Kicsit bütykörésztem, tisztogattam a mocit, és arra figyeltem fel, hogy az olajszint az ablaknak majd' tetejéig ér. Múlt héten cseréltem olajat, ahogy a könyv írja, "F"ullig töltöttem, járattam picit klb. forulaton, majd F szintig pótoltam a a hiányzó mennyiséget. Most meg látom, majd "teliablakos" a szint. Azóta nem ment a motor, gondolom lefolyt mindenhonnan, ahonnan tudott, és most ennyi van benne. Érzékeny a túltöltésre, engedjek le belőle, vagy nem érdekes a dolog?!
Egyszerű............víz és puszta acél összeadva rozsda jön ki belőle.
Próbáltam repsolt és azt a híg taknyot a hátam közepébe kívántam olyan gyorsan ledobta magáról.
Takarítani ugyanolyan nehéz volt mint a mol-ost csak az tovább fennmaradt.
Ha beválok az olajzás akkor hál istennek ezt a témát is kilőhetem hogy melyik spray a jobb.
A Brigóból valóban van vizes alapú, ez olcsóbb is sárga-kék címkés de ez szerintem semmire sem jó! Én a piros-fekete címkés hagyományos Brigót használom, ez amelyik amikor mosod le a vízzel fehér színű emulziót képez. De nem értem hogy mi baja lenne a láncnak a víztől? Esőben is mész ha kell nem? Az "O" gyűrűk ezért vannak. Ha nem nagynyomásúval küldöd a láncot, nem megy a gumigyűrűk mögé a víz. Sima törölgetéssel meg szerintem a homokot-port-koszt nem törlöd ki...maximum bele a szemek közé. Én a REPSOL láncspray-t használom, ez nem sűrű, nem ragacsos, ellenben többször kell használni de nekem ez a plusz munka megéri. Évek óta így tisztítom és soha semmi gondom-problémám nem volt a láncokkal. De nem vitatkozom senkivel, ez az én véleményem, tapasztalatom.
szevasztok!
én úgy szoktam hogy petróleummal beecsetelem a láncot,kicsit várok és kézzel átmozgatom az összes láncszemet. ez után rongyal letörlöm a láncot,sztenderen kipörgetem a fölös petrót,majd jöhet a lánckenés. ezt minden szezon előtt megcsinálom,fél óra az egész és szép tiszta arany színű a láncom.
Ez egy hálás téma nagyon a láncolajzók hazájában.
Nos mivel már mindent próbáltam és most estem át egy jó 3 órás igen zsuvás pucoláson ezért benne vagyok rendesen.
A lánctisztító spray-k igen hatásosak semmit nem károsítanak és mivel elég nagy nyomáson dolgoznak könnyen leszedig a spraymaradvány nagy részét.De sajnos az eldugott helyeken az se dolgozik jól így ott marad a mechanikai tisztítás.És kurvadrága,sok kell belőle.
Brigó az ha jól tudom vizes alapú így igen kellemes rozsdásító pác lesz belőle mintha állandóan esőben járnál.
A legolcsóbb és nem károsító a petróleum használata de az ecsetelős és kell noszogtatni használat közben ecsettel és rongyal.Én spricnis üvegbe szoktam rakni.
És evvel is macerás a rejtett zugok főleg a kislánckerék belső részén lévő blokk oldal.
A legjobb megoldás egy láncolajzó.Könnyebb tisztántartani mivel nem hideg faggyú homokkal keverve az állaga.
Az rendben van, mivel a láncápolónak idő kell hogy rászáradjon. Viszont sűrű ragacsos anyag révén a vékony kis résekbe nem fog bekúszni, oda a mechanikai mozgatás fogja bevinni ami időt jelent amíg bejut. Ezért nem jó csont szárazra pucolni a láncot.
Jól csinálod, a kézzel (fecsivel) olajozásnál nincs jobb!
Soha nem kell mosni láncot.
Megtörlöm száraz ronggyal, ragyogó tiszta lesz, és már jöhet is a fecsi!
Mindezt 2-300 km-enként megcsinálom.
Kb 5 perc.
Látod, a WD40 pl erre (is) egy kiváló anyag. Csak láncmosásra és nem használnám az ára miatt. Gázolaj literje ismert, két éve vettem utoljára kúton 1 liter petrót, akkor sacc 700 körül volt és idén kell vennem ismét tavasszal.
Én konkrétan wd40-et szoktam használni, egy nagy flakonos elég szokott lenni 2 alkalomra, bár van olajozóm. Ennek a találmánynak köszönhetően nagyon is szép a láncom és csak kisebb mennyiségben van ragacsos cucc rajta amit áztatnom kellene. A wd is petróleum alap és ahogy Csabu is említette nem hagy száraz felületet maga után! Majd rongy és már kész is a művelet. Viszont tisztogatás után még így is átfutok rajta egy kis fecsi olajjal, mert időben nem sok, de talán hálás! Egyre figyelj, hogy ha valamo szoros cuccal dolgozol a féked ne kapjon belőle, mert elég meglepő lehet!
Nem arról beszéltem hogy az o-gyűrűket megtámadja, hanem arról, hogy teljesen szárazra lemos mindent, mindent levisz, és az utána a ráfújt láncápolónak idő kell amíg a szűk rések közé bejutva a kenési feladatát ellátja, tehát addig az o-gyűrű kvázi szárazon súrlódik a fémmel.
Nekem nem volt soha problémám a Brigóval... Faszán pucolja a láncot (is). Befúj, várakozik, lemos, (nem nagynyomásúval!) megszárít, láncspray-vel befúj. A féktisztító sem okoz szerintem semmi problémát. Mert ha az"O"-gyűrűket megtámadná, akkor megtámadná a karmantyúkat is a féknél....ugye
Én a helyedbe ezt nem tenném. A féktisztító olyan mint a makk hetes, mindent visz és nem biztos hogy jót teszel vele a láncon lévő O-gyűrűknek. Ha nagyon alapos akarsz lenni, jobb megoldás ha aláteszel egy tepsit majd vagy gázolajjal vagy petróleummal alaposan leecseteled. Az is szépen levisz mindent és nem marad száraz a felület utána. Ugyanígy nem javasolják lánctisztításra a brigéciolt sem. De a legjobb megoldás minderre a lánc olajozó.
Nézegetem a lánc kenő- és tisztítóanyagokat, ugye, lassan csak lehet már motorozni, ha nem esne, ma is nyeregbe pattanék. Az a kérdés merült fel bennem, hogy féktisztító spray-vel kiválthatom-e a speciálisan lánctisztításra árult termékeket? Persze vigyázva arra, hogy úgy fújjam középállványra állítva a láncot, hogy csak a földre és ne felnire stb. csöpögjön le a dzsuva? Gondolom leoldja a szutykot, igazából az érdekel, hogy utána a lánckenő spray ugyanúgy hatásosan használható-e, vagy ütközik a két anyag.
Kicsit bütykörésztem, tisztogattam a mocit, és arra figyeltem fel, hogy az olajszint az ablaknak majd' tetejéig ér. Múlt héten cseréltem olajat, ahogy a könyv írja, "F"ullig töltöttem, járattam picit klb. forulaton, majd F szintig pótoltam a a hiányzó mennyiséget. Most meg látom, majd "teliablakos" a szint. Azóta nem ment a motor, gondolom lefolyt mindenhonnan, ahonnan tudott, és most ennyi van benne. Érzékeny a túltöltésre, engedjek le belőle, vagy nem érdekes a dolog?!