Focus 1.6 tdci. Új kora óta használtam, beletettem több, mint 100e km-t. Nagyon szerettem, de télen nem fűtött. Soha. Amikor szóltam a szervizben, mondták hogy ez ilyen. Semmi baja nem volt a termosztátnak, a víz üzemmeleg volt, csak az utastér felé nem engedte. Az új dízelekkel minddel ez a baj, annyira ki van találva, hogy alig van hulladékhője. A mostani Vectra C-m 1.9 cdti motorral dettó. Persze felmelegszik egy háromnegyed óra alatt, de addig cidri van.
Ez két dolog ért van egy hogy nincs nyomaték kulcs így igaz ! A másik hogy vas csavar megy aluba ... csak egyszer teszi fére a harmadik kitekerésnél hozza a vas csavar , gyertya csavarja az alu menetett ezzért ugatom , hogy meg kel pucolni a meneteket és olajozni ......
valószinű a termostátod hibás itt most arról beszélünk ,hogy a motor menyi idő allat melegszik fel !
Nem az utastéről beszélünk az más a diesel kb 1. 5 - 2 szer több hütöfolyadékot keringtett mint a benzines ............ be indul és a termostát nem engedi meg fordulni a vízet mind addig amíg az el nem éri a meg adot hömérsékletett .A benzines kevesebbet melegit így ott sokal hamarabb tolja az utastérbe a meleg levegőt .
De nem erről szolta fáma hanem arrol hogy a kicsi utakon tönlkre megy a diesel és a turbó se fog neki ürülni ....... tehát nem Utastér fütésről beszélünk.... hanem motor melegedésről a kettö ugye nem ugyan az ?
Hogyne lehetne, mindent lehet....oszt pár csere után keresni kell valakit aki új menetet tesz bele....a 11-14nm igen kevés, általában olyan kicsire senki nem húzza meg nyomatékkulcs nélkül hanem egy kb 20-25-re és az még nem sok, de ahhoz pont elég, hogy pár ilyen alkalom után egyszer csak átfordul... ...javítottam olajleeresztő menetet busán autószerelő tulaj után, minek a nyomatékkulcs jelszóval... .....eszméletlen mennyiségű ilyen történet van csak ezt kevesen írják le, mármint, hogy így jártak...
a generátornál,hogy felhangosítja a zajokat az a védőlemez,mondom ez csapágyas,kiszereltem,semmi lógást ill,kotyogást nem tapasztaltam,szénkefékre rásasoltam,ha már ott vagyok,azok is OK,igy vissza,"akkor igy marad",vagy rosszul gondolom?
Tasi én tényleg hülye vagyok egyes dolgokhoz,de a diesel gyorsabban melegszik, mint a benzines? Ezt még én se hiszem el. Saját tapasztalatból tudom, mekkora távon meleg a diesel és a benzines ugyanazon a szakaszon télen. A benzines már rég fel van fűtve, amikor a diesel még csak langyosodik...
azért érdeklődöm,mert állítólag ott leledzik egy 2002-es fekete 1.2 S Bandit,amit a gazda 0km-es kora óta hajt,és 160 000km van benne, és a blokkja még bontatlan, csak a szerviz intervallumokat ill.a kopó dolgokat javította,javítatta
hátha ismeri az esetleges fórumtárs és felvenné vele a kapcsolatot,hogy valós-e a hallomásom
Ne haragudjatok de hott kuka vagyok ... Ígaz a dieselbe sokkal nagyobb hő keletkezik már az inditáskor 700-800 fok van arobanotérbe és még meg sem mozdult a dugatyu ... ez csak ' * Szer A másodi sokkal nagyobb és sokkal gyorsabban melegszik mint abenzines mivel a végnyomás 2* 2,5 szer nagyobb
3 szor a termostát felelös a hö háztartásért ugyan ugy mint a benzinesnél ha egy robba no motor nem melegszik akkor ot t a baj .. Meg persze a hiányos tudással
4 szer MI köze a turbonak a melegedéshez Pajtás ?
a turbo az önindito forgatásakor új közös csöves , vagy nyomo diesel nél / számitogépes disel/ már kenést kapp egyedűl arégi szivó dieselek kapták a motor köröl a kenést Tehát ettől soha nem lesz
baja a turbonak , pörgetéskor is csak amotor kopog hidegen mert nincs elég lég fesesleg Pajtás !
A turbo a le állitás miat meg tönkre .. mert az ilyen nagy tudásuak meg állnak a cél állomásra és egyből állitják le a turbo diesel autojukat
A turbo meg még 1. 5 percig 30000-40 000 pőrőg kenés nélkűl .
ezzér megy szét a turbó kis pajtás ...........
hari pedig nincs , se veszekedés csak hülyeséget ne ... ne hogy a DIESEL nehezeben melegszik ,,
1
(Mondjuk a mai napig beleolvasva más témájú fórumokba sem sokkal magasabb a színvonal, és nem értem, hogy ennek blognak mivel lenne magasabb a színvonala, hogy hasonlóan alacsony szinten megy a véleménynyilvánítás.
Tényleg a legtöbb szervizben azzal mérik a nyomatékot amivel egy darabig nincs is látható gond.....majd a 8-10-ik meghúzásnál lehet érezni eleinte, hogy "nyúlik" a menet oszt egyszercsak átfordul....gyertya, olajleeresztő és más hasonlóan sűrűn használt menetek tavasszal meglepően nagy számban kerülnek elő megszakadva 12-15 éves gépeknél.....
Az eddigi tapasztalataim alapján egy kicsit hosszúnak tűnik a merev szár, és még kell egy kellemes rádiusz a flexi szárnak, hogy viszonylag könnyen be lehessen találni a csavarfejhez, és finom mozdulattokkal lehessen operálni. Meg nem tudom hogy elég hosszú-e fej karcsú része, hogy beér -e, mert egyik másik csavar picit mélyebben van. Ha ezeket teljesíti, nyilván használható!
Hagyjuk, menthetetlen a csóka..... Meg amúgy is ő a"nagy spíler" autóban is.
Látszik,hogy figyelmesen elolvasta mi lenne az igény. Meg minden mondatából árad a hozzáértés....
Én is most szervizeltem. Olaj Motul 5100, olajszűrő gyári, légszűrő csere gyárira házilag. Iridium gyertya net-ről 13.000,- kiszállítással. Csere meg a Motorrad-nál 3000-ért amíg megreggeliztem a kisboltban.
Soha nem melegszik be a motor, a turbo mondjuk Komlon a Pecsi uton felfele a sarkon Lidl-bol indulva kulon orulni fog ennek. Soha nem lesz a mai modern dizel kiegeszito futes nelkul befuteni az utasteret. Varosba, rovid tavra benzines, szvsz.
Mennyiért szeretnéd eladni?