"Biztos elkerülte a figyelmedet,..."
Hogy kerülte volna el, ott sem voltam...ne vigyél be az erdőbe kérlek. Ne keverjük bele az ilyen gondatlan beállítások okozta hibákat, semmi értelme...
Amúgy ezt annak a baromságnak tudom be, hogy lespóroljak a motorokról a középállványt, ami pedig az egyik alapfeltétele egy normális karbantartásnak...
nem tudok erre mit mondani a sogoromal együt vetük azsír új swiftet 2005 -ben az övében 67000 km van 3 x cserélt akkut és a lűkverc recseg ,a lambda cserélve volt állitolag 7,5 litert kajál , stb
az enyinben 173000 van gyári akku nem recseg 5.5 -6.5 litert kajál egy belső világitás kapcsolo romlot el ,, de meg mokoltam
"Azt, hogy annak a csapágya volt a gyenge láncszem, az nem kapott rendes kenést hütést..."
Biztos elkerülte a figyelmedet, hogy egy szakaszosan nyúlt láncnál a lazább szakaszra koppra feszítve, a lánc feszesebb szakasza ütemszerűen túlterheli a csapágyat és a fészket!
Nagyon sok ilyet láttam mind a 4 márkánál, ez nem márka függő ez barom függő!
Legutóbb olyan láncot szedtem le egy Hondáról, hogy forró volt, minden, pedig a láncnak volt olyan szakasza ami majdnem le esett, közben másik része meg tök feszes!
Csak érdekesség képpen írom meg, hogy épp most adtam el az endurómat egy skótnak .Mert magyarnak eladni az olyan snassz dolog szerintem, de egy skóttal alkudozni mégis csak más .
Ok...Csak gondoltam hát ha van összefüggés. Ha már a mérnökök nem tudták megfejteni és orvosolni a problémát akkor lehet itt mondanak okosságot és egyszer a mérnökök fejében is megszületik a megoldás. Nem igaz, hogy nem lehetne azt a váltót úgy megcsinálni, hogy ne legyen még 200-ezzer után búgás.
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt \"Kex\": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad.
8. balinttomek: Motul 5100 10W-40
9. lezleee: 22.000km-rel vásárolva, 3.-ban bugás, jelenleg 64.000km, Motul 10W-40, azonos állapot mint vásárláskor
10. Yoss: mint balinttomek, Motul 5100 10W-40 vagy ha más, majd zöldi kijavít :)
11: zöldi: Castrol actevo 2X (köszi, többet ingyen se), Shell SRX 10w40, Procycle 10w40 2X, Castrol Power 1 10w50, Castrol Power1 10w60, Motul 3000 20w50, Motul 5100 10w50 sokszor, Motul 5100 10w40 utoljára. Ez az esszencia biztosítja, hogy a 0 km óta búgó 5. nem búg jobban 50 ezer után sem
Szerintem kár ide belekeverni ezeket az amúgy eddig tünetmentes modelleket.
A kisebb hengerürtartalom kategóriában nekem a yamaha xs 400-asa volt ilyen problémás, meg ebay-en láttam yamaha sr 500-as pittinges váltót. Az xs 400-ból sok volt az fojtótt "alul nyomatékos" 27 lovas verzió...
Nyilván azért, mert a kisbandit pörgetni kell, ha haladni akarsz vele, akkor viszont már van rendesen olajnyomás is. A nagy meg elmegy már 3-4e-s fordulaton is nyugodtan..
Hát, ezaz! Ráadásul az enyémben egy csepp más olaj sem volt, mint a 112e, km alatt mint Castrol actevo. És biztos hamis is, meet 6 éve 1700-ért veszem!
Akkor hogy még nagyobb köd legyen a fejekben...A 600-as 650-es banditoknál miért nincs ilyen jelenség? Hisz olajnyomás ott is van. Lehet hülyeséget írok ugye a nyomaték és a fordulat nem azonos a két motornál de akkor így 120-ezzer kilométerrel már a kis tesónak is búgni kellene az olajnyomás hiánya miatt. Azonban az enyém csendben van. Vagy mivel nagyobb fordulaton működik ezért nagyobb olajnyomás miatt jobb a kenés?
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt \"Kex\": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad.
8. balinttomek: Motul 5100 10W-40
9. lezleee: 22.000km-rel vásárolva, 3.-ban bugás, jelenleg 64.000km, Motul 10W-40, azonos állapot mint vásárláskor
10. Yoss: mint balinttomek, Motul 5100 10W-40 vagy ha más, majd zöldi kijavít :)
1. Szotyi,Valvoline Durablend 10w-40
2. RedOne, Shell Advance Ultra 4T 10w40 (5000-ként / 6 havonta cserélve.)
3. tasi hidegebb idöben 10w 40 xadó nyáron 10w 60 xadó 5000 ként
4. Kartelgáz: MOTUL-MOTOR 10W-40 7100 4T MA2(nem hamisított) 5000/6 hónap
5. Maxxy, MOL Dynamic Moto 4T Racing 10w50 + MOL Láncspré
6. Ironed: 78k lehet benne kb, 13.500 óta kizárólag castrol 10/40 az elején, de inkább folyamatosan 20/50 castrol olaj megy, Mikir is uezt használja szerintem..neki elfosta magát a váltója 60k környékén talán...
