak, hogy benne van -e az elfogadott direktivában. A Louis-os rendszernél nem találtam ABE-t, csak biztonsági és környezetvédelmi adatlapot magára a kenöanyagra. Vajon egy ilyen kenörendszere egyáltalán átalakításnak számít? Vajon bárohol is szabályozva van lánc karbantartása kapcsán (legyen az spray, zsír, olaj vagy egyéb kenöanyag) felmerülö környezetszennyezés, vagy egyéb más problémák?
Vagy pl egy ilyen különálló kenörendszer , nem több mint mondjuk egy tankra rakott tanktáska? Mely nem befolyásolja a jármü tipusbizonyítványában lévö paramétereket...
link
ilyen
Egyébként meg KTM az isten Supermoto rulez