Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

"Ha a méretezés megfelelő, akkor általában a nem megfelelő tengelytáv okozza."

Mutass nekem öt-hat (ugye ez a két váltó terjed el a 4japónál) áttételhez megfelelő tengelytávot ami azonos és az az 5-6áttétel meg MOTOROZHATÓAN van szétosztva!
Nem fogsz tudni!
Hidd el összetettem a hiba amit ez a fórum kibír és igazán nagyon nem lehet mit kezdeni vele, max az imátkozás és alapjáraton nemtéptek teligázt meg esetleg belemókolni plusz olajzárt.
No, ha már más is megírta a 4 márkát akkor megírom neked én is, csak eddig nem mertem, félve a lebaszástól :)

Dukit nagyon imádom ,de az digó így nézzük csak a 4 ferdeszeműt.

Első a Kawa(ki gondolta volna ):
-legvadabb, leggyorsabb, legerősebb, legújabb egyedi megoldás szóval olyan mindent bele kihívásnak gondolt tervezés, látszik történelmet akarnak írni.Van amikor sikerül, van amikor nem. Sok apróságon felfedezhető, hogy az apró részleteket is tervezték nem csak puffant... Átgondolt megoldások, tehát van ok és okozat nem csak úgy lett...

Második:
Hogyha a gusztustalan alkatrész árat nem nézem akkor Honda, ha nézem Yami.A honda olyan puhapöcs(sokáig sehol ram air vagy ups teló, stb.), nem is csinál olyanokat, mint egy Busa vagy zx12r. Yami meg hát látszik próbálkozik, néha csinál jó gépeket is meg néha vadakat is, de kevésbé tartós megoldások meg szerelni rémálom(a Yahaha tulajok, ha hallják mikor szerelem a gépüket vér vörös szokott lenni a fejük a sok anyázásomtól, hogy mért nem egy Kawa....)
Utána jön a Suzi: Tény legolcsóbb és sokszor van olyan erős, vd brutál mint egy Kawa de valami meglepően jó üzletemberek! Eszméletlenül jól tudják az olcsó mikor esik szét. Meg néha olyan érzésem van ha csak muszáj akkor visszik a drágább technikát az utcai gépbe, hogy olcsó legyen a gyártási költség és így ritkán van olyan hipermoderni,egyedi,csuda technika, lásd 90után is légolaj hűtés,stb.

Igazából mind a 4ből van kedvencem meg mind a 4ből van amiért egy vasat se adnék, még Kawából is van olyan amit max javítani látok a portán.

A nagy nagy nagy Kedvenc a Duki, de sajna van két dolog amiért nincs:
-v2 és nem sor4 én meg sor4 párti vagyok, még ha itt "megszokásból" kell motorozni és nem olyan érezhető, mint a v2. Imádom mikor lesem a fordulatszám mérőt és pörgetem, mint az állllllat.Ezért is imádom a kis ccm -t!
-ooooolasz, vannak előítéleteim tartósság terén az olaszokkal.Autó vagy motor az legyen Japó! Tény imádom a régi Alfákat, meg a Porschékat, de hétköznapi kocsiban csak Toyota!A másik kettő olyan szerelem, ahol elnézi az ember a hátrányokat.

Persze egy 916sps meg egy alfetta gtv6 ha bent állna a garázsomban, hmmmm egész nap merevedésem lenne!Még a konnektort is megdugnám, csak luk legyen úgy állna a cerka
Én elküldtem egy kedves ismerősömnek a jkv-t meg a probléma rövid leírását.Géptervező csóka, hajtóművekre specializálódva.

"Kezdve azzal, hogy mi van a kéreg alatt. Ha a pittingen a fogfelület kipattogzását értjük, annak az oka elég gyakran a felület ütődéses terhelése, ami egy legördülési hiba. A másik oka a túl nagy felületi nyomás lehet. Ha a méretezés megfelelő, akkor általában a nem megfelelő tengelytáv okozza. Fogalmam sincs, hogy a Banditnál mekkora a tengelytáv, mert ugye attól lesz nem megfelelő, hogy nem jó tűréseket írnak elő hozzá, azaz a tűrésmező egy részébe esők jók lesznek, a többi meg nem. Az is lehet, hogy simán rosszul tervezték meg. Ezek viszont olyan dolgok, amivel semmit sem tudsz kezdeni.

