Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Èn még soha nem láttam ilyen kicsi, szutyok banditot! Ki tart ilyet meg magának?
Én már azt is hallottam, hogy jobb inkább 5e km-ként olajat cserélni. Vizsgálták az olajokat 500km-ként és 5e felett már eléggé meredeken törik le a kenési tulajdonsága.
Nem tartom, gyakrabban cserelek.
" Olajcsere viszont csak 12000km utan esedes."

Azért, ha jót akarsz, és sokáig megtartani tervezed a Varát, nem erőlteted ezt a Honda hülyeséget a 12e-s olajcserével. Még a Fireblade-re is ezt adták meg, de abszurd, amikor minden más márka 6e-s intervallumokat ad meg. Jó, lehet hokizni, hogy Honda-így-meg-úgy, de csodák nincsenek. Aki cserélte le 6-8e környékén, és érezte a különbséget, egyetlen percig nem bánta, hogy nem hagyta szutykolódni még 6e km-t benne az olajat.
Szinte hangyányi a különbség
177 vagyok, nekem nem jött be. Olvasva a te testmagasságodat, nem csodálkozom rajta hogy a Bandit olyan neked mint egy kis sámli
Egy szónak is száz a vége; minden ember más és más, súlyra, testalkatra, elvárásokra, pénztárcára és nem utolsó sorban olyan igényre, hogy mire kell neki a motor. Bő a választék, mindenki megtalálhatja a maga ötcsillagosát. Egyetlen dolgot nem teszek soha, nem fikázom senki motorját, sőt..... két napja mutattam egy kb. 45 éves 125-ös Trophy MZ gazdájának egy feltartott hüvelykujjat. Gyönyörű motor volt, mintha új lett volna.
177 vagyok, nekem nem jött be. Olvasva a te testmagasságodat, nem csodálkozom rajta hogy a Bandit olyan neked mint egy kis sámli
Egy szónak is száz a vége; minden ember más és más, súlyra, testalkatra, elvárásokra, pénztárcára és nem utolsó sorban olyan igényre, hogy mire kell neki a motor. Bő a választék, mindenki megtalálhatja a maga ötcsillagosát. Egyetlen dolgot nem teszek soha, nem fikázom senki motorját, sőt..... két napja mutattam egy kb. 45 éves 125-ös Trophy MZ gazdájának egy feltartott hüvelykujjat. Gyönyörű motor volt, mintha új lett volna.
Amugy nem sokkal nagyobb.
En meg raulok a Banditra es mintha guggolnek rajta. :-)
Ezrt modntom azt, hogy a Bandit meg szeretne felelni mindenkinek, te valoszinuelg atlagmagas vagy. A Vara nem, azt inkabb a nagyobb darab embereknek valo, bar sokan megultetik, ha nem er le a labuk.
Amugy a DL-nek inkabb az a gondja:
- hogy sokat zabal (meg a Varahoz kepest is)
- nem volt belole ABS-es (DL1000)
- sokan ugy kezdik a DL1000 tarsasagat, hogy gyujtasterkepet atfesultetik, fem fekcso (egyen Tokico fek van rajta!), elore futomu upgrade
Nem tura-sportot hasonlitok tura-sporthoz, vagy turahoz, hanem motort-motorhoz. Mas ketegoria, mas tipus, kialakitas, mas cel. Attol meg lehet hasonlitani.

Igen, ilyen alapon egy Trabantot is egy Opelt is ossze lehet hasonlitani, mint autot-autoval, hiszen kb. az alapfunkcioja pont ugyanaz, de mindketto telejesen mas modon teljesiti azt (teljesitmeny, megbizhatosag, uzemeltetesi koltsegek stb.).
Mig egyiknel kiemeled, hogy egy 10 es 13-as kulccsal javithato, addig megemloted, hogy kell is gyakran sajnos. A masikat meg nem tudod az ut szelen megcsinlani, de nem is nagyon kell. Ez miert nem osszehasonlitas? Miert nem lehet belole konkluziot levonni?

Mentem DL-el, KTM-el, TDM-el, nagy es kisbandival, FJR-rel stb. a GSA meg kimaradt. A csillagok osszallasa alapjan ezt talaltam a legjobbnak.

Az upgrade-hez: vehettem volna jobb ulest (szeretem, ha szep es jo is egyben), futomuvet, feket is lehetett volna okositani, de a labhellyel nem tudtam volna semmit kezdeni. 190 feletti magassaggal aldott meg az eg, ulespzicio alapjan -nekem- kicsi volt a Bandit.
Siman elfogadom, ha "atlagjanosnak" jo, de en nem vagyok konfekciomeret.
"Alkatrész árakban is van különbség egy suzuki és egy honda közt."

Sajnos ez már nem áll, ez a szakmailag megalapozott véleményem, árulom mindkettőt.
2008-ban még volt ezres DL. Néztem azt is nyílt napon, de már ránézésre kategorikus NEM volt a reakcióm vele kapcsolatban a böszmesége miatt. Egyszerűen kurva nagy motor, mint egy elefánt. Aztán ráültem. -Na, ott kapta a második nem-et. Éppen hogy csak a lábujjhegyem ért le róla. Ahhoz, hogy legalább a bal lábfejem lent legyen az úton, fél seggel le kellett csúsznom róla, a jobb lábam meg harangozott a levegőben (lehet elképzelni egy város araszolgatást, ahogy ugrálok le-fel, lecsúszkáva, felugorva). Aztán leszálltam és próbából megdöntöttem magam felé. Ott kapta a harmadik nem-et és sikítva menekültem el tőle.
Ezek szerint egy trabant is kocsi, meg egy mai átlagos Opel?
Mindegyiknek 4 kereke van, mindegyikbe elfér 4-5 ember?
De mégis....az opel ugye tágasabb, kényelmesebb, jobb....

Na ne mááááá:-))))


Még a suzuki közt sem szabad hasonlítani....
Hiszen nem ugyan olyan egy DL, egy GSF, vagy GSR, vagy GSXR....
És ezek még csak nem is tág ccm-esek....
De egy Bandit és egy majd 2x akkora vara közt?


A Bandit tudomásom szerint SPORT-TÚRA kategória, a Varadero meg ugye csak TÚRA
Más a tömeg, súlypont, üléspozíció, elosztás, motor, teleszkóp....stb. Már egy DL650 is más, mint egy Bandit....



Én is túramotorként gondolok rá - némi tartalékkal sépkelve.
Ezért van rajta doboz, és ezért vált be nekem a nagy plexi is.

Az ülés valóban kényelmetlen (nekem is) nagyobb távon, de ugyan olyan rossz, mint anno a GS-en.
Egy guruláskor viszont egy Yamaháról (talán XJ?)ült át egy kicsit egy csaj - és elmondása szerint kényelmesebb volt még annál is.
Valaki itt pár hete betett egy képet. ~ 80.000-ért csináltatott ülést.
Lehet olcsóbban is (nem lesz max ilyen szép), de kényelmes.
A GS-en nekem is alakított ülés volt, amivel simán mentem, akár napi 800km-ert is.

De a fő szempont az ár......
A suzuki elérhető bárkinek (új árra gondolok) ennél verhetetlenebb nem igazán van. És a különbözet csak parányi részét ráköltöd, akkor már a kényelem is megvan.
Alkatrész árakban is van különbség egy suzuki és egy honda közt.

Szóval ezért mondom, hogy ne vegyük egy kalap alá..
Menj egy DL-el, TDM-el, KTM-el....és azokhoz viszonyítsd:-)
Szerintem ráülnél egy 1250-es BMW-re már az is odavágna rendesen:-)))

A vara szép, tetszik, Én is elfogadnám....nem a motor ellen van bajom!

De használt árakban is.....
De egy 2007-es Vara ~ 1,4 millió
Egy bandit ~ 0,9 millió
Egy Dl650: ~ 1,1 millió

Azért fél millióból sok mindenre futja......
Olyan motort még nem láttam, ami mindenkinek (a felhasználók 100%-ának) 100%-osan megfelelne. Valamit mindenki alakít rajta.



(most nézem.... nem is lehet új Varaderot kapni?)
Sok helyen már a termékek közt sincs fent)
Miert ne lehetne osszehasonlitani?
Ket kereke van, a labad kozti bodonbe kell a benzint rakni, gurul, hangos, dudal stb.

A Banditban az a jo (vagy rossz), hogy univerzalis motor. Mindenkinek meg szeretne felelni, de alapvetoen csak az atlagjanosnak felel meg. Ha ettol eltersz, mar nem lesz feltetlenul a legjobb, de jol hasznalhato, szeretheto lesz. A Bandit olcso, egyensuzuki cuccokbol van osszelegozva, ami egyreszrol jo (mert olcsobb), masreszrol nem (mert pl. mas motoroknal a hasonlo kategorias gepeknel pl. jobb minosegu egy kicsit par dolog, igaz dragabban).

A Banditba -mivel keves atlagjanos van- mindenki azt lat bele, amit szeretne. Van aki par raggatott idomtol (GSX-F) mar-mar GSX-R-kent vagy FJR-kent kezeli, van aki telerakja dobozokkal es turamotornak hasznalja, van aki streefightert epit belole stb.

En turamotorkent tekintettem ra, ahhoz nekem nem felelt meg igazan. Kolthettem volna ra, alakitgathattam volna, de volt erre a celra jobb celszerszam.
Lehet Lamb olvtarsnak is ilyen tervei vannak, innen kezdve pedig mar hasonlitgathato a Bandit, gyakorlatilag barmihez.
Egy Varát nem is lehet SOHA a bandithoz hasonlítani.

Egy varát hasonlíts egy TDM-hez, Tuareghez, Dl-hez, vagy BMW Gs-hez...

Már a bandit és a DL-se ugyan az a kategória....
Én most lötykölődtem mint a fene, a DL-es kameraman meg simán jött mögöttem......
szívesen......
Csak megosztásként....

A K7-es Bandita alapban olyan 5,5-6 közt evett. Pályán volt hogy a 7,5 is elfogyott....

Utána (idén tavasszal) szelephézagoláskor rendesen be lett állítva (nem csak a számlán írták?)
A fogyim lejött 5L környékére.

Ausztriában (pályán is mentünk) a nagy átlag 5,1L volt....



Felkerült ugye a nagy plexi.
JELENTEM ALÁSSSAN:-)))
- nem tört, nem repedt el pedig mentem már vele kisebbet-nagyobbat
- lassabbat, gyorsabbat
- a fogyim az évadzárón 4,83 lett.... vagyis a fogyasztás se nőtt meg. (pedig mentünk pár szakaszon:-)))
Tisztelt Motoros Társaim!

Először is Bocsi az OFFért!

Szakdolgozatomhoz kérném segítségeteket az alábbi motoros kérdőív kitöltésében!
Csak 2 perc az egész!
Köszönöm szépen azoknak akik kitöltik!

(A RIPET PONT HU-S RÉSZ KÖZÜL TÖRÖLD A SPACE-T!.. máshogy nem tudtam belinkelni!)

ripet. hu/feedback.php?kid=e08390d00aff53e039a3961ec13998b4
GSF650-rol ultem at.
Hintalo futomu, nagy erot igenylo, viszonylag nehezen adagolhato fek, kenyelmetlen ules, kis labhely. Kb. ezek voltak vele a gondjaim.

A Varan (SD02):
- Kenyelem. Pl. Bandittal mentem egy napot es masnap a motorra se tudtam nezni, itt siman megy 4-5 nap egesz napos motorozas.
- Sokkal jobb futomu. Persze relativ minden es a hazai utakon a 19-es kerek is hasznos. Sokkal nyugodtabban tudsz rajta motorozni, mint a Bandittal. (pl. Bandittal mentem rossze videki uton 120-130 korul, csak a lendulet vitte elore a Bandit egyenesen. A Vara pedig szepen halad magabiztosan.)
- A fek kicsit keves szerintem a sulyhoz, de a kombinalt fek ABS-szel jo dolog. Bar ez a fek dolog lehet user feature is, mert pl. inkabb kicsiket fekezgetek, nagyreszt hatsofekkel (kombifek!), egyszer egy palyahasznalat utan hatarozottan jobb lett.
- Igazi utazomotor, csavarogni idealis. 80-100-zal, kis videki utakon csatangolni nezelodos tempoban - erre talaltak ki. Csomagot, utast birja.
- A motor a S4 utan kelletlen. Alul nem megy, alacsonyabb fokozatban mar megy kb. 2000-tol, de pl. 80 alatt nem lehet 6-at kapcsolni. 3200 korul forog 6-ban 100-nal. 3000-tol elkezd tolni es megy 8-9000-ig, de nem erdemes porgetni. Kb. 3-7000 kozott minden megtortenik. Ha szereted a modern turbodizeleket ez is be fog jonni. Endurosaga ellenere tarthato vele a tempo.
- Fogyasztasa nagyon hasznalat es tempofuggo. 3 dobozzal volt mar 4.8 is nezelodos tempoban, de ha autopalya-3 doboz-150 akkor bizony mar 7 liter. Nagy atlagban 5-6 liter kozott. Nincs uzemanyagszintjelzo (csak sarga lampa), de van 25 literes tank. Szeretem, mikor 400+ km utan megyek tankolni.
- Nehez. Baromi nehez. Ha valaki azt mondja, hogy teljes harci diszben (bukocso, konzolok, kozeptamasz, teletank stb.) 300kg, siman elhiszem. Ha megbillen erosen guvad a szemem, hogy megtartsam (Zoldi "kisovodas" meret hozzam kepest ). Ha gurul bringa mar, bar a magas sulypontra es a V2-re figyelni kell. Ha lefullad dol, mint a zsak.
-Kicsit draga a fenntartasa. Fekbetet kb. fele futast bir, mint a kisbandin. Az arak, pl. szurok kb. x1.5 a bandithoz kepest. Olajcsere viszont csak 12000km utan esedes.
- Van par tipushibaja amirol tudok, de kb. ennyi. Nekem eddig egy kipugotomites kezd kiegni (ez az egyik tipushiba, feature, kb. 20-40000 kilometert bir). Hondas AC pumpa gond, vedeni kell a hatso rugostagot, van valami jelado ami miatt nem indul a motor (ha esetleg ugy all meg a motort, kb. sebessegben megmozditod es indul, ha jelentkezik, cserelni kell). Kb. ennyi, amit kihamoztam az indexes topikbol (olvass bele, hasonlo a tema mint itt, van par tipushiba es a utan a merremenjunk-gumi-olaj-plexi temak mennek). 100000ig bejaratos. Latom par ismerosnel mit birnak, nalam a kirandulos uzemben boven menni fog evekig.

Ha hasonlo turakat tervezel, akkor a te baratod (nem az enyem a video):
http://youtu.be/n-x_HY9c0YI
vedd ki a gyertyákat ! ha nem egyformák ? karburátor beszabályozási problémád van , vagy sima szinkron kell a gépnek , esetleg szelep hézag elfogyás !
nagyon szépen meg fogalmaztad ! pontosan! és még néha egyes esetekben a nem 100 % ki emelö olajos kuplung is rá tesz !
bátya ! létezik az még 1500 fortdulaton is ,,,,,,,,,,,,nekem volt ilyen v2 1000 nyomaték motorom ,, szinte 3000-4000 fordulaton bármit meg csinál ,,,,,,,,, csak ép se gyorsulni ,,,se gyorsan menni nem tud ,,,,,,,,160 nál le fu a szél , viszont bárhol el fér és kurva kényelmes, még erdőbe is be lehet vele tévedni. A fogyasztása is meg áll 5-6 között

és mondom EGY HONDA és ugyi a Honda az Honda
Összefoglalva:
A helytelenül megválasztott sebességfokozat (túl alacsony fordulatszám) és a hozzá tartozó nagy terhelés következtében elégtelen kenés lép fel. Ennek folyománya intezívebb kopás a fogaskerekek perselyezésénél. siklócsapágyainál. Ez a megnövekedett hézag eltólja a elméleti kapcsolódási pontot a fogaskerekek evolvens ívein. A tiszta gördülés helyett csúszás lép fel megnövekedett surlódás, hö és zaj kiséretében. A rocsolódás folyamtát gyorsítja fel a rosszul megválasztott kenöanyag-motorolaj, mely nem képes elvinni a keletekzett höt, és kiszorul a felületek közül. Továbbá az amúgy is alacsony fordulaton dolgozó olajszivattyú (a motor alacsony fordulatszáma miatt) nem képes utánpotólni a idöben a megfelelö nyomással a friss kenöanyagot a felületek között.

Remélem nem hagytam ki semmit, és jól értelmeztem az eddigi információkat.
Megnéztem... elsőre azt mondanám, hogy egyszerre, de mégsem.
Balról nézve az első kezdett előbb melegedni, aztán a két középső, majd a jobb szélső.
Persze ez másodpercek alatt... olyan nem volt, hogy az egyik hideg, a másik meleg,
inkább langyos és meleg vagy meleg és nagyon meleg. Tovább már nem fogdostam...
Talán Te nem minden gyórsítást nyélgázon végzel ilyen tempónál, lehet kinézem ezt a gépészeti alapismeretet belőled! :)