10w villaolaj kell bele, motorolajnak mindegy, 10w40 v 50. Az 50-nek a hidegen tanusitott viszkozitasa az adatlapja alapjan magasabb, (motul) en visszatertem a 40re az 50 rol.
Kérdezném hogy a nemrég vásárolt 2004-es 20.000 ezret futott 1200-es Banditomnál cseréljem-e a villaolajat, mert tuti hogy nem volt még cserélve. Ha igen milyen viszkozitásút javasoltok bele. Nem vagyok egy nagy kanyarvadász, döntögetős, inkább túrázós... Olajból érdemesebb-e a 10W-50-es mint a 10W-40-es? Gondolván a nyárra, meg hogy elég sűrűn előfordulok a nagybudapesti fasza dugóban. Van-e valamilyen tapasztalat az irídiumos gyertyával kapcsolatban, mert szert tettem egy szettre.
Délafrikai piacra készült !........... valahol irtam már ez a te 1. 1 töl / gv 73 sorozat /csak a cb 750 volt sikeresebb ,,,, erre a motora ,még az amerikai is várt és nem tudtak 3 évig annyit gyártani hogy ki szolgáják a világot ... a gyorsulási versenyek felén még ma is ott állnak a start vonal előtt a 450-500 lóerös 12 esek és a busák mellett ,, lehet meg leszek kövezve megint de 23 éve full alu váz forditott sova huzó nyomo telo , hátso álitható huzó nyomo telo lég kamrás csilapitásu gyári kormány teló és sorolhatnám ...... menyi minden tünik fell eben a 1. 1 ben 1990 .ben ami még sok mai ban is csak fel áras ..........
a bandit is csak eenek köszönheti a sikerét szerintem ......... na mentem vasutazni !
A carbtune jó választás, én ezzel dolgoztam sokáig. Két apróság. Párszor le kell venni a hátulját és megkenni, mert akadni fog. A másik hogy V2-es , boxer motorokhoz valószínű kisebb keresztmetszetű szűkítő kell,mert alig indul el felfele a műszer. Erről jó előre gondoskodni.
én nem kategorizálok a kategoriák vannak és léteznek ...
neeeeeeeee csinájáááá kis fixálo szerkezetett a tű alá mert nem lesz jó fuladni fog a gép allul , annak ott rezegnie kell ,,, ezért kopik és ha el kopott cserélni kö a kehelycsővel együt .A 10.2 O győrű pont oda kő a cv állá hogy fékezésnél a megemelkedett usszoszint ne árassza el szivó részt . Sok motoros panaszkodik a neten hogy fékezésnél le áll a motor meg lavirozik az alapjárat , az a sok okos szerelö meg :: gyertya csere , motor generál , szelep hézag és még ki tudja miket ki nem fizetetnek a szerencsétlen motorossal ,,,,,,,,,,,,, és persze csak egy 100 ft O gyűrűt kéne cserélni
Sok mindenben igazad van, de teljesen felesleges kategorizálni, már csak azért is, mert másoknak mások a kategorizálási elvei, és nem jó másra csak, hogy megossza az embereket.
Nem mindenki egyformán materialista beállítottságú. Valakinek semmit nem jelentenek a használati tárgyak, másoknak meg többet jelentenek akár családnál is...
Ezekből a témákból lesznek a legnagyobb sehova nem vezető viták, sértő személyeskedésbe torkolva.
Az én mondandóm lényege is csak annyi, hogy nem minden arany ami fénylik, maradva a szakmai tapasztalatoknál, műszaki megközelítésnél.
Másrészről mint olvashatod, jól jöttek a részedről rendelkezésre bocsájtott o-gyűrűk. Köszönet érte.
