Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jellegzetes Ikarus hangja lesz a motornak a kínos fokozatban-fokozatokban. A kitöredező darabok nem biztos hogy azonnal felakadnak a szűrőben, lehet el tudnak jutni néhány kényes helyre. Egy visszafordíthatatlan folyamat, ami valószínűleg a romló körülmények hatására felgyorsulhat. Szerintem fogtörés is bekövetkezhet. Eddig általában nem szokták húzni, mert annyira kellemetlen zajjal jár, persze vannak kivételek, akik még lezavarnak pár 10 ezer km-t vele...
De csak a nagy 1200-esre jellemző, a 600-650-750-es kategóriában nem ismeretes ilyen probléma.
Akkor hogy korábbra nyúljak vissza. A pár hete vett 85-ös GSX 1100-be kihajtó tengelyt kell cserélnem. Múlt héten jött meg egy 80-82 körül gyártott előző szériás GSX 1100-es váltója, amit szintén pittinges 5-ös fokozattal árultak. Pedig ez a váltó akkora hogy mellette egy bandit váltó csak makett lehetne...és ezek a blokkok ekkor még éppen karistolták a 100 lóeröt, és mindent el lehet róluk mondani, de hogy nem voltak kihegyezve az biztos. A garázsba egymás mellett van a gixer meg a 85 gsx 1100-böl kivett blokk, ránézésre minden irányban 15-20%-al nagyobb az öreg blokk, meg van neki szerintem 10 kg plussza is ha nem több.
Gondolom van elég típus ismerted. Szinte minden motor többet forog (értsd rövidebb az áttétele) mint a Suzuki banditok gsx blokkos motorok. FJR,XJR, CB 1300, ZXR 1200, X11, stb
Eddig az egyetlen kivétel a GSX 1400...ennél még nem hallottam róla (ennek ellenére lehet) , hogy pittinges lenne a váltója, pedig 1500-töl komoly nyomaték szabadul fel, és 18/41-es szekunder áttétel van...Igaz ennek is akkora a váltója, hogy csodájára lehet járni...
Tegyél hozzá egy X-et és már viszem is :)
Azt hadd kérdezzem már meg: oké hogy van ez a fogaskerék felületi probléma, de ez a gyakorlatban mivel jár? Lesz valami rossz hangja, de ugyanúgy működik tovább... vagy ez olyan hiba, ami valami nagy kárt okoz a rendszerben? Megakad, megszorul vagy ilyesmi?
Jó de direkt példának a veztengőt azért hoztam fel, mert ott már télleg "elcsúszik" egyik felület a másikon és csak rá csöpögetnek pár csepp olajat....
De ugye a felölet se mindegy mekkora felületen mennyi erőt visznek át és a térfogat se, hogy mennyi hő keletkezik és hogy tudja elvezetni! Egy szélesebb fogaskerék már ezerszer nyerőbb tartósság miatt, csak jön a másik ezer hátrány ami miatt a keskenyebb a jobb, ördögi kör :)
Egyik társunk összehozott pár éve egy anyagvizsgálatot, keménységmérést. Az alany egy tönkrement fogaskerék, és az általam bedobott FZR 1000 váltó volt (szerintem kb azonos technológiával készülhettek , mivel kb azonos időben voltak fejlesztve). A vizsgálat nem tudott kimutatni szignifikáns eltérést a két gyártmány között anyagminőség-keménység-hőkezelés tekintetében, pedig én nagyon ezt az eredményt vártam anno.
Kenési és/vagy fogaskerék anyagjellemzői okok miatt lehet ilyen.
A váltótengely csapágya és hasonló elméleteket nem tartom jó logikának, már csak azért se, mivel több olyan motor(más tipus) váltót szedtem szét ahol nem volt pittinges a fogaskerék, pedig már volt amikor egy-egy fokozat fogaskerékpárjai egymásba beleharaptak a nagy lógás miatt.
Mivel sok váltóban csak rá-rá fröccsen vagy lecsurok a kenőanyag a fogaskerekekre így igazából a nagyobb gondot a fogaskerék gyártásánál látom.
Alaposan meg kellene vizsgálni az anyagát,keménységét,stb.
Valószínű nagyobb fordulaton mikor több az olaj már épp, hogy kielégítő az a technológiával gyártott fogaskerék.

