Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csabu!

Reggel majd látjuk milyen idő készülődik! Elvileg nem mondanak esőt,de felhős-napos lesz talán!
Én ha megyek akkor kb. a Mikivel fél 12-kor érünk oda! De reggel 8-kor értekezünk!
vitázá ............. légyszi

http://www.vezess.hu/teszt/leg...
Alant olvashatod.

Én meg szólítom a ringbe Datyit, akinek Fiatba csomagolva van ilyen blokkja
szerintem magadon hari nélkül de fejzsd ki

kiváncsian várom !
2000-nél van meg a max nyomaték és 4000-nél a max teljesítmény. Egyébiránt meg vezettem párszor ilyen kis dízel WagonR-t.. na az 2800-3000 körül elváltva ment a legjobban, bár még így se igazán keltette egy autó benyomását
Nem mondanám hogy túlságosan jártas vagyok 4 kereküek terén (leragadtam a zsiga-lada-trabant-wartburg-dácia korszakban)

Nincs evvel semmi baj !

igen 80 w 90 w olajal működnek és ferde fogazásuak és ÉS SZINKRONIZÁLTAK és ÉS 1/3 -dal kisebb fordulaton működnek . A fogaskerekek mérete 2* 3 * akkora mint a motoroké ... ami újab fordultszám csőkenéshez vezet ,, de még így is néha bugnak , főleg a difivel közös házba épitett váltok !
5000-nél élt igazán az 1.3 ddis..alias Multijet? Rég nevettem ilyen jót
Balázs nak is igaza van ! és a 1.5 dizel autot kell pörgetni a mai dizelek nem arégi szivo dieselek csak a tudatlanok felyéban ez bent maradt egy közös csöves canonrail turbó dizel interculeres suzuki swifte volt a nejemnek 1. 5 évig mig el nem lopták ...

na az nem is érezte jól magát 3500 alatt és igazán 5000 körül élt és 130 -140 km /ó sebeségnél 4.6 -4.8 litert evet viszont 100 -110 km/ó -nál 5-5.2 litert --
ez amodszer hogy nem pörgetik aamotorokat vagy nem pőrgetik az autokat nem JÓ MODSZER !

Eleve az autoknak -és amotoroknak is van egy nyomaték görbéje és hozzá tartozo teljesitmény leadás , surlodás ,légelánálási tényezöje

Ami azt jelenti PL . hogy el megyünk motorozni , 300-500 km 120- 140 tempoban néha 150-160 én öreg vasamba tankolok 6-6.5 litert
aki 600 bandital jön az 7-7.5 litert a haver a busába 5.5 litert

ergó minden egyes jármünek van egy kitalált fordulata egy kitalált nyomatéka ahol érdemes tartani a fordulatott és így lehet elérni minél kevesebb fogyasztást szerintem ,,,,,,,, nem 2500 már váltok de persze mindenki ott vált és ugy peregteti a motorját ahogy akarja

Még annyi folyamatos 80-100 temponál a motorom 7 litert kajol 4000 -nél jobban nem kihuzatva
autopálya .,auto ut 170-180 tempo néha incurival több folyamatos 6000 -7000 fordulat néha incurival tőbb
7 liter alatt

És igen a dizelt is a benzinest is ki kől égetni ,, a korom a lerakodások és az elégetlen olajozás a MOTOR GYILKOSA!
Ok. Én a múltkor nem voltam, de gondolom az 51-54-es elágazás a találkahely. Bár ha Maxxy nem jön, akkor előbb is összefuthatunk, pl. Szekszárdnál (északi MOL kút), gondolom a 6-oson jöttök ti is. De jó lenne ha Maxxy jönne, nekem vasárnap is jó. Persze csak jó idő esetén.
Mindenkinek vannak "szent meggyözödései" amit mások csak hülye berögzödésnek tekintenek!

Az arany középúton járva szerintem messzebb lehet jutni, mint feszegetve az alsó és felsö határait egy terméknek, szélsöséges körülmények között üzemeltetni.

