Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A következőkért nem megyek boltba!

Nagy volt a láz, amikor megvettem a motort, rohantam megvenni hozzá mindent!

De most már megvilágosodtam, hogy hol keressek, ha kell valami.
legszuro, olajszuro gyertya van polcon, 1 telefon.;-)
gyari 1 nap.
20 év, meg egy törölgetés...
Kösz a tanácsokat. Egyszer majd rászánom magam. Érzésre nem gáz még a teló, szépen felkeményedik, szivárgást sem látok sehol. Megvettem hozzá az olajat, de nem sos a csere - szerintem. Ha meglesz a gumicsere meg a fékcsőcsere, akkor szerintem szezonra kész a vas. Lánc jó bőven, fékbetétek újak, motorolajat+szűrőt a napokban cseréltem gyertyákkal együtt, még egy légszűrőt várok (több mint egy hete rendelték meg egy neves motorosbolt hálózat egyik üzletében...), aztán rendben lesz a paripa.

Apropó, motor: ha fülre teljesen szépen, csendben jár a motor, nincs szelephangja, indokolt - e mégis egy szelephézag ellenőrzés miatt műhelybe vinnem? Ugye 29.000 van benne, szemre bontalannak, nagyon gyárinak tűnik minden a motor körül.
ne is mond! de jó is lenne...
Ja, és mégegy, mivel az összes olaj nem jön ki, ne öntsd bele
a teljes javasolt mennyiséget, hanem a nívószintet kell nézni!
Nem bonyolult, bizonyos típusokon tényleg van villaolaj leeresztő, de azzal pont az alján megülő koszt nem tudod kiszedni, mondjuk tökéletesen tiszta így sem lesz, csak ha teljesen szétszeded. Ahhoz meg kell célszerszám, mert az alsó összetartó csavar szeret megforog.
Ha már szétszeded, takarítsd meg a fékdugattyúkat is.
A különbség az xs és a bolhán vett indexek közt .
Köszi a lehetőséget. Basszus, ha nem lenne ilyen tré idő - meg túl lennék már a gumi és fékcsőcserén -, szóval ha nem lenne ilyen sok ha, motorral nem olyan nagy távolság az. Meg Borsodban van fix szálláslehetőségem, ott le tudnék dekkolni akár több napra is. Namajdegyszer.
Ma vettem a zegi bolhán 4 triumph indexet 1500 ft-ért, plussz egy kormányra való tükör tartó, amit gps felfogatásra fogok használni .A triumph-on már ilyen tartóm van .
Minden évben cserélem az olajat a mociba, ha közelebb laknál akkor eljöhetnél megnézni mert éppen most kell cseréljem. Ha már ki szeded a villaszárat akkor érdemes a kormány kúpcsapágyait is megzsírozni be ne verődjön.
bonyolultabb de nem annyira vészes egy egyszerűbb teleszkóp mint a tied kb 3 óra alatt megvan komplett szétszedve kitörölgetve a belseje kifújkálva szimmering cserével olajfeltöltéssel és telóvisszaszereléssel , megoldható otthon is ha van egy satupad egy erős inbuszkészlet mert az alján levő csavar szokott makacskodni esetlegesen egy jó hosszú szerszám amivel belülről kontrát tartol vagy légkulcs
Köszi srácok. Tehát mindenképpen ki kell venni a telókat, csak úgy a helyén nem lehet leereszteni belőle az olajat, aztán meg feltölteni újjal. Lassan rá kell ébrednem, hogy ez nem egy régi szoci vas, ahol ilyen egyszerűen mentek a dolgok. Anélkül persze, hogy a régi vasat leszólnám, annak is meg volt a varázsa, ez meg tud annyival többet, amennyivel bonyolultabb szerkezet.
ahhoz túl sok leírás nem kell kilazítod felül a csavart ami lezárja a telót kiveszed a telókat kicsavarod a csavart alátét csövecske rugó kijön szép sorba lerakni hogy úgy is menjen vissza ki kell csorgatni mozgatni hogy a lengéscsillapítóbol is kifollyon majd feltölteni új olajjal visssza az egész és kész, persze a leülepedett szürke alukopadékos olaj bennemarad az alján ...
Szia!

