Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm. Ezeknél akad váltóprobléma Lecso?
Gondolom te alá tudnád támasztani, vagy megtámadni az okfejtést?! Csak bölcsen hallgatsz? :DDD
Zöldség?
Görögben sok a csúszós aszfalt,a csigazabálóknál jobb az arány,Albánokkal meg semmi gond,picit sűrű a forgalom,de jó a ritmus!
Amúgy tényleg a szeptember az ideális a göröghöz,volt,hogy október elején jöttem haza,még akkor is tuti időben+a víz is meleg.
szotyi1!

Menjen a k.....anyjuk a csigazabáló köcsögökhöz! Egyébként meg szerintem a Szeptember a kiváló időszak egy ilyen déli túrához! Voltam már párszor....
Az utakkal meg semmi baj még Albániában sem,kétszer lezúgtam már arrafelé. És ha minden jól megy akkor jövőre megint.
1-2 fotót dobjál már róla !
BanditBiker!

Hát nem vagyunk egyformák! De szerintem Te vagy a sokkal kisebbségben ezzel!
Erre a váltogatós dologról annyit, okos, tapasztalt műszaki ember leírja, megmagyarázza a "nyomaték ől nem a fordulat" ! Ez a címe az irománynak így keressetek rá. Egy olvasást megér
VF1000R 3000 alatt használva többnyire. Mittudomén mennyi kilométerrel. (100.000 ++)
én viszont meg oda szoktam sietni, hogy azt csinálhassam amit itthon nem tudok... jól bebaszva sisak nélkül motorozni és csajozni ezerrel, egyik beach-ről lófrálni a másikra és ha kedvem tartja búvárkodok vagy elmegyek katamaránozni..:-)
Azért javaslom,hogy a térképen bökd át a körzőt a másik irányba is,ennyi km-ből franciában vagy,ott jobbak a motorozási viszonyok,nyáron amúgy is marha meleg van délen....
Ezt este olajbuvarkodas utan megnezem a guglin, jol hangzik!
BanditBiker! Meg lehet csinálni,de mi nem azért megyünk arrafelé motorozni,hogy siessünk!
zöldi!

Jövőre mi egy olyat tervezünk,hogy lemegyünk Sarande-ig,onnan kompal át Korfura,és hazafelé pedig Átkompolunk Brindisi-be,és olaszon keresztül végig a parton haza!
Én azért az első fogaskereket megnézném.
Ha elérem a 100.000 km-t, referálok a váltómról, ilyen használat mellett hogy bírta!
Igaz, az még beletelik pár évbe, ugyanis még csak 30.000 km van benne (jövő nyáron lesz 4 éves) eredeti egyszer utánaállított lánccal, és eredeti első hátsó lánckerékkel, (nem cápafogasak kicsit sem) igaz fecskendővel olajozva 200-400 km-enként...
Mondjuk a nagy tgk-nak nyomással van a kenés ezért vontatásnál le is kell kötni a kardánt különben beállna, általában a nyelestengely vagy a kihajtás csapágyai adják meg magukat.
Èn például az elmúlt kb egy évben úgy óvtam a motorjaim váltóit, hogy bringára ültem. A napi 15-16 km plusz a hétvégi tekergések kb 6-7 ezer km-re rúgnak és ez kb a motorjaimba belerakott km mennyiség is összesen az elmúlt évben. Az mellett hogy kb 900€ -ot spórolok az évi bérlet árán (már lehet több , mert emelkedik folyamatosan), betakarja éves benzinköltséget, meg az évi túra költségét. Közben nem kell agódnom, ha a füszálakat számolom az eröbe, hogy váltó kenve van -e rendesen...
Ez lehet hogy így van, és az is lehet hogy független valamelyest a kenési rendszertöl. (jól gondolom, hogy TGK-nak más a váltó kenési rendszere mint a motorknak, vagy a személyautóknak?) Lehet pusztán az a tény, hogy nagyobb fordulaton kisebb ideig van terhelve a fog felüelet, és mivel az átvitt teljesítmény a fordulatszám és a nyomaték szorzata, így kisebb sebességfokozatban nagyobb fordulataon kisebb nyomatékot kell átvinnie a fognak, még ugye ez a pont fordítva van a nagyobb fokozatban (kisebb fordulat -nagyobb nyomaték , mindez persze azonos vonóerö esetén.)
Erre akkor lehetne érdemleges választ adni, ha összegyüjtenénk az összes olyan tipust ahol ez a váltó-kéregleválás felütötte a fejét.
Èn sokat kutakodva az ebay-en ott is láttam már olyan motor váltóját ilyen hibával ami nem esett bele ebbe a halmazba. Ilyen volt SR-as egyhengeres Yamaha, vagy az én XS-400-as yamahám ( fojtott verzó már 3000-nél leadja a legnagyobb nyomatékát).
Èn hallottam itt SV 1000-röl, meg Haya-ról is. Ha ezeket a tipusokat sikerülne összegyüjteni a gazdáik használati habitusával tovább lehetne kerekíteni a történetet. Azért az tálán furcsa sok suzukis tulajdonosnak, hogy a többi márka azonos kategóriabeli motorjai, sokkal többet forognak-rövidebb áttétellel rendelkeznek, és legtöbb alul igén gyengén muzsikál, majdnem hogy igényli a magasabb fordulatszámot.
Talán az is megfigyelhetö, hogy az amúgy kisebb térfogatu gépeknél pont az alul gyengébb mivolta miatt kevesebbszer üti fel a fejét ez a probléma. (Gondolok itt pl a 600-650-es banditokra, vagy egyébb túramotorkra.)