Ha motorokbiciglikröl beszélünk, sok mindent ki lehet belölük hozni, sok mindent tolerálnak. Beleránthatod a pirosba, gurulhatsz vele alapjárat alati fordulatszámon, kerékre vághatod, stopizhatsz vele. Egy-egy ilyen "kaland" nem okoz jelentös változást a jármü életében -élettartamában. Viszont ha "sportszerüen" üzi ezt valaki, akkor nem kell csodálkozni, hogy valóban a sportgépekkel megyezö intervallumban kell felújítani, vagy még annál rövidebb idö alatt.

A gépkocsiknak tudtommal olafürdös, szoróolajzásos a váltója, nem képez közös kenési kört a motort kenési rendszerével. Jóval vastagabb a olajjal üzemelnek, melyek nagyobb nyirási teherbirással birnak. Nem mondanám hogy túlságosan jártas vagyok 4 kereküek terén (leragadtam a zsiga-lada-trabant-wartburg-dácia korszakban) de mivel kevésbé számít a hely, vagy súlytöbblet, jóval robosztusabbak a kialakitásuk. Fontos még az is, hogy ferdefogazásuak, vagyis egyszerre "több" fog kapcsolódik, jobb a terheléseloszlás. Ìgy csak kenési elégtelenség és rallypilóta kezében szoktak széthullani.

Hiszem azt hogy bizonyos termékek sokkal jobban is lehetnének, de mivel minden gyengébb képességünek is képesnek kell lennie használni, söt azt is el kell vele hitetni hogy hü de jó vagy, de jól nyomod, így a legtöbb cucc ugyan egy részröl nagyon okos, de másik szempontból nézve írtó buta.

Az ilyen általad emlíett felhasználók miatt indul el sokszor a negatív legenda, hogy egyik másik autó ilyen -olyan szar, és 10000 km már széthullott...holott csak kevésbé szolgálta ki fakezü tulajt.

Azért furcsa mikor a sok negatív mendemondára, ott vannak az egytulajos jarmüvek, komoly meghibásodás nélkül tip-top állapotban.