Igaz ez legnagyobbat csak egy heti netes kutakodás után találtam meg, hogy hova való. De nem gond mert még nincs visszaépítve, és a tü alá is akarok egy spec. alátétet csináltatni, a tolattyúban, mert kiküszöböli a tű ferde állását, szárának , és a tű vezetőjének oválisra kopását. Ahogy tapasztalom ez a tervezési hiba a Mikunik egyik gyenge pontja.
van ez a motoros aki azért mert kicsi a fasza azzal kompenzálja ,hogy el füstöli szét basza .......... és itt nem a pénz ről szól a dolog .
aztán van az a motoros aki holt hülye a motorhoz de kell neki , mert a másiknal is van ,,,,,,,,,, ja és ha meg vesz egy motort , még nem ment vele 200 km ,,, de már azt nézi a másiknak ujabb van .
vannak azok a motorosok akik nek azért van motorja ,mert a haveroknak is vcan és ki ne logjanak a sorból cimen vesznek egyet ,,, de szükségük nincs rá csak a csapatba akkarnak tartozni !
és vannak azok a motorosok akik 12 -13 éves koruktol berhelik -szerelik a motorokat egyre komolyabb motorjaik vannak és egyre több motort biortokolnak ,,,.............
Na ök ilyet bizt nem csinálnának ............. nekem többet jelent a motor mint egy használati közlekedő eszköz ...............
és etől lesz valaki motoros
Bocs tele van mindegyik forum tingli tangli dicsekvös paraszt motorosokal ............... valamikor az vett motort aki szerete a motort ,,,,,,,,,,, ma azzok vesznek motort akik nek meg adatik .
atol mert egymásnak köszöngetünk az uton a csapat fele nem motoros ............ csak azt hiszi magárol
"Még sorolhatnám, de a lényeg az, hogy azért még valami kívülről nagyon egyben van, meg tiszta, rohadtul nem jelent semmit, ha nem kapja meg a rendszeres karbantartást időben minden helyen, és nem csak "divatos" pontokban."
Szívemből szóltál...Ezt minden motorosnak tudni kellene akkor nem lenne annyi kuka motor az utakon. Én az idén már túl vagyok a hátsó lengővilla zsírozásán. Két szezon után ezt mindig megcsinálom a vason. Most a szezon végén a villaolaj csere és a kormánycsapágy zsírozása lesz az elsődleges teendőm. Erre szokták azt mondani összekötöm a jót a hasznossal.
Vitatkoznék a megállapításoddal.Ezt a fajta cselekedetet én sok-sok évvel ez előtt itthon is láttam a találkozókon, csak elég "ittas" kellett hogy legyen a tulajdonos. Esetleg nem egy 25 éves gsxr 1100 volt mondjuk, hanem Pannónia, Jawa, Mz, vagy éppen bármi más japán motor. A fórum galériái is tele vannak ilyenfajta "kínzásokkal". Mert ha valaki azt hiszi, hogy gumi elfüstölés gyárilag méretezett-tervezett használati körülmény...vagy a kerekezés, teli gázos gyorsulások.
Rengeteg meghasonult gazda van, akik nap mint nap kétarcú módon "színészkednek". Egyik oldalról napokon át töprengnek ,melyik olaj lenne a legjobb a motorba, közben olyan "tartományokban" használják ami minden csak nem ideális lehet (Itt gondolhatunk arra is aki ingerszegényen használja, alacsony tartományban, elégtelen olajozással, kormozódással.)
Másrészről, szerintem a srác egy csóró melós valahol pl. észak, vagy kelet Németországban. Ahol bérek annyira nem erősek, viszont a szervizóradíjak ott is lehet 50-60 € -as. Valószínűleg annyi minden szar volt már a motorban, hogy egyszerűen nem volt érdemes már felújítani. Fölég akkor, ha ismeretes az a tény, hogy a német forgalmiban , nem szerepel motorszám, vagyis 200-700€-ért véve egy komplett blokkot, egy az egyben be lehet rakni a járműbe, anélkül hogy arról bárkit is értesíteni kéne. Èn még bele tudom magyarázni azt is, hogy azért nyírta ki a blokkot végleg, nehogy újra piacra kerüljön, és valami balekra rásózza egy török bontós.
