Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

K-Istvannal pihen egy 150lovas, fuzd be, megbuntethetsz vele minden kardanyost ;-);-);-)
Praktikus volt, tény! Egy dunaparti racsing után csak lelögyböltem oszt' csá.
Ez?Az atomháborút is túléli.
Jaaaaa..... !
Vigyázz rá nehogy elromoljon!
Amúgy van egy gardányos sornégyem sok nyomatékkal.
Mé ez szárazon megy?
igaz ..... egy minöségi lánc . nem pinks -es did ,,meg koreai rk , iris és barátai ............ kb 25 e km el megy minden kenés nélkül ,, és nem gyerek motorokon ............ kicsit fényes de el megy
hááát, talán olajcsréről, szimering folyásról amit nem nagyon lehet észrevenni és miatta megáll a szöghajtás és hasonló dolgko?....na meg a súlya, az is kicsivel több mint a lánc... ....ennek ellenére vennék bömöst ha telne rá, majd egyszer...
Hát igen ilyen is vagyok..... ....soha nem takarítom és tavaly jó ha megfújtam 2X a kb 6-7000km alatt amennyit sikerült menni vele....nagyon leszarom és mégis ugyanannyit elmegy mint aki állandóan basztatja. ....de azért az olajzón gondolkozom, az már erősen bizonyított...
Tudom már mondtátok,hogy drága,meg hamar megadja magát,de én akkor sem tudom most milyen kenegetésekről írkáltok!
Ott legalább tokozva volt a lánc és nem kellett fújkálni. ...időnként egy kis olaj neki oszt jónapot...
Egyszer a Jáwámmal is jártam így... Most megint...

Na meg ott a másik haver aki se takarít se fujkál.
Ez igaz, de nincs olyan, hogy jó lánc...mert a gumigyűrűket ha járnak is a motorral akkor por, víz, só meg még mifaszom éri amitől kénytelen tönkremenni...itt a lánc minősége az gumigyűrűkön kívül már anyag szempontjából annyiban lényeges, hogy mennyire bírja a rozsdásodást mert azt bírnia kell ha már a gyűrűk nem tömítenek....poros úton közlekedő havernak volt, hogy már 6-8000km után megjelent a "piros" hiába fújkálta......ha meg különböző kemikáliákkal takarítom a láncot amit nem bír a gyűrű és olyankor szokott megdagadni és akkor produkálja azt, hogy úgy marad a szem ahogy épp elfordítom a másikhoz képest mert nehezen mozog....az mellett is bemegy a víz......
Tudtam...

Pedig szombaton kellet volna vinnem gumi+fékcsőcserére... Van valaki ek egy bontott blokkja? De egykettes legyen ám, ha már motorcsere akkor legyen motorcsere!
Na! Itt van a lényeg leírva! A jó láncnál se ki, se be semmi! Ha kimegy-bemegy bármi is kuka a lánc...
ebben teljesen igazat adok , vissza olvasva arrol beszéltek ,hogy a spray, meg az olaj ,stb a lánc csap ba vissz kenő anyagot ?

Egy jó láncba semmit nem vissz be a záró gyűrűnek ez a feladata , hogy semilyen anyagot ne engedjen be , fel van töltve gyárilag a csap kenöanyagal ..........se ki..........se be .. mi a görgöket kenjük , hogy halkabban járjon a lánc , ne szárazon gorogjon a fogaskeréken ...
és a legfontosabb hogy ne melegedjen tul annál a láncnál ahol be megy a tisztitó anyag a lánc csapja közé ,,, nyugotan el lehet vinni a méh-be
ha nem pereg le gyorsan a brigéciol ls ugy marad .. sajnos rozsdás lesz A fehér dolog amit látsz az a kémiai reakció eredménye ........ a zsír átalakulása .... szemény szerint én is brigóval mosom .. de az egész motort is aztán felpatanok és egy száritó 180 tempo ,közben rá nyitom az olajozot .. 10 perc mulva ,haza érve száraz a motor meg van kenve a lánc . ,, és még motoroztam......... is csak a fényesités marad
Így van, ezt mondom én is, az eső is "bemegy" ha már a gyűrűk nem zárnak (ez hamarabb bekövetkezik mint gondolnánk) ezért jobb az olajzó vagy a Daty féle olajkenés mint a fújás....a brigi vizes alapúságát már kitárgyaltuk Bluedevillel és igazából már nem emlékszem, hogy az amit írsz az vizes-e vagy sem szerinte (ért hozzá, talán vegyész?), de az tény, hogy teljesen zsírtalanít és azt belül is megteszi....
kész, kinyírtad...:-) Már be se indítsd, hívd a bontóst, hogy vigye le..:-)
A hagyományos piros címkés Brigó nem vizes alapú... ( Brigéciol D-3 kénmentesített kerozin alapú! A Brigéciol 2000 a vizes alapú) Ha meg a Brigó vizet tud "bevinni" akkor annak a láncnak már tökmindegy...akkor az eső is "beviszi" magát. Részemről a téma lezárva, mindenik úgy tisztít-pucol ahogy jólesik :) Én így...
Mind vizes alapú...és a láncnak a víztől annyi baja lesz, hogy rozsdásodik tőle és persze nem csak ott ahol látni hanem ott is ahol nem....a briginek és a féktisztítónak nagyjából ugyanaz a "baja" az, hogy teljesen leszárít kívül és belül is, belül is mert a gyűrűk (tök mindegy, hogy x, o vagy bármilyen betű alakú) előbb-utóbb tönkremennek és beengednek mindent és ezért ha teljesen leszárítjuk belül (a briginél ezért pluszban rossz, hogy vizet is visz be) akkor ugye pillanatok alatt elkezd rozsdásodni, ez az ami "pirosan" jelenik meg kívül és elkezd szakaszosan nyúlni a lánc......pár láncot már szétszedtem újonnan és használtan is...ezért jó az olajzó mert amikor már szarok a gyűrűk akkor is tolja befelé az olajat és keneget...
Annyit nem, inkább olyan 5 perc körül, nem mértem...
Vártál 15-20 percet vagy járatás után rögtön rátöltöttél?