Nyilván mindenki megvan elégedve azzal amit használ és mindenkinek
megvannak a maga kis indokai / hitvallása, hogy miért.
Még mielőtt teljesen elkanyarodunk a puszta lista tényétől és olaj vitába torkollana ez is...
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
Először is elnézést hogy kívülállóként bele kérdezek a dolgokba. Nekem is van motorom és nem értettem, hogy miért is jó behúzott kuplunggal tárolni a motort? Ha jól értem a kuplung működését, pont akkor feszítem meg a rugókat amikor behúzom a kart. A kuplung akkor zár-rugó segítségével- mikor kiengedem. Akkor most miért is jó feszített állapotában tárolni hosszabb távon?
Ezek a videók jól szemléltetik a hiba forrását. Én egy amatőr vagyok a szereléshez és ezért mélyebben nem folynék bele a témába. Azonban aki érteni akar hozzá annak biztos nagyon jó tanáccsal szolgál vizuálisan. Ez a behúzott kuplung téli tárolásnál nekem új...A hidraulikus kuplungnál is alkalmazni kel?
Amit most leírtál azt már átnéztem tavasszal.
Írtam is, hogy láttam némi fényességet az agyon a lamellák
felütközésénél, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget,
mert nem volt tapintható átmenet. (csavarhúzót húztam rajta végig óvatosan)
Akkor cseréltem a külső fogas lamellákat, néhány alátétet, a kosár tűgörgőjét...
Majd most télen szétszedem megint és kicserélem az agyat, plusz amit javasoltál.
Nem egy eget rengető összeg a bordázott agy, olyan 85 USD körül kapni...
én köszönöm ............. 2 éve amikor itt ment a vita miért is hogyan is megy szét a válto .........már ezt le irtam ... igaz nem volt vidi és kezdem érteni hogy nektek ez bonyolult ... mint nekem a helyes irás !
1 a kis tányér rugót cseréld és új alátétet mert ott az tud kopni , ha szemel láthato az agyon a beverődés ildomos azt is cserélni , de ki lehet csiszolni ügyesen ,,, 2 a kuplung agy lehuzása után elenörizd a kosár forgását szinte hézag nélkül kell forognia de semmilyen esetben sem szorulhat ,, nagyon fontos 3 a kuplung agy vissza huzásánál
mindenkép menet rögzitöt használj 4 a kuplung lameláknak az egyik oldalán a fogak le vanak a külsö és abelső fogak is csapva kicsit ez mindig ki fele nézen ............ örülök hogy segithetem
Szia Tasi!
Kösz a videjókat.
Teljesen logikus, és érthető mind a két anyag. Váltót még nyár végén megvettem, úgyhogy jöhet a meló.Csak tudod hely hiánnyal küzdök,de majd megoldom.
Na HALA BARÁTOM.
Persze érthető.
Én eddig csak simson schwalbe kuplungot javítottam,szenvedtem is mikor két csavarhúzóval kellett összenyomnom,közben meg bedugni a stifteket,mennyivel egyzserűbb volt az 51-eseken csak betekerni a 6-os csavart.Legjobban sikerült lamellázásom amikor a 125-etzbe belefaragtam a sismson lamellákat,pár alátéttel hézagolni kellett,de olyan tuti lett mint,még azóta egyik motoromon se,vajpuha,érezhető volt és soha nem csúszott meg.
Köszönöm szépen a videót, most már értem miről szólt az előző.
Ez amúgy jobb videó volt, mint a másik , az idegességed ellenére.
Itt valahogy sikerült átadnod a lényeget .
Majd télen szétszedem megint és átnéztem... kipufogó helyett max.
kicserélem a komplett kuplungot.
Köszönjük az ismeretterjesztést,nem érthetetlenek vagyunk inkább csak értetlenek.Igazából nem feltétele a motorozásnak,hogy motorszerelők legyünk,bár alapvető műszaki ismeretek nem ártanak,de jómagam jobban szeretem használni mint szerelni.
kész a vidi remélem érthető ,,, ha fém lamela be verödik !hidegen melegen , reggel ,este ............ nem emel ki rendesen a kuplung , így kezdödik a válto elfosása , ha nincs orvosolva a dolog http://youtu.be/q5ORJHWiuEo
Ha nekem 3.00X 18as a gumim, akkor az mi a mai számozásban?
Ennél jobban nem tudom magam hülyének nézetni
Nyilván mindenki megvan elégedve azzal amit használ és mindenkinek
megvannak a maga kis indokai / hitvallása, hogy miért.
Még mielőtt teljesen elkanyarodunk a puszta lista tényétől és olaj vitába torkollana ez is...
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
De hát "szemre" az nem mérési módszer
Írtam is, hogy láttam némi fényességet az agyon a lamellák
felütközésénél, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget,
mert nem volt tapintható átmenet. (csavarhúzót húztam rajta végig óvatosan)
Akkor cseréltem a külső fogas lamellákat, néhány alátétet, a kosár tűgörgőjét...
Majd most télen szétszedem megint és kicserélem az agyat, plusz amit javasoltál.
Nem egy eget rengető összeg a bordázott agy, olyan 85 USD körül kapni...
1 a kis tányér rugót cseréld és új alátétet mert ott az tud kopni , ha szemel láthato az agyon a beverődés ildomos azt is cserélni , de ki lehet csiszolni ügyesen ,,, 2 a kuplung agy lehuzása után elenörizd a kosár forgását szinte hézag nélkül kell forognia de semmilyen esetben sem szorulhat ,, nagyon fontos 3 a kuplung agy vissza huzásánál
mindenkép menet rögzitöt használj 4 a kuplung lameláknak az egyik oldalán a fogak le vanak a külsö és abelső fogak is csapva kicsit ez mindig ki fele nézen ............ örülök hogy segithetem
Kösz a videjókat.
Teljesen logikus, és érthető mind a két anyag. Váltót még nyár végén megvettem, úgyhogy jöhet a meló.Csak tudod hely hiánnyal küzdök,de majd megoldom.
Na HALA BARÁTOM.
Ui: Csak nyugiban és lazán.
Én eddig csak simson schwalbe kuplungot javítottam,szenvedtem is mikor két csavarhúzóval kellett összenyomnom,közben meg bedugni a stifteket,mennyivel egyzserűbb volt az 51-eseken csak betekerni a 6-os csavart.Legjobban sikerült lamellázásom amikor a 125-etzbe belefaragtam a sismson lamellákat,pár alátéttel hézagolni kellett,de olyan tuti lett mint,még azóta egyik motoromon se,vajpuha,érezhető volt és soha nem csúszott meg.
Ez amúgy jobb videó volt, mint a másik , az idegességed ellenére.
Itt valahogy sikerült átadnod a lényeget .
Majd télen szétszedem megint és átnéztem... kipufogó helyett max.
kicserélem a komplett kuplungot.
"pihenjen a rugó"jelszóval
http://youtu.be/q5ORJHWiuEo