Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor kerek, 2004-es modellévben még sárga a tárcsa, csak ez már a jubileumi szín.
Képet megköszönöm!
Én kb örömtáncot jártam, hogy a teljes blokk fekete, minden más szálcsiszolt alu vagy rozsdamentes. Az előző motoromon (zr750C) az előző gazdi azzal szórakoztatta magát, hogy a polírkorongot huzigálta mindenen. Felnin, motorburkolaton, lengővillán, teleszkópvillán, villahídon. Ritka okádék volt már pár csepp víztől is, én meg egész évben használom, ezt a szineset sokkal könnyebb elfogadható esztétikai állapotban tartani. :)
Köszönöm az elismerést, igyekszik az ember, főleg ha a sajátjáról van szó!
A láncszett gyári - vagyis már csak részben mert az első lánckereket kicseréltem, mert "cápafogas" kezdett lenni, de a hátsó lánckerék és a lánc még tök jó! A polírozott deklik az én kezem munkája - a többi is ilyen. Polírkorong, elszántság, és némi idő... Egyébként sérült volt, azt kellett eltüntetni - ezért nincs meg a SUZUKI felirat se. A sárga féktárcsa. passz. 2004 év végi a motor, a legjobb cimborámé volt , még az olajat is én cseréltem benne, tehát a évjárat és a futásteljesítmény tuti. A karbifűtés hőgombája a karbik felett van, de készítek képet és felrakom.
Annyit hozzátennék, hogy az enyémben 20 mm vastag a zselébetét. Gőzöm sincs, hogy a 10 mm elég-e, a gyári kemény szar után minden bizonnyal már a 10 is csodának számít az tuti.
Puha szelepülék? MEg a szelep is? Kawánál.
Tasi!

Tölem ezt nem fogod megtudni! Tudom, de nem mondom meg!

Tudom, honnan tudnám? Az M72-est, Sr 500-ast , 92-es gixer 750-et meg ezt a fazert henger-fejeztem. Meg egyszer cseréltem henger dugósort egy 96-os YZF-en. Ebből nem fogom megtudni, hogy miért a Kawa, és miért nem a suzuki!

Annyit gondolok, hogy miután láttam az YZF bemaródott dugattyú csapszegeit, meg hogy 37 e km már ette az olajat, hogy Yamahának ezen a részen vannak gyenge láncszemei...
szerelö banda ... Pisti , Jani ... stb

az biztos a frédi vonal csak a rajz filmben volt sikeres , a 3 szivó két kipu meg eleve egy nagy szar ,,, mint a honda ováldugos okosága ..
kawasakinál a szelep föleg a szivó állandoan beverödik elfogy a hézag .. sokan mondanak ezt is meg azt is ... miért ?

aztán itt a hengerenkénti 5 szelep mindegy dtm , vagy fzr a kormolást most hadjuk itt meg állandoan nő a hézag és a szelep tányér záro felülete egyre nagyobb itt is sok okoság megy a miértjéről ... de Miért ?

van egy verziom de kiváncsi vagyok ti mit mondtok .......... suzuki nál hondánál nincs ilyen jelemző hiba
Lecso!

(Elég nehéz lenne neked arcosodni! Egyrészről nekem teljesen mindegy hogy adod elő a te verziódat, másrészről, meg neked lenne mire! Remélem nem érted félre! Régóta járok ide, hogy okosodjak, de hosszú évek mérlege az, hogy elég sokat fektettem ide bele, és alig tudtam belőle kiszedni valamit, és nem anyagi oldalról közelítem meg a dolgot.)

Visszakanyarodva a műszaki részhez...Azt hiszen hasonló volt a jelenség, vagyis itt is ékhorony közelebb volt a szelep végéhez. Még dereng valami, hogy akkoriban arról is felhomályosítottak, hogy akár le is szakadhat az ékkel együtt a szelepvég. Azt hiszem ennek apropóján ki lett cserélve a szelepsor a bontott hengerfejből kinyert darabokra. Szerintem a srácnak még meg vannak a lomok valahol...

Azért ez a lekopott dolog egy kicsit furcsán hangzik, mert felette van a korong meg a hüvely amit a bütyök püföl. Vagy forogva lemunkálja?

