Én sem igazán értem ezt a nagy kavarást a motor melegedése körül. Mindjárt mindenki diplomás mérnökként tervezi átalakítani a motorját, és annak hűtőkörét. megy a nagy variálás az olajokkal ezzel párhuzamosan.
Én is az mellet vagyok, hogy bizony a 20-30 éves oldtimerek ugyan ilyen időben rohangáltak 10-20 éve az utakon, semmivel nem jobb hűtőrendszerrel, és olajokkal...
Annyit szerintem érdemes leleplezni a mérnöki tudományokból a be nem avatottak részére, hogy minden termék rendelkezik egy biztonsági tartalékkal amivel túlméretezik. Ezt ugye az orosz tipusú dolgoknál régen jól illusztrálták. Bár napjainkban igyekeznek csak olyan mértékben túlméretezni, ami nem megy a költségek, és eladhatóság és izomerő javára, magyarul még elbirod.
Ezek a tipusok a mediterán országokban is futnak, talán még mostohább körülmények között is. nekünk sem volt semmi gondunk tavaly olaszországban a légolajos Banditokkal és GSX1400-el.
Tehát esetleg annyit érdemes az kedvencünkért elkövetni, hogy az általában gyárilag előírt 10W40-es olaj helyett 10W-50, vagy 10W60-ast veszünk bele. De ezt is csak azért hogy nyugodtan aludjunk...
Nahát, a sok vajúdás után megvan a motor. Újabb párom egy lég-olajos 650es Bandit, zsír állapotban.
Sokat olvastam a forúmokat, meditáltam, de rájöttem hogy ez kellett. Az ereje bőven elég hogy tisztességesen közlekedj vele, kezes, csinos joszág.
Nemrég volt meg a 6000es szervíz, persze az is 5300 kmnél :D, szal új olaj van benne meg ,minden át van nézve.
Egy gondom viszont van, nagyon melegszik a motor, igaz hogy nem igen lehet ilyen hőségre másra számítani. 30 fokos melegben igencsak kimelegszik, civilizáltan húzom a gázt, de még így is óráákon keresztül döl belőle a meleg.
Hiába aggodók, van lehetőség ( értelme ) egy nagyobb radiátort, ventilátort rátenni? vagy csak én festem az ördögöt a falra?...
Nameg, van egy olyan hogy a sebváltó kattog, de mint olvastam hogy nem én vagyok az egyedüli, ennyi simán belefér. Ami a bővítést illeti egy Gipro, meg Sentinel a terv.
H egy korábbi hozzászoláshoz véleményt mondjak: turázásra kiválóan alkalmas, kettesben cuccokkal simán vertük a terepet. Mondhatni mindenben kényelmes, talán a sebváltót kellene kissé lejjebb tenni h könnyebben tegyem magasabb fokozatba.
Képek hamarosan, neh, lépek tekerni egyet, nagyon bennem van a vírus.
Edko
Sziasztok.Tudna valaki segíteni?Nem találok sehol nyári mocis kabátot csak dzsekit.Nekem meg ez hosszab fazon kellene,mint a cordura kabátom.Csak ez meg elég régi ,nincs rajta szellőző és megdöglök benne ezért kellene valami kimondottan nyári.Valakinek,ha van valami tippje,hogy honnan azt nagyon megköszönném.Persze valami olcsóbb kellene.Lehet hogy hosszab fazonban nincs is?Csak dzsekiben?
Ezermesterek véleményét vagy segítségét kérném.
Úgy döntöttem,hogy kicserélem az un.kutyacsontot,hogy egy kicsit alacsonyabb legyen a vas - nem akarok magyárzkodni,hogy miért - ezért arra lennék kíváncsi,hogy ha a gyáriakat kiveszem nem -e fog a futómű elszállni vagy szétugrani ? és mégegy ahhoz,hogy kb 5 cm-ert sűllyesszem a vasat mennyivel kell hosszabb a gyárinál?
Ennyi a kérdésem és köszönöm a megtiszetlő válaszokat.
Igen, a haz elott, ill. az ablak alatt. Nem ismerek senikt azon a kornyeken, szoval nincs garazs
Lopascasco mindenkeppen (foleg elolvasva a lopott motorok forumat), inditasgatlo, vagy pageres riaszto.
De akkor mar megkerdem, lakik-e valaki XV. kerben?
Semmi keppen sem lesz teli idomos, barmennyire is jobb az turazni, nem tettszik
Akkor mar van par szalonrol infom, tapasztalataitok alapjan, lesz hova mennem.
Mas: van olyan koztetek, aki nem garazsban tarolja? Nekem sajna nem lesz ra lehetosegem, szoval egy takaroponyva es egy lopascasco befigyel majd, sajna...
Ugyan az mint a bandit.......
A különbség?
1., teli idomos
2., km óra szebb (nekem legalábbis joban tetszik)
3., nem tagolt az ülése
4., ha most vennék mocit AZT venném:-)))
Ennél jobb válaszás nincs!
Kabátba-dzsikbe megpusztulok Én is