Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Volt már Vespa project több is, de akarok egy olyat ami 50 év múlva lökjétek mellém a sírgödörbe szintű dolog...Ott meg ugyebár nem mindegy hogyan kezdi építeni az ember az alapoktól..(meghát ...ha a Bandita marad...kitudja..megvárja az ember amíg vele öregszik?
Lehet hülye vagyok?
Azért az elég penge amikor megvan a nullás órakép, fiatal vagy, az első tankolás fotója és ha Isten is megadja lőni mellé 30 év elteltével ugyanolyan képeket....Khmmm...(Ott már ősz hajszálakkal)
Tekintve egy projekt horderejét, én a helyedben vennék , vegy túrnék pár pl 40x40x1.5 acél zártszelvényt. 150-200 mm-es darabot beadnék pár galvanizáló mühelybe. 1-2 alatt megcsinálják különbözö technolóhiák szerint. Megkapod, aztán télre kihajítod az üzlet elé felfüzve egy láncra öket. Elötte készitesz képe roluk. Majd mikor megjön a tavasz, megnézed hogy melyikmilyen állapotban van a hideg tél sózás latyak, stb után...lehet ütögetni, karistolni a felületet is akár...A titkot meg jó drágán mindenkinek eladod...mire belevágsz a vespa projektbe már saját tasztekböl tudod, hogy mi a legjobb, és nem kell népi balladák alapján fej vagy irással döntened...
Vespa fórumos hozzászólás a témában:
"Az esőcsatornák például általában horganyzott vaslemezből vannak, nézd meg, hogy azok hogy bírják. Bár az tudtommal tűzi horganyzású, és nem galvanikus, valamint a háztetőket nem szokták sózni. :) Amíg nem sérül, tényleg eléggé sokáig tartani tudja magát. A tűzi horganyzásnál olvasztott horganyba (más néven cink) áztatják a gondosan előkészített felületű cuccost, így az még valamennyire bele is diffundál a felületbe. (Magyarul beleitatódik beleötvöződik egy picit.)
De a galvanizálással értelemszerűen nem lesz ennyire erős a kötés. Mindamellett szerintem is messze többet ér, mint a festék, ugyanis a horganyréteg nem csak fizikailag fedi be, hanem elektrokémiailag is védi a felületet. Ennek elmagyarázásába kivételesen most nem bonyolódom bele, de nagyon hasonló a mechanizmus, mint a bojlerekben az "aktív anód" nevű alumíniumos-magnéziumos ötvözetű rúd, aminek tulajdonképpen az a dolga, hogy őt egye meg az elektrokémiai korrózió, ne a bojler falát."
Volt szerencsém szerelni egy pár darabot. Furcsa a kézi gyártás. Minőségtelen szarnak tűnik de valójában nem az.
Nemrég láttam egy filmecskét a Bentley cégről ott megmerítik a galván kádban a verdák kasztniját...Állítólag élettartam átrozsdásodás elleni garancia jár hozzájuk...Márpedig Bentley-t hacsak nem töri össze valami szuperceleb, vagy ízeltlábú focistaficsur , nem szoktak a murvás telepre hajítani tíz év és 'kam' 120.000km után!
Nagyon érdekelnek ezek az eljárások...
Újj...pedig de vártam a hozzászólásod...Azt hittem megkapjuk a tudást...

Kutyafájátnekije! Hát nincs itt egy rendes valamire való fényező szakember aki nem mellesleg kémikus kandidátus ?
Iparban, acélszerkezetnél szokták használni, de szerintem a jármügyártásban Sem ismeretlen fogalom, ott is telibe szokták a kasznit galvanizálni, és utána jön majd a további felületkezelés...többet sajna én Sem tudok róla, de a neten biztos találni valami céges folyamat adatlapot...
Aluminiumnál foszfátoznak, vagy kromátoznak, itt is biztos van valami köztes techn.lépés horganyzás és a festés között...
Lehet, nem tudom...Nem ismerem az eljárást.
Majd ne felejtsd el, hogy a friss horganyzott felületről könnyen lepereg a festék. A házak csatornáit is csak akkor szabad festeni, amikor megmattul, akkor már tapad rá. Az pedig kültéri horganyzott felületek esetén 5-7 év. csak tippelem, hogy a friss horganyzott felületeket egy nagyon gyenge savazással porózusabbá teszik fényezés előtt a tapadás érdekében.
Már találtam olyat ahol kamion is befér:)
A fémfelületre még nedves környezetben is legalább 20 évet adnak...
Elég komolynak hangzik...István! Neked van ezzel kapcsolatban tapasztalatod? Valóban ilyen jó ez a technológia?
Passz, mi nem vittünk ilyen nagy darabokat. Szfváron van olyan galván üzem ahol 6 m -nél hosszabb, de hogy a többi mérete?
Szerintem szuper lett!
Mekkora a legnagyobb horganykád?
Belefér a komplett kasztni?
Ui.: Utána vajon teljes a védelem?
Lehet a 10-13 évvel ez elötti tapasztalatok mára már érvényüket vesztették, de akkor valahol a Nagyvárad tér környékén Volt a veteránosok egyik elfogadható galvanizáló mühelye. Eleve felcsiszolva vittük oda a jobb minöség érdekében a acélcuccokat. Mégis Volt olyan pancsi ráf amiröl úgy húztam le a krómréteget mint ha almát vagy narancsot hámoznék. Sok esetben föleg az üreges (visszaperemezett, vagy csö, vagy egyéb szelvény) cuccoknál csak kivülröl férsz hozzá a technológia során. Továbbá visszamaradhat pár vegyszer, ami aztán alulról vagy másik oldalról indítja a korróziót, és nyomja a le a drága réteget. Szerintem az ár /érték arányban talán a horganyzás az amit érdemes felhasználni, aztán arra ráfesteni.

