Néztem igen, szemre fénytörést látni, de érezni még nem lehetett tavasszal.
Meg miért csak és kizárólag hidegen ? Napi első indításnál ?
Utána akár munkából hazafele, akár napközben bármikor nincs ez a jelenség...
Csak estéről-reggelre, lehűléskor.
Bosszant a dolog, nem találok rá értelmes magyarázatot.
A kosarat nézted?....még ha körömmel még nem is érezhető, de talán már van egy-két kisebb beverődés ami nem enged el akár csak egy lamellát is szabadon mozogni és akkor az is megfoghatja annyira.
A kérdésem arra vonatkozott, hogy ha kopnak a lamellák, akkor miért
nem emel ki ? Az én gondolataim szerint a kopásnak csúszás a vége,
ami az állandó kiemelés határa.
A másik kérdésem meg nem arra vonatkozott, hogy miért nem emel
ki hidegen, hanem arra, hogy miért ragadnak össze a lamellák ?
Kiemel az nekem teljesen, csak lehülés közben összeragadnak a lamelláim...
ezt nem tudom miért van.
Cseréltem már kuplung munkahengert, lamellát, több olajat is,
de hidegen bármit csinálok első indítás előtt össze vannak ragadva
a lamellák és meg kell tolni behúzott kuplunggal, hogy szétugorjanak.
(Máskülönben az önindító rántja szét őket.)
A váltókárosodásra vonatkozó részét értem annak amit mondtál .
elöször is elnézést a vidi utolsó mondatáért ! mindjárt meg lesz konvertálva , és fel tolom ............. probálom szájba rágós módszerel elöadni a magam stilusában . Nem nagy képüség meg habizti véleményem szerint 99% ez a hiba miatt fosák el magukat a váltok . Azokban a tipusokban ahol dupla soros csapágy lészen a tengelyeken ezzek a hibák elenyészöek , most a nagy nyomatéku motorokról beszélek. Aztán ahol máskép van meg oldva a kuplung kiemelése sv intruder tl .... stb ot is nagyon kevés az ilyen jelegü meghibásodás a hideg motor kuplung ki nem emelése remélem érthető ............. Ez a szerkezet még a kuplung finomságát is szabályoza . PL : rángatásnélküli el indulás ! hala tasi
Lecso neeeee, ebből megint balhé lesz, jönnek a Castrol meg Motul Fanatikus rajongójai.
Tudod mit? Nektek a suliban van sok alkatrész, meg törvényi keret, akár támogatás is stb.
Nem akartok tesztet csinálni, hogy egy nagybandit váltó és valami más tartós váltó(zx7r,cbr929,stb.) beledobva egy vödör olajba 15percig aztán kiszedve azonos fordulaton és nyomatékon illetve terhelésen hajtva egyforma idei minden fokozatban.
Jó tudom ehhez kellene két vellanymotor meg valami terhelést barkácsolni a végére,stb,stb.
Bonyolult, de ugye mivel a forgatyúsrész olajzása nincs külön olajtérben nem mondhatom, akkor engedjük le a hajtóműolajat a teszthez
Rohadtul kíváncsi lennék mi jönne ki olaj nélkül(előtte mind a két váltó csak egy vödör olajba beáztatva negyedórára).
Elmagyaráznád nekem, hogy ha kopnak a lamellák, akkor miért kezd el "nem kiemelni" ?
Tényleg nem értem, és szeretném megérteni.
Eddig azt hittem, ha elkopik a lamella, akkor egyre fentebb bont a kuplung, mivel egyre beljebb kerülnek a kosárban.
De a videóban azt mondod, hogy ahogy kopnak a lamellák, úgy egyre inkább nem emel ki. Ezt én nem értem .
Ha esetleg van ötleted arra, hogy mi az oka annak, hogy hidegen
összeragadnak a lamellák, akkor azt is megoszthatnád velem.
Minden egyes első indítás előtt én "kiugrasztom" a lamellákat,
azzal, hogy megtolom a motort erőteljesen.
Utána ugrás/csattanás nélkül indítózok, de CSAK totál hidegen van ez.
MIÉRT ?
Már több olajjal kipróbáltam, sőt, tavasszal lamellát is cseréltem.
Ha nem "tolom ki" az összeragadást, nagyon csúnyán csattan induláskor.
