Arra mit mondasz, hogy én ennél szebb váltót szedtem ki olyan blokkból ahol a lánckerék kihajtásnál közel 3-4mm lógás volt már!
Csapágy csont kuka és a csapágyfészket is újra kellett gyártani a blokkban!
A 2. és a 6. fokozat fogaskerékpárja volt kuka és érdekes de a kopott rész is fényes nem matt.
Ennyire nem ideális geometriánál akkor megint nem oda lukadunk ki, hogy a fogaskerék gyártással van a gond?
A gép egy fokozatot se dobált ki és már a kis lánckerék mögötti szimmeringnél ömlött ki az olaj, illetve minimális rázása volt 6. ban 250 felett, hogyha a kuplung nemvolt behúzva.
A váltócsapágyat és a csapágyfészkét mutatva pár szerelő ismerősnek nem akarta elhinni, hogy a váltófogaskerekek szinte éppek voltak!
ez az olaj téma szerintem minden félekép érdekes ! A hátérben az olaj hamisitás állhat ............ észre vettem servizek alkalmával , hogy rengeteg olyan olyajos dobozban hoznak márkás olajat /nevek nélkül / ahol a sapka robátkái tele vanak poral .... sárga cimke , néha alig akkar ki folyni a 10 -es olaj a dobozból néha meg mint a pisi a 20 -as olaj itt a hirdetésekben is látom van motul 10w 40 3400/ l és a neten meg 5 liter 9600 ft ............ érdekes ? valahol itt kezdödik igazán az olaj kérdés ........... Ugye értitek ? mert olaj és olaj közt olyan nagy külömbség nincs szinti . fél szinti , ásványi , ésteres , és kész evvel vége a külömbség a hozzá adagolt anyagok menyisége minösége közt van !
nem vagyok az a nagy turázos tipus ... mert ellalszom ... fiamal is temposabb etapokat veszünk 300- 400 km után le kivánkozom a gépröl ........ 188 magas vagyok 4 éve gigxeren Mány- Roma 1320 km reggel indulás 6 kor este 17 óra Roma nem sok pihenövel az maga volt zsibadásosfüldugósóselgémberedés ..... soha többet / pedig veretem/
mondom kb 200- 250 lehet rajta ki birni normálisan
Ez komoly.......Lecsó kérdése az olajakról is érdekes, márka nélkül, de van amelyiknél leengedés után ha a leeresztő csavar mágneses akkor igen sok fémreszelék van míg ugyanazon motor ugyanazon tulajánál másik olajra váltás után ez jelentősen lecsökken néha el is tűnik....a fene tudja.
Tartsuk azért a parazsat...
A képeken a pár hete vett Gs 110x 80-82 váltója. 5. fokozat komoly pittigesedéssel. A szembetűnő, hogy vannak szinte még teljesen ép fogak, és aztán az egymás után következők egyre rosszabbak, majd ismét csökken a fogak roncsolódás mire körbeérünk az ép fogakhoz. Vagyis mintha nem központos lenne a fogaskerék.) A kevésbé roncsolódott fogakon látszik, hogy egyik oldalról indul e kitöredezés, nem teljes hosszban érinti a fogoldalt. (ebből meg arra következtetnék, hogy tengelyfurat nem párhuzamos a dolgozó fogoldallal, ez miatt a fogak nem vonalszerűen fekszenek fel, hanem pontszerűen. Márpedig nem mindegy hogy pont, vagy vonalszerű Hertz feszültség lép fel.)
Nem tudom jól emlékeszem-e hogy a banditnál általában a fogaskerékpárból mindig csak az egyik ment tönkre a másik az ép volt. Itt mindegyiken látszik a probléma.
Megnéztem Tasi klipjeit én is értem is hogy ö miben látja probléma egyik forrását. Ezen a váltón viszont más csapágyak vannak még, más a olajozás is, nincs rajta az a tömítőgyűrű ami elengedné az olajat, ha megnő a tengely axiális játéka.
Másik apróság hogy a váltó melegen még jobban fog lógni axiálisan akár plusz 0.2-0.3 -et, mert az acél lineáris hótágulása kevesebb mint fel az alumíniumának.
Számokban nézve delta 100 °C-nál 1 m acél 1.1 mm-et , még az 1m alu 2.4 mm-et változik. A kettő különbsége kb 1.3 mm. A váltó kb 200 mm-en van csapágyazva így a fenti 0.2-0.3 mm eredményt kapjuk.
Tavaly itt szálltunk.
Közel sok jó kaland, szerintem egyszer errefelé összefuthatunk, meg próbára akarom tenni magam, hogy haza tudok -e menni vele, mint az 1400-essel!
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt \"Kex\": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad. 8. balinttomek: Motul 5100 10W-40
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt "Kex": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad.