Pl. nézz meg pár vezérműtengelyt(autó,motor,stb.) van olyan típus is, ahol a már házilag felhegesztett bütyök nem kopik a gyári meg igen.
Akkor ezt megbeszéltük!
Nem dobod fel valamikor a sokat-futott kifektetett gixer blokk váltójának pittiges váltóját? Meg te használtál Xado-t, látni rajta esetleg a kezelés nyomát amúgy?
Nem sürgős, hosszú még a holtszezon!
persze hogy tudom ....... és még lég keringési ellenálás is ott van a blockban ,,,, stb
Nem olyan rég olvasol minket, több éve facsarjuk a bandit blokkok váltóinak pittigesedését. Sokaknak már a könyökén jön ki, de talán tudat alatt mindenkit érdekel. Itt sokad magunkkal gyártottunk rá olyan elméletet ami hellyel közzel megállja a helyét.
Néha még Lecsó is itt volt hümmögni. (Ö úgy gondolta hogy a topic lehetőségei túlmutatnak a problémán.)
Szívesen olvassuk más elméleteit is, ha azzal okosabbak leszünk, de én személy szerint nem szeretem ha valaki rébuszokban beszél.
Ha úgy gondolod, hogy van jobb elméleted annál mint amit mi gyártottunk, akkor ki vele!
(A mienk dióhéjban: a nagylöketü alul is nyomatékos Suzuki motoroknál , a motor karakterisztika lehetővé tesz alacsony fordulaton való üzemeltetést, de az olaj mennyisége, és nyomása valószínűleg nem elegendő a váltó kenéséhez kielégítőén. Ezért fogaskerek kapcsolódásánál a kevés olaj és nagy nyomaték miatt könnyen kiszorulhat az olaj a felületek körül, és a tengelyen lévő csapágyazás is néha szárazra futhat. Az utóbbi a elméleti kapcsolódási pont elmászását okozza. A tiszta gördülés helyett csúszás lesz a fogevolvenseken, melyet tovább tetéz a felületeken levő kevés kenőanyag. Ennek hatása a megkopó fogevolvens, az edzett réteg leválása. Eddigi ellenszere a kicsit fordulatszám dúsabb vezetési stílus.)
Te jössz!
Ezek számomra érdekes dolgok. Elég ritkán adatik meg hogy szétbontok egy blokkot, az meg még ritkábban, hogy egyszerre több is darabokban van, és lehet forgatni, hasonlítgatni őket.
De ezek módosítások első olvasatra tényleg olyanok, hogy hatost dobtam, akkor a 6B-t rakjuk bele...

Azért tőled nem várnék ilyen hülyeséget! Te aztán főleg tudod, hogy a teljesítmény növelés egyik útja, ha csökkennek a lengő tömegek, és jobban meg lehet forgatni a blokkot. Ès egy egy ilyen vékonyítás magas fordulaton igen komoly eredményeket hozhat konyhára, a kisebb tehetetlenség miatt, nem csak magasabb fordulatra tud felpörögni, de sokkal nagyobb szöggyorsulások is elérhetőék.
de csak annak akit érdekell

-84 -85 be még a gp ben a gigser 86 gondolnak egyet tesznek rá lámpát indexeket és irány a bolt ............. kibaszott nagy siker 3 évig egyik japán se tudja megközeliteni ,, se az eladásokat se a motor teljesitményt az utcán ............

tehát 86 , 87 dupla görgös válto csapágyal jön ki 116 szemes vezérmü láncal 58 löketel nagy tengelyel ,,.. itt 6 mm rel nagyobb a fő tengely ,,rövid kuplung tengelyel , erösebb a kuplung meghajtó vastagabb a block öntvény a stb , stb
88 ba sporolás jön a keskenyebb kuplung meghajtó el hadják a dupla soros csapágyat 3 mm vékonyabb öntvény a blockon modositott gyujtás ,kuplung, vezérlés itt már 122 szemes a görgös lánc stb stb
és igen két féle tengely van 06 b ... és 40 c a banditba 40 c kerül az inazumában 06b a gsx 1100 f be 40 c de a kuplung hajtó ferde fogazásu
nem fárasztok tovább senkit a lényeg az összes 750 , 1100 lég olajost össze vissza modositoták hol 76 mm furat volt hol 79 és a te 1400 gsx en meg 81 mm ez a gsx r 1100 legnagyob tul mérete block ki marás nélkül ....... a képeken látszik milyen kis változtatásokat csináltak ................ biztos lehetett vele 6 dollárt sporolni
nem is csináltak belőle sokat
gondolkozz csak el mitol lesz egy hajtomu fogaskereke pittinges :)
szerintem tanultad te is, a valaszt nem irom meg, mert megint en leszek lehulyezve ....
"a 4 dugos brembo fek, meg a showa dupla rugostag az nalam nem tunik low budgetnak"
Az lehet, de fényévekkel jobb volt az a brembo, mint a Nissin, vagy Tokico?
Az XJR 1200-es yamahán Önhils volt már évekkel ez elött emlékeim szerint.