Saját példámból pár szösszenet. Hetek óta OFF-olom a topikot a saját gsxr 1100-el. Most hogy tegnap éjjel lebontottam addig a pontig amit terveztem, merem állítani, hogy tényleg csak a 15 ezer mérföld van benne. Annak ellenére, hogy tényleg "vigyáztak rá" ( , és többen nem értették hogy minek szétszedni egy ilyen keveset futott motort )néhány folyadék cserén kívül, nem sok figyelmet kapott. Szelepeket biztos nem ellenőriztek 6 ezerenként (!), szerencsére 1 volt 1 századdal értéken kívül csak. A karburátorok külön légszűrő-szuszogója, elporladt, az összes a karbiban volt. A porlasztóban levő összes o-gyűrű addig volt "jó" állapotban még le nem akartad pattintani a helyéről, akkor egyből megrepedezett, majd elszakadt. A kihajtó tengelyen a lánckerék csavarja le volt lazulva, és csak imádkozni tudtam, hogy az új lánckerék passzosan álljon rajta, különben cserélhettem volna a kihajtó tengelyt is. A kormánycsapágy még éppen megmenthető állapotban volt, de nem beverődés, hanem a vízzel keveredett rozsdás zsír vágta volna el a torkát, ha most nem nézek rá. Hasonló volt a jelenség a Suzukiknál (lehet a többinél is) elég gyengén tömített hátsó tűgörgőcsapágyas himbarendszernél. Már meg vannak a kezdeti kifényesedések a csapokon, mert itt is a gyárilag belerakott zsír vízzel és kosszal keveredve, nem engedi dolgozni a csapágyat, így az szépen beverődik. Nézve a csapágyak árát , kb 25-30 ezer lenne, ha cserélni kéne a 4 ponton csapágyazott himbát, meg a hátsó lengővilla csapágyát. Még sorolhatnám, de a lényeg az, hogy azért még valami kívülről nagyon egyben van, meg tiszta, rohadtul nem jelent semmit, ha nem kapja meg a rendszeres karbantartást időben minden helyen, és nem csak "divatos" pontokban.
"Még nézni is rossz volt szegény motor kínlódását."
Pedig mennyien szeretik nézni, úgy hívják, autó-motor sport!
Egy tipikus nyugati pénzes barom. Egy kettes IQ-jú gyökér. Mi igyekszünk vigyázni, féltve óvni a motorjainkat, itt meg az ellenpélda. Még nézni is rossz volt szegény motor kínlódását.
Most éppen azt olvastam a problémámmal kapcsolatban, hogy rosszul beállított futómű!
Egyébként csak azért aggaszt a dolog, hogy nehogy belenyúljak valami javíthatatlan dologba.
A kerekeket meg lehet rángatni, vételkor illik is , mikor középállványra van húzva. Elsőt is, hátsót is. 6-12-óránál megfogva a kereket ki szokta adni, ha lóg a csapágy. A hátsót, még 9 óránál megfogva, megrángatva lehet érezni, hogy a lengővilla csapágya lóg-e.
A kormánycsapágyat, ha levegőbe emelt első kerékkel kifordítod ütközésig, általában, mikor nekiütközik a határolónak, lehet érezni, hogy lóg -e talán az.
Ha régen nem mentek vele, és nem figyeltek a guminyomásra, akkor az is el lehet deformálódva, elég komoly hatásai vannak menet közben.
Ezek mind orvosolhatók, de egyik másik csapágy cseréje miatt elég komolyan meg kell bontani a gépet.
Meg azért ha messziről belenézel előröl a motorba, azért látszik hogy kb egy nyomon fut -e.
2003-as évjáratnál még érdemes fülelni, hogy 3-4-5 sebességbe alacsonyabb tempónál nem sír -e a váltó, meg el szokott fáradni a hátsó rugós tag...
