Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

bizonyára
Géptervezés előadásról:
-"A kollégák bizonyár tudják anyagszerkezettan óráról, hogy egy acél homogén és izotróp. Sajnos, erről az anyagot nem értesítették "
Sokszor más a tapasztalat mint a nagykönyvben...lehet,hogy a gumi nem tudta,hogy ellen kéne állnia.Legalábbis én így jártam,puha mázgás mállós lett a gumi...ez van.
Sőt, tovább megyek, ha az alábbi linken kikeresitek az Ethyl Alcohol
sorát, akkor látható, hogy még a sima gumi is ellenáll neki.

Chemical resistance chart
Bocs Tasi, nem vitázni szeretnék, de ezt speciel abban az esetben,
ha valaki VITON vagy NBR tömítéseket használ, akkor rosszul tudod.

A VITON anyag magam "A" kategóriás ellenállású az Ethyl Alkohollal szemben.
Ha viszont a gyári NBR, akkor sincs gond, az is "A" kategóriás.
A: kíváló ellenállás, tartós használatra alkalmas.
Jó estét Urak! Nem tud valaki véletlenül Yamaha XVS 1100-hez önindítót? Tudom nem ide tartozik de hátha.
Értem.
álltalánoságban beszélek és saját tapasztalataimat osztom meg ........

az uj.. ujabb jármüvek ez ellen védve vannak hisz csak ilyan alkatrészt lehett beléjük rakni a gyárba

figyelj ! 5 %

magyar-------- ... ország ! ............ pél da :

ha kutakom ma köztudotam 100 litert számlálo óra , szorásban 90 -95 liter ad ki , ha a némely helyen vízt is tartalmaz ...................

szerinted a 30 % olcsobb etanolt ki sporolják a kutasok belöle ? ......... aztán csak 5 % :::ha a bablevesbe egy csapot kanál ecetet teszel .. izlés dolga .. DE jó izt ad neki ! DE HA KETTÖT ? ... VAGY HÁRMAT ? " be kaphatod a tűz oltó faszát " vagy a mentöt kell hivni !
NA így müködik ...

amugy nem meg eszi hanem fel lezitja szivacsosá teszi a szerkezetét ez álltal ki tágul ,, és amint nem az oldatban van össze esik és nem zár

Tudod menyit szoptam ez miatt .......... hala tasi
"az etanol 3 honap allat szét rágja"

Tasi!

Ezt nem értem? Tudom hogy az üzemanyagban van pár % ( tudtommal nem több mint 5%) etanol, de az is párolog a benzinnel, nem?!
Pár éve elég sok autó ment etanollal (is). Ugyan egyes szerkezeti egységekre lehet rossz hatással voltak (pl üzemanyagpumpa) de tudtommal üzemanyag rendszer tömítéseit nem rongálták meg. (Itt olyan jármüvekröl beszélek, amikbe bekerült egy elektromos modul, mellyel a többlet etanolt tudtak befecskendezni a rendszerbe, vagy átfúvókázták a porlasztókat a 15-20% etanoltöbblet bejuttatásához a rendszerbe.)
Bingó!
szakmailag :

elsö

ha öszel le rakod a vasat és nem engeded le benyát és jól tömit a karbid kb 3 hónap mire ki párolog a benya ... persze függ a tárolo hömérsékletétöl stb ha az 0 gyűrűid nem engennek el , nem száradnak ki és kb 1 havonta venti kapcsolásig olajosat 120 fokig melegre járatod soha semilyen probléma nem lép fel a réz dolgok sem oxidálodnak mivel nem kapnak levegöt

2
nem engeded le a karbit és az 0 gyűrűk mivel csak benya álloak szépen az etanol 3 honap allat szét rágja .......... tavaszi inditás
3. le engeded a benyát az oxidácio meg indul , de tavaszi inditáskor az a nyál vagy 1 hét allat ki járatja az lerakodásokat vagy nem

jó megoldás a havi járatás és a leengedés is csak tudni kell pl hogy tavaszal egy le engedett karbi inditás után kéne menni is egy etapot hogy a szart ki horgya a benya . A legnagyobb problémát szerintem a le nem engedet karbi , és ki párolgot uszó ház , 3- 4 hó után csinálja ilyenkor a benzin lassan párolog ki és a benne lévő szarok ki csapodnak a kis furatokon és mindenhol ............ tavaszal benzin áramlik ujra a porlasztoba és el kezdi oldani a lerakodásokat a vákum meg bele hordja a kis furatokba ...... dugesz

ha le van engedve a benya 5 perc alatt ki párolog minden az uszo házból
nincs ideje az adalékoknak le rakodni csak a mikron vastagság lerakodás keletkezik a/ zőld szar / az oxidácio miatt amit pl a spuri 1 óra motorozás allat ki visz
tökéletes válasz
100 % igaz
tekju verí a macskát ............. a kanadai oszeres már intézkedet !
De bizony hogy kerek. Az úszóház alumínium ötvözet. A becsavart fúvókák, alkatrészek rézből vannak. A réz ahogy oxidálódni tud, a bázikus réz hidroxi-réz karbonát jön létre, amely már oldódni is tud. Az oldat meg ott válik ki, ahol túltelítetté válik, vagy ahol a hordozó oldószer elpárolog (oldószer elpárolog, kicsapódik az oldott anyag). A zöld bevonat akár kiválhat az alumínium felületén is. Abszolút biztos manőver, ha a zöld szarból lekaparsz egy kevés anyagot egy csavarhúzóval vagy kés hegyével és gáz (gyertya) lángjába tartod. Ha zöld lesz a láng színe, rézvegyületről van szó.
OK!
Na most erre mit írjak?
Mindenki a maga lovát dícséri nem igaz?
Meg aztán mihez viszonyítsam?
Egy Mercihez képest biztos sz@r, de egy Trabanthoz képest király.
De megpróbálok válaszolni.
180-as magassággal is kényelmes elől is, hátul is.
Jól mozgatja a kasznit a 110 ló, elég dinamikus.
Fogyi nyáron 5-5,3 most télen "felugrott" 5,8-6,2-re.
7.500 km van benne, eddig egyáltalán nem volt vele gondom, remélem nem is lesz.
Fórumos kollégának 130.000 km van benne, problémamentesen.
A 4x2 az amolyan nagyzolós kijelentés.
Magyarul annyit tesz hogy nem négy kerék meghatásos, tehát nem 4x4, csak 2 kerék meghajtásos, vagyis 4x2.
Vegyi Ali, illetve Vegyi Csabi.
Én írtam, mert vegyész vagyok.
....ja de egyszer egy CBF 600 szoptam a lerakódás miatt, de az csak javításon volt nálam.
Én nem tudom, de soha semmi gondom nem volt ezzel a benzin-lerakódàs dologgal... A régi mocit (Hornet) tél előtt lepucoltam, teletankoltam, akkut csepptöltőre raktam, oszt' kész. Tavasszal akku berak, beindít azt motorozik.
Soha semmi zöld trutyival nem találkoztam a karbiba....
Azt konnyebb kikotni mint a zold szutykot kitakaritani! :))))
De akkor meg világít a filámpa
Ez az egyik helyes valasz (habar ez a hetvege nekem bizti nem jo). A masik ugy kezdodik hogy "in", es ugy vegzodik, h "jektor" ;)
Kibeleztem éppencsak egy elfekvő karburátort, aztán elraktam a "befőttet". Szezonkezdéskor ránézek majd.