Igazad lehet a rugalmas deformációt illetően. És talán nem is kell "nagyobb" csapágyhibát keresni, a bandi szimpla csapágyai csuklóként támasztják a tengelyt, míg a gixer duplasorosa befogásként modellezhető ami felezi a kihajlási hosszát
Egyébként a váltóm javításakor a csapágyakat tökéletes állapotban találtuk.
Mondjuk, én ilyen szintű olajjal járok, persze lehet, hogy az 1200-as és 1250-es modelleken ez sem segítene.
Teljesítményszintek, jóváhagyások
Viszkozitási fokozat: SAE 10W-50
API SL
JASO MA2
Volt valamikkor 2008 derekén egy teszt, ha jól emlékszem ott egy 1250-est 50-ezzer kilométer után szedtek szét és a felületi szuvasodási probléma szintén egy felmerült hibaforrás volt. Ezt azért nem értem mikkor már előtte évekkel korábban felmerült ez a probléma egyes évjáratban, típusban akkor miért nem orvosolták a tervező mérnökök a fennálló hibát. Tudtommal az új banditában máshogy helyezkedik el a váltó ez állttal a blokk is rövidebb lett. Persze ez nem azt jelenti, hogy az utódon ez a probléma nem életszerű, hisz mint fentebb írtam konkrét leírt teszt rovat volt egy motoros magazinban. Elég gáz, hogy egy váltó 50-ezer után morog, búg….
A kuplungval egyetertek, de pl nekem csattan mindig az egyes, elhiszem h bena vagyok, de mitol?
Kiváncsi vagy rá mi ? kanadai oszeres !
a legbelső fém lamela mögött van 2 db alkatrész azt kel cserélni
az egyik egy sima edzet alátét karika a másik egy kioldo tányér rugó ez ugy müködik Gyula ,hogy ha kezd kiemelni a kuplung, ez a rugós szar dominó elven kb 0.5 mm elöfeszitésel ki löki a leg belső lamelát az a dominó elv alapján végig löki a az összes 10 db lamelát így egy pilanat alatt szét old a menesztő és nem marad össze tapat lamelád ...
ha ez az alkatrész nem jó a 10 db fogó párból pár darab lamela pár nem old szét közte marad az olaj és ettöl huzós marad ki oldásnál is a kuplung .. magyarul nem old szét 1 M perc alatt .. ugyan ennek az alkatrésznek a szerepe még az is hogy ha a menesztő fogni kezd az elöször kivűl történik meg és szép lassan befele össze zár asurlodás növekszik és el indul a motor ... de mivel a legbelső lamelán toll össze végleg ,így ott találkozik egy 0. 5 mm előfeszitésű tányér rugóval ami csilapitja a a tul gyors kapcsolást ... és így simább az elindulás !
Miért megy ez tönkre ? csak hogy tanuljál !
mert ha fel lapozod a manualt az van oda irva hogy már 20 napi biztos állákor be huzzot kuplungal kéne le tenni avasat ...
Bizony .. és némelyiketek nem hogy behuzott kuplungal pihenteti a motorját 3-4 honapig.-.... de még a benzint sem engedi le !
marha egyszerű ha jó az olaj és jó a kuplung hidegen ... Stender fel 1 -est szurni szivatyú és indit ha el indul a motor vagy a kuplung nem emel ki vagy az olaj vastag ...
Ujra de most melegen ....... ha most is elindul a kuplung biztos szar
Ha melegen nem indul el váltani kell olajat
És igen a kicsi bandi pereg nem is tudsz vele alacsony fordulaton menni mert a motor nem birja ott ez a váltos dologal soha nem találkoztam
Mivel a váltóhang akkor éppen porondon volt amikor új volt a motorom, én is figyeltem rá. Kezdetektől hangosabb a 3 és a 4 olyan 45-65 km/h között. Ez a hang azóta nem erősödött szerintem, de megvan.
A másik: egyszer tettem bele szintetikus olajat, többet soha. Túl vékony az az olaj ennek a motornak. Csattanós lett a váltó és megszökkent egybe téve álló helyzetben. A 10-40-essel is megszökken, de nem olyan mértékben. Egy észrevétel még: Castrol Actevo volt benne mindig, idén Zölditől Motul ment bele. Halkabb vele a váltó.
Ezekben mindben latok igazsagot.
Eleg surun jarok telen, en 20as olajat bele nem rakok. Egyszer probaltam...az 0 fokban mez.
