Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem a bal oldali a sűrű, nagy viszkozitású, a jobb oldali a híg, kis viszkozitású olaj. Annak idején elég sok olajvizsgálatot csináltam szakközépben és nagyon látványos különbségek vannak. Engler és Höppler viszkoziméterrel csináltuk, az egyik adott térfogat kifolyásának az idejét, a másik pedig átfordítható üvegcsőben (mint a homokóra) egy golyó jeltől-jelig történő áthaladási idejét veszi figyelembe. Termosztáttal ellátott vízköpenyben adott hőmérsékleti sorozatokat görbére felvéve a viszkozitás csökkenése szépen látható a hőfok növelésével (gyosrsul a kifolyás ill. a golyó hamarabb halad át a sterttól a célig).
A jobb oldali, láthatóan sűrűbb olaj. Szerintem. Bár az is lehet, hogy egyformák, csak más a hőmérsékletük.
De azért van a videóval egy kis gebasz is, nem tudjuk, hogy milyen viszkozitású a két olaj, se, hogy ásványi vagy szinti, és így nem tudhatjuk, hogy a hő hatására miként változnak meg a tulajdonságaik?.....persze amúgy jó.
ez nagyon egyszerre volt
hátha eltünik addig mig ideértek,olaj vizskozítás vagy mi



Jó ez a vidi, szemlélteti az olaj tevékenységét a fogaskerekek között, lehet hogy mégis köze van a pittinghez az olajnak? link
egy kis szösszenet innen:http://www.biztositasiszemle.h...
"A rendelkezések lehetővé teszik a nappali menetjelző lámpa használatát a motorkerékpároknál. A közlemény szerint e járművek egyre nagyobb számban vesznek részt a kedvtelési és munkacélú forgalomban is. Biztonságos közlekedésükhöz elengedhetetlen a "látni és látszani" elv maradéktalan érvényesítése, a nappal is jól érzékelhető, korszerű világító berendezések alkalmazása"


Ja, még sincs vele gondom. Még most is, 2 olajcsere között egyetlen csepp sem hiányzik belőle!
Hasonló dolog hogy még futár koromban a yamaha jog tankjába sikerült 6.4-et tankolnom .
Mondom a kutasnak hogy akkor ez most hogy? (4 lit. a tank)
a válasz: Nem pontosan adják meg gyárilag a tankok méretét.
Erre rákérdeztem hogy ha naponta max eddig 4.1-et sikerült tankolnom ide, s tova 2 éve, akkor ő fenntartja e az állítását? Illetve ha valaki a 40 literes tankjába 64 litert tankol bele, akkor is ezt fogja e mondani hogy nem pontosan adták meg a tank űrtartalmát ?
A válasz a néma csend volt.
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt \"Kex\": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad.
8. balinttomek: Motul 5100 10W-40
9. lezleee: 22.000km-rel vásárolva, 3.-ban bugás, jelenleg 64.000km, Motul 10W-40, azonos állapot mint vásárláskor
10. Yoss: mint balinttomek, Motul 5100 10W-40 vagy ha más, majd zöldi kijavít :)
11: zöldi: Castrol actevo 2X (köszi, többet ingyen se), Shell SRX 10w40, Procycle 10w40 2X, Castrol Power 1 10w50, Castrol Power1 10w60, Motul 3000 20w50, Motul 5100 10w50 sokszor, Motul 5100 10w40 utoljára. Ez az esszencia biztosítja, hogy a 0 km óta búgó 5. nem búg jobban 50 ezer után sem
12 Piti1: 32000 km-rel vettem, 3-4 enyhén búgott, 52000 km.-rel adtam el, nem lett rosszabb.
Végig zöldi féle hamisított Motul 5100 10w40-el használtam, 6000 km-enként cserélve.
13: Ivalo. Esso Special 10w-40, 6ekm-ként. 40ezer körül halottam először (elfelejtettem a füldugót betenni) 5.-ben. Most 85ekm, és nem változott a búgás.Azóta 90-100 alatt nem kapcs.5.-et.
Tegnap éjfélkor ránéztem, már alig volt rajtuk zöld genya...
Ma reggel ötre viszont belefagyott , szóval estére kiderül.
Ezen ne csodálkoz ..... ITT eben az országban még az.... anti .is. lop

