Szerintem a bal oldali a sűrű, nagy viszkozitású, a jobb oldali a híg, kis viszkozitású olaj. Annak idején elég sok olajvizsgálatot csináltam szakközépben és nagyon látványos különbségek vannak. Engler és Höppler viszkoziméterrel csináltuk, az egyik adott térfogat kifolyásának az idejét, a másik pedig átfordítható üvegcsőben (mint a homokóra) egy golyó jeltől-jelig történő áthaladási idejét veszi figyelembe. Termosztáttal ellátott vízköpenyben adott hőmérsékleti sorozatokat görbére felvéve a viszkozitás csökkenése szépen látható a hőfok növelésével (gyosrsul a kifolyás ill. a golyó hamarabb halad át a sterttól a célig).
De azért van a videóval egy kis gebasz is, nem tudjuk, hogy milyen viszkozitású a két olaj, se, hogy ásványi vagy szinti, és így nem tudhatjuk, hogy a hő hatására miként változnak meg a tulajdonságaik?.....persze amúgy jó.
egy kis szösszenet innen:http://www.biztositasiszemle.h...
"A rendelkezések lehetővé teszik a nappali menetjelző lámpa használatát a motorkerékpároknál. A közlemény szerint e járművek egyre nagyobb számban vesznek részt a kedvtelési és munkacélú forgalomban is. Biztonságos közlekedésükhöz elengedhetetlen a "látni és látszani" elv maradéktalan érvényesítése, a nappal is jól érzékelhető, korszerű világító berendezések alkalmazása"
Hasonló dolog hogy még futár koromban a yamaha jog tankjába sikerült 6.4-et tankolnom .
Mondom a kutasnak hogy akkor ez most hogy? (4 lit. a tank)
a válasz: Nem pontosan adják meg gyárilag a tankok méretét.
Erre rákérdeztem hogy ha naponta max eddig 4.1-et sikerült tankolnom ide, s tova 2 éve, akkor ő fenntartja e az állítását? Illetve ha valaki a 40 literes tankjába 64 litert tankol bele, akkor is ezt fogja e mondani hogy nem pontosan adták meg a tank űrtartalmát ?
A válasz a néma csend volt.
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt \"Kex\": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad.
8. balinttomek: Motul 5100 10W-40
9. lezleee: 22.000km-rel vásárolva, 3.-ban bugás, jelenleg 64.000km, Motul 10W-40, azonos állapot mint vásárláskor
10. Yoss: mint balinttomek, Motul 5100 10W-40 vagy ha más, majd zöldi kijavít :)
11: zöldi: Castrol actevo 2X (köszi, többet ingyen se), Shell SRX 10w40, Procycle 10w40 2X, Castrol Power 1 10w50, Castrol Power1 10w60, Motul 3000 20w50, Motul 5100 10w50 sokszor, Motul 5100 10w40 utoljára. Ez az esszencia biztosítja, hogy a 0 km óta búgó 5. nem búg jobban 50 ezer után sem
12 Piti1: 32000 km-rel vettem, 3-4 enyhén búgott, 52000 km.-rel adtam el, nem lett rosszabb.
Végig zöldi féle hamisított Motul 5100 10w40-el használtam, 6000 km-enként cserélve.
13: Ivalo. Esso Special 10w-40, 6ekm-ként. 40ezer körül halottam először (elfelejtettem a füldugót betenni) 5.-ben. Most 85ekm, és nem változott a búgás.Azóta 90-100 alatt nem kapcs.5.-et.
Erre van egy kipróbált módszer. Miután kifizetted kimész, és lefényképezed a kocsit, a kútoszlopot, a számlát, és mire végzel, kijön a pénztáros a pénzzel, és felajánlja cserébe a számláért... Megtörtént.
55 literes tankba sikerult 64+ felett tankolnom. Kb. 1 honapig elt a "ceges rekord" egy kollega javitott 65+-ra. :-)
Remelem volt tescos bonod es jol megbosszultad.
Off!
Ma Shell kúton sikerült a Fiat Doblóm 60 literes tankjába 62,3 liter gázolajat tankolni úgy, hogy még legalább 4 liter volt benne.
Mondtam a kutasnak, hogy 6 éve van meg az autó, de 58,5 liternél több még soha nem ment bele, ezért javasolnám, hogy hitelesíteni kellene a kutat.
Azt mondta, hogy biztos jó, mert éppen ma javították.
Akkor ez most nem nagyon sikerült nekik.
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt \"Kex\": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad.
8. balinttomek: Motul 5100 10W-40
9. lezleee: 22.000km-rel vásárolva, 3.-ban bugás, jelenleg 64.000km, Motul 10W-40, azonos állapot mint vásárláskor
10. Yoss: mint balinttomek, Motul 5100 10W-40 vagy ha más, majd zöldi kijavít :)
11: zöldi: Castrol actevo 2X (köszi, többet ingyen se), Shell SRX 10w40, Procycle 10w40 2X, Castrol Power 1 10w50, Castrol Power1 10w60, Motul 3000 20w50, Motul 5100 10w50 sokszor, Motul 5100 10w40 utoljára. Ez az esszencia biztosítja, hogy a 0 km óta búgó 5. nem búg jobban 50 ezer után sem
12 Piti1: 32000 km-rel vettem, 3-4 enyhén búgott, 52000 km.-rel adtam el, nem lett rosszabb.
Végig zöldi féle hamisított Motul 5100 10w40-el használtam, 6000 km-enként cserélve.
Milyen karbantartás? A japánokat csak tankolni kell nem?