Segítségeteket kérném, venni akarok egy GSXF 1200 S Banditot, ki is néztem, meg is néztem mentem is vele jó árban is van, viszont menet közben kis sebességnél 30- 40-50 Km/h van egy furcsa menettulajdonsága, elkezd a motor himbálózni alattam, mintha vályús úton mennél egyik partról a másikba, a vályúban.
Nem tudom jól érzékeltetem e, szóval mintha nekiállnál döntögetni a mocit de ezt magától elkezdi. Szóval mi lehet ez? Esetleg felfüggesztés, kerékcsapágy, rossz centírozás, vagy esetleg gumi, nem gondolnám hogy eltekeredett váz lenne az oka? Ötlet? A motorral csúsztak annyit tudni róla 2003-as 50000 Km van benne, a vázon semmi sérülés kormányütközők épek, blokkon nincs sérülés, oldalán látszik egy kis csúszás nyom, gumik 70% osak.
Nagyon köszönöm, ha valaki bármiben is tud segíteni, nem akarok belenyúlni valami javíthatatlan vasba.
Kérdezném hogy a nemrég vásárolt 2004-es 20.000 ezret futott 1200-es Banditomnál cseréljem-e a villaolajat, mert tuti hogy nem volt még cserélve. Ha igen milyen viszkozitásút javasoltok bele. Nem vagyok egy nagy kanyarvadász, döntögetős, inkább túrázós... Olajból érdemesebb-e a 10W-50-es mint a 10W-40-es? Gondolván a nyárra, meg hogy elég sűrűn előfordulok a nagybudapesti fasza dugóban. Van-e valamilyen tapasztalat az irídiumos gyertyával kapcsolatban, mert szert tettem egy szettre.
a bandit is csak eenek köszönheti a sikerét szerintem ......... na mentem vasutazni !
én nem kategorizálok a kategoriák vannak és léteznek ...
neeeeeeeee csinájáááá kis fixálo szerkezetett a tű alá mert nem lesz jó fuladni fog a gép allul , annak ott rezegnie kell ,,, ezért kopik és ha el kopott cserélni kö a kehelycsővel együt .A 10.2 O győrű pont oda kő a cv állá hogy fékezésnél a megemelkedett usszoszint ne árassza el szivó részt . Sok motoros panaszkodik a neten hogy fékezésnél le áll a motor meg lavirozik az alapjárat , az a sok okos szerelö meg :: gyertya csere , motor generál , szelep hézag és még ki tudja miket ki nem fizetetnek a szerencsétlen motorossal ,,,,,,,,,,,,, és persze csak egy 100 ft O gyűrűt kéne cserélni
ezt a 9 est is már furni akarták :
https://www.facebook.com/photo...
reméljük hamar vissza hozza az árát már 15000 kereset egy hét alatt :
https://www.facebook.com/photo...
hali Pisti
Sok mindenben igazad van, de teljesen felesleges kategorizálni, már csak azért is, mert másoknak mások a kategorizálási elvei, és nem jó másra csak, hogy megossza az embereket.
Nem mindenki egyformán materialista beállítottságú. Valakinek semmit nem jelentenek a használati tárgyak, másoknak meg többet jelentenek akár családnál is...
Ezekből a témákból lesznek a legnagyobb sehova nem vezető viták, sértő személyeskedésbe torkolva.
Az én mondandóm lényege is csak annyi, hogy nem minden arany ami fénylik, maradva a szakmai tapasztalatoknál, műszaki megközelítésnél.
Másrészről mint olvashatod, jól jöttek a részedről rendelkezésre bocsájtott o-gyűrűk. Köszönet érte.
Igaz ez legnagyobbat csak egy heti netes kutakodás után találtam meg, hogy hova való. De nem gond mert még nincs visszaépítve, és a tü alá is akarok egy spec. alátétet csináltatni, a tolattyúban, mert kiküszöböli a tű ferde állását, szárának , és a tű vezetőjének oválisra kopását. Ahogy tapasztalom ez a tervezési hiba a Mikunik egyik gyenge pontja.