20l katonai marmonkana mol kut 21- 22 l
avia 22.8 l

de a primet az Érdi shell visszi 23.4 l
Részben ezért fogyaszt kevesebbet külföldön a motorok nagy többsége....
Köszi!
Ezt legközelebb kipróbálom.
Elég sok Motúl van.
Na majd egyszer azt is kipróbálom. Olyanom még nem volt.
Erre van egy kipróbált módszer. Miután kifizetted kimész, és lefényképezed a kocsit, a kútoszlopot, a számlát, és mire végzel, kijön a pénztáros a pénzzel, és felajánlja cserébe a számláért... Megtörtént.
Piti, ha ez sikerul, jovok eggyel
55 literes tankba sikerult 64+ felett tankolnom. Kb. 1 honapig elt a "ceges rekord" egy kollega javitott 65+-ra. :-)
Remelem volt tescos bonod es jol megbosszultad.
Off!
Ma Shell kúton sikerült a Fiat Doblóm 60 literes tankjába 62,3 liter gázolajat tankolni úgy, hogy még legalább 4 liter volt benne.
Mondtam a kutasnak, hogy 6 éve van meg az autó, de 58,5 liternél több még soha nem ment bele, ezért javasolnám, hogy hitelesíteni kellene a kutat.
Azt mondta, hogy biztos jó, mert éppen ma javították.
Akkor ez most nem nagyon sikerült nekik.
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt \"Kex\": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad.
8. balinttomek: Motul 5100 10W-40
9. lezleee: 22.000km-rel vásárolva, 3.-ban bugás, jelenleg 64.000km, Motul 10W-40, azonos állapot mint vásárláskor
10. Yoss: mint balinttomek, Motul 5100 10W-40 vagy ha más, majd zöldi kijavít :)
11: zöldi: Castrol actevo 2X (köszi, többet ingyen se), Shell SRX 10w40, Procycle 10w40 2X, Castrol Power 1 10w50, Castrol Power1 10w60, Motul 3000 20w50, Motul 5100 10w50 sokszor, Motul 5100 10w40 utoljára. Ez az esszencia biztosítja, hogy a 0 km óta búgó 5. nem búg jobban 50 ezer után sem
12 Piti1: 32000 km-rel vettem, 3-4 enyhén búgott, 52000 km.-rel adtam el, nem lett rosszabb.
Végig zöldi féle hamisított Motul 5100 10w40-el használtam, 6000 km-enként cserélve.
Hu, kosz, van meg egy kicsi
Nekem a ditech üza.szivattyúról a spuri leszedte, úgy csillogott, hogy csak na.
Kóla,gázolaj?
Azt a szemetet eddig csak fizikai úton tudtam eltávolítani, talán az elektropolír megoldaná, de egy karbival elmenni egy ilyen céghez hát nem tudom.
Milyen karbantartás? A japánokat csak tankolni kell nem?

Találós kérdés bárkihez.
Ez a kiszabott zöld oxidot, amit a 3 éve benzinben felejtett krosszmotorom 5 fúvókájának mindenét és a teljes úszóházat borítja, oldja valami rendesen? 2 nap áztatás karbitisztítóban (feloldja a műanyag dobozt, egy csepp leszedi a viaszosvászon terítő színét), ultrahangos kádban aludtak egyet (be volt kapcsolva ), de csak izmoszásra, kaparásra válnak le a felületről. Nincs valami vegyi módja?
A karbitisztítő szokott segíteni, de ezen most eszméletlen mennyiség van.