Ja, ja. Nekem is rögtön eszembe jutott a Trophy MZ. Szóval nincs itt semmi újítás, csak koppintás.
Van is még pár ilyen vadiúj(!) index a padláson.
Felszereljem a GSX-re?
Ok ! ,, kezded meg érteni ! 3 , 4 ,5 fokozat csinálja ezt ... arra nem gondoltál hogy nem csak 5 .be lehet 63 km /ó -nál rácsavarni ... hanem 3 -ba 27 km/ó -nál a magyarázat itt van .. az egyes sebeség darálása sebbeség ki dobása pedig az egy keró !
Kisebb motorok -nál nem szokót előfordulni olaj nyomásos váltó Itt pontosan az általad feszegetett kérdés , hogy a használo benzin psorolás céljábol egy 6 gangos kis mocival 6- ba halad 62 km/ó -val a 6 dik fogaskerék-pár a nem tökéletes szoróolajozás hiányában el kopik .. ez egy másik tészta ..
A következö állításodban van némi reálitás, és sok mindent megmagyaráz:
"sebbeségi fokozat váltás :
csak innen aforumról 1 tucat emberkét ismerek aki ÍGY MEGY A BANDITAL
1, 2, 3, 4, 5, =60-70 KM /Ó gyorsitásnál , elözésnél ..: meg birja a1200 ccm egy kövér gáz ...
abaj az hogy a válto a szoro olajozáson kivül nyomo olajozást is kap és 2000 fordulaton motorozik barátunk 65 km / ó 5- be az olaj pumpa ép hogy szálit olajat a válto fuvokákhoz ..... ÉS mitt csinál RÁ TEKERI A gázt ...........A MOTOR BIRJA DE A VÁLTO NEM ... nem kap rendesen kenést és kétszer nagyobb nyomatékott kell átvinie .. ugy hogy a fogaskerekeknek sincs meg akelö fordulata tehát a szoro olajozás is tökéletlen ................ Ennyi !
ha vissza patintana 2 furott és ugy elözne a tengelyek fordulata fel gyorsul a szoro olajozás ki alakul és amotor fordulat száma is elelkedik ami magával hozza az ,hogy a nyomo olajozás ujra tökéletes lesz ...
ENNYI "
Ebben az esetben amit felvázoltál el tudom fogadni hogy az 5-ös fokozat tönre megy, de a baj azzal van, hogy 3-4-es is meg szokta magát adni.
Vagyis ezt egyfajta konstrukciós hibának is vélem, hiszem a olajszivatyú alacson fordulaton nem tud rendes kenést biztosítani, holott a motor karaktersiztikája kiszolgálja rendes teljesítménnyel a felhasználót.
Egy 15 évvel ez elötti estem egy 2 henegeres Yamaha xs 400 DOHC -val volt ilyen. A hatodik fokozat volt megkopva. A motor 27 LE, fojtott változat volt. A váltó azonos volt a 45 LE verzióval. Viszont a gyengébb változat alul volt " nyomatékos (3000-nél nyomaték maximum ", sugalva ezzel a fordulatszegény használatot.
Lehet nem is maga a nagy terhelés kis fordulaton + elégtelen kenés, hanem közben fellépö rezonanciák, rosszabb esetben azok felharmonikusai okozzák ezt a kéregleválási problémát.
Ma reggel 6 körül battyogok be a gyárba, tetőparkolóban állat motorhang verősődik vissza a szembeni toronyházról, mondom, ez triumph...és elhúz egy gyöngyházfehér street :D
Ez nem véletlen :D
Nincs valakinek másfél millája? Megadom!
Hát Urak az van, hogy az álnok Zoli32 felajánlott egy tesztkört.
Szerintem magyar triumph klubot akar, vagy ilyesmi.
Szóval mentem sokféle motorral már, ez a kis 675 agyonveri mindet...
Én nem tudom, mitől ez így, de az a lineáris, alapjárattól megjövő odaverős gyorsulás, az a hang, az a váltó, az az ergonőmia, súly, fék,
Jó, hogy lefotóztam, van mire hokizni :)
Ha Ironednek az Rt a lájf iz lájf, akkor nekem meg ez.
A bandit mellé, mert Anyával is akarok menni.
Most már nagyon érdekel egy speed 1050, de még az is lehet, az nagy lenne nekem :)
Értem én a szinkronizálás lényegét, vagyis inkább laikusként próbálom megérteni a miérteket. A szinkront egy elismert szerelő csinálta nekem a Hondán is és az Inazumán is, igaz már régebben, úgyhogy a dugulástól függetlenül már időszerű lett volna. Tőle úgy láttam, hogy beállította a pillangókat majd a pilot csavarokkal is játszott, figyelte a gázreakciókat és amikor belőtt mindent szépen járt a motor, szépek voltak a gyertyák és a fogyasztás is rendben volt. Most amikor szétszedtem a karbit a tisztító ruha beleakadt a harmadik karbi pilot csavarjának végébe ami a karbi légcsatornájába nyúlik, de csak egy karbinál mert a többi mélyebben volt, innen vettem észre hogy eltérően voltak beállítva (volt amelyik egy teljes fordulattal).
Az egyik cimborám szintén 750-es inazumája most volt beállítva és tőle kérdeztem meg a gyári értéket és az alapján állítottam be mind a négy pilotot, majd valamennyi motorozás után még beljebb csavartam egy fél fordulatot mindegyiken. Most jónak érzem és a gyertyakép is azt mutatja megfelelő az arány. A műszeres beállításra ezután kerül sor, kíváncsi leszek mit mutat majd. Azt nem értem miért volt a pilotok között akkora különbség korábban, talán most jobban sikerült a karbitisztítás? Gondolom -bár nincs akkora tapasztalatom ebben mint nektek- a karbik tisztasága nagyon lényeges a pontos beállításhoz.
A képen csavarhúzóval rámutatok arra a fúvókára ami el volt tömődve, ez a harmadik karbiban volt (az a henger nem ment alapjáraton, csak pici gázadásra), de igazából ráfért egy alapos takarítás mindegyikre.
Szívem szerint nem is engedném hogy hozzányúljanak most, sőt a pilotokhoz nem is engedem, a vákum értékek alapján a pillangókat kalibráltatom be (ha egyáltalán erre is szükség lesz) hiszen az alapjárat is tökéletes. Természetesen a műszeres mérés lesz a megnyugtató nem pedig amit fülre hallok.
Köszönöm, hogy segíteni próbáltál!
A Xado-t én is próbáltam és nem okozott gondot, mert csak fémmel lép kapcsolatba. (Mondjuk különösebb pozitív tapasztalatról sem tudok beszámolni) Viszont Slick-et eszébe ne jusson senkinek olajos kuplungos motorba tenni, mert az nem válogatós és simán csökkenti a súrlódást!
Mint itt az előbb fel lett egy röpke pillanatra hozva:
A XADO gélek nekem az eddigi tapasztalatok alapján kompatibilisek a többtárcsás olajfürdős kuplunggal.
Két motoromba teszteltem. Az 1400-ben majd 5 ezer km-t. Káros tapasztalatról nem tudok beszámolni.
Van is még pár ilyen vadiúj(!) index a padláson.
Felszereljem a GSX-re?