Arra van valami magyarázatod, hogy miért volt mindig más a szelephézag, mikor összeraktam? Kimértem a korongokat, hüvelyeket, és mégis szórt vagy 5 századot, alig bírtam betalálni a mezőbe. Vagy csak éget a kezem alatt munka, és lineáris hőtágulás pofázott bele?
(Ha bármelyik válasz szakmai titok lenne akkor csak bökd oda azt, azt is megértem, tudom mit jelent megküzdeni egy egy hiba feltárásáért, más meg idefirkál egy kérdőjelét azt ölébe esik a válasz.)
Mielőtt gyanús lennék, nem akarok arcoskodni. Csak érdekelne mi lett a szeleppel. Tehát nem azt kérdezem, mi okozta, hanem hogy milyen mérete változott a szelepnek.
Ugyanis találkoztam már én is ilyen problémával R1-nél, és én azt néztem, hogy a szelep végéből hiányzott. Simán lekopott 2-3 tized. Szemmel láthatóan közelebb került a szelepszár vége az ékhoronyhoz.
Lecso!

Talán detonációs égéssel dolgozó henger "kihatással" van a többi éppen töltéscserét végző hengerrel, mivel hogy közös tengelyen vannak...ez tudom csak egy sovány magyarázat...de lehet nem kell ilyen nagy dologra gondolni, lehet csak simán hitvány olaj volt benne, annak ellenére hogy a Yamahánál szervizeltél, vagy tovább megyek csak egyszerűen halott konstrukció ez a YZF -R1 -Fazer vonal ...Tudod jól hogy nincsenek mélyre menő típusismereteim, szerelési tapasztalataim, motorsportban eltöltött évtizedeim. Annyi hogy ismerem gyártástechnológiát felületesen, meg hobbi szinten érdekel a dolog.
Ezért szívesen meghallgatom a te következtetésed is vagy bárki másét.
Mit értesz szelep szétverés alatt?
gondoltam ........... kyk 022 azt látom a jónak de hogy szét dobtam a verdát ......... a gondolatom ..... r1 -es kuplung szet van a verdán ezért nem lesz jó ....... majd beszélsz az emberel hala ........
sajna a katalog lesz a rossz, azt irja hozza.
:-(
ha nem jo, visszaveszem termeszetesen. Es ugy latom nem jo...
Bátya ............. most mi legyen ? szar a katalogus vagy ilyen az után gyártott 2006 fézer ezer ............kyk 015 kodon......... köszi ,hogy utána nézel
Azért elgondolkodtató, hogy minek kell kitolni a 40 ekm-re a első szelephézag ellenőrzést...
Hja és előtte 5 e km-ként szakszervizben volt szervizelve, olajcsere, stb.
Olyan szelephanggal érkezett meg, mint egy szívódízel, olyan zajos volt a motorja...nem hiszem hogy előtte nem hallottak semmit a szervizben...
ok .............. a képek szerint nem volt normális a szelep váltás .. szerintem ............ezzért nem tudta ki tolni a cucot ...... ami le rakodott az égéstérbe ... meg növelve a kompresziot a szelepek csapkodva jártak ez pedig szét verte a tengely bütykeit ............

jól van mostmár értem ............odáig rendben hogy a "legszarabb " Yamaha ,, főleg a 5 szelepes tecnika de azét anyira nem szar ,hogy 40 000 alatt szét menjen ........... na majd meg mokolom ....... a tulaj ugy is vidit meg képeket kért ! hala
Èn szögeltem pár évvel ez előtt. Lett volna a 40 e km-nél egy sima állapotellenőrzés, állítás.
Aztán az első hézagmerő beesett a hézagba. A 0.6-es állt meg...a több értékről is ott a kép.
Ahogy hallottad, kapott két bontott tengelyt, mert a gyári tengelyek már kint voltak tűrésből. Elhoztam a bontott hengerfejet is. elvittem a gyárival együtt rendbe rakatni. Kapott új HF tömítést, vagy 4-5 ször hézagoltam mire jó lett. Aztán ennyi...
Èn arra gyanakodtam, hogy lerakodás okozta kompresszió növekedés, öngyulladás, detonációs égés verte szét a szelepet. A megbontás előtt mértem kompressziót, ami magasabb volt mint a gyári max érték...