A kuplungval egyetertek, de pl nekem csattan mindig az egyes, elhiszem h bena vagyok, de mitol?
Azert vettem ekkora motort, hogy ne ugy jarjak vele, mint egy ir sztepptancos. Ha ettol lesz egy valtocsere, hat legyen. En motorom marad
Ezzel eljutunk oda amit évekl óta mondok annak aki kérdezi... .....persze volt lehurrogás, de én csak abból indultam ki etredetileg, hogy rengeteg tgk és munkagép váltót-difit bontottunk szét anno és a búgásra, villamoshangra végül mindig csapágy volt a válasz.....a legyalázott fogaskerekek az okozatok....a banditba itt nem akartam az évek alatt beleszólni csak akkor mondtam el személyesen ha szó esett róla, de a tapasztalat mindenféle kapcsolóművel az az, hogy ez a hang csapágy miatt szokott lenni....
hát sajna utca hsz-mot nem tudok,de a nevét megjegyeztem,meg én is a közeleben lakom 10km,igy gondoltam hátha tudja valaki hol lakik,megtekintettem volna a motorját,de ami késik nem mulik
DE egy ugyan azon gyártó soron készült és egy szériában le jött motoroknál mégis .... AZ egyik jó marad A másik ki patogzik ......... lehet anyag hiba , lehet a jézuska is ..
DE szerintem a motorosban kell keresni a hibát érdekes modon a gigszerembe 198 300 km piszkálva van 180 Le re és 152 Nm re és a váltom olyan hogy nem hallod ... még azt sem amikor be rakom egyesbe ugyan akkor néha a városi zajban fel huzótt ablaknál működö klimánál ,, halom ahogy a Tag szúrja az egyest a és mikor teszi a ketött .... a RECS -kruj .kr -ak -en kivül FÁLY A SZIVEM .. ilyenek talicska kéne meg trágya villa ,, ha már süket !
...és nem tud létrejönni a ideális gördülés a fogíveken, hanem az egymástól eltávolodó tengelyek más pontban kapcsolják össze az evolvens íveket. A gördülés helyett csúszás jön létre, lerövidítve a fogaskerék élettartamát. A 3-4-5 -ös fokozat a tengely közepén foglal helyet, ahol a legnagyobb lehet a deformáció, és az abból adódó kapcsolódási hiba...
Van benne valami ,,nemkell beszarni egy kis morgástol ,, a másik ha csak fogaskerék párokat cserélsz az megint csak egy ideglenes meg oldás ,,, szerintem , a morgás idővel vissza jönn
Kb vagy két éve itt ezzen a forumon ki tárgyaltuk ezt a kurva váltot ,
ugye beszélhetünk anyag hibáról , meg rossz cementálásról ,stb .
A lényeg ahogy én látom elsönek az olaj , aztán a kuplung , és végül a nem meg felelö sebeségi fokozat választása illetve az észnélküli gáz ráncigálás ...............
1/ olaj .. tolja itt mindenki ..............ilyen fasza ésteres olaj olyan kurva jó szinti olaj ,, olyan fasza a nyirási kondicioja ,, kurva jol ken felülmulja az SG olajat csak ép arrol nem beszél hogy a váltonak a SG ásványi olaj kell nem asemmiért jobb aválto egy 20 -as olajal mint a10 -el ,, persze lehet vitázni ,hogy a laboraturiumba a a szinti jobban teljesit stb
Kuplung / olajos kuplung nagy hibája hogy a motor hűjét a munkahenger át veszi és a fékfolyadék kétszer -háromszor hamarabb megy tönkre benne ............. a karnantyuk is hamarabb adják fell a szolgálatott ebböl adodoan SOK ... RENGETEG bandit úgy üzemel ,hogy a kuplungja csak 80 - 90 % -ig emel ki ezzel Tönkre megy a kukac tengely tügörgös csapágya és tönkre megy a fogaskerekek kapcsolo körme ép persze a fogaskerekek elöbb- utobb bologatni fognak a perselyen . minden szépen ki kopik és mikor már kezd nagyon nehéz lenni a váltás el hozzák a szervizbe .
HOPP szar a kuplung..... meg lesz csinálva ..... ÉS mi történik a válto a kopások miatt a Kukac tengely logása miatt szinte ugyan olyan szar marad ezzért lesz nehéz a váltás !