Amúgy tudna bárki is mondani 20 éves távlatú motorpalettán (gyártótól függetlenül ) olyan blokkot , ami annyira kezelhetö, és nyomatékos már alul is mint a Bandit blokk? Akik mentek már más motorral is, vagy kölcsönadták másoknak, ezt hallom vissza állandóan...
Ìrom ezt mindenféle elfogultság (elkötelezetség) nélkül.
A neten kutakodva találtam pár DYNO mérést Bandit -GSXR1100 párosításból. Az amúgy végteljesítményben gyengébb bandit, alul erösebb a nyitott gyári gixernél aminek gondolom nem véletlen rövidebb a szekunder áttétele is 48-as lánckerék vagy a bandit 45-ösével szemben.
Az eddigiekben egyetlen motor lóg ki a sorból. A GSX 1400 amelyröl eddig még nem hallottam ilyen váltóhibát, pedig a legelsö 10-12 éves példányok már 100 ezer km körül járnak...
A váltóügyben nekem motorral ugyan nincs (mert nem használtam egy motort 100000km-en át), de tgk és szgk-val van hosszútávú tapasztalatom, egy hazai tgk átlag futásteljesítménye évente kb 60-80000km és sok kolléga tapasztalata egyezik az enyémmel.....akik jellemzően alul váltanak (sajnos én is) azoknál a váltó miután az autóra kerülnek 1-2 év alatt elkezd sírni később beáll míg a pörgősen járóknál ez nem szokott előfordulni, igaz ott a motor hal meg hamarabb.
Nem hiszem, hogy bárki bárkinek is elszámolással tartozna azzal kapcsolatban, hogy hogyan használja a motorját.
Az elmúlt hónapokban-években a témával kapcsoltban összeszedett tapasztalatok és informácók lehetövé tettek egy lehetséges magyarázat kifejtését ezzel a misztikus problémával kapcsolatban. Mint mindenki olvashatta, ez egyfajta gondolatkisérlet volt csupán, és nincs mögötte valós hosszútávú teszt, mely minden egyes "állításunkat" igazolná. Ìgy mindenki akkora jelentöséget tulajdonít neki amekkorát gondol, amennyire számára a következtetések megalapozottak. Ìgy nem gondolom, hogy arról érdemes -e vitát nyitni, hogy 57.5 km / h-nál vagy 62 km/h -nál kell elváltani hogy ne "károsodjon" a szerkezet. Vagy hogy a csak a teligázos kisfordulatról történö kigyorsítás, vagy már 50%-os fojtónyitással gyorsítva is károsodik a mechanika...
Tölem, ha valakinek van "lehetösége rá" akár be is bizonyíthatja az állításaink ellenkezöjét, és járhat mindenhol direkt áttétellel 100 ezer km -en keresztül teljes terheléssel.
Hiszen oly sok minderöl tudjuk már hogy káros erre vagy arra, aztán mégis csináljuk..., pont ez legyen a kivétel?!
Jövő nyáron.
Ketten egy motorral. Mivel ketten lenni nem nagyon sikerül amúgy
Na erről beszélek, én ehhez tartom magam.
Én írtam.
Mondjuk 50-nel nem járok hatodikban, de 60-nal már igen, full megpakolva is, utassal 3 dobozzal.
Mondjuk ilyenkor sosem húzok nagy gázt, - ha szükséges a hirtelen gyorsítás, akkor visszaváltok - csak poroszkálok vele.
Ezt mikorra tervezitek? És hányan mennétek?
Elnézve a motor típusát abból következtetni az évjáratra az nem is olyan sok.