István
van ez a motoros aki azért mert kicsi a fasza azzal kompenzálja ,hogy el füstöli szét basza .......... és itt nem a pénz ről szól a dolog .
aztán van az a motoros aki holt hülye a motorhoz de kell neki , mert a másiknal is van ,,,,,,,,,, ja és ha meg vesz egy motort , még nem ment vele 200 km ,,, de már azt nézi a másiknak ujabb van .
vannak azok a motorosok akik nek azért van motorja ,mert a haveroknak is vcan és ki ne logjanak a sorból cimen vesznek egyet ,,, de szükségük nincs rá csak a csapatba akkarnak tartozni !
és vannak azok a motorosok akik 12 -13 éves koruktol berhelik -szerelik a motorokat egyre komolyabb motorjaik vannak és egyre több motort biortokolnak ,,,.............
Na ök ilyet bizt nem csinálnának ............. nekem többet jelent a motor mint egy használati közlekedő eszköz ...............
és etől lesz valaki motoros
Bocs tele van mindegyik forum tingli tangli dicsekvös paraszt motorosokal ............... valamikor az vett motort aki szerete a motort ,,,,,,,,,,, ma azzok vesznek motort akik nek meg adatik .
atol mert egymásnak köszöngetünk az uton a csapat fele nem motoros ............ csak azt hiszi magárol
Itt az élő példa a videon
Szívemből szóltál...Ezt minden motorosnak tudni kellene akkor nem lenne annyi kuka motor az utakon. Én az idén már túl vagyok a hátsó lengővilla zsírozásán. Két szezon után ezt mindig megcsinálom a vason. Most a szezon végén a villaolaj csere és a kormánycsapágy zsírozása lesz az elsődleges teendőm. Erre szokták azt mondani összekötöm a jót a hasznossal.
Vitatkoznék a megállapításoddal.Ezt a fajta cselekedetet én sok-sok évvel ez előtt itthon is láttam a találkozókon, csak elég "ittas" kellett hogy legyen a tulajdonos. Esetleg nem egy 25 éves gsxr 1100 volt mondjuk, hanem Pannónia, Jawa, Mz, vagy éppen bármi más japán motor. A fórum galériái is tele vannak ilyenfajta "kínzásokkal". Mert ha valaki azt hiszi, hogy gumi elfüstölés gyárilag méretezett-tervezett használati körülmény...vagy a kerekezés, teli gázos gyorsulások.
Rengeteg meghasonult gazda van, akik nap mint nap kétarcú módon "színészkednek". Egyik oldalról napokon át töprengnek ,melyik olaj lenne a legjobb a motorba, közben olyan "tartományokban" használják ami minden csak nem ideális lehet (Itt gondolhatunk arra is aki ingerszegényen használja, alacsony tartományban, elégtelen olajozással, kormozódással.)
Másrészről, szerintem a srác egy csóró melós valahol pl. észak, vagy kelet Németországban. Ahol bérek annyira nem erősek, viszont a szervizóradíjak ott is lehet 50-60 € -as. Valószínűleg annyi minden szar volt már a motorban, hogy egyszerűen nem volt érdemes már felújítani. Fölég akkor, ha ismeretes az a tény, hogy a német forgalmiban , nem szerepel motorszám, vagyis 200-700€-ért véve egy komplett blokkot, egy az egyben be lehet rakni a járműbe, anélkül hogy arról bárkit is értesíteni kéne. Èn még bele tudom magyarázni azt is, hogy azért nyírta ki a blokkot végleg, nehogy újra piacra kerüljön, és valami balekra rásózza egy török bontós.
