nem ott látom a hézagott , hogy mész 5 be 70 klm/ó -val
észrevétel !
elöször is ha motoral megyek mindig a teljes fordulatszám 1/3 án tartom a motort a nyomaték váltoval gyorsulásnál és fékezésnél ha sporolosan megyek .
ha turásba a fordulatszám 1/2 nél váltok és vissza , ha sportosra veszem a figurát a teljes fordulatszám 2/3 -nál váttok le ,,,fel fékezésnél és gyorsulásnál ,,,szinte a gépek 100 % itt a dolgozik a legjobban
Látok én olyat hogy piros lámpánál a csoka állo helyzetbe pakolgatja vissza a furókat aztán olyat hogy egyesbe tiltásig ,,, mert úgy jobban gyorsul aztán olyat hogy elözésnél semmi vissza váltás csak egy gáz huzás
Ki mondom : Lecso helyett .......... A pilota miatt megy szét a válto !és a rossz
kenöanyag választás miatt .
Miért ?
szerintem nem mindenkinek van füle a motorhoz azért mert az erő forás nem csörög be és nem dadog le ,,, nem kell 30 km /ó nál rá csavarni 4 be ,,,,,,,,,,,,,,,,, multkor ki fejtetem !
ha egy banditnak sima sg olajat ir a gyártó,,,,,,,, miért rak bele a pilota szintetikust sl, sm -et ?.... , vagy növényi ésterest ?
most hagyuk hogy a növényi olajak és a szinti olajak nem anyira érzékenyek a hő hatására ,,,,,,,,,,,,de vajon a fém felület barázdájiba meg kapaszkodnak ? A sokkal nagyobb szerelési hézagokat ki töltik ?
2 liter olaj ? normál olaj fogyi 5000 alatt nivótól nivóig 1 liter
1000 km 2 dl ergó 10000 km-es turákat mész
a 15 w 50 felejtő tiszta felesleges egyrészt a 15 w sürübb hidegen a folyhatosága ezért lassaban jut a kenendő helyekre , ugyanakor melegen
ugyanolyan vékony lesz mint a 10 -es
50 rész ,,, még elmegy de nem hiszem hogy 50 fok melegbe 150 km /ó kal jársz
most is ,,,,,mint mindig azt mondom az olaj az olaj !,,, kenn és kész ! az adalékok szabályozák a tulajdonságát,,, lehet itt ésteres meg szinti mind mind más más tulajdonságu motorokhozz lettek felylesztve
már mondtam probáld meg
a félszinti zöld xadó nincs surlodás csőkentő adalék , simán kompatibilis a olajos kuplungal ,,,,,,,,,, elöször a letapadások miatt olaj csere elött kb 100-150 km -rel tegyélbele egy mosot http://www.xado.co.hu/webshop#!/~/product/category=2302521&id=9944723
,,, aztán lila + az olaj csere és kb 300 km után rakd bele a pirosat , biztos ,hogy észre fogod venni a külömbséget de ha szará van kopva a szelep vezető és az olaj lehuzó gyűrű hornya , akkor le veheted a polcrol a crova készletedet
persze volt már amin segitet ez az eljárás,csökent az olaj fogyasztás és a generál is ki lett toldva pár kilométerel !
Ezexerint én is "szakmailag gyenge tulaj" vagyok.
Városban csak 5-ig váltok le, ez alá csak megálláskor kerül.
Sőt, akkor is 5.-ben van, ha utassal és 3 teli dobozzal vagyok.
De lehet neked van igazad.
Na meg annak, aki városban csak 1.-ben és 2.-ban jár, mint nemrég itt olvastam valakitől.
Jó kövér gázzal, és satufékkel a lámpáknál...hát...
Szia Tasi
Szóval én most 15W-50 es ásványit raktam bele hátha nem eszi de eszi. Azzal a gondolattal vastagabb olaj talán nem folyik úgy el de ez lehet, hogy nem így müködik. Legnagyobb problémám egyenlőre az ezzel a dologgal, hogy egy nagyobb nyári túrára el kell vinnem 2 liter olajat is. Amikor vettem motort elkövettem azt a baklövést az amúgy szép állapotú motornál, hogy nem tettem a kezem a kipufogó mögé és nem húztam neki egy pár gázfröccsöt. El voltam foglalva egy érdekes sipoló, csörömpölö, surlódó zajjal,hogy mi lehet az? Most már tudom ez a TDM-ek jellegzetes hangja, de akkor én hibának gondoltam,ha nem is vészesnek.
Nem tudok biztosat. Gyanítom azonban, hogy kenési probléma lesz, ugyanis a kerekek a tengely belsejéből kapják az olajat, ami végigfolyik a kerék oldalán, aztán a centrifugális erő miatt le is repül...
Kellene egy külső olajozó fúvókarendszer, ami a fogakra tolja az olajat. Gladius olyan már...
elmondásod alapján ... ,, nem lehet még oly nagy ott a problem !
ez a tipus a 3 szivó miatt mindig jobban visszahül a kisebb höértékű gyertya is azért kell bele ... ha érted amit mondok több cuc jut a robanó térbe 3 szelepen keresztül ráadásul 3 külömbözö helyről így nagyobb abenzin hütö hatása a4 hengereseknél és a te meg felezet Yamahádnál is ez fen áll
mit csinálnék én ? mérések után ...
elöször is nem váltanék sürübb olajra jó ott a 10 es ,,, zöld xadót eröltetném + hozzá egy piros adalékot 9 ml ha 5000 alatt nem csöken az olaj fogyi ,,,szed szét ,,,, szelepszár szimering csere és gyűrű vizsgálat ez csak egy új pakolás és a 10 db szimering ,, ha gyűrű is kopott,,,, egy új garniturával //kb 40 000 pénz // még oldod az olaj fogyidat ......
De lecsonak adok igazat adig amig inditási probléma nincs belőle el költenni 60 000- 70 000 ft luxus
A szakmailag gyenge tulajtól! Ez privát vélemény csak és nem kell mindenkinek álló háborút indítania, de ez nekem a reális magyarázat a gyengébb konstrukciós megoldás melett, anyag és költséghatékony tervezés,kivitelezés + egy 50-el 5-ben merbirgaazannyauristenit. Annyit olvastam már erről a dologról, hogy a hypo hajlamom kiűzzem magamból,de ez lett a végső stádium nálam.
volt már itt téma,és azt állapítottam meg,hogy tolásra ha füstől akkor gyürű probléma,ha nagy visszaváltás és gázelvétel van és igy füstől akkor szelepszárszimering a ludas
Szia! Köszi a választ. Hozzátenném,hogy érdekes módon a motor nem füstöl. Tegnap mentem a haverral egy nagy karikát és mondtam neki nagyon figyelje mi száll ki a kipuffantóból. Azt mondta csak egyszer egy brutál gyorsításkor/1-2.-ban/ látott valami pici kis füstfélét amúgy semmit. Emlékszem gyertyacserekor sem volt kormos a gyertya.Viszont ha a kipufogó elé teszem kezem és huzzok neki gázt akkor azért kormosodik a kezem szép lassan. Mindegy ebből szerintem szerelés lesz, télen vagy tavasszal.
A vara 2500 alatt nem is létezik.
Én meg sokszor ott váltok feljebb.
Zöldi, a váltógyilkos.
btw, bandit gyári kezelésiben az áll, hogy 5-nél szúrd be 5.-be