42e km-ig Castrol Actevo 10-40, egyszer betéve Castrol full szintetikus, de nem tetszett (csattanós lett a váltó, megszökkent egyben, szerintem vékony az az olaj), majd 42-nél Zölditől Motul. Motullal halkabb a motor. Hogy a belsejében mi van az olajhasználatból kifolyólag, az passz.
jani ! én ebben látom a hiba okát persze erre rá jön a pilota alacsony fordulaton vég átételben akkor az 5 lesz pitinges ha 3 ba szereti oda baszni a gázt akkor a 3 -as és némelyik pilota 1- 2 be is ugy huzza mint az állat azoknak az pitinges de anagy átlag 3 , 4 , 5 mindig ezzekel a fogpárokal van a problematika ugye mondják visit 3 ba vagy bug .... na akkor kezd el menni a tengely táv és a fogaskerekek nem agyári meghetározot helyen kapcsolodnak ami bugást stb okoz ha tovább használjuk a kipatogzás is meg indul mivel erős surlodástól beszélünk itt már ...... még tovább használva a vasat akét leggyengébb lánc szem le daráják egymást
tehát a kuplung hibára vezethetö vissza ami adodik a pilota hibályábol a hézagok leszarásából és a ritkán cserélt fék folyadék cseréből .
amenyiben apilota észre vené időben ,hogy a kuplungja nem emel ki 100% os an és servizbe , vagy maga utána járna miért szöken amoci vagy miért lesz városban nehezebb a váltás .................
mondhatjuk ugy is ahogy te mondod ... olajozási hiba !
meg lehetne uszni a válto cserék 90 % át http://youtu.be/4wnGeMV-kBo
a laikusok abba gondoljanak bele ha a olaj pumpa által elöállitott olaj nyomás valahol csak 20 % BAN SZÖKIK vagy csőken a motor 300 km allat csapágyas lesz
mi a stájs? ,,., elöször is van itt két guma a tied !
a másik anyira közel jártok a válto probléma meg oldásához , illetve a piting ki patogzások és maga a bugás ki alakulásának okához ...
hogy minden nagy képüség nélkül ma csinálok nek tek egy vidit .............. miért megy szét a bandit , a gigszer a ,gsx és általában a lég hütéses , és lég olajos nagy nyomatéku motorok váltoi ............
A sokat tanult és éveken iskolákban ült barátaik is meg tudják a hiba okát ,, mert ugyi volt itt már : szar gyártás , szar anyag rossz cementálás
két éve zöldinek ezt montam : a kuplung és csuma gáz miatt megy szét a váltó kb 6 honapja probáltam kicsit rá vezetni K Istvánt aki lehet meg értette mi is zajlik le a block belsejében .......
Sziasztok!
Érdekes, hogy mindig a váltó téma jön elő a Banditnál.
Nekem 60000km környékén jöttek elő problémák de így vissza gondolva több féle dolog is.
-A kuplung mintha nem emelne ki rendesen, nehéz megtalálni az üreset járó motornál, sebességbe rakva megindul, "80000km nél már féket is kellett húzni mert nem bírtam lábbal vissza tartani" (Kuplung kosárban a fém lamellák nehezen mozogtak).
- kezd hangos lenni 5.sebbeségben.
88813km-nél 220-230 környékén pity puty volt.
-Szétszedve nem találtunk egy hézagoló alátétet.
-3-4db fogaskerék ledarálódva mintha összecsúsztak volna a fogaskerekek.
-Golyós csapágyak zörögnek elég rendesen.
A váltó tengelyek meg lettek nézve nem e lettek elgörbülve. Tökéletesek maradtak. Kapcsoló körmök is jók voltak, meg azok a tengelyek is amik a körmöket mozgatják. a fene sem tudja mi a neve.
Váltót találtam akkor egy ürgénél azt mondta 20-30000km -es motorból származik. Azon az 5. fogaskeréken látszottak bemarások, hogy a másik már meg kezdte. Fogaskereket cseréltem 1db-ot gyárit. ezzel már 75000km-t mentem és még nincsenek hangok.
Én jobban csak túráztam vele, de egyik haverom ő egy-kerekezésre meg állatságokra használta az övét ami úgyszintén 1200-es Bandit. Őnála már 24000km nél megvoltak ezek a hiba jelenségek mint nálam voltak.
Kuplung és váltó problémám úgy egyszerre jött.
Ha értetem volna a motorokhoz meg nem lettem volna lusta nyár közepén szereltetni lehet konkrétabbat tudnék mondani melyik hiba kezdődőt élősszőre.
Meg miért csak és kizárólag hidegen ? Napi első indításnál ?
Utána akár munkából hazafele, akár napközben bármikor nincs ez a jelenség...
Csak estéről-reggelre, lehűléskor.
Bosszant a dolog, nem találok rá értelmes magyarázatot.