De ami még igencsak valószínű, hogy nagyon érzékeny az olajra. Az egyrészt ütéscsillapító hatású, másrészt pedig felelős lehet a pittingért, ha megtapad a felületen, nem pedig siklik. Aztán itt is vagyunk az ördögi körnél, hogyugye a kuplung miatt tapadjon, de itt meg kenjen. Nincs hozzá valami nagyon spéci cucc előírva?"
Esetleg, ha van skyped ott lehetne folytatnunk az elmélkedést, de szerintem mostmár nem akarom tovább a fogaskerék témával telifosni a topikot, mert még valaki lebasz engem.
Adatlapomon van mail cím.

Jah másik kérdés kint mi a tapasztalatod milyen programokat használtok? 3D modellezés, végese., stb. területek...
No akkor kérdem én azokkal a hajtóművekkel mi lesz ami csak minimális olajpárában dolgozik?(Nem feltétlen motorban gondolkodj)
Tény ez a kenési megoldás nem a legszerencsésebb ami a nagybanditban van, de nézd csak meg közelebbről azt a fogaskereket pl. új korában nagyítóval és a másik, hogy itt jöttök az fzr fogaskerékkel, hogy keménységre kb. azonos. Ugye többször téma fórumokon a főtengely javítás, hogy nem lesz jó, mert hétköznapi nyelven lepereg az olaj(ahogy páran magyarázzák a hozzá nemértőknek, hogy megértsék).Tehát, ha én rányomok egy csepp olajat valamire és az a terhelés hatására olajos marad 10év múlva is(hogy extrém dúrva elképzelhetetlent mondjak) akkor azt nem kell egyfolytában cseppegtettnem, csak 10évente.

Szóval a téma összetettem, mint amit a fórum elbír és változtatni nem is tudunk rajta, gondolom senki nemfog gyártani bele új fogaskeréksort másik technikával és átalakítani az olajzást(bár ez még egyszerübb, talán belehetne mókolni egy vékony rézcsőt lukakkal és egy folytó-visszacsapó szelepen át lecsapolva az olajkört amikor még nem számottevő veszteség de szórja rá alapjáraton az olajat.)
Biztos emlékszel a korai 900RR nél meg egykerón nemvolt rendes olaj a főtengőn és átmókolták az SF legények... ...talán ha belemókolna valaki plusz szoróolajzást még valahova a fogaskeréksor közelébe.

Ezért mondtam összetett a probléma és igazából maga a motorblokk is összetett, áll ezer részből és mind összefügg, úgy alkot egy motort. Csak egy fogaskerékhez nem lehet egy kenést tervezni meg csak a kenéshez a fogaskereket,stb.

Két dolog meg tuti:
- azonos tengelytávra megnézem én mikor jön ki motorozhatóság szerint is öt-hat eltérő áttétel meg arra az azonos tengelytávra tervezés szerint is öt-hat eltérő de idális áttétel(modul,stb.stb.)...
(Meg ugye példának felhoztam a himba-veztengő kapcsolatot, ott is "csúszik" a két anyag a felületeken"

- minden gyártó pénzből él és az alkatrész eladásban nagyobb a biznisz, mint a kész járműben! Szerinted ha már emlegetitek a kawák szivószelepeit(megjegyzem nem mind olyan technikával készült, csak pár régibb és a mindenki által istenként tisztelt honda is gyártott olyat) nem direkt csinálták szara azokat a szelepeket?
Kocsikat nemtudom mennyit javítasz, de ahol a trafó a hengerfejben a gyertyapipával egybe és kicsi motortér nagy ccm(nagy hő) ott elég hamar kuka! Az a kúrva szigetelés hát nem megadja magát a trafóhuzalon?Mi ez, ha nem direkt beletervezett rövid élettartam!.Lehet nevezni véletlen hibának is, de erről mindig az a vicc jut eszembe mikor Kohn azt mondja az étteremben "Pincér én is kérek abból a halból amit ott esznek a másik asztalnál!Erre a pincér:De uram az nem hal, hanem sonka. Mire Kohn: Nem kérdeztem mi a halnak a neve!"