Majd csinálj egy két képet a gyári láncról 50 e km után...tanulságos! Tiszta mocsok talán soha nem volt takarítva...

Remélem nem találsz utólag a munkámban túl sok kivetni valót!?
Hoppá, még gyári láncszett! Milyen állapotban van?
Ami fura a motoron, a polírozott oldaldekni, meg a sárga féktárcsa.
A K5 modellévben mindkettőnek feketének kéne lennie.
Megnéznél valamit? Egy kolléga a másik fórumon azzal küzd, hogy nem találja a karbifűtés hőgombájának/érzékelőjének a helyét, hogy pontosan hova kellene tenni.

Amúgy szép munka, így érdemes!
Ja erről beszélek ... valami nagyon nem koser ?

alakulunk : négy uj K szelep még hiányzik

senkinek nem akkarom elveni a kedvét a 0 gyürü ügyben ezzek a tömitések egy kalap szart sem érnek már ... a benya majd 15 % alkohol ............. nem a semmiért nem indul .... tavaszal 3- 4 honap után ................
a w - csak 38 - 40 van más tűvel és más kehelycsővel, fúvokákal . a szivató kihuzó szerkezet kicsit másabb ........... a bowden beakasztása könyebb let ........... amugy csontra ugyan az ........

más

hoztak nekem egy 1000 frézert 2006 valami mérnők cimbórád .......... a történet hogy . 40 e nél elkopot a v tengely cserélve lett ..........most nagy generál lesz ..... lánc ,gumi és nagy por ............

aztán tegnap még éjszaka elött akku feltölt közben jobban meg néz szét volt kapva az egész block 50 000 van benne ............. mitt tudsz eről
Így lesz.... Pénteken voltam az O-Ring-nél, megérdeklődtem és van nekik benzinálló "O" gyűrűik is!
Szerintem sokat nem ártasz neki ha a porlasztóban levő pár o-gyűrűt is kicseréled. Ha már ennyire alapos vagy, kár visszarakni a 10 éves tömítéseket. Mondjuk egy szétlapított o-gyűrű a alapjárati keverékállítónál elég hülye jelenségeket tud produkálni, de többi helyen is...
A lengővilla kipipálva, természetesen kipucolva, zsírozva. Nem vagyok én olyan hogy megálljak félúton! A kormánycsapágy tisztítás-zsírzás, meg a villaolajcsere még hátra van. Ja, meg még a karbisor is lekerül, belekukkantunk, kipucoljuk, meg a szelepekre is rátekintünk még ha már így szét van kapva...
Ha eddig eljutottál már nem állj meg!
A gixerben is csak 15000 mérföld van, és nekem is voltak nyomok a csapokon, de mint mondtam, azt ki lehet polírozni szépen pár perc alatt.
Nem tudom ha kivetted a hátsó lengővillát is? Azt is érdemes kitakarítani, és friss zsírral megkenni. Hasonlóan a kormánycsapágyat. Az sincs túlságosan körbebástyázva víz ellen. Mint láthatod az enyémben a bejutó víz okozta a legnagyobb kárt, igaz ez 21 év alatt..., de lehet már ezen is túl vagy...csak arról nem csináltál képet.
Nem, nem azért szedtem szét.... Most vettem, és jobb szeretek saját magam meggyőződni hogy a dolgok milyen állapotban vannak. Tél van, fűtött helyen áll, tavaszig ráérek A blokkon kívül szét van "dobva" rendesen. Engem a futásteljesítmény (22.000km!)függvényében látható görgőnyomok aggasztanak.... A Hondánál combos szimmering volt ott és több mint dupla ennyi futásteljesítmény után sem volt még látható nyoma a tűgörgőnek!
A tűgörgők szélén van a gumi perem por és víz ellen de nem nagynyomású mosás ellen van.
Az ujjon látnád.

Gond volt vele azért szedted szét?

Ismerek egy fazont ő 160000km-nél szedte szét mert nem passzolt neki a hátulja és nem voltak már benne tűgörgők. Jól elhúzta a szerelést.