De legyen neked igazad, tévedtem...vagy csak másképp látom.
Itt a Schuberth sipkáról a kép:
29990.
ha ez igy van-es miert ketelkednek- akkor a suzuki oriasit bukhatott ezzel a modellel. Amugy meg K Urnak uzenem, hogy a 4 dugos brembo fek, meg a showa dupla rugostag az nalam nem tunik low budgetnak.
Ugyanakkor par ertelmetlen baromsag: 170-es.hatsogumi, elol.semerre nem allithato villa, ami finom puha is, meg wilbers rugoval is
Naugye!
Szerintem a válsz abból a szempontból érdekes, hogy az Imazuma váltó is pittinges lehet?!
Hiszen amúgy a tök mindegy melyik blokk, mert amúgy egy erödítmény!
A kisváltótengely-nagyváltótengely dolgot nem értem...az egyik simpla soros mélyhornyú golyóscsapággyal, a másik duplasorossal volt csapágyazva?
Az imazuma vezérelése korongos, vagy csavaros állítással bír?
hala

össze állnak a dolgok 78.5 mm furat 62 mm löket lesz nem tud átfordulni a hajtó alul ... bele érne a csavar az öntvénybe . a vezérmü láncot tudtam venni 2 szemmel nagyobat ,, egyedül a feszitő ivet kell faragnom a 40 c feszitő semmit nem feszit a 06 b 03 meg nem fér be 600 banditét kell át faragnom .............

amugy a gigxerbe egy az egybe jó az inazuma válto viszont a banditba 4-es 5 ős kapcsolo léptető // a 3 fogaskerék // 4 mm keskenyebb ezért nem lehet össze hozni a gigxi váltot a banditba .... csak ugy ha marad a Bandi tengely és az emlitett fogaskerék ja és még a duplasoros csapágyat is ki köl cserélni mezeire
majdnem !

a banditba a 86 - 89 os 1.1 gigsex továb felylesztett blockja van ! kis válto tengelyel 06 b hajtokal és uj vezlánc és vezérlésel .. a görgös kidobták ........... nem tudom miért ?
az inazuma 90 -92 1.1 blockot kapta nagy tengelyel duplasoros válto csapi , más vezérlés , itt is el hagyták a görgös láncot
a bandit pörgösebb , az inazuma kicsit jobban tol
nekem az inazuma jobban tetszik claszikus motor formálya van
Imazuma
Bandit

Ebben össze lehet vetni mely alkatrészek azonosak. Kellemes szórakozás.
Èn napi szinten csinálom.Sokszor az ebay-en hirdetésben nem határozák meg pontosan az alkatrészt, vagy esetenként ugyan az alkatrész ha mondjuk egy tömegmotor gixer 750-röl jön olcsóbb, mintha mondjuk a GSX 1400-böl lenne bontva...vagy a Bandit cuccok ha jók a 1100-es gixerhez néha töredéke az ára...
Emlékeim szerint igen, talán még a váltó is azonos a tipushibával együtt...
Vajon ebben ugyanaz a blokk feszül mint az egykettes banditában?
Olyan kettös érzéseim vannak ezzel a modellel kapcsolatban. Meg van rajta minden amitöl MOTOR formája van: kerek lámpa, hagyományos Dupla rugóstagos hátsó futómü, kerekded tank, kényelmes vezetési pozició, talán a dubla kipufogó hiányzik...nem is sokat gyártottak belöle...Ugyanakkor csak mint a Bandit erösen LOW BUDGET produktum volt. Nem sorakoztatott fel semmi újdonságot csak a már meglevöket használta.
Ugyanakkor nem tudok rájönni, volt a suzukin kivül más is, aki saját magának állított fel konkurenciát egy -egy adott kategóriában? Vagy ezt inkább választéknak kéne nevezni? Itt gondolok a Banditokkal párhuzamosan futó gsx modellekre..., de a 80-as években is akad példa szerintem...
K.István!
Mennyire ülsz a kezeden az új projectek okán?
Nálam most ma született egy ihlet...talán jövőre..khmm....