Találós kérdés bárkihez.
Ez a kiszabott zöld oxidot, amit a 3 éve benzinben felejtett krosszmotorom 5 fúvókájának mindenét és a teljes úszóházat borítja, oldja valami rendesen? 2 nap áztatás karbitisztítóban (feloldja a műanyag dobozt, egy csepp leszedi a viaszosvászon terítő színét), ultrahangos kádban aludtak egyet (be volt kapcsolva ), de csak izmoszásra, kaparásra válnak le a felületről. Nincs valami vegyi módja?
A karbitisztítő szokott segíteni, de ezen most eszméletlen mennyiség van.
"A rendelkezések lehetővé teszik a nappali menetjelző lámpa használatát a motorkerékpároknál. A közlemény szerint e járművek egyre nagyobb számban vesznek részt a kedvtelési és munkacélú forgalomban is. Biztonságos közlekedésükhöz elengedhetetlen a "látni és látszani" elv maradéktalan érvényesítése, a nappal is jól érzékelhető, korszerű világító berendezések alkalmazása"
Ja, még sincs vele gondom. Még most is, 2 olajcsere között egyetlen csepp sem hiányzik belőle!
Mondom a kutasnak hogy akkor ez most hogy? (4 lit. a tank)
a válasz: Nem pontosan adják meg gyárilag a tankok méretét.
Erre rákérdeztem hogy ha naponta max eddig 4.1-et sikerült tankolnom ide, s tova 2 éve, akkor ő fenntartja e az állítását? Illetve ha valaki a 40 literes tankjába 64 litert tankol bele, akkor is ezt fogja e mondani hogy nem pontosan adták meg a tank űrtartalmát ?
A válasz a néma csend volt.
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt \"Kex\": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad.
8. balinttomek: Motul 5100 10W-40
9. lezleee: 22.000km-rel vásárolva, 3.-ban bugás, jelenleg 64.000km, Motul 10W-40, azonos állapot mint vásárláskor
10. Yoss: mint balinttomek, Motul 5100 10W-40 vagy ha más, majd zöldi kijavít :)
11: zöldi: Castrol actevo 2X (köszi, többet ingyen se), Shell SRX 10w40, Procycle 10w40 2X, Castrol Power 1 10w50, Castrol Power1 10w60, Motul 3000 20w50, Motul 5100 10w50 sokszor, Motul 5100 10w40 utoljára. Ez az esszencia biztosítja, hogy a 0 km óta búgó 5. nem búg jobban 50 ezer után sem
12 Piti1: 32000 km-rel vettem, 3-4 enyhén búgott, 52000 km.-rel adtam el, nem lett rosszabb.
Végig zöldi féle hamisított Motul 5100 10w40-el használtam, 6000 km-enként cserélve.
13: Ivalo. Esso Special 10w-40, 6ekm-ként. 40ezer körül halottam először (elfelejtettem a füldugót betenni) 5.-ben. Most 85ekm, és nem változott a búgás.Azóta 90-100 alatt nem kapcs.5.-et.
Ma reggel ötre viszont belefagyott , szóval estére kiderül.
20l katonai marmonkana mol kut 21- 22 l
avia 22.8 l
de a primet az Érdi shell visszi 23.4 l
Ezt legközelebb kipróbálom.
Na majd egyszer azt is kipróbálom. Olyanom még nem volt.
Remelem volt tescos bonod es jol megbosszultad.
Ma Shell kúton sikerült a Fiat Doblóm 60 literes tankjába 62,3 liter gázolajat tankolni úgy, hogy még legalább 4 liter volt benne.
Mondtam a kutasnak, hogy 6 éve van meg az autó, de 58,5 liternél több még soha nem ment bele, ezért javasolnám, hogy hitelesíteni kellene a kutat.
Azt mondta, hogy biztos jó, mert éppen ma javították.
Akkor ez most nem nagyon sikerült nekik.
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt \"Kex\": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad.
8. balinttomek: Motul 5100 10W-40
9. lezleee: 22.000km-rel vásárolva, 3.-ban bugás, jelenleg 64.000km, Motul 10W-40, azonos állapot mint vásárláskor
10. Yoss: mint balinttomek, Motul 5100 10W-40 vagy ha más, majd zöldi kijavít :)
11: zöldi: Castrol actevo 2X (köszi, többet ingyen se), Shell SRX 10w40, Procycle 10w40 2X, Castrol Power 1 10w50, Castrol Power1 10w60, Motul 3000 20w50, Motul 5100 10w50 sokszor, Motul 5100 10w40 utoljára. Ez az esszencia biztosítja, hogy a 0 km óta búgó 5. nem búg jobban 50 ezer után sem
12 Piti1: 32000 km-rel vettem, 3-4 enyhén búgott, 52000 km.-rel adtam el, nem lett rosszabb.
Végig zöldi féle hamisított Motul 5100 10w40-el használtam, 6000 km-enként cserélve.
Találós kérdés bárkihez.
Ez a kiszabott zöld oxidot, amit a 3 éve benzinben felejtett krosszmotorom 5 fúvókájának mindenét és a teljes úszóházat borítja, oldja valami rendesen? 2 nap áztatás karbitisztítóban (feloldja a műanyag dobozt, egy csepp leszedi a viaszosvászon terítő színét), ultrahangos kádban aludtak egyet (be volt kapcsolva ), de csak izmoszásra, kaparásra válnak le a felületről. Nincs valami vegyi módja?
A karbitisztítő szokott segíteni, de ezen most eszméletlen mennyiség van.