Nem tartom kizártnak direkt készült úgy a bandit váltója, mint a régi Kawák hengerfeje.


Pl. van olyan elektroncsöves műszerem itthon ami az 50es évek előtt készült igaz ROHDE & SCHWARZ! Eredeti, hibátlan állapotúak a kezelőszervei! Sok mai kocsin egy szaros kapcsoló 5éves korára kuka! Érdekes az R&S műszereim meg HIBÁTLANOK több évtized óta is! Persze más ár és más kategória! Kitanulták már a pénzkeresést hamarabb, mint a motor és autó gyártást a nagy márkák.... És érted vazze egy mezei kapcsoló széthullik némelyik mai kocsin ötévesen! Mi ez, ha nem direkt tervezett elévülés...
De mindenből így van ez, nekem itthon AEG és Metabo meg Makita a kéziszerszámkészletem de a Boschról olyat tudok amit fórumon nem szeretnék beírni! Elég annyit mondani nem adok ki érte egy vasat se! Jah, hogy az AEG méregdrága? Mihez képest drága az ára!Úgy nevelt még a nagypapám is mikor élt, hogy bele verte a buksimba ne az árát nézzem hanem az értékét, persze az ára is fontos, le kell alkudni legolcsóbbra.
1.2-es légolajos.......nem mondom,lightos menetnél én is párszor kapcsolnék 6.-kat,de még 7.-ket is.
70-nél 5. be?
Ha "sima" motorozás van, akkor 70-nél már 6.-ban van.
1250-est,1.-ben hallottam sírni....?
Ugyan a vita itt örök ezügyben, de nagy a gyanúm, hogy a Te használatod a nyerő... .....az ezres SV-nél a 3. szólal meg így, de ott érdekes módon azoknál akik pályáznak vagy hajtják mert ugye akkor 3.-ban kap a legnagyobbat.....
Egyenlőre csendben van,70-nél váltok 5.-be de bő gázt csak olyan 100-as tempó környékén adok ilyenkor,ha zúzok akkor meg úgyis pörögnie kell.....
Hál' istennek! Akkor örülök a Perpetum Mobilomnak!
Viszont Neked nem is a régi 1.2-es van...a Tiédben már másképp oldották meg szerintem (bár még nem szedtem szét új váltót, de a lényeg, hogy azoknál ez nem nagyon van meg).
Általában nem, csak ha lámpához gurulok, és 6-ból 0-ba teszem.
Én pl. szoktam 6.-ban 26-tal a körforgókban.
A Tied sír?..ahogy emélkszem nem, de ritkán is mész kis fordulaton 5.-ben 50-nel..
Azért mert volt benne olaj.....
túlléptem a héten a 150e km-t és nem történt semmi..:-) Vajon azért, mert ez egy Bandit..? :D
kész a fő tengőm 58 mm ről 63 mm re növelt löketel forgás közben 1.6 mm hely maradt ... juj
Felfele kb 30%-ban én sem, de lefele szoktam, meg gázfröccsöt is adok.
én sem szoktam kuplungolni bátya ! csak araszolásnál és egyes . A válto támogatja a kuplung nélküli váltást ,, felfele gáz elvételnél szinte simában is tudsz váltani .................... vissza váltásoknál gáz huzás közben ,,,,,szinte magától ugrik vissza egy fokozatot 2 vissza fele már használom a tengely kapcsolot .........

gyakorlat és megszokás kérdése az egész ,,, semmi nem megy tönkre csak érzék és jó fűl kell hozzá ...........

Lefele se?
Akkor az Én váltómnak azért nincs baja 112ezer km-nél, mert sohesem kuplungolok? JA, EZ NEM IGAZ, MERT MINDEN ELINDULÁSNÁL KUPLUNGOLOK 1-ET!
Akkor az Én váltómnak azért nincs baja 112ezer km-nél, mert sohesem kuplungolok, JA, EZ NEM IGAZ, MERT MINDEN ELINDULÁSNÁL KUPLUNGOLOK 1-ET!