3 sebbeségi fokozat váltás :
csak innen aforumról 1 tucat emberkét ismerek aki ÍGY MEGY A BANDITAL
1, 2, 3, 4, 5, =60-70 KM /Ó gyorsitásnál , elözésnél ..: meg birja a1200 ccm egy kövér gáz ...
abaj az hogy a válto a szoro olajozáson kivül nyomo olajozást is kap és 2000 fordulaton motorozik barátunk 65 km / ó 5- be az olaj pumpa ép hogy szálit olajat a válto fuvokákhoz ..... ÉS mitt csinál RÁ TEKERI A gázt ...........A MOTOR BIRJA DE A VÁLTO NEM ... nem kap rendesen kenést és kétszer nagyobb nyomatékott kell átvinie .. ugy hogy a fogaskerekeknek sincs meg akelö fordulata tehát a szoro olajozás is tökéletlen ................ Ennyi !
ha vissza patintana 2 furott és ugy elözne a tengelyek fordulata fel gyorsul a szoro olajozás ki alakul és amotor fordulat száma is elelkedik ami magával hozza az ,hogy a nyomo olajozás ujra tökéletes lesz ...
ENNYI
4 az észnélküli gáz ráncigálást nem fejtem ki !
Hosszu éve tapasztalata ez némelyik bandi 150 000 le megy válto hiba nélkül .. némelyik 40 000 után szét hulik .. sok turázos jár hozzám szerelni hegyre fel hegyről le némelyik meséli :
10-15 km szokot GURULNI le a hegyről ....................
Na ez még tud kellemes lenni egy nyomo olajozásu váltonak !
Fogaskerékpárt : van a Szücs nél és van a horvát motornál de nem tudom az évjáratott : neked csak a 90-97 -ig gyártott 1100 -é jó
Akkor a gyengébb csapágyazás adja talán választ a kérdésre. A gyengébb csapágyazás nagyobb rugalmas deformációt enged meg, melynek következménye a fogívek kapcsolódásának pontatlansága. Vagyis nem teliben vonalszerűen fekszik fel a fog ív a fogíven, hanem csak egy kisebb felületen pontszerűen. Ezért a kezdeti stádiumban látható az egyik oldalon jelentekéző kipattogzás, erősebb kopás.
Szerintem tasi nem a fogaskerekekre célzott, azok detto ugyanazok a gixerben és a banditban, a cikkszámuk is azonos. Viszont a tengelyek csapágyazása tényleg combosabb az ősben.
Ne kapkodd el. Nekem uj koratol mas a hangja, mint a tobbinek.
Rendegeteget olvastam a temaban, boven eleg 100e kornyeken ranezni, vagy ha nehezkesse valik a valtas. Semmi mast nem kuld szet.
Hali. Én harasztiban lakom de még 1.2 es banditot nem láttam. Ha írsz nekem címet akkor szabad időmben felkereshetem. Távkapcsolatban mondod mit nézzek rajta az megnézhetem. Majd egyeztessünk.
Sziasztok, köszönöm a váltóval kapcsolatos infókat. Tasi, privátba megkereslek a váltóval kapcsolatosan.
3. sebességi fokozatban eléggé hallható már az Ikarus hang.
4-ben és 5-ben is kezd hallhatóvá válni alacsony fordulaton. Bár lehet magas fordulatnál azért nem hallom mert elnyomja a kipufogó! :)
Kár, hogy ilyen gyengén sikerült ez a Bandit váltó...
Ha elfogadod az ezzel kapcsolatos saját tapasztalatom, a gixer váltó is elveszíti a kéreg edzetett réteget. Volt a kezemben pár ilyen, meg hirdetésben is láttam ilyet itt németben is...
Szerintem hidegindításkor a befecskendezés elektronikája figyelmen kívül hagyja a legtöbb szenzor, és lambda jelet.
Talán a befecskendezett mennyiséggel, vagy annak intenzitásával lehet gond. Lehet nincs meg a megfelelő nyomás az injektorok mögött, vagy el vannak dugulva a fejek, és nincs rendes permet, csak erőtlen becsöpögés.
Első körben alkalmaznák mondjuk spuri üzemanyag-adalékot, meg lehet időszerű lenne üzemanyagszúró csere...
Esetleg másik oldalról lehet hiba a hidegindításkor szükséges nagyobb indítóáram korlátozza a megfelelő intenzitású gyújtófeszültséget... aksira kéne esetleg ránézni, gyertyákra, csatlakozókra.
Egyébként a váltóm javításakor a csapágyakat tökéletes állapotban találtuk.