Az Uralnál, mivel nem akrtam visszaállítani a teljesen eredeti állapotot, ott vettem az acélalkatrészek nagy részét, aztán rozsdamentesböl megcsináltam újra. (sárvédö konzolok, kipufogódob, bilincsek,kupakok stb)

Ami még viszonylag biztos technológia, az a porfestés-szinterezés. De ott is makulátlan tiszta felületek kellenek, különben alatt dolgozik a korrozió.

A motorok fényezett részei nagyon szem elöt vannak és igen tagoltak. A fényezök meg a világ leglustább emberei (legalábbis akiket én ismertem). Nem dolgozák el a felhordott szorógittet az éleknél kicsit árnyékosabb helyeken, konkáv felületeknél rendesen. Ezek nagy része persze csak akkor látszik, mikor megbontod a motort, de ilyenkor felsohajtok, hogy inkább ne nyúlt volna hozzá...
A legszomorúbb dolog, hogy új motorban sem mindig van olyan szín ami tetszik.
Teljesen igazad van! Viszont nem igazán érdekel, hogy majd ki mit gondol ha el akarom adni. 10 éves és most van benne 68.000 Km.
Mire eladom biztos 100.000 km felett lesz benne, ha kibírja. Hidd el, nem az átfényezés lesz a szűk keresztmetszet már akkor. Ha új motort vettem volna, akkor olyan színbe rendelem amibe tetszik, és maximálisan óvnám. Így viszont az ár, és műszaki állapot volt az irányadó. 2 éve megvan és semmi gondom nem volt még vele.
Milyen tapasztalatok vannak a galván fürdővel?
Ez nagyon érdekel, mert tavasszal ha lesz megint Vespa project akkor terveztem megmeríteni a komplett kasztnit ilyenben hogy ne rozsdáljon.
Mesélj!
Ha az egyszerü kispolgár agyával gondolkozól, aki akkor nyúl ilyen költséges mutatványhoz, ha meg akar úszni valami még költségesebb dolgot, akkor megfejthetö a dolog. Magyarországról a veteránozós korszakból annyi fusztráció gyült össze fényezés galvanizálás terén, hogy inkább óvom amit a gyárban felhordzak rá. Ha valahol alámart a korrozói, rájavítok, és sürübben ellenörzöm, hogy ne terjedjen tovább. Nem polirozok felnit, deklit , mert só, meg minden más kikezdi a felületet. Nem krómoztatók újra, csak felpolirozom, meg a rozsdás részeket pl kipufogónál rozsdakezelem, horganyspray-vel lefújom. Valahogy a gyári szigorú minöségi utasitás szerinti felületekezelési módszerekben több védelmet látok, mint kismühelyek egyedi minöségi kritériumaiban.
Köszönöm. Nagyon szép lett a tied is! Szétszedés közben csináltam több fotót, mert az eladásos dologra én is gondoltam.Sehol nincs hegesztgetve, ragasztgatva. Gyári kék volt, csak a gyári fényezés minősége , és az előző gazda trehánysága miatt már elég kopott, meg karcos volt. Akkor gondoltam, hogy feketére vagy fehérre fénytetem. A fehér nyert.
Nagyon jól sikerült a motor. Gratulálok.
2006-ban nyúltam először a fehér színhez amikor az egyik motoromat fújtuk. Azóta a fehér nagyon megy mindenhol. Nekem tetszik is.
Mint gyakorlott motor átfényeztető, egy dologra viszont mindenképp felkészítelek.
Eladásnál senki sem hiszi el hogy nem a szépítő szándék vezetett!
Nézegetik, méregetik és jön a kérdés: "Törve volt? " vagy : "Törötten van róla kép?"
Azt senki sem hiszi el (valamiért) hogy valaki úgy gondolta jobban fog kinézni a gyárinál ha egy kis fantáziát visz a dologba.
Volt egy gyári Suzuki Marauder 1600-am...nézegettem és azon gondolkodtam olyan snassz ez a semmilyenkék...A natur csiszolt fém és a bordó egyedi mintával jutott először az eszembe, aztán a már említett fehér...
A gyárinál mindkettő jobb volt sztem.És nem, nem volt soha törött, csak nekem így jobban tetszett...
Az első kép a gyári...A többi meg a saját szörnyszüleményem...
Köszi
Gyönyörűűűűűűűűűűűű!
Biztos, hogy alatta lesz.
Eddig mind a 3 előző új autómat 4 évesen és 30-40.000 km-rel adtam el.
Bevallom, nem volt nehéz őket eladni.
Már vártam...