Azt hiszem, a felhasználói tualjdonságok és körülmények egy igen komoly szorrást okoznak az amúgy is bonyolult technikák megbizhatósága tekintetében.
Időjárás függő a dolog. Maxxyval most beszéltem, lehet hogy nem tud jönni. A pécsi motorosok topicban jelentkezett egy srác, ő is időjárás függő. Ha szép idő van, én mindenképpen mennék, ami azt jeleti hogy 8.30-kor indulás innen, sacc 9.30-10 között érkeznék (érkeznénk a sükösdi elágazóhoz, ahol a múltkor találkoztunk. Reggel nyolckor már "gyülekező" van nálam (egyedül vagyok eddig ) és akkor még hívom Maxxyt hogy ott milyen idő van. Tippelem, hogy szép napos lesz, meteorológia sem jelez semmit holnapra. Telefonszámom az adatlapomon, nyolc után hívj!
Csabu, lesz holnap gurulás/hangolás?
Ilyen esetekben szokott az bekövetkezni, hogy műszakin mikor kiforgatják a mocit és ne adja az ég még egy változó geometriás turbó is leledzik a rendszerben ami eddig csak alsó tartományban dolgozott, hirtelen jön egy olyan szar Co adat meg kb 4 deka korom a csőből, hogy csak na! Tehát ezeket a kis ccm-es mocikat ha dizel ha nem tessék már normálisan használni. A dizelt nem forgatjuk az nem az ilyen fűnyírókra vonatkozik, hanem ahol már van rendesn ccm, nálam az a dizelben 2,5L+. Benzines autóknál pedig az ilyen használattól van a sok gatyára vágott szelepüllék, meg vezérmű tengely, mert sanyibácsiisígyjáraszutyukival, aztán 40-50e km-es gépek olyan állapotban vannak mint ha már a tejútrendszert is megjárták volna! Kis ccm forgtani, nagyot nem kell! Nálam ez a lényeg, itt a kisbandi-nagybandi esete is!
(tesójának majdnem egy literrel kevesebbet eszik az ugyanilyen kocsija, örökké hasonlítgatja a két számítógép adatokat, totál be van ezen hülyülve)
javítás a végére: valami
Olvasva a hozzászólásokat visszamenőleg, mesélek valamit. Barátomnak 1,5 dci-s Megane-ja van. Tesójának is. Mivel fedélzeti számítógépes, jegyzi a fogyasztást. Barátom totál be van hülyülve, hogy a fogyasztása lejjebb menjen (holott 5L környékén van és az szerintem teljesen jó egy kombi dieseltől). Vezetési stílusa a következő: elindul mint egy nagymama, alapjárat felett kicsivel már rakja a kettőt, 2e ford/percnél a motor soha nem forog többet és 50-ig felpakolja ötbe. Szinte soha nem kapcsol vissza, abból gyorsít. Egyszer vezettem a kocsiját és majd letépte a fejemet, mert sík úton egy majdnem derékszögű kanyarban visszatettem négybe vagy háromba, már nem tudom és a fordulat 2500 volt. ("mert a dízelt nem szabad pörgetni") Egyszerűen az a filozófia, hogy mindent a fogyasztás csökkenéséért. Ha megtehetné, ötben tízzel kötyögne ha szükséges. Én pedig jó pár éve pofáztam neki, hogy az rendben van hogy a dízelt nem szabad pörgetni, de kis fordulaton nem biztos hogy normális olajnyomásod van és mivel a dízel nagy nyomatékú motor, a váltód kenése nem lesz megfelelő, mert olyan szörnyű nagy áttétellel mész hogy a váltóban a fogaskerekek között nagyon vékony lesz az olaj (esetleg hiányos is) és elképzelhető hogy a fogyasztási mániád azt eredményezi hogy valóban fél literrel kevesebbel autózol százon, viszont megölöd a váltódat. Nos, szerelők, van valaki igazságom?
Nekem is van eladó új Lucas fékbetét ha valakit érdekel. MCB 681, MCB 682 előre, jobbos-balos és hátra MCB 729.
Mindkettőt tesztletem, mindkettő jól, olcsón és gyorsan dolgozott:
http://ruhaklinika.eu
http://mozsarhat.hu

A ruhaklinika pl. megcsinálta szépen a kesztyűmet, kikopott egyik ujja.
Nem baszogatásképpen írtam, bocs!
Természetesen én is "normál" módra gondoltam ezeknél amiket leírtam!
Bár...ha fokozzuk kicsit a Tátrában, én akkor sem nagyon szoktam 4-4.500 fölé pörgetni míg nem váltok.
Nem vagyok híve a "kanyarból kifelé, egyenesben pörgeti ahogy csak lehet, aztán kanyar előtt satufék"-nek.
Kipróbáltam ezt a módszert is, meg azt is, hogy folyamatosan haladtam pörgetés és fékezgetés nélkül, és mindezt Eger-Felsőtárkány-Lillafüred között.
Eredmény meglepő, legalábbis számomra.
Kb. 5 perccel értem hamarabb a folyamatos tempóval.
Ha "elgurul a gyógyszer" akkor sem forgattam még 5-5.500 fölé egy fokozatban sem.
Csak hatodikban ha tempósabban megyünk és az út minősége és az út/közlekedési viszonyok megengedik.
Úgy legyen!
Marci ülését akarom elbaszni :)
Akarok egy ronda túranyerget, ami jó magas hátul.
Küldd el nekem, a dzsekit, 6 ezerért cseréltettem tavaly, én most viszem a kordurámat, azt 2 rugóért csinálják
Mostmár az 9 ropi :(
Na azért vigyázz a "sima" kárpitossal, az én ülésemet is egy ilyen baszta el először... Pedig ő értett hozzá, és motoros is volt ráadásul...