TGV skalpja: Liebher tervezte légkondi
Az utólag megrajzolt M72-es elektronikus gyújtás alaplapja lada samara jeladóval
Török kötött pályás busz légkondija...
Amint olvasom elbírja a fórum még a témát... így ha lehet maradjuk meg a fórum keretei között.
Magyarországon Solid Edge-en szocializálódtam, a 8-as verziót mutatta meg nekem 10-11 éve munkatársam, barátom, amitöl én persze lehidaltam rögtön. Elötte fél évvel az öcsémnek segítettem rajzolni a szakdolgozatát ACAD-ban. Ekkor 2002-öt írtunk talán. Ö ekkor vette a családba az első PC-t és mutatta meg az alapfogásokat. Èn még kijártam az egyetemet számítógép nélkül, lediplomáztam kézi rajzokkal. Az M72-es elektronikus gyújtásáról a szakdolgozatot egy kölcsönkapott PC-én írtam meg.Az elsö munkánk egy Törökországba készülő troli légkondi lemezszekrényének megtervezése volt -gyártási doksival lemez terítékkel. Autodidakta módon lehetett az Solid Edge-el megtanulni dolgozni, a következtet munkahelyemen az ST2-ig voltam képben.
Majd mikor lehetőségem nyílt hogy kijövök, a főnököm honlapján két 3D alkalmazás volt. Az egyik a Catia , a másik az Inventor. Vettem gyorsan két Catia könyvet az egyetemről, meg megszereztem a programot. Belefogtam megismerésbe, de mikor kiérkeztem a főnök mondta, az nem igen fog kelleni, mert annyi pénzt nem lehet kitermelni amibe az kerül. Az Inventor 6-os verziót a kezembe nyomta, én elvonultam vele. Most 3 év alkalmazás után vannak területek amiben mélyebben ismerem a programot mint a főnököm. Ugyanakkor mindig azt mondom, hogy egyik program sem ér semmit technológiai ismeretek nélkül. Láttam már olyan szép rajzokat modelleket, csak még a elkészítésükhöz szükséges technológiát nem találták fel, vagy nincs olyan projekt ami ki tudná azt fizetni. Bár a 3D nyomtatással már sok minden megvalósítható, azért mindenhova az sem jó. Az Inventornak is van egy FEA modulja azt szoktuk használni pl a sajátfrekvenciák meghatározásához, hogy a kilövéskori terhelésekre nem hulljon azonnal darabjaira az eszköz, de ezeket inkább erre specializálódott céget szokták vaskos jegyzőkönyvek tekintetében számolgatni számomra ismeretlen programokkal. Pár évig volt hogy használtam Solid Work-öt is . Azzal terveztem pl a TGV vonat légkodijának 2-3 m-es ragasztószerszámát...,de hivatalosan soha nem használtam, pedig annak is van egy frankó véges-elemes analizáló modulja.
itt a leg olcsobb a választék .... a hejdenaut a metzeler gyártja minden MZ -és aszfalt betyár azt használja nagyon tapad a fiam 32 éves gsx -én is ez van első 350*16 ..hátsó . 450 *18 lapon fordulsz vele tényleg jó az első 16000 ft a hátsó 26000 2013 gyártásu
miért lennél hülye ? régen minden gumát a széleséget a átméröt coll-ban adták meg tehát 300* 18 3 coll * 18 coll
jött az ujkor és a széleséget elkezték mm- ben meg adni pl : 180 * 17 a aztán a gumik magasága is több féle lett .... ezt meg a széleség hányadakét adják meg pl 190 /50 *17 coll a per ugyan csak mm -ben értendő ugy mint a széleség enyi 3,75*16 Mz hátsó guma 3,75 coll széles és 16 collaz átméröje 1 coll azt hiszem 26.5 mm ergó kb 10 cm széles a kerék
90/90x18. Az abroncs szélessége a 90, az oldalfal magasságát jelöli a /90, míg a 18 az átmérőre utal. Ez egy régi vágású diagonál gumi lehet. Ilyenek voltak pl. a régi Czetkákon. Mostanában talán a choppereken lehet ilyen.
Csapágy csont kuka és a csapágyfészket is újra kellett gyártani a blokkban!
A 2. és a 6. fokozat fogaskerékpárja volt kuka és érdekes de a kopott rész is fényes nem matt.
Ennyire nem ideális geometriánál akkor megint nem oda lukadunk ki, hogy a fogaskerék gyártással van a gond?
A gép egy fokozatot se dobált ki és már a kis lánckerék mögötti szimmeringnél ömlött ki az olaj, illetve minimális rázása volt 6. ban 250 felett, hogyha a kuplung nemvolt behúzva.
A váltócsapágyat és a csapágyfészkét mutatva pár szerelő ismerősnek nem akarta elhinni, hogy a váltófogaskerekek szinte éppek voltak!