7. gyrzslt \"Kex\": Castrol Actevo 10W40, 10W50, összerakásután most már néha keverem Walvolinnal ciklusonként. na meg amit találok olcsón boltban és a kezembe akad.
8. balinttomek: Motul 5100 10W-40
9. lezleee: 22.000km-rel vásárolva, 3.-ban bugás, jelenleg 64.000km, Motul 10W-40, azonos állapot mint vásárláskor
"Arra mit mondasz,"
Azt, hogy annak a csapágya volt a gyenge láncszem, az nem kapott rendes kenést hütést...
A legnagyobb kihívást abban látom, hogy mindegyik elméletre fel lehet hozni egy ellenpéldát. Esetemben a öreg GS váltó, amelyiknek nem minden foga egyenlö mértékben sérül. Ez ellentmond a kénis problémának valamelyest, hiszen nem minden felület ment tönkre azonosan, söt mi több, még egyfajta periodikus minta is létrejött...A váltó is lehet lógott axiálisan, de itt más csapágy és a kenési rendszer, nem igen látom, hogy elszökne a olaj, nyomás, mint amit Tasi a bandit váltó esetében feltételez...meg a bovdenes a kiemelés, és a másik oldalról.
Többen évek óta monitorozzák a külföldi fórumokat is, elég komoly a szórás a tönkremenetel -futásteljesítmény tekintetében, meg kevésbé hiszem, hogy korábban lett volna olajhamísítás külföldön.
Amit nem tudunk, hogy ez az eladott motorok "váltók" tekintetében milyen meghibásodási arányt jelent. (Azt tudjuk hogy 2003 kiemelkedöen szar statisztikát mutat). Az itt összegyüjtött adataokkal sem megyünk semmire hiszen 10 egyforra motorról sem jött össze adat. (vihar a biliben)
Ami bosszan, hogy a 2008-as 1250-es (motorrevüs szennylapjának) 25 ezer km tesztje után megbontott váltó is pittinges volt. Ekkor írtam egy levelet a kb 2 évtizede fent álló jelenségröl ( ami most már akkor inkább 3 évtized). Ebböl lehetett volna egy motoros szakújságirás történetében szerintem egy komoly cikk... na a lényeg hogy ált isi 3.ban a tollbamondáskor komolyabb történet szokott papirra vetödni,mint amit az a "újságíró" összeokádott. Egy dolog jött le belöle: nem szarok oda ahova eszek...
Ùgyhogy ez továbbra is egy ilyen kellemes, magasröptü szélmalomharc marad.
2010-ben vettem a vasat. (GSF 1250S).
30.000 km van benne.
Csak és kifejezetten Agip, illetve most már Eni olajat használok, kifejezetten az előírtat. (10W-40)
Gyárilag volt benne Castrol, azóta nem.
Mint már írtam, kíméletesen használom, sőt, mint írtátok is, egyesek szerint túl alacsony fordulaton járok, és hamar váltok feljebb mint kellene.
Ettől függetlenül eddig egyik sebességi fokozatban sem búg.
Bocs hogy bele vauuuu! Ujonnan vettem 2003ban az 1.2est. Azota minden evben (!) Cserelem a fekfolyadekot a kuplungnal is.
Teli tarolas eloirt modon, kuplung is behuzva. Elso evben 6ezer km utan jelent meg eloszor az ikarus hang az 5. Fokozatnal. Ekkor meg garancia volt de azt mondtak ez ilyen. 2008 kornyeken pedig a 3. Es 4. Is tudomasomra adta letezeset. Ekkor volt benne kb. 20000km.
Azota nagyon keveset mentem vele az epitkezes es a gyerek miatt es most 32k van benne es ugyanaz a hang mindharom fokozatban.
Ja es nem hiszem hogy tul nagy analfabeta lennek a motorokhoz. Endurocrossban versenyeztem is ha ez jelent egyaltal valamit :-), vagyis elvileg azert tudom a valto karocskat mikor kell cseszegetni :-)
Direkt nem írtam mi volt, mert a végén kilukadunk a hengerfejekhez...
Mondjuk a zx900b hengerfejéhez . Minden gyártó direkt és véletlen is gyárt hibát.
Azok a triumphok olyan jók?
Nincs sok tapasztalatom velük se használva, se szerelve.
Nekem a nagy kedvenc ami nem ferdeszemű az a 916sps
Hogy kerülte volna el, ott sem voltam...ne vigyél be az erdőbe kérlek. Ne keverjük bele az ilyen gondatlan beállítások okozta hibákat, semmi értelme...
Amúgy ezt annak a baromságnak tudom be, hogy lespóroljak a motorokról a középállványt, ami pedig az egyik alapfeltétele egy normális karbantartásnak...