A gyári szerelési tökéletes hozzá, ha vég lapozod nem sok buktatója van és a célszerszámok közül csak egy nyomaték kulcs kell hozzá amire az aktuális méretű biteket feltűzdeled. Nagyon egyszerű, nem kell annyia parázni, mert aki már szerelt motor telót az tudja mit és hogyan! Ha az egészet szét szeretnéd húzni akkor kell csak egy speckó célszerszám az alsó csavarhoz és ennyi!
Jó reggelt!

Idény előtt szeretném cserélni az első telókban az olajat, ehhez keresek valami egyszerűbb leírást. A neten található manualokat letöltöttem, de nem akarom szétborítani az utolsó alkatrészig a telókat, hanem egyenlőre csak szimplán régi olaj le, új fel módon szeretném megoldani. 29000 van a motorban, szerintem még bőven a gyári olaj lehet benne... Tudtok valami leírást ehhez?
Kipróbálnám,nagy feeling!
Figyeljétek milyen gumikon mennek,már ahol látszik...PR3...
http://www.mercadoracing.org/i... ezt használtam egy időben amikor akciósan hozzájutottam több db ilyenhez...
Érezhetően sebben indult hidegben a motor és jobban reagált a gázadásra eltérő hengereknél is(akár szelephézag, szelep zárás, karbi kopottság,stb.)

Tudja a fene mi van benne de nem szinkronba kopott és beállított többhengeresnél és hideg inditáskor kifinomultabb gázreakciót mutat!
Még a CB-1 idejében ismertem meg a Spurit, az elején voltak karburátor gondjaim, egy minimális vizet mindig találtam benne ami bekavart a beállításra amúgy is érzékeny nagyfordulatú 400-as lelkivilágába. Ekkor próbáltam ki a Spurit és többé nem kellett leszednem a karbicsészéket. A leglátványosabb az volt amikor Romániában az Isten háta mögött egy nevesincs kútnál tankoltunk valami borzalmas kénes szagú benzint, csak én spuriztam a többiek nem, mindegyik motor durrogott én meg nem vettem észre semmit, azután próbából öntöttünk az egyik CB 500-ba is és meglepő fogyasztáscsökkenés történt az amúgy is étvágytalan motornál. Az Inazuma folyamatosan kapja, de volt egy-két alkalom amikor kimaradt, akkor én is éreztem a hiányát. A Punto csak alkalomszerűen kapja, tavaly előtt nyáron volt vele valami amikor Ausztriában voltunk, mintha kihagyott volna és néha megtorpant, hazafelé jövet Sopronban vettem egy 125ml-es flakonnal és mire onnan hazajöttünk (~400km) megjavult. Igazából a kisautó normál körülmények között (napi 80km ingázás kevés városi szakasz) csak alig eszik kevesebbet, de autópályán vagy ha jobban taposom akkor a spurival gazdaságosabb, ezért csak megelőzés céljából töltöm bele a Spurit. Óvatos vagyok az ajánlásokkal, mert sok más egyéb haszontalan kegyszer miatt általánosítanak az emberek. Nekem egyébként gyógyított már meg Stihl fűrészt is. A hátsó dobozomban mindig van egy kis Spuri "illat" pedig én is zacskózom, de ez engem annyira nem zavar. Szerintem nagyon jó anyag, bár teába még nem próbáltam
ja és az ősrégi 1.2-es corsa B-be is
Szia István!

Én ezt használom minden gépegységembe
GSX1400 CB1300 CB1000RR, Yamaha Rd 125,Kia Magentis 2000 CRDI
http://www.dyno-tab.hu/

Tabletta , nem büdős, nem folyik, pontosabban adagolható a tankolni kívánt mennyiséghez.
megsimul tőle a motor hangja és kevesebbet fogyaszt és agresszívebb lesz. 2 éve rendszeresen használom a 60 liter/tablettát. egy tank autóba 1 tabletta 1 tank motorba fél tabletta
Sziasztok.
Hallott valaki olyat,hogy befecskendezős motorban nem szabad folyamatosan használni a spurit,mert pár 10ezer km alatt kinyírja a befecskendezőt?Mkp-ról van szó,Honda ,Hondák. Állítoóag csak héba-hóba ajánlott....
Szia Laci!

Èn rakom mindenbe, még a reggeli teámba is!

Az öreg Sr 500 már alacsonyabbról húz, stabilabb az alapjárat, nem akar alacsonyabb fordulaton kiesni a vázból a blokk...
A 1400-esbe, csak keveset tudtam még használni, de az is még agresszívebb lett, pedig előtte sem volt lusta.
Rakom a édesanyám 4T 50-es robogójába, az is finoman megy töle, ha otthon vagyok, és azt hajtom.
Szintén a adagolom az ö suzuki swift-jébe... ennél talán a fogyasztáson látszik, hogy a rövidtávú (5-8km) használatnál sem megy el annyira fogyasztás 8 liter köré, hanem 7 alatt megáll ezt használva...
A Ford fókuszba "dűtöm" még gondolomformán ami javarészt autópályán megy csak, és ugye egy huzamban több mint 600 km-t . Itt is javult a fogyasztás, és ami nagyon erezhető, hogy hasznos fordulatszám tartományok jóval nagyobb teljesítménnyel működnek. Harapósabb a motor, ha már lehet ilyet mondani egy 1.6 literes 100 lovas blokkról.
Azt is nagyon észrevenni, ha nem rakom bele a 2-3 ezrelékes mennyiséget, rögtön "gyengébb" lesz, és fogyasztás is kúszik vissza a használat előtti szintre.
Csak egy bajom van vele, hogy szar vele egy légtérben utazni, használat után, még ha műanyag zacskóba csomagolom is. Meg lehetne a flakon alkalmasabb egy kicsit az pontosabb adagolásra. Nekem nincs kedvem ezt is fecskendőzni, régen sok éve még csináltam a metabonddal, de most a láncolajozónál még el-el használom, feltölteni félévente a tartályt, mert csak nyomással lehet...ezt már nincs türelmem...

Azt hiszem ez egy szimpla használótól elég pozitív. Nincsenek fékpadi méréseim, meg a fogyasztási eredményeket sem vezetem, de 1400-est vagy a fordot, már hajtom annyi ideje, hogy tudom, hogy az éppen aktuális temperamentumoknak megfelelően mennyit fogok kb tankolni, meg tudom, hogy akkora gázadásnál mi kell hogy történjen éppen, de ezt használva mindig pozitív csalódás ér. A "gázadásra adott reakció" mindig kicsit nagyobb vártnál, fogyasztás meg mindig egy picit kevesebb az előre kalkuláltnál. Aki régóta birtokolja a járművét, az tudja hogy miről beszélek, és hogy ez túl mutat a placebo effekten...
Gondolom neked sem gyűlt össze túl sok negatív tapasztalatod vele.
Azért ennél a szernél is igaz, hogy szarból nem fog gránitot csinálni, egy széthajtott gépet nem hoz vissza az élők sorába. Vagy ha mégis, nekem erről nincs közeli tapasztalatom.

A baj ezzel csak az, hogy a sok semmirevaló cucc között nehéz megcsillannia. Viszont akkor is azt mondom, hogy a kisebb flakon ára olyan, hogy aki nem hisz benne, már az is ki tudja próbálni, és ha nem érez semmit, akkor sem veszít vele, mert visszahozza fogyasztáscsökkenéssel az árát. Esetleg még annyit, hogy túllihegni nem kell a szert. Amire ajánlják azt tökéletesen tudja, és ebben a kategóriában elismerésre méltó.

István