Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tasi, a bal oldali képeden a felső kar az FZS1000N/S -2005-ig, és az FZ1 1000N/S 2006-tól 2012-ig, ill. FZ6 2004-2010, ill. FZ8N 2010-11, FZ8S 2010-13 stb..
Ez a patina elmélet azért nem kerek, mert pl a krosszmotorom úszóháza is full full zöld volt belül. Az meg nem réz, kicsit sem.
Sokat elmond a témáról, hogy egy szerel komám prakszisa vége felé már CD-n adta át a kipucolt karbiról a részletes képet, mert tavasszal jöttek vissza a csávók, hogy nem indul a vas, pedig otthagyták a sok lét ősszel karbitakarításra. Otthagyták teli karbival, meglett az eredmény.
talán hétvégén szombaton ordíttathatjuk...
Teljesen igazad van - levegőn állva a réz felületén zöldes színű bázisos réz-karbonát réteg, patina alakul ki (azt hiszem valaki már írta ugyanezt pár nappal ezelőtt)
Egyetlen hozzáfűzni valóm van. Nem a benzin képezi a zöld bevonatot, mert ahhoz oxigén kell, mint már írtam, a patina a réz-oxid egyik fajtája. Benzin alatt nem alakulhat ki, kizárólag a levegővel érintkezve.
Civilizált országokban az autó- / motorbuzériában nem szenvedő emberek csak azt tudják, hová kell betölteni a benzint, meg esetleg az ablakmosó folyadékot A többi a szervizes szakemberek dolga. Ehh, nem tudhatják, mi az igazi boldogság, amikor is vállig olajos / gépzsíros az ember, és még élvezi is
Wikipédia ezt mondja:

"Az európai szabványoknak megfelelő motorbenzin színezetlen, jellegzetes szagú, látható szennyeződésektől mentes hígan folyó folyadék. Vizet nem tartalmazhat. Kémiailag nem agresszív, a vele érintkező alkatrészeket nem oldja, nem korrodálja. Alkalmas karburátoros és közvetlen befecskendezéses négyütemű Otto-motorok valamint adalékolással kétütemű motorok üzemeltetésére is."

"Motorbenzin nem lehet oxidáló hatású, a rézlemez-próba negatív. (A forró benzinbe mártott rézlemez 5 óra után sem mutat oxidációt, azaz elszíneződést.) Az olefintartalom miatt oxidálódik, azaz a levegő oxigénjét megköti, de ennek a reakciónak kellően lassúnak kell lennie. Ezeket a vizsgálatokat magyar és EU-s szabványok írják elő."
Szerintem az úszóházban nem ér fel a szint a tömítésig, viszont kijáratni sem lehet csontra a benzint. Azért van az úszóház alján a leeresztő...
Amúgy meg szerintem, ha havonta be van indítva, vagy csak rányitva a PRI akkor nem fog kipárologni, és nem rakódik ki a semmi a karibban. Hiszen akkor a benzintank is mohazöld lenne belülről.

Sok esetben mostanság azt gondolom, hogy magasan túl van misztifikálva egy rakás dolog a motorok körül. Azt érezem, megy ész nélküli egymásra ígérgetés. Főleg ezek a téli leállások alkalmával. Olajcsere ügyben már azt várom, hogy valaki leírja, hogy ö szezon végén leengedi az olajat, frisset tölt bele, majd tavasszal ismét frisset rak bele, mert mondjuk nem tudja eldönteni, hogy melyik jobb...meg már lassan 6 helyet 3 ezernél cserélünk olajat, meg félévente fékfolyadékot...a sportszűrőre már 1500 km -kénti takarítást is olvastam.
Azért mostanáig én is elbontottam pár gépet, volt köztük olyan ami valóban sokat állt, de azt látom, hogy egy pár hónapos kihagyás miatt még nem kell térdre borulva imádkozni. A németeknél azt tapasztalom, hogy töredéke annyit nem buzizzák a motorokat (egy részről nem értenek hozzá, meg nem rohangálnak az 50 € rezsi óradíjú szervizbe sem)mint amit az itthoni oldalakon olvasni. Ugyanakkor rohadtul nem venni észre, hogy a magyar piacon annyival jobb állapotban lennének a gépek!
Te Gyula, most jut eszembe, van a polcon egy liternyi echte magyar Shell-es 95-ösöm, meg maradtak anno réz fúvókáim a Dynojet szettből - belevágom őket a benzinbe, hadd oxidálódjanak Ha tavaszig "kivirágoznak", kapsz tőlem valami nyereményt
Most akkor ha szezonban pl. 1-2 hétig nem használod a motort, akkor majd mindig leengeded a benzint a rendszerből, nehogy kicsapódjon belőle vmi?
2009-2013 között telente anno mindig tele tankkal / "tele" karburátorral raktam el a nagybandit - nálam nem jelentkezett látható "zöldülés" / karburátordugulás. Löttyintettem a benzinhez Motul stabilizáló löttyöt, oszt jó napot. És azt sem hinném, hogy összetétel tekintetében az ukrán benzin (amit leginkább kapott) sokkal jobb lenne, mint a magyar . Mondjuk az autóm AC-ját leginkább az ukrán benzin miatt olyan 30-40 eKm-enként cserélni kell Többek között ezért fogok az XX-be kizárólagosan magyar benzint tölteni
Báttya, barkochbazzunk! Na, mire gondolok?

mert a mai rohadt agressziv benzinek egy szep zold oxidot kepeznek a fuvokakra, es jol bedugitjak.
A karbipucc meg sok ido, vagy sok penz.
Na akkor 4 eves koraban hivjal fel, megveszem.
Találtam színben a motorodhoz illő kipufogót
Segítene valaki? Miért kell kijáratni a karbiból a benzint téli elrakás előtt? Erről még nem hallottam Szerintem tavaszig jól összeszárad pl. az úszóház tömítése, aztán majd lehet csodálkozni, hogy miért folyik a benya a karbikból
"Horganyzási árunk kizárólag a hagyományos tűzihorganyzott felületnek az úgynevezett DUPLEX eljárással kezelt, festett módszerével hasonlítható össze, mely esetben versenyképes. DUPLEX eljárás: a már tűzihorganyzott felületet valamely módszerrel, finom homokszórással, foszfátos maratással érdesítik, majd alapozást követően fedőfestékkel látják el.
KORRÓZIÓS ÉLETTARTAM Termikus Cinkszórással kezelt szerkezeten. Hivatkozunk a horganyzott felületek korróziós élettartamával is foglakozó EN ISO 14713 és 9223 szabványokban, valamink a Magyar Tűzihorganyzók Szövetségének a tárgyal kapcsolatos ÁLLÁSFOGLALÁS- ában foglaltakra, melyek szerint " a horganybevonatok élettartama függ... a horganyréteg vastagságától, annak változásával megközelítőleg arányosan változik"; "amennyiben a kialakított horganybevonat vastagsága átlagosan már 25-30 μm értékre csökken, meg kell fontolni a védőréteg felújítását",
bár technológiánk eltér a hivatkozottól, az általunk kialakított horganyréteg vastagságára egyrészt a 60-120 μm -t vállaljuk, másrészt azt arra alkalmas fedőfesték bevonattal védjük, tovább fokozva a szerkezet várható korróziós élettartamát.Tapasztalati tény azonban, hogy a kialakult horganyréteg vastagsága az egyes szerkezeti elemek csatlakozásánál akár a 2-300 μm -t is elérheti.
A várható korróziós élettartam 20-40 év ! "

innen ollóztam
"Az alumínium karosszériás autóknál biztos van valami titkos recept, tuti hogy megfürdetik valamiben."

Az recept amit írtam. Legalábbis a TGV vonat légkondijának kaszniját kromátoztuk. Meg volt adva, hogy 24 órán belül le is kell festeni!
s,mi a véleményed róla?
kényelem ,menettulajdonság,fogyasztás
esetleges problémák,ha voltak

mit jelent aza 4X2,bocs de tudatlan vagyok

mostmár nagyon kéne cserélnem a négykereküt
Január 11.-én hoztam ki a szalonból.
Fogadjátok szeretettel:
http://www.sportmotor.hu/motor...
Remélem sokunknak megadatik majd hogy így szöszmöghessünk vénségünkre...
Ezt láttam én is, valami pirosas színű folyadékban mártották meg a kész kasznit, a narrátor még mondta is, hogy ipari titok az anyag összetétele.
hany eves most?
Alumíniumot is elég szar festeni, ott a cink-kromátos alapozót szokták javasolni, no meg festés előtt egy kis csiszolóvásznat a nyers fémen. És még így sem valami tartós. Az alumínium karosszériás autóknál biztos van valami titkos recept, tuti hogy megfürdetik valamiben.
Sajnos én sem, csak a paraszti csatornafestési tapasztalat az, hogy amíg új és fényes, nincs értelme festeni mert lepattogzik.
A próba az jó ötlet!
Szerintem ezt megejtem!