Saját példámból pár szösszenet. Hetek óta OFF-olom a topikot a saját gsxr 1100-el. Most hogy tegnap éjjel lebontottam addig a pontig amit terveztem, merem állítani, hogy tényleg csak a 15 ezer mérföld van benne. Annak ellenére, hogy tényleg "vigyáztak rá" ( , és többen nem értették hogy minek szétszedni egy ilyen keveset futott motort )néhány folyadék cserén kívül, nem sok figyelmet kapott. Szelepeket biztos nem ellenőriztek 6 ezerenként (!), szerencsére 1 volt 1 századdal értéken kívül csak. A karburátorok külön légszűrő-szuszogója, elporladt, az összes a karbiban volt. A porlasztóban levő összes o-gyűrű addig volt "jó" állapotban még le nem akartad pattintani a helyéről, akkor egyből megrepedezett, majd elszakadt. A kihajtó tengelyen a lánckerék csavarja le volt lazulva, és csak imádkozni tudtam, hogy az új lánckerék passzosan álljon rajta, különben cserélhettem volna a kihajtó tengelyt is. A kormánycsapágy még éppen megmenthető állapotban volt, de nem beverődés, hanem a vízzel keveredett rozsdás zsír vágta volna el a torkát, ha most nem nézek rá. Hasonló volt a jelenség a Suzukiknál (lehet a többinél is) elég gyengén tömített hátsó tűgörgőcsapágyas himbarendszernél. Már meg vannak a kezdeti kifényesedések a csapokon, mert itt is a gyárilag belerakott zsír vízzel és kosszal keveredve, nem engedi dolgozni a csapágyat, így az szépen beverődik. Nézve a csapágyak árát , kb 25-30 ezer lenne, ha cserélni kéne a 4 ponton csapágyazott himbát, meg a hátsó lengővilla csapágyát. Még sorolhatnám, de a lényeg az, hogy azért még valami kívülről nagyon egyben van, meg tiszta, rohadtul nem jelent semmit, ha nem kapja meg a rendszeres karbantartást időben minden helyen, és nem csak "divatos" pontokban.
"Még nézni is rossz volt szegény motor kínlódását."
Pedig mennyien szeretik nézni, úgy hívják, autó-motor sport!
István
Egyébként csak azért aggaszt a dolog, hogy nehogy belenyúljak valami javíthatatlan dologba.
mennyibe fáj?
A kormánycsapágyat, ha levegőbe emelt első kerékkel kifordítod ütközésig, általában, mikor nekiütközik a határolónak, lehet érezni, hogy lóg -e talán az.
Ha régen nem mentek vele, és nem figyeltek a guminyomásra, akkor az is el lehet deformálódva, elég komoly hatásai vannak menet közben.
Ezek mind orvosolhatók, de egyik másik csapágy cseréje miatt elég komolyan meg kell bontani a gépet.
Meg azért ha messziről belenézel előröl a motorba, azért látszik hogy kb egy nyomon fut -e.
2003-as évjáratnál még érdemes fülelni, hogy 3-4-5 sebességbe alacsonyabb tempónál nem sír -e a váltó, meg el szokott fáradni a hátsó rugós tag...
Segítségeteket kérném, venni akarok egy GSXF 1200 S Banditot, ki is néztem, meg is néztem mentem is vele jó árban is van, viszont menet közben kis sebességnél 30- 40-50 Km/h van egy furcsa menettulajdonsága, elkezd a motor himbálózni alattam, mintha vályús úton mennél egyik partról a másikba, a vályúban.
Nem tudom jól érzékeltetem e, szóval mintha nekiállnál döntögetni a mocit de ezt magától elkezdi. Szóval mi lehet ez? Esetleg felfüggesztés, kerékcsapágy, rossz centírozás, vagy esetleg gumi, nem gondolnám hogy eltekeredett váz lenne az oka? Ötlet? A motorral csúsztak annyit tudni róla 2003-as 50000 Km van benne, a vázon semmi sérülés kormányütközők épek, blokkon nincs sérülés, oldalán látszik egy kis csúszás nyom, gumik 70% osak.
Nagyon köszönöm, ha valaki bármiben is tud segíteni, nem akarok belenyúlni valami javíthatatlan vasba.
Küldök